Näillä tuloilla ihminen on köyhä kun joutuu itse elättämään itsensä ilman sitä pappa betalar -kultalusikkataustaa
Kultalusikkatausta? Faijalta jäi maalarin hommat, kun sairastui parikymmpisenä tuberkuloosiin. Parantolasta päästyään hän palasi koulunpenkille, jonka jälkeen edessä oli loistelias ura erään sähkötarvikeliikkeen varastopäällikkönä. Huikea ura päättyi 90-luvun lamaan, työttömyyteen ja siihen kuuluisaan eläkeputkeen. No, tuo kyllä passasi faijalle, joka oli aloitellut työuraa 12-vuotiaana. Mutsivainaa puolestaan rypi rahassa tomiessaan kunnan hommissa konttoristina ja, meidän kakaroiden ollessa alle kouluikäisiä, perhepäivähoitajana.
"Pappa betalar"-taustaa ei ollut kummallakaan, kun viimeinen persaukisista isovanhemmistani lyötiin multiin olympiavuonna -52. No, pientä liioittelua - faija sai sentään perintöä yli femman wanhoissa markoissa, jolla hän jaksaa elvistellä vieläkin. Että tällaiselta kultalusikkataustalta sitä elätän, paitsi itseni, myös kaksi kakaraa. joista nuoremmalla on lievä kehitysvamma, tai kuten paperille painettu diagnoosi kuuluu - laaja-alainen kehityshäiriö ja mahdollinen ARND.
jonka turvin sinä täällä pädet kalliilla autollasi.
Tuo koko autokeskustelu lähti siitä, että sinä (köyhä) nostit itsesi persaukisten persujen yläpuolle, todetessasi, etteivät he pysty ajamaan yli 20 000 euron. Jos vielä köyhyystuskissasi kykenet, niin voit käydä toteamassa, etten sanonut omistavani yli kolmen kympin autoa, vaan ajavani sellaisella ja tuttavapersujen ajavan kalliimmilla kieseillä. Kyseessä on siis työsuhdeauto (käyttöetu), jonka verotusarvo on viiden ja puolen sadan luokkaa - neljä sataa vähemmän kuin mitä firman autosääntö sallisi minun asemassani olevalle.
Siitä peräkammarista sun kannattaa ruveta huutelemaan siinä vaiheessa, kun tienaat vuodessa neljä kertaa vanhempiesi yhteenlasketut tulot kuten minä. Taitaa jäädä tollaselta pumpulissa kasvaneelta porvaripennulta tekemättä
Sinun kannataisi varmaan havahtua nykyisestä elintasostasi, lopettaa tuo peräkammarissa ruikuttaminen ja lakata itkemästä riistokapitalistisen maailman pahuutta. Ota vaikka viinaa tai hakkaa lapaseen, jos tuo ahdistus vähän helpottaisi. No, ehkä nuo ehdottamani vapaa-ajan aktiviteetit eivät ole sinulle aivan uusia ideoita.