Perussuomalaiset

• 5 992 277
  • 46 660
Ei vaan sinun kateuden täyttämässä maailmassasi.

Se olit sinä, joka kirjoitti että alle 20 000 euron autolla ajavat ovat epäonnistuneet täydellisesti. Se ei ollut Toejoen Veikko, joten älä pistä lausuntoa hänen piikkiinsä.

Kyllä mä ainakin tiedostan ihan hyvin, että mun 32 000 euron nettotuloni, jotka eivät riitä noin 500 euron arvoista Ooppelin-louskua parempaan autoon, tekevät musta yhteiskunnan pohjasakkaa. Ymmärrän myös erittäin hyvin sen, miksi te parempiin perheisiin syntyneet haluatte erottua meistä alaluokan jäsenistä esim. hankkimalla kalliita autoja. Mutta siinä vaiheessa mulla alkaa vähän keittää, kun ensin hommataan joku sadan tonnin auto, ja sitten väitetään ihan pokkana, että "ei tässä mitään tarvetta ole kenellekään mitään näyttää". Minun mielestäni tuollainen paskapuhe osoittaa todella syvää halveksuntaa köyhälistöä kohtaan. Arvostan paljon enemmän sellaisia rahamiehiä, jotka sanovat autohankintojensa(kin) tiimoilta asiat niin kuin ne on. Yksi tuttu hommasi Teslan kun ne tuli markkinoille tossa pari(?) vuotta sitten. Ei ole varmaan teidän näkökulmastanne mitenkään kallis auto, mutta mun näkökulmastani on. Ei hän jauhanut paskaa mistään auton turvallisuudesta tai lapsiperheen tarpeista, vaan sanoi ihan suoraan, että "hommasin tollasen kun sitä ei tutuilla ole". Jouni Hynynen taas esitteli tv:n auto-ohjelmassa Hummeriaan ja kertoi auton hankintaperusteeksi sen, että "tällä saa hyvin ärsytettyä kettutyttöjä ja muita vitun luontoaktivisteja". Totesi myös, että syöhän se pirusti bensaa, mutta ei se ole mikään ongelma, kun myttyä on. Tuollaisia rehellisiä massimiehiä on paljon helpompi arvostaa kuin niitä menestyjiä, jotka eivät pysty rehellisesti puhumaan statussymboliensa hankintaperusteista.

Viimeksi muokattu:
Kai se ny vie enemmän aikaa, jos arvot ovat niin erilaisia kaikinpuolin. Tuohan ny on päivänselvää. Nykyinen poliittinen johto riekkuu aikansa, mut eiköhän kansa jossain vaihees tajua noin kuvaannollisesti heittää ne "nahkurin orsille."
Valistunut kansa ymmärtää tilanteen, jossa ollaan ja sen, että julkisia menoja on karsittava ja Suomen kilpailukykyä parannettava. Jotain liikettä äänestäjäkunnassa varmasti tapahtuu, mutta pahimmat puusilmät äänestävät jo tälläkin hetkellä vasemmistoa, demareita tai näitä pienempiä kommaripuolueita.

Sinullahan se naapureille näyttämisen halu pöyrii mielessä, ei minulla, jolle auto on työkalu, jonka tulee palvella myös perheen tarpeita. Aina hehkuttamiesi virolaisten raksaukkojen tärkeäksi kokema Lexuksella ajelu saatta olla sitä näyttämistä, koska työn tekemisen kannalta nitä järkiperusteita on aika vaikea löytää.
Minä en hehkuta virolaisia raksaukkoja, mutta en myöskään keskustelussa nosta suomalaisten ammattitaitoa yhtään paremmaksi.
Ja autolla on useille ihmisille muitakin tarpeita kuin liikkumisen helpottuminen. Auto on monelle statuksen rakennusainetta siinä kuin esimerkiksi vaatteet tai käsilaukku. Halutaan lähettää muille viesti, joka sisältää halutun sanoman siitä, mitä ollaan ja toisaalta siitä, mitä ei olla. Olisi meinaan ihan kauheata nykyihmiselle, jos joku sattuisi pitämään köyhänä.

Mitä luulet, paljonko Aurora Karamzinin menopelissä oli hevosvoimia tai mikä oli Aleksandr Solzenitsynillä niin sanottu kipuraja auton hinnassa? Paljonko piti maksaa, ollakseen hyvä ihminen?

Viimeksi muokattu:

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Se olit sinä, joka kirjoitti että alle 20 000 euron autolla ajavat ovat epäonnistuneet täydellisesti. Se ei ollut Toejoen Veikko, joten älä pistä lausuntoa hänen piikkiinsä.

Jos sinä viitsit yhtää syventyä tuohon keskusteluun, niin tuon epäonnistumisesta puhumisen luulisi huomaavan olevan kärjistävä vastaus keskustelussa, jossa parin kympin perusautoa väitetään joksikin statussymboliksi, jolla voi elvistellä naapureille

Kyllä mä ainakin tiedostan ihan hyvin, että mun 32 000 euron nettotuloni, jotka eivät riitä noin 500 euron arvoista Ooppelin-louskua parempaan autoon, tekevät musta yhteiskunnan pohjasakkaa.

Jos nettoansiosi ovat tuon suuruiset, niin mitä ilmeisimmin olet päättänyt käyttää rahasi johonkin muuhun kuin autoon.

Ymmärrän myös erittäin hyvin sen, miksi te parempiin perheisiin syntyneet haluatte erottua meistä alaluokan jäsenistä esim. hankkimalla kalliita autoja.

Mihin ihmeen parempiin perheisiin? Minä olen kahden aivan tavallisen duunarin kakara, jolle ei ole siunaantunut senttiäkään perittyä rahaa. Auton hankitaperusteet ovat edelleenkin aivan toiset, kuin sinä ja komppaamasi nimimerkki annatte ymmärtää - tietämättä ythtään mistä on kyse. Minä kuitenkin satun ajamaan noin 80 000 km vuodessa, josta noin 10% on ns. omia ajoja. Tuosta mainitusta kateudesta kertoo juuri sinunkin jorinasi jostain näyttämisen halusta, itselleni kun sellainen ei tulisi mieleenkään. Minua ei kiinnostä pätkääkään, mitä naapuri ajattelee autostani.

Mutta siinä vaiheessa mulla alkaa vähän keittää, kun ensin hommataan joku sadan tonnin auto, ja sitten väitetään ihan pokkana, että "ei tässä mitään tarvetta ole kenellekään mitään näyttää".

Ja sitten tulikin jo kertoimia keskustelussa esiintyneen statussymbolin hintaan.

Minun mielestäni tuollainen paskapuhe osoittaa todella syvää halveksuntaa köyhälistöä kohtaan. Arvostan paljon enemmän sellaisia rahamiehiä, jotka sanovat autohankintojensa(kin) tiimoilta asiat niin kuin ne on. Yksi tuttu hommasi Teslan kun ne tuli markkinoille tossa pari(?) vuotta sitten. Ei ole varmaan teidän näkökulmastanne mitenkään kallis auto, mutta mun näkökulmastani on. Ei hän jauhanut paskaa mistään auton turvallisuudesta tai lapsiperheen tarpeista, vaan sanoi ihan suoraan, että "hommasin tollasen kun sitä ei tutuilla ole". Jouni Hynynen taas esitteli tv:n auto-ohjelmassa Hummeriaan ja kertoi auton hankintaperusteeksi sen, että "tällä saa hyvin ärsytettyä kettutyttöjä ja muita vitun luontoaktivisteja". Totesi myös, että syöhän se pirusti bensaa, mutta ei se ole mikään ongelma, kun myttyä on. Tuollaisia rehellisiä massimiehiä on paljon helpompi arvostaa kuin niitä menestyjiä, jotka eivät pysty rehellisesti puhumaan statussymboliensa hankintaperusteista.

Liirum laarun ja lässyn lässyn. Jos tätä auto- ja rahakeskustelua katsotaan, niin sinä olet ainoa, joka on esitellyt tulojaan, sekä lyönyt persulien äänestäjiin persaukisten leiman ja todennut, ettei heillä ole varaa ajella 20k:n autolla.

Viimeksi muokattu:

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minä en hehkuta virolaisia raksaukkoja, mutta en myöskään keskustelussa nosta suomalaisten ammattitaitoa yhtään paremmaksi.

Siinä tapauksessa pahoitteluni. Sekoitan sinut ilmeisesti johonkin toiseen nimimerkkiin , joka kehui aikanaan virolaisia ahkerammiksi ja halvemmiksi, jotka eivät ole suomalaisten tapaan heti saikulla, kun tulee vähän nuha.

Ja autolla on useille ihmisille muitakin tarpeita kuin liikkumisen helpottuminen. Auto on monelle statuksen rakennusainetta siinä kuin esimerkiksi vaatteet tai käsilaukku. Halutaan lähettää muille viesti, joka sisältää halutun sanoman siitä, mitä ollaan ja toisaalta siitä, mitä ei olla. Olisi meinaan ihan kauheata nykyihmiselle, jos joku sattuisi pitämään köyhänä.

Aivan. Kun laajennat tuota ajatteluasi vielä hieman, niin saatat ymmärtää, että tuo mainitsemasi liikkumisen tarve on eri henkilöillä erilainen.

Mitä luulet, paljonko Aurora Karamzinin menopelissä oli hevosvoimia tai mikä oli Aleksandr Solzenitsynillä niin sanottu kipuraja auton hinnassa? Paljonko piti maksaa, ollakseen hyvä ihminen?

Ei mitään käryä. Minua ei kiinnosta millaisen auton, joku toinen hankkii ja millaisin perustein. Ei uteliaisuudesta, eikä kateudesta.

Viimeksi muokattu:

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus

Kyllä mä ainakin tiedostan ihan hyvin, että mun 32 000 euron nettotuloni, jotka eivät riitä noin 500 euron arvoista Ooppelin-louskua parempaan autoon, tekevät musta yhteiskunnan pohjasakkaa. Ymmärrän myös erittäin hyvin sen, miksi te parempiin perheisiin syntyneet haluatte erottua meistä alaluokan jäsenistä esim. hankkimalla kalliita autoja. Mutta siinä vaiheessa mulla alkaa vähän keittää, kun ensin hommataan joku sadan tonnin auto, ja sitten väitetään ihan pokkana, että "ei tässä mitään tarvetta ole kenellekään mitään näyttää". Minun mielestäni tuollainen paskapuhe osoittaa todella syvää halveksuntaa köyhälistöä kohtaan. Arvostan paljon enemmän sellaisia rahamiehiä, jotka sanovat autohankintojensa(kin) tiimoilta asiat niin kuin ne on. Yksi tuttu hommasi Teslan kun ne tuli markkinoille tossa pari(?) vuotta sitten. Ei ole varmaan teidän näkökulmastanne mitenkään kallis auto, mutta mun näkökulmastani on. Ei hän jauhanut paskaa mistään auton turvallisuudesta tai lapsiperheen tarpeista, vaan sanoi ihan suoraan, että "hommasin tollasen kun sitä ei tutuilla ole". Jouni Hynynen taas esitteli tv:n auto-ohjelmassa Hummeriaan ja kertoi auton hankintaperusteeksi sen, että "tällä saa hyvin ärsytettyä kettutyttöjä ja muita vitun luontoaktivisteja". Totesi myös, että syöhän se pirusti bensaa, mutta ei se ole mikään ongelma, kun myttyä on. Tuollaisia rehellisiä massimiehiä on paljon helpompi arvostaa kuin niitä menestyjiä, jotka eivät pysty rehellisesti puhumaan statussymboliensa hankintaperusteista.

Jos 32 000 nettotuloilla ei rahat riitä kuin 500 euron Ooppeliin, niin missäköhän on vika?

Siinä tapauksessa pahoitteluni. Sekoitan sinut ilmeisesti johonkin toiseen nimimerkkiin , joka kehui aikanaan virolaisia ahkerammiksi ja halvemmiksi, jotka eivät ole suomalaisten tapaan heti saikulla, kun tulee vähän nuha.
Ei pahoitella tarvitse, vaikka käyttäisikin tosiasian mainitsemisesta termiä hehkutus.

Aivan. Kun laajennat tuota ajatteluasi vielä hieman, niin saatat ymmärtää, että tuo mainitsemasi liikkumisen tarve on eri henkilöillä erilainen.
Tottakai ja eri ihmiset liikkuvat eri ihmisten silmien editse ja lisäksi eri ihmiset kestävät eri tavoin ajatusta, että joku voisi kuvitella autossa istujan köyhäksi.

Ei mitään käryä. Minua ei kiinnosta millaisen auton, joku toinen hankkii ja millaisin perustein. Ei uteliaisuudesta, eikä kateudesta.
Geezer-kriteeristöllä saattavat kuitenkin olla täysin epäonnistuneita.

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei pahoitella tarvitse, vaikka käyttäisikin tosiasian mainitsemisesta termiä hehkutus.

Perunkin tuon pahoitteluni, koska muistin oikein.

Palkansaaja voi miettiä liiton käppyröitä ja ihmetellä, kun joustavammat virolaiset ja puolalaiset ovat valmiita tekemään töitäkin käppyröiden tuijottelun sijaan.

Geezer-kriteeristöllä saattavat kuitenkin olla täysin epäonnistuneita.

Nih ja nyyh.. sinähän olet suoraselkäinen oikeinymmärtäjä kuin mikäkin hihamerkkipöyristyjäkommarifemakko.

Jos sinä viitsit yhtää syventyä tuohon keskusteluun, niin tuon epäonnistumisesta puhumisen luulisi huomaavan olevan kärjistävä vastaus keskustelussa, jossa parin kympin perusautoa väitetään joksikin statussymboliksi, jolla voi elvistellä naapureille

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Timo Soini 9.5.2015: kirjoitti:
Kyllä me nyt olemme tuhon omia, kun saunominen ei ole synti, formuloissa ja raveissa voi käydä ilman lupaa, lihansyöntiä ei kielletä, eikä kouluihin tule pakollista kasvisruokapäivää. Kanarian saarilla voi vierailla ilman tasa-arvoluentoja. Metsän riistaa voi paistaa parilalla, ajaa autolla Helsingin keskustassa ja pyyhkiä pöytää jäniksenkäpälällä.

Melkoisen väsyneitä jankutuksia taas Soinin plokissa. Joskus aiemmin Soini vittuili lempivihollisilleen (=vihreät, vasemmisto) melko nokkelastikin, mutta nykyään nämä vastakkainasettelut ovat joko vanhan toistoa tai pahoja ohilaukauksia. Esimerkiksi nämä lihansyönti vastaan kasvissyönti -horinat on kuultu jo miljoona kertaa, ja asia on tullut kaikille selväksi. Kyllä, myös lihaa syövällä heteromiehellä on ihmisarvo. Jostain syystä en kuitenkaan äänestä Timppaa, vaikka olen itsekin lihaa syövä heteromies.

Voisiko joku myös vääntää rautalangasta, kuka on vaatinut tasa-arvoluentoja kaikille Kanarian saarille matkustaville, tai kuka on pitänyt saunomista syntinä? Nämä menivät nimittäin minulta aivan täysin ohi. Ja jos provosointi menee ohi, se on epäonnistunutta. Timolle myös sellaiset terveiset, että menköön vain autoilemaan Helsingin keskustaan, jos se hänestä niin hauskaa on. Tosin ministeri-Audin takapenkillähän mies jatkossa istuu, joten sieltä on hyvä huudella. Ja tuo hieman vähättelevä ja naureskeleva suhtautuminen eläinten tappamiseen on jo lapsellista. Kiinnostaisi tietää, onko Soini käynyt koskaan metsällä. Tuntemani metsämiehet ovat nimittäin suhtautuneet eläimiin ja luontoon yleensä kunnioittavasti, vaikka eläimiä ampuvatkin. Aika kauas on tultu siitä, kun Soini oli nokkela provoilija.

Viimeksi muokattu:
Perunkin tuon pahoitteluni, koska muistin oikein.
Pahoittelut voit tietenkin perua, mutta väittämäsi oli väärä. Minä en hehkuttanut virolaisia. Kirjoitin heistä sillä kokemuksella, mikä minulle on heidän ja suomalaisten kollegoidensa kanssa asioimisesta vuosien varrella kertynyt.

Nih ja nyyh.. sinähän olet suoraselkäinen oikeinymmärtäjä kuin mikäkin hihamerkkipöyristyjäkommarifemakko.
Kommarifemmakkojen ymmärryskyky voi monissa asioissa olla riittävä, mutta heidän ongelmana on mielestäni kyvyttömyys hahmottaa ravintoketjua sekä resurssien rajallisuutta.

Jos 32 000 nettotuloilla ei rahat riitä kuin 500 euron Ooppeliin, niin missäköhän on vika?

Saattaa olla osittain siinä, että mua ei ihan hirveästi kiinnosta autot ylipäätään, ja osittain siinä, että pistän rahani mieluummin matkusteluun. Tein tällä viikolla iltapaskan "testaa miten duunari olet" -testin, ja siinä kysyttiin, onko autossasi yli vai alle 150 hevosvoimaa. Mulla ei ollut hajuakaan autoni hevosvoimaluvuista, mutta päättelin että jos se 150 on tässä laitettu over/under-rajaksi, on se todennäköisesti sen verran iso luku, että mun auto jää alle sen.

Mihin ihmeen parempiin perheisiin? Minä olen kahden aivan tavallisen duunarin kakara

Kaksi töissäkäyvää vanhempaa on aika paljon enemmän kuin nolla töissäkäyvää vanhempaa. Siksi voin ihan hyvin puhua sinusta paremman perheen lapsena, koska sellainen sinä olet. Ja se parempi perhetausta kyllä näkyy vahvasti tuossa arvomaailmassasi, jossa alle kahdenkympin autoilla ajavat ovat luusereita.

Liirum laarun ja lässyn lässyn. Jos tätä auto- ja rahakeskustelua katsotaan, niin sinä olet ainoa, joka on esitellyt tulojaan, sekä lyönyt persulien äänestäjiin persaukisten leiman ja todennut, ettei heillä ole varaa ajella 20k:n autolla.

Mutta minä en ole se, joka tässä ketjussa on kertonut ajavansa 30 tonnin tai sadan tonnin autolla. Joku motivaattori siinäkin ihmisillä on eittämättä takana, kun siitä autonsa hinnasta täytyy täällä kertoa.

Viimeksi muokattu:

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaksi töissäkäyvää vanhempaa on aika paljon enemmän kuin nolla töissäkäyvää vanhempaa. Siksi voin ihan hyvin puhua sinusta paremman perheen lapsena, koska sellainen sinä olet. Ja se parempi perhetausta kyllä näkyy vahvasti tuossa arvomaailmassasi, jossa alle kahdenkympin autoilla ajavat ovat luusereita.

No, nyt tämä alkaa avautua. Sinä olet niin katkeroitunut, että jollain kaksi tavallista duunarivanhempaa tarkottaa, että hän on syntynyt kultalusikka suussa ja yli 500 €:n auto on staussymboli. Tuo kahden kympin asia taisi tulla jo käsiteltyä, mutta se näyttää tatuoituneen rahoillaan elviselevän kommarin otsalohkoon pysyvästi, kuin hampurilasmerkki jenkin hihaan.

Mutta minä en ole se, joka tässä ketjussa on kertonut ajavansa 30 tonnin tai sadan tonnin autolla. Joku motivaattori siinäkin ihmisillä on eittämättä takana, kun siitä autonsa hinnasta täytyy täällä kertoa.

Motivaattori on siinä, että sinä hyväosainen maailmalla matkustelija liemaat a) persut presaukisiksi b) et voi käsittää, että auton valinnan taustalla voi ihan oikeasti olla tarve, eikä näyttämisen halu.

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pahoittelut voit tietenkin perua, mutta väittämäsi oli väärä. Minä en hehkuttanut virolaisia. Kirjoitin heistä sillä kokemuksella, mikä minulle on heidän ja suomalaisten kollegoidensa kanssa asioimisesta vuosien varrella kertynyt./QUOTE]

Niinpä, ja kuten tuossa aikaisemmassa keskustelussamme totesin, minua paitsi työllistävät säännöllisesti noiden työn sankareiden aikaansaannokset, ne myös vaikeuttavat varsinaisia töitäni ja siksi näkemyksemme "etelän miehistä" poikkeavat merkittävästi.

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saattaa olla osittain siinä, että mua ei ihan hirveästi kiinnosta autot ylipäätään, ja osittain siinä, että pistän rahani mieluummin matkusteluun. Tein tällä viikolla iltapaskan "testaa miten duunari olet" -testin, ja siinä kysyttiin, onko autossasi yli vai alle 150 hevosvoimaa. Mulla ei ollut hajuakaan autoni hevosvoimaluvuista, mutta päättelin että jos se 150 on tässä laitettu over/under-rajaksi, on se todennäköisesti sen verran iso luku, että mun auto jää alle sen.

Niin, taitaakin matkustelu olla sinulle statussymboli. Onhan se kiva kertoa tuttaville ja naapureille ylpeästi missä kaikkialla hienoissa paikoissa on tultua käytyä erilaisiin kyltyyreihin tutustumassa ja miten joka paikassa kaikkialla kaikki on paremmin ja hienompaa kuin Suomessa.
Huomaatko, tästäkin saisi samanlaisen väännön kuin te saitte noista autoista. Ahkera matkustelija kertoo, että kymppitonnien laittaminen vuodessa matkusteluun ei ole statussymboli, vastapuoli väittää toista, ja lopulta vastapuolen toimesta päätetään, että matkustelu on statussymboli vaikka sitä ei matkustelijat myönnäkään.

Niin, taitaakin matkustelu olla sinulle statussymboli.

Niin onkin. En ole muuta väittänytkään. Jos mua "ei yhtään kiinnostaisi mitä muut minusta ajattelee" (tämähän on se tuttu bullshit-klisee, jota ihmiset usein viljelevät ostettuaan esim. kalliin asunnon, auton tai vaatteen), en myöskään käyttäisi muita vaatteita kuin pieruverkkareita ja tuulipukuja. Olen kuitenkin huomannut, että ihmiset ovat minulle vähän ystävällisempiä, jos pistän verkkarien sijasta farkut jalkaan, ja siksi pidän statuksen takia usein niitä farkkuja, vaikka verkkarit olisivat jalassa paljon mukavammat.

Jos mua ei kiinnostaisi muiden ihmisten ajatukset, lyhentäisin myös asuntolainaani hitaammin, sillä ei mulla silloin olisi hinkua päästä nätimpään kämppään.

miten joka paikassa kaikkialla kaikki on paremmin ja hienompaa kuin Suomessa..

Tästä olen kyllä jyrkästi eri mieltä. Vaikka omat matkani suuntautuvat lähes poikkeuksetta länsimaihin, olen sitä mieltä, että kyllä siellä monet asiat ovat huonommin kuin Suomessa. Esim. lonkeroa saa baareista tosi huonosti.

Viimeksi muokattu:

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Niin onkin. En ole muuta väittänytkään, koska pystyn olemaan rehellinen itselleni.

Siitä sitten vaan, en kyllä ymmärrä miten itselle tärkeät asiat muuttuvat statussymboleiksi. Itse käyn vuorikiipeilemässä, lapissa vaeltelemassa, harrastan useita eri urheilulajeja vielä yli nelikymppisenä, asun emännän ja lasten kanssa kerrostalossa huonomaineisella alueella, ajan suht´koht hyvällä autolla, enkä siltikään koe että mikään noista olisi minulle mikään statussymboli. Aina oppii jotakin uutta, mutta mikähän noista em. asioista on se minun statussymbolini? Jos rahassa mitataan, niin se on sitten varmaan asunto, mutta kukahan sitäkään kadehtisi?

Jos rahassa mitataan, niin se on sitten varmaan asunto, mutta kukahan sitäkään kadehtisi?

Esim. asunnottomat ja sellaiset ihmiset, jotka asuvat siellä samalla huonomaineisella alueella vuokralla. Ja ihan hyvästä syytä kadehtivatkin. Siksi minäkin päätin aikanaan ostaa asunnon. On se kiva köyhällekin tietää, että siellä yhteiskunnan hierarkiassa joku raukka on vielä alempana. Eläimiä tässä kuitenkin todellisuudessa vain ollaan.

Viimeksi muokattu:

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Miten iso asunto tai hyvä auto ovat status symboleja? Hyvä auto on hyvä olla ihan sen takia että ei tarvitse pelätä sitä hetkeä kun se ei starttaakaan ja pitää ruveta moottoria purkamaan osiksi tai viedä korjaamolle. Iso asunto on tietysti makuasia. Itse haluan kuitenkin ns. "omaa tilaa" tai muuten vain selkeän erottelun makuuhuoneen ja olohuoneen ja keittiön välille. Näin säilyy elämä järjestyksessä paremmin. Se että noita asioita saa tienaamalla enemmän rahaa on minulle enemmän sytyke kuin lannistaja.

Nimim. Useampi mummola yms. reissu jäi välistä kun ne autot toimivat satunnaisesti hyvin jos toimivat ollenkaan. Lapsilisätkin menivät kuulemma ihan tarpeeseen (en osaa sanoa mihin ne menivät kun en niitä ikinä nähnyt.

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Voi olla että käsitykseni on ns. ikävääristystynyt mutta eipä taida moottorin teho olla nykyään enään mikään statussymboli - jos se sitä koskaan on ollutkaan. Nykyään aika monessa tuikitavallisessa perheautossa on se 150hp tai enemmän jolla se joskus aikaisemmin olisi ollut automaattisesti "sportti" tai "GTI" luokassa. Omien 3 viimeisen auton tehot ovat menneet järjestyksessä 200-175-136 eli alaspäin on tultu eikä se nyt hirveästi ole elämää muuttanut. Toki nykyään ei tee mielikään testata niitä 200kmh+ tuntinopeuksia kuten ehkä joskus nuorempana.

Asunnon koko on puhtaasti järjestelykysymys, tuskin kukaan haluaa mahdollisimman isoa kämppää vain jostain statussyistä? Asuinalue on taas viihtyvyys- ja turvallisuuskysymys, joskin siitä tulee helposti ns. statussymboli ja sitä se monelle voi ollakkin.

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
On se kiva köyhällekin tietää, että siellä yhteiskunnan hierarkiassa joku raukka on vielä alempana. Eläimiä tässä kuitenkin todellisuudessa vain ollaan.

Mistä lähtien vuodessa 32 tonnia lapaseen saava lapseton peräkammarin poika on ollut köyhä?

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Köyhyyden määritelmä on muutenkin aika jännä. Yleensä puhutaan köyhyysrajasta, mutta köyhyysrajakin menee tuloerojen mukaan, eli kun rikkaat rikastuvat ja muiden varallisuus pysyy samana, jää silti köyhyysrajan alapuolelle enemmän henkilöitä, koska raja nousee. Aina joku kokee itsensä köyhäksi kun löytyy rikkaampiakin. Kuitenkin vaikka Keniassa köyhyysrajan yläpuolella elävät ihmiset elävät paljon alkukantaisempaa ja vaikeampaa elämää kuin Suomessa köyhyysrajan alapuolella elävät henkilöt. Voikin mielestäni aiheellisesti kyseenalaistaa kokonaan onko Suomessa köyhiä.

Tämä täysin keskustelun ja otsikon ulkopuolelta.

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Lähtökohtaisesti en ymmärrä kuinka vajakki pitää olla, että ostaa uuden auton? Ehkä maailman huonoin sijoituskohde. Ostaa pari vuotta vanhemman, niin säästää sen 30% hinnassa. Vai olenkohan mä nyt epäonnistuja, kun ei ole ikinä ollut uutta autoa, eikä varmaan ikinä tule?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy