Perussuomalaiset

  • 5 567 526
  • 44 578
H

Hidas_ja_kankea

Yhteiskunta on monimutkainen ja moniulotteinen, sitä ei voi kuvata yksinkertaisin lausahduksin. Vielä vähemmän asioita voi ratkoa täysin siällöttömillä perseenmyynti puheilla. Se jargon voi sulle olla siällyksetöntä, koska et viitsi vaivautua tutustumaan mihinkään, vaan uskot että vastaukset on kyllä ja ei. Sitten kun populisti sulle sellasen tarjoaa, pidät sitä rehellisenä ja suorasukaisena, vaikka juuri se on se valheellinen lausuma, eli ei kuvaa monimutkaista todellisuutta. Niin perseenmyynnit kelpaa sisällöksi ilman sisältöä ja voimme todeta PISA tutkimukset kuplaksi.

Boldaus oma.

Ei tuo nyt ihan koko totuus ole. Paljon on broileripoliitikkoja, jotka koukeroisesti pyörittävät jargoniaan sanomatta lopulta yhtikäs mitään. Tärkeää ei ole sisältö, vaan kuinka se kerrotaan. Tuossa mielessä persuilla on ollut tervehdyttävä vaikutus suomalaiseen poliittiseen kulttuuriin. Ymmärrettävät ja lyhyet lausahdukset, eivät välttämättä aina tarkoita populismia. Toki samalla uudessa tulevassa asemassaan T Soini ei voi enää käyttää lievästi koomisia tavaramerkiksi muodostuneita tokaisuitaan..

Nähtäväksi jää, toistuuko SMP:n kohtalo persujen suhteen. Hallitukseen meno oli lopun alkua. Työttömyyden 6 kk lopettamisen sijaan onnistuttiin näivettämään puolueen kannatus ja lopulta myös olemassaolo. Persujen ministerivalinnat ovat myös mielenkiintoiset. Näkyvimmät maahanmuutton vastustajat ovat ilmeisesti ulkona ministeripaikoista. Täysin mahdollista puolueen hajaannus hallitukseen menon seurauksena.

Mitäs tekemistä 20k€ autolla on tekemistä persujen kanssa? itselläni on varaa ajaa kalliimmalla autolla ja en suostu sen seurauksena tuhkaa ripottelemaan päälleni. Mallimerkintäkin on perässä, koska en nähnyt tarpeelliseksi maksaa sen poistamisesta.
 
Kenellekään en myöskään asiasta leuhki tai mainosta millaisella autolla kuljen.

Toihan on siitä hyvä, että ei ne ihmiset varmaan sitä kallista autoa huomaa, jos ei sen hintaa niille erikseen kerro. Eli eihän siinä autossa tosiaan mistään statussymbolista voi olla kyse silloin, jos ei auton hintaa ihan varta vasten erikseen mainosta.

Mitäs tekemistä 20k€ autolla on tekemistä persujen kanssa?

Sen verran on tekemistä, että persuäänestäjien auton hinta on yleensä alle tuon, koska persut ei ole pääasiassa kultalusikka suussa syntyneiden puolue. Kyllä minäkin äänestäisin kokoomusta, jos olisin niin rikkaasta suvusta että olis varaa sadan tonnin autoon.
 
Viimeksi muokattu:

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Tottakai saa, mutta eipä tuossa ole muusta kuin statuksen tinkimisestä kyse. Pitää näyttää naapureille jne.

Jos kahden kympin autolla pystyy näyttämään naapureille, niin kyllä tuon naapuruston täytyy olla melkoista sosiaalilehtoa.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Sen verran on tekemistä, että persuäänestäjien auton hinta on yleensä alle tuon, koska persut ei ole pääasiassa kultalusikka suussa syntyneiden puolue.

Elän ilmeisesti jossain kuplassa, kun tuttavapiirini persut ovat teknisillä aloilla työskenteleviä toimihenkilöitä tai yrittäjiä, jotka ajelevat vähintään saman tason kärryillä, kuin minä köyhä lahtariparka, joka köröttelen vain karvan päälle kolmen kympin ritsallla.
 
Jos kahden kympin autolla pystyy näyttämään naapureille, niin kyllä tuon naapuruston täytyy olla melkoista sosiaalilehtoa.
Kommenttisi vahvistaa pointtini. Kysymys on tarpeesta tuoda statusta esille muita varten. "Huomatkaa autoni, olen menestyjä."

Autoa tulee meidän perheessä käytettyä niin paljon, että millään tehottomalla max 20k karvalakilla en todellakaan halua ajaa.
Näitä perusteita voi keksiä ja yrittää uskotella muille, ja miksei itselleenkin.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Täytyy sanoa, että ensimmäinen ajatus tästä SSS-hallitushemmoista(=Soini-Sipilä-Stubb)oli mennä polvilleen ja alkaa rukoilla korkeampia voimia pelastamaan. Sipilä kenties pystyy jotenkin pitämään inhimillisyyttä yllä, Soini ei koskaan, enkä usko Stupidoonkaan.

Myötähäpeäni oli valtava, kun kanalauma kiekui kuorossa pomonsa johdolla: JYTKY!JYTKY!JYTKY! Oikeesti, idioottikäsityshän tuosta jää ja ihmiset, jotka äänestävät Teuvo Hakkaraisia eduskuntaan ovat suorastaan vajakkeja.Piste.
 
Täytyy sanoa, että ensimmäinen ajatus tästä SSS-hallitushemmoista(=Soini-Sipilä-Stubb)oli mennä polvilleen ja alkaa rukoilla korkeampia voimia pelastamaan. Sipilä kenties pystyy jotenkin pitämään inhimillisyyttä yllä, Soini ei koskaan, enkä usko Stupidoonkaan.

Myötähäpeäni oli valtava, kun kanalauma kiekui kuorossa pomonsa johdolla: JYTKY!JYTKY!JYTKY! Oikeesti, idioottikäsityshän tuosta jää ja ihmiset, jotka äänestävät Teuvo Hakkaraisia eduskuntaan ovat suorastaan vajakkeja.Piste.

Kansa saa mitä tilaa, eli ruoskaa selkänahkaan ja kunnolla. Voi tulla rumaa jälkeä tässä maassa, kun markkinatalous ja ummehtunut konservatismi lyövät kättä yhteen.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kansa saa mitä tilaa, eli ruoskaa selkänahkaan ja kunnolla. Voi tulla rumaa jälkeä tässä maassa, kun markkinatalous ja ummehtunut konservatismi lyövät kättä yhteen.
Sanos muuta! Mua oikeesti pelottaa minne tämä johtaa. Ei ainakaan hyvään. Noh, ainakin seuraavissa vaaleissa ne, jotka eivät ole näitä hyväosaisia muutenkin, joutuvat tajuamaan, että väärin tuli äänestettyä ja tilanne muuttuu, jos on enää muututtavaa.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Kommenttisi vahvistaa pointtini. Kysymys on tarpeesta tuoda statusta esille muita varten. "Huomatkaa autoni, olen menestyjä."

Päinvastoin, kahden kympin auto ei todellakaan kerro menestyksestä, ellei menestymiseksi lasketa sitä, ettei ole täyin epäonnistunut. Jos vilkaisee yhtään millaisia kiesejä tuolla rahalla saa, niin erään autokaupan silvuilta luntattuna esim. uusi VW Polo puhkaisee juuri ja juuri tuon maagisen statussymbolin hintarajan. Siinä sitä on naapureille näyttämisvälinettä kerrakseen.
 
Voi tsiisus.. ei voi muuta sanoa, kuin että porilainen kateus on kyllä kaunista. Jatketaan!
Ei ole kysymys kateudesta. Jos kokisin tärkeäksi pönkittää statustani autolla, tekisi niin. Maailmassa on miljoona muuta asiaa, jotka koen mielenkiintoisemmaksi.

Täytyy sanoa, että ensimmäinen ajatus tästä SSS-hallitushemmoista(=Soini-Sipilä-Stubb)oli mennä polvilleen ja alkaa rukoilla korkeampia voimia pelastamaan. Sipilä kenties pystyy jotenkin pitämään inhimillisyyttä yllä, Soini ei koskaan, enkä usko Stupidoonkaan.

Myötähäpeäni oli valtava, kun kanalauma kiekui kuorossa pomonsa johdolla: JYTKY!JYTKY!JYTKY! Oikeesti, idioottikäsityshän tuosta jää ja ihmiset, jotka äänestävät Teuvo Hakkaraisia eduskuntaan ovat suorastaan vajakkeja.Piste.
Tämä hallituspohja on parasta, mitä tähän maahan on saatavissa.

Antti Rinteen mukaan jytky kelpaisi myös demareille.

Varsinaisesti ei yllätä, että vasemmistolle ei jää tässäkään kohtaa muuta kuin perusteettomien uhkakuvien rakentelu. Stubb totesi osuvasti, että yhteisen tilannekuvan saaminen edellisessä hallituksessa otti neljä vuotta. Nyt kesti tunti ja 14 minuuttia. Näin saadaan asiat hoidettua, kun jätetään kanalauma riekkumaan orrelleen. Siellä on tilaa istuskella Noitarummullakin.

Päinvastoin, kahden kympin auto ei todellakaan kerro menestyksestä, ellei menestymiseksi lasketa sitä, ettei ole täyin epäonnistunut.
Eli sinun maailmassasi menestymistä mitataan autolla ja auton hinnalla.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
sinun maailmassasi menestymistä mitataan autolla ja auton hinnalla.

Ei vaan sinun kateuden täyttämässä maailmassasi. Kahdella kympillä saa uuden perusperheauton, johon voi nippa nappa tukea nelihenkisen perheen. Sinulle tuollaisen kiesin hankkiminen on muka jotain naapureille näyttämistä.
 
Ei vaan sinun kateuden täyttämässä maailmassasi. Kahdella kympillä saa uuden perusperheauton, johon voi nippa nappa tukea nelihenkisen perheen.
Jo edellisessä viestissä vastasin, että tällä asialla ei ole mitään tekemistä kateuden kanssa. Yleensä tuota argumenttia käyttävät ne, joilla auto edustaa kadehdittavaa asiaa. Jos minua kiinnostaisi satsata autoon, niin tekisin niin. Minun maailmassani virolainen rakennusmies ajelee uudehkolla Lexuksella, koska katsoo sen tärkeäksi.

Nelihenkisen perheen voi tunkea nelipaikkaiseen autoon, joita saa muutamalla satasella. Noin halvoilla autoilla toki kuvioon tulee mukaan auton kestokyky, mutta ennen kaikkea auton pääasiallisten käyttäjien itsetunnon rajat ja näiden rajojen yhteys tarpeeseen viestiä ulkoisilla merkeillä omaa onnistumistaan.

Eiköhän tämä riittänyt tästä aiheesta.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tottakai saa, mutta eipä tuossa ole muusta kuin statuksen tinkimisestä kyse. Pitää näyttää naapureille jne.

Naapureita ei ole ja auto ei ole edes erityisen kalliin näköinen. Varmaan yksi yleisimmistä citymaastureista, mutta varustus ja vuosimalli tekee autosta muita kaltaisiaan kalliimman. Pidän itse statussymbolina "omaa" autoani, koska vanhaa kukkivaa pakettiautoa kysyvät lainaan niin tutut ja tuntemattomat. Monesti olen kuullut että hekin haluaisivat käyttöpakun jota ei tarvitse sääliä. Minulle oikea munanjatke olisi toimiva 50-luvun traktori (Ford Dexta) härpäkkeineen, harmi vaan ettei sellaiseen ole kokonaisvaltaisesti rahaa eikä tilaa.

Ketjun aihetta sivuten totean, että olen kyllä huomannut että monelle perussuomalaisia äänestävälle auto kyllä toimii jonkinlaisena statussymbolina ja siksi autoveron poistokin on heille varmasti tervetullut vaihtoehto. En tosin pidä tätä mitenkään huonona asiana, jokainen saa käyttää rahansa mihin haluaa. Enemmän ihmettelen ihmisiä jotka ajavat paljon ja kehuskelevat kuinka paska ajettava ja epäluotettava se oma rotisko on, vaikka taloudellisesti olisi mahdollista panostaa omaan ajomukavuuteen.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Jo edellisessä viestissä vastasin, että tällä asialla ei ole mitään tekemistä kateuden kanssa. Yleensä tuota argumenttia käyttävät ne, joilla auto edustaa kadehdittavaa asiaa. Jos minua kiinnostaisi satsata autoon, niin tekisin niin. Minun maailmassani virolainen rakennusmies ajelee uudehkolla Lexuksella, koska katsoo sen tärkeäksi.

Nelihenkisen perheen voi tunkea nelipaikkaiseen autoon, joita saa muutamalla satasella. Noin halvoilla autoilla toki kuvioon tulee mukaan auton kestokyky, mutta ennen kaikkea auton pääasiallisten käyttäjien itsetunnon rajat ja näiden rajojen yhteys tarpeeseen viestiä ulkoisilla merkeillä omaa onnistumistaan.

Eiköhän tämä riittänyt tästä aiheesta.

Sinullahan se naapureille näyttämisen halu pöyrii mielessä, ei minulla, jolle auto on työkalu, jonka tulee palvella myös perheen tarpeita. Aina hehkuttamiesi virolaisten raksaukkojen tärkeäksi kokema Lexuksella ajelu saatta olla sitä näyttämistä, koska työn tekemisen kannalta nitä järkiperusteita on aika vaikea löytää.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Vähän offtopicia tähän autostatuskeskusteluun: minulle ei henk.koht. aukea, kuinka kukaan voisi kuvitella alle 40 vuotta vanhan ajopelin kertovan omistajastaan jotain erityisen myönteistä missään mielessä.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Varsinaisesti ei yllätä, että vasemmistolle ei jää tässäkään kohtaa muuta kuin perusteettomien uhkakuvien rakentelu. Stubb totesi osuvasti, että yhteisen tilannekuvan saaminen edellisessä hallituksessa otti neljä vuotta. Nyt kesti tunti ja 14 minuuttia. Näin saadaan asiat hoidettua, kun jätetään kanalauma riekkumaan orrelleen. Siellä on tilaa istuskella Noitarummullakin.

Kai se ny vie enemmän aikaa, jos arvot ovat niin erilaisia kaikinpuolin. Tuohan ny on päivänselvää. Nykyinen poliittinen johto riekkuu aikansa, mut eiköhän kansa jossain vaihees tajua noin kuvaannollisesti heittää ne "nahkurin orsille."
 
Ei vaan sinun kateuden täyttämässä maailmassasi.

Se olit sinä, joka kirjoitti että alle 20 000 euron autolla ajavat ovat epäonnistuneet täydellisesti. Se ei ollut Toejoen Veikko, joten älä pistä lausuntoa hänen piikkiinsä.

Kyllä mä ainakin tiedostan ihan hyvin, että mun 32 000 euron nettotuloni, jotka eivät riitä noin 500 euron arvoista Ooppelin-louskua parempaan autoon, tekevät musta yhteiskunnan pohjasakkaa. Ymmärrän myös erittäin hyvin sen, miksi te parempiin perheisiin syntyneet haluatte erottua meistä alaluokan jäsenistä esim. hankkimalla kalliita autoja. Mutta siinä vaiheessa mulla alkaa vähän keittää, kun ensin hommataan joku sadan tonnin auto, ja sitten väitetään ihan pokkana, että "ei tässä mitään tarvetta ole kenellekään mitään näyttää". Minun mielestäni tuollainen paskapuhe osoittaa todella syvää halveksuntaa köyhälistöä kohtaan. Arvostan paljon enemmän sellaisia rahamiehiä, jotka sanovat autohankintojensa(kin) tiimoilta asiat niin kuin ne on. Yksi tuttu hommasi Teslan kun ne tuli markkinoille tossa pari(?) vuotta sitten. Ei ole varmaan teidän näkökulmastanne mitenkään kallis auto, mutta mun näkökulmastani on. Ei hän jauhanut paskaa mistään auton turvallisuudesta tai lapsiperheen tarpeista, vaan sanoi ihan suoraan, että "hommasin tollasen kun sitä ei tutuilla ole". Jouni Hynynen taas esitteli tv:n auto-ohjelmassa Hummeriaan ja kertoi auton hankintaperusteeksi sen, että "tällä saa hyvin ärsytettyä kettutyttöjä ja muita vitun luontoaktivisteja". Totesi myös, että syöhän se pirusti bensaa, mutta ei se ole mikään ongelma, kun myttyä on. Tuollaisia rehellisiä massimiehiä on paljon helpompi arvostaa kuin niitä menestyjiä, jotka eivät pysty rehellisesti puhumaan statussymboliensa hankintaperusteista.
 
Viimeksi muokattu:
Kai se ny vie enemmän aikaa, jos arvot ovat niin erilaisia kaikinpuolin. Tuohan ny on päivänselvää. Nykyinen poliittinen johto riekkuu aikansa, mut eiköhän kansa jossain vaihees tajua noin kuvaannollisesti heittää ne "nahkurin orsille."
Valistunut kansa ymmärtää tilanteen, jossa ollaan ja sen, että julkisia menoja on karsittava ja Suomen kilpailukykyä parannettava. Jotain liikettä äänestäjäkunnassa varmasti tapahtuu, mutta pahimmat puusilmät äänestävät jo tälläkin hetkellä vasemmistoa, demareita tai näitä pienempiä kommaripuolueita.

Sinullahan se naapureille näyttämisen halu pöyrii mielessä, ei minulla, jolle auto on työkalu, jonka tulee palvella myös perheen tarpeita. Aina hehkuttamiesi virolaisten raksaukkojen tärkeäksi kokema Lexuksella ajelu saatta olla sitä näyttämistä, koska työn tekemisen kannalta nitä järkiperusteita on aika vaikea löytää.
Minä en hehkuta virolaisia raksaukkoja, mutta en myöskään keskustelussa nosta suomalaisten ammattitaitoa yhtään paremmaksi.
Ja autolla on useille ihmisille muitakin tarpeita kuin liikkumisen helpottuminen. Auto on monelle statuksen rakennusainetta siinä kuin esimerkiksi vaatteet tai käsilaukku. Halutaan lähettää muille viesti, joka sisältää halutun sanoman siitä, mitä ollaan ja toisaalta siitä, mitä ei olla. Olisi meinaan ihan kauheata nykyihmiselle, jos joku sattuisi pitämään köyhänä.

Mitä luulet, paljonko Aurora Karamzinin menopelissä oli hevosvoimia tai mikä oli Aleksandr Solzenitsynillä niin sanottu kipuraja auton hinnassa? Paljonko piti maksaa, ollakseen hyvä ihminen?
 
Viimeksi muokattu:

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Se olit sinä, joka kirjoitti että alle 20 000 euron autolla ajavat ovat epäonnistuneet täydellisesti. Se ei ollut Toejoen Veikko, joten älä pistä lausuntoa hänen piikkiinsä.

Jos sinä viitsit yhtää syventyä tuohon keskusteluun, niin tuon epäonnistumisesta puhumisen luulisi huomaavan olevan kärjistävä vastaus keskustelussa, jossa parin kympin perusautoa väitetään joksikin statussymboliksi, jolla voi elvistellä naapureille

Kyllä mä ainakin tiedostan ihan hyvin, että mun 32 000 euron nettotuloni, jotka eivät riitä noin 500 euron arvoista Ooppelin-louskua parempaan autoon, tekevät musta yhteiskunnan pohjasakkaa.

Jos nettoansiosi ovat tuon suuruiset, niin mitä ilmeisimmin olet päättänyt käyttää rahasi johonkin muuhun kuin autoon.

Ymmärrän myös erittäin hyvin sen, miksi te parempiin perheisiin syntyneet haluatte erottua meistä alaluokan jäsenistä esim. hankkimalla kalliita autoja.

Mihin ihmeen parempiin perheisiin? Minä olen kahden aivan tavallisen duunarin kakara, jolle ei ole siunaantunut senttiäkään perittyä rahaa. Auton hankitaperusteet ovat edelleenkin aivan toiset, kuin sinä ja komppaamasi nimimerkki annatte ymmärtää - tietämättä ythtään mistä on kyse. Minä kuitenkin satun ajamaan noin 80 000 km vuodessa, josta noin 10% on ns. omia ajoja. Tuosta mainitusta kateudesta kertoo juuri sinunkin jorinasi jostain näyttämisen halusta, itselleni kun sellainen ei tulisi mieleenkään. Minua ei kiinnostä pätkääkään, mitä naapuri ajattelee autostani.

Mutta siinä vaiheessa mulla alkaa vähän keittää, kun ensin hommataan joku sadan tonnin auto, ja sitten väitetään ihan pokkana, että "ei tässä mitään tarvetta ole kenellekään mitään näyttää".

Ja sitten tulikin jo kertoimia keskustelussa esiintyneen statussymbolin hintaan.

Minun mielestäni tuollainen paskapuhe osoittaa todella syvää halveksuntaa köyhälistöä kohtaan. Arvostan paljon enemmän sellaisia rahamiehiä, jotka sanovat autohankintojensa(kin) tiimoilta asiat niin kuin ne on. Yksi tuttu hommasi Teslan kun ne tuli markkinoille tossa pari(?) vuotta sitten. Ei ole varmaan teidän näkökulmastanne mitenkään kallis auto, mutta mun näkökulmastani on. Ei hän jauhanut paskaa mistään auton turvallisuudesta tai lapsiperheen tarpeista, vaan sanoi ihan suoraan, että "hommasin tollasen kun sitä ei tutuilla ole". Jouni Hynynen taas esitteli tv:n auto-ohjelmassa Hummeriaan ja kertoi auton hankintaperusteeksi sen, että "tällä saa hyvin ärsytettyä kettutyttöjä ja muita vitun luontoaktivisteja". Totesi myös, että syöhän se pirusti bensaa, mutta ei se ole mikään ongelma, kun myttyä on. Tuollaisia rehellisiä massimiehiä on paljon helpompi arvostaa kuin niitä menestyjiä, jotka eivät pysty rehellisesti puhumaan statussymboliensa hankintaperusteista.

Liirum laarun ja lässyn lässyn. Jos tätä auto- ja rahakeskustelua katsotaan, niin sinä olet ainoa, joka on esitellyt tulojaan, sekä lyönyt persulien äänestäjiin persaukisten leiman ja todennut, ettei heillä ole varaa ajella 20k:n autolla.
 
Viimeksi muokattu:

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Minä en hehkuta virolaisia raksaukkoja, mutta en myöskään keskustelussa nosta suomalaisten ammattitaitoa yhtään paremmaksi.

Siinä tapauksessa pahoitteluni. Sekoitan sinut ilmeisesti johonkin toiseen nimimerkkiin , joka kehui aikanaan virolaisia ahkerammiksi ja halvemmiksi, jotka eivät ole suomalaisten tapaan heti saikulla, kun tulee vähän nuha.

Ja autolla on useille ihmisille muitakin tarpeita kuin liikkumisen helpottuminen. Auto on monelle statuksen rakennusainetta siinä kuin esimerkiksi vaatteet tai käsilaukku. Halutaan lähettää muille viesti, joka sisältää halutun sanoman siitä, mitä ollaan ja toisaalta siitä, mitä ei olla. Olisi meinaan ihan kauheata nykyihmiselle, jos joku sattuisi pitämään köyhänä.

Aivan. Kun laajennat tuota ajatteluasi vielä hieman, niin saatat ymmärtää, että tuo mainitsemasi liikkumisen tarve on eri henkilöillä erilainen.

Mitä luulet, paljonko Aurora Karamzinin menopelissä oli hevosvoimia tai mikä oli Aleksandr Solzenitsynillä niin sanottu kipuraja auton hinnassa? Paljonko piti maksaa, ollakseen hyvä ihminen?

Ei mitään käryä. Minua ei kiinnosta millaisen auton, joku toinen hankkii ja millaisin perustein. Ei uteliaisuudesta, eikä kateudesta.
 
Viimeksi muokattu:

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Se olit sinä, joka kirjoitti että alle 20 000 euron autolla ajavat ovat epäonnistuneet täydellisesti. Se ei ollut Toejoen Veikko, joten älä pistä lausuntoa hänen piikkiinsä.

Kyllä mä ainakin tiedostan ihan hyvin, että mun 32 000 euron nettotuloni, jotka eivät riitä noin 500 euron arvoista Ooppelin-louskua parempaan autoon, tekevät musta yhteiskunnan pohjasakkaa. Ymmärrän myös erittäin hyvin sen, miksi te parempiin perheisiin syntyneet haluatte erottua meistä alaluokan jäsenistä esim. hankkimalla kalliita autoja. Mutta siinä vaiheessa mulla alkaa vähän keittää, kun ensin hommataan joku sadan tonnin auto, ja sitten väitetään ihan pokkana, että "ei tässä mitään tarvetta ole kenellekään mitään näyttää". Minun mielestäni tuollainen paskapuhe osoittaa todella syvää halveksuntaa köyhälistöä kohtaan. Arvostan paljon enemmän sellaisia rahamiehiä, jotka sanovat autohankintojensa(kin) tiimoilta asiat niin kuin ne on. Yksi tuttu hommasi Teslan kun ne tuli markkinoille tossa pari(?) vuotta sitten. Ei ole varmaan teidän näkökulmastanne mitenkään kallis auto, mutta mun näkökulmastani on. Ei hän jauhanut paskaa mistään auton turvallisuudesta tai lapsiperheen tarpeista, vaan sanoi ihan suoraan, että "hommasin tollasen kun sitä ei tutuilla ole". Jouni Hynynen taas esitteli tv:n auto-ohjelmassa Hummeriaan ja kertoi auton hankintaperusteeksi sen, että "tällä saa hyvin ärsytettyä kettutyttöjä ja muita vitun luontoaktivisteja". Totesi myös, että syöhän se pirusti bensaa, mutta ei se ole mikään ongelma, kun myttyä on. Tuollaisia rehellisiä massimiehiä on paljon helpompi arvostaa kuin niitä menestyjiä, jotka eivät pysty rehellisesti puhumaan statussymboliensa hankintaperusteista.

Jos 32 000 nettotuloilla ei rahat riitä kuin 500 euron Ooppeliin, niin missäköhän on vika?
 
Siinä tapauksessa pahoitteluni. Sekoitan sinut ilmeisesti johonkin toiseen nimimerkkiin , joka kehui aikanaan virolaisia ahkerammiksi ja halvemmiksi, jotka eivät ole suomalaisten tapaan heti saikulla, kun tulee vähän nuha.
Ei pahoitella tarvitse, vaikka käyttäisikin tosiasian mainitsemisesta termiä hehkutus.

Aivan. Kun laajennat tuota ajatteluasi vielä hieman, niin saatat ymmärtää, että tuo mainitsemasi liikkumisen tarve on eri henkilöillä erilainen.
Tottakai ja eri ihmiset liikkuvat eri ihmisten silmien editse ja lisäksi eri ihmiset kestävät eri tavoin ajatusta, että joku voisi kuvitella autossa istujan köyhäksi.

Ei mitään käryä. Minua ei kiinnosta millaisen auton, joku toinen hankkii ja millaisin perustein. Ei uteliaisuudesta, eikä kateudesta.
Geezer-kriteeristöllä saattavat kuitenkin olla täysin epäonnistuneita.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Ei pahoitella tarvitse, vaikka käyttäisikin tosiasian mainitsemisesta termiä hehkutus.

Perunkin tuon pahoitteluni, koska muistin oikein.

Minä en hehkuta virolaisia raksaukkoja, mutta en myöskään keskustelussa nosta suomalaisten ammattitaitoa yhtään paremmaksi.


Palkansaaja voi miettiä liiton käppyröitä ja ihmetellä, kun joustavammat virolaiset ja puolalaiset ovat valmiita tekemään töitäkin käppyröiden tuijottelun sijaan.


Geezer-kriteeristöllä saattavat kuitenkin olla täysin epäonnistuneita.

Nih ja nyyh.. sinähän olet suoraselkäinen oikeinymmärtäjä kuin mikäkin hihamerkkipöyristyjäkommarifemakko.

Jos sinä viitsit yhtää syventyä tuohon keskusteluun, niin tuon epäonnistumisesta puhumisen luulisi huomaavan olevan kärjistävä vastaus keskustelussa, jossa parin kympin perusautoa väitetään joksikin statussymboliksi, jolla voi elvistellä naapureille
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Timo Soini 9.5.2015: kirjoitti:
Kyllä me nyt olemme tuhon omia, kun saunominen ei ole synti, formuloissa ja raveissa voi käydä ilman lupaa, lihansyöntiä ei kielletä, eikä kouluihin tule pakollista kasvisruokapäivää. Kanarian saarilla voi vierailla ilman tasa-arvoluentoja. Metsän riistaa voi paistaa parilalla, ajaa autolla Helsingin keskustassa ja pyyhkiä pöytää jäniksenkäpälällä.

Melkoisen väsyneitä jankutuksia taas Soinin plokissa. Joskus aiemmin Soini vittuili lempivihollisilleen (=vihreät, vasemmisto) melko nokkelastikin, mutta nykyään nämä vastakkainasettelut ovat joko vanhan toistoa tai pahoja ohilaukauksia. Esimerkiksi nämä lihansyönti vastaan kasvissyönti -horinat on kuultu jo miljoona kertaa, ja asia on tullut kaikille selväksi. Kyllä, myös lihaa syövällä heteromiehellä on ihmisarvo. Jostain syystä en kuitenkaan äänestä Timppaa, vaikka olen itsekin lihaa syövä heteromies.

Voisiko joku myös vääntää rautalangasta, kuka on vaatinut tasa-arvoluentoja kaikille Kanarian saarille matkustaville, tai kuka on pitänyt saunomista syntinä? Nämä menivät nimittäin minulta aivan täysin ohi. Ja jos provosointi menee ohi, se on epäonnistunutta. Timolle myös sellaiset terveiset, että menköön vain autoilemaan Helsingin keskustaan, jos se hänestä niin hauskaa on. Tosin ministeri-Audin takapenkillähän mies jatkossa istuu, joten sieltä on hyvä huudella. Ja tuo hieman vähättelevä ja naureskeleva suhtautuminen eläinten tappamiseen on jo lapsellista. Kiinnostaisi tietää, onko Soini käynyt koskaan metsällä. Tuntemani metsämiehet ovat nimittäin suhtautuneet eläimiin ja luontoon yleensä kunnioittavasti, vaikka eläimiä ampuvatkin. Aika kauas on tultu siitä, kun Soini oli nokkela provoilija.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös