Perussuomalaiset

  • 5 573 782
  • 44 580

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Onnekas on se Helsingin vaalipiirin ehdokas, jolle sattuu sama äänestysnumero kuin Timo Soinille Uudellamaalla.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joko olet selvittänyt miten raaka-data käsitellään galluppiin? Odotan edelleen muutakin kuin mutuilua.

What? Siis etkö tiedä mitä gallup-menetelmä tarkoittaa? No, sehän perustuu siihen, että tiedetään kansasta jotain pohjatietoja. Vaikkapa kuinka monta maalaista, monella auto, moni asuu kaupungissa, naisia, miehiä, toimihenkilöitä, johtajia, ikäryhmät, tuloluokat, asumismuodot, onko autoa ..... Yksittäisellä vastauksella kyselyyn ei ole sinänsä merkitystä, vaan vastaajalta kysytään taustatiedot ja hänen vastaus vaikuttaa niiden ryhmien "ääniin" joihin hän sattuu kuulumaan. Tämä sellaisenaan antaa yllättävän hyvän tuloksen, mutta ei ota huomioon kaikkia tekijöitä, mutta niitä sitten korjaillaan, ilmeisesti kokemukseen perustuvilla, ei niin tieteellisillä menetelmillä.

Edelleen kysyn sinulta, mikä intressi jollain tutkimuslaitoksella olisi vääristellä tarkoituksella ennusteitansa? Itse uskon, että kaikkein mieluiten tutkimuslaitos sanoo vaalien jälkeen olleensa paras.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Edelleen kysyn sinulta, mikä intressi jollain tutkimuslaitoksella olisi vääristellä tarkoituksella ennusteitansa? Itse uskon, että kaikkein mieluiten tutkimuslaitos sanoo vaalien jälkeen olleensa paras.
Ei välttämättä vääristellä, mutta Perussuomalaisten nousu on ennennäkemätön eikä tutkimuslaitoksella ole tietoa miten dataa pitäisi käsitellä. Pelkästään edellisten kaksien vaalien tuloksella ei pitäisi voida tiputtaa 25 % -> 15 %.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei välttämättä vääristellä, mutta Perussuomalaisten nousu on ennennäkemätön eikä tutkimuslaitoksella ole tietoa miten dataa pitäisi käsitellä. Pelkästään edellisten kaksien vaalien tuloksella ei pitäisi voida tiputtaa 25 % -> 15 %.

No itse kun en ole tutkimusalan asiantuntija niin lähtökohtaisesti uskon asiantuntijoita kun ei parempaakaan tietoa ole. Varsinkin kun ei ole mitään syytä epäillä, etteivätkö he tekisi parastaan. Eikö ennustettu 15% enää tyydytä persuja?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
No itse kun en ole tutkimusalan asiantuntija niin lähtökohtaisesti uskon asiantuntijoita kun ei parempaakaan tietoa ole. Varsinkin kun ei ole mitään syytä epäillä, etteivätkö he tekisi parastaan. Eikö ennustettu 15% enää tyydytä persuja?
Hienoa kun uskot auktoriteetteja ja heität omat aivosi sivuun. Niin sitä pitää.

Kysymykseesi en osaa vastata kun en ole Persu.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Mille tahansa puolueelle juuri 10 - 16 % valtakunnallinen kannatus on ongelmallinen. Pienimmissä vaalipiireissä vaalikynnys on 14 % luokkaa ja toiseksi pienimmissä (johon omanikin kuuluu) 10%. Persut voivat hyvinkin saada esim 14% kannatuksen, tai jopa hieman enemmänkin, mutta tuskin tulevat saamaan vastaavaa määrää paikkoja eduskuntaa. Sen sijaan mikäli kannatus kiipeää pienissäkin vaalipiireissä tuon piilevän vaalikynnyksen yli, vaikka hiuskarvan mitalla, tulee puolueelle se veretseisauttava vaalivoitto. Mutta tuskinpa sellaista fakiiria maasta löytyy, joka pystyy arvioimaan miten päin vaaka kussakin vaalipiirissä kallistuu.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hienoa kun uskot auktoriteetteja ja heität omat aivosi sivuun. Niin sitä pitää.....

No minä nyt olen ainoa joka tästä aiheesta on täällä yrittänyt pätkääkään analyyttisesti keskustella. Sinä käsittääkseni olet sitä mieltä, että persujen kannatus on 22% koska raakadata niin sanoo.

Jos täältä jonkun aivot löytyy narikasta, niin ne ei ole minun.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
No minä nyt olen ainoa joka tästä aiheesta on täällä yrittänyt pätkääkään analyyttisesti keskustella. Sinä käsittääkseni olet sitä mieltä, että persujen kannatus on 22% koska raakadata niin sanoo.

Jos täältä jonkun aivot löytyy narikasta, niin ne ei ole minun.
Analyyttisesti keskustella? Mutuilet ilman mitää tietoa raaka-datan käsittelystä gallupin tuloksiin.

Olen sitä mieltä, että persujen kannatus joulukuussa galluppiin vastaajien kesken oli se n. 25 %. Reaalisoituuko se huhtikuussa "koko" kansan äänestäessä on oma juttunsa.

Taloustutkimus kuitenkin laski galluppia varten persujen kannatuksen 15 prosenttiin, sillä heidän laskutavan mukaan persuja ei äänestetä, koska heitä ei äänestetty kaksissa viime vaaleissakaan.

Nyt voit puolestasi mutuilla kuinka "mielestäsi" raaka-dataa ei käsitellä noin ja taloustutkimuksessa työskentelee vain ammattilaisia, jotka kyllä tietävät minua paremmin.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Olen sitä mieltä, että persujen kannatus joulukuussa galluppiin vastaajien kesken oli se n. 25 %. Reaalisoituuko se huhtikuussa "koko" kansan äänestäessä on oma juttunsa.

Taloustutkimus kuitenkin laski galluppia varten persujen kannatuksen 15 prosenttiin, sillä heidän laskutavan mukaan persuja ei äänestetä, koska heitä ei äänestetty kaksissa viime vaaleissakaan.

Niin ongelma on siinä, että on kaksi eri asiaa ilmoittaa kannattavansa jotain puoluetta ja sitten oikeasti vaivautua sitä äänestämään. Puolueen kannatus onkin jotain muuta kuin puolueita äänestävien määrä. Eli tavallaan 25% kannatus tietenkin pitää paikkaansa. Mutta jos vaalit olisivat olleet kyselypäivänä, niin äänestystulos olisi jokatapauksessa ollut jossain määrin eri. Se, että mikä ero puolueen kannatuksella ja äänestystuloksella on se mitä mielipidetutkimuksia tekevät yrittävät erinlaisin keinoin selvittää. Persujen kohdalla tilanne on se, että kannatuksen ja varsinaisen äänestämisen ero tullee olemaan kohtuullisen suuri, mutta kuinka suuri se on, selviää oikeasti vasta vaaleissa. Eli sinällään ns. raakadatan ilmoittaminen ei ole ollenkaan väärin. Muiden puolueiden kohdalla arviot alkavat ilmeisesti olemaan kohtuullisissa määrin paikkaansa pitäviä, mutta kai se on ymmärrettävää, että persuista ei vielä tiedetä miten ahkerasti heidän kannattajansa itse uurnille vaivautuvat.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Minähän nyt en mitään johtopäätöksiä tee, muut ne tekevät. Yritän vain kovasti vinkata siihen epälogiikkaan "ei persuja kuitenkaan vaalipäivänä lopulta äänestetetä", että se epävarmuustekijä on jo laskettu tohon gallupin lukuun 15,6%. Kovin moni kun aloittaisi miinustuslaskut tosta gallupin luvusta.

Se on kyllä aivan totta, että esim. taloustutkimus ilmoittaessaan persujen kannatukseksi 15,6 arvioi että tämä olisi ollut nimenomaan vaalitulos tuona kyselyajankohtana. Silti mediassa arvioidaan, että tuskin tuo 15% toteutuu, johtuen juuri niistä tekijöistä, jotka on jo otettu huomioon. Mutta totta on sekin, että kukaan ei osaa täydellisesti arvioida mikä osa tuosta todellisesta 25% kannatuksesta realisoituu. Jos pitäisi itse jotain veikata, niin kaipa sitä voisi jotain 15% heittää, mutta täyttä mutuahan se tosiaan olisi.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Niin ongelma on siinä, että on kaksi eri asiaa ilmoittaa kannattavansa jotain puoluetta ja sitten oikeasti vaivautua sitä äänestämään. Puolueen kannatus onkin jotain muuta kuin puolueita äänestävien määrä. Eli tavallaan 25% kannatus tietenkin pitää paikkaansa. Mutta jos vaalit olisivat olleet kyselypäivänä, niin äänestystulos olisi jokatapauksessa ollut jossain määrin eri. Se, että mikä ero puolueen kannatuksella ja äänestystuloksella on se mitä mielipidetutkimuksia tekevät yrittävät erinlaisin keinoin selvittää. Persujen kohdalla tilanne on se, että kannatuksen ja varsinaisen äänestämisen ero tullee olemaan kohtuullisen suuri, mutta kuinka suuri se on, selviää oikeasti vasta vaaleissa. Eli sinällään ns. raakadatan ilmoittaminen ei ole ollenkaan väärin. Muiden puolueiden kohdalla arviot alkavat ilmeisesti olemaan kohtuullisissa määrin paikkaansa pitäviä, mutta kai se on ymmärrettävää, että persuista ei vielä tiedetä miten ahkerasti heidän kannattajansa itse uurnille vaivautuvat.
Näinhän se tietenkin on. Yritänkin kritisoida "analyyttista" otetta, jonka mukaan galluppikyselyssä perussuomalaisia kannattaneista melkein puolet jättää äänestämättä/vaihtaakin puoluetta. En usko taloustutkimuksen käyttämän laskentakaavan soveltuvan tilanteeseen, jossa puolueen kannatus moninkertaistuu vaalien välillä.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
... Yritän vain kovasti vinkata siihen epälogiikkaan "ei persuja kuitenkaan vaalipäivänä lopulta äänestetetä", että se epävarmuustekijä on jo laskettu tohon gallupin lukuun 15,6%. Kovin moni kun aloittaisi miinustuslaskut tosta gallupin luvusta.
...

Ei minulla ole mitään sitä vastaan, että taloustutkimus laskee persujen "realisoituvan" äänimäärän olevan tuo 15,6%. Olen kai tässä yrittänyt jopa perustella, että uskon siihen. Siihen en usko, että Persut on suurin puolue, kuten ei usko Taloustutkimuskaan, vaikka 22% kyselyyn vastaajista olikin sanonut kannattaneensa persuja.

Olen tänään päättänyt äänestää persuja seuraavissa vaaleissa, joten ainakin yksi ääni pois kokoomukselta. Jos jotain kiinnostaa, voin perustellakin, mutta nyt menen saunaan kun vaimo siellä jo odottelee.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Samasta syystä siis persujenkin todellinen kannatus tulee olemaan tätä ennakoitua pienempi, eikö?

Täsmälleen näin. Tai ei nyt välttämättä juuri aivan samasta syystä, mutta yhtä kaikki, pienempi se tulee epäilemättä olemaan.
Oikeastiko uskot, että lopullinen prosentti voisi vielä nousta tuosta nykyisestä, ei kai nyt sentään?! No kuka tietää...

En usko. Ja varsinkin todella toivon, että se ei tuosta nouse. Olin ehkä hieman epätäsmällinen.

Itse olisin kiinnostunut kuulemaan täällä päivystäjien persujen kannan pääkaupunkiseudun kuntaliikoksiin sekä mahdollisiin metropolihallintomalleihin?

Toisaalta kiinnostaa myös se, mitä infrahankkeita persut priorisoivat ja pääkaupunkiseudun lähijunaliikenteen päivittäisenä käyttäjänä olen erityisen kiinnostunut mahdollisen tulevan hallituspuolue persujen suhtautumisesta Pisara-rataan? Vantaallahan perussuomalaiset esittivät kahden miltsin lisäystä budjettiin Ruskeasannan aseman toteuttamiseksi niin, että ko. fyrkka olisi otettu katujen, teiden ja puistojen kunnossapidosta, joten voisi olettaa, että myönteisyyttä raidehankkeisiin olisi?
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Toisaalta kiinnostaa myös se, mitä infrahankkeita persut priorisoivat ja pääkaupunkiseudun lähijunaliikenteen päivittäisenä käyttäjänä olen erityisen kiinnostunut mahdollisen tulevan hallituspuolue persujen suhtautumisesta Pisara-rataan? Vantaallahan perussuomalaiset esittivät kahden miltsin lisäystä budjettiin Ruskeasannan aseman toteuttamiseksi niin, että ko. fyrkka olisi otettu katujen, teiden ja puistojen kunnossapidosta, joten voisi olettaa, että myönteisyyttä raidehankkeisiin olisi?

Toivottavasti yhtä hyvin sujuu kuin Anni Sinnemäen nuorisotyöttömyyden hoito.

Paras lääke tuohon ratakysymykseen on yksityisautoilu. Niin ainakin Pekka Haavisto tekee. Vai lasketaanko soijasiskoissa taksilla suhaamista yksityisautoiluun?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Melko loistava kirjoitus Soinilta, nyt sitten vaan odottamaan kimmokiljusten ja muiden viherpiipertäjien rasismi ja natsikortin heiluttelua:

http://timosoini.puheenvuoro.uusisuomi.fi/58632-diktaattorit-kukkarollamme

Linkki vie Uuden Suomen blogi-kirjoitukseen.

Onhan Soini periaatteessa oikeassa, on suuri vääryys, että Zine el-Abidine Ben Ali on sortanut kansaa ja varastaa vielä kansa kassan, kuten laulussa sanotaan. Mutta soilaiseen tapaan tehdään raflaava juttu, puuttumatta ratkaisuihin ja vaihtoehtojen seurauksiin.

Tämän tyyppiä epäkohtia löytyy Suomesta, EU:sta ja monista Suomeen liittyvistä järjestöistä, miksi näihin ei puututa. Ehkä siksi, että vaihtoehto on vieläkin huonompi, ehkä länsimaiden kannattaa pitää huono diktaatori vallassa jos vaihtoehtona on maan ajautuminen anarkiaan ja sisällissotaan, mikä Tunisiassakin on luultavasti edessä.

Ja jos Suomi haluaa olla mukana länsimaiden porukassa, sen täytyy osallistua tämän tyyppisiin juttuihi. Mutta kuten sanoin, on väärin, että tämän tyyppisiä diktaattoreita tuetaan, mutta jos halutaan kunnon keskustelua, pitää pohtia myös vaihtoehtojen seurauksia. Se on sitä reaalipolitiikkaa. No, eihän tässäkään kohtaa voida sulkea kaitselemuksen osuutta pois.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Voitko esittää, kuinka paljon nykyhallituksen tai vaikka Kokoomuksen sisällä ollaan pohdittu Tunisian tai muiden maiden kehitysavun lakkauttamista?
Ollaanko pohdittu sen vaikutuksia Suomelle? Julkisuudessa ei ole ainakaan asiaa pohdittu. Ollaan vain uskoteltu, että suomalaisen veronmaksajan pitää moisiin talkoisiin osallistua.

Kyllä varmasti on pohdittu ja tultu sellaiseen johtopäätökseen, että Suomen, länsimaisena hyvinvointivaltiona, kuuluu auttaa vähäosaisia. Kehitysavun tehokkuuteen en ota kantaa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

Niin, tämä on arvokysymys, pitääkö huonompiosaisia auttaa vai ei. Suomen eduskunnan enemmistön mielestä huonompiosaisia kuuluu auttaa, sinun mielestäsi ei. Sinä rajaat auttamisen Suomen rajojen sisälle, päättäjät ovat nähneet laajemmin. Ja luultavasti tässä on ajatelut myös itsekkäästi ja nähty tämä apu imagon kohotuksena ja jopa kaupanteko mahdollisuutena.

Suomen edellytys on kansainvälisyys, karvalakin vaihtaminen keskenään ei tuo uutta rahaa kassaan. Sinä haluat Suomen vetäytyvän rajojensa suojaan ja palaavan kehityksessä 50 - 60-luvulle, minä haluan Suomen olevan kansainvälinen maa, joka kehittyy.

Ja nyt tähän perään ne "kaikki rajat auki ja islam kansanuskonnoksi" -haukkumiset...
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Minä peräänkuulutan sen hyötyä suomalaiselle veronmaksajalle.


JOS ihmisiltä loppuu elinmahdollisuudet, niin mitä ne tekee? Istuvat alas maahan ja odottavat kuolemaa?

No ei, ne lähtee muualle etsimään niitä elinmahdollisuuksiaan.. hui, ne siis tulee esim tänne. Nimenomaan sun kaltasten ihmisten, jotka pelkää kaikkea vierasta, pitäs olla auliisti nostamassa kehitysapumäärärahoja, jotta ne ”mutiaiset” pysyis omassa maassaan.

Vai rynkyt rajalle ja rajat kiinni.. no siinä edes Rooma ei aikanaan onnistunut, eikä nykysupervalta USA meksikon rajalla… joten good luck.



Edit. Keskimäärin jokainen suomalainen maksaa kehitysapua vuodessa 150 euroa. Kyllä minulla olisi tuolle summalle parempaakin käyttöä.
157 euroa ja mullakin ois parempaa käyttöä persujen saamalle puoluetuelle.. saahan itse valita mihin mun verorahat menee, saahan?
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Voitko esittää, kuinka paljon nykyhallituksen tai vaikka Kokoomuksen sisällä ollaan pohdittu Tunisian tai muiden maiden kehitysavun lakkauttamista?
Ollaanko pohdittu sen vaikutuksia Suomelle? Julkisuudessa ei ole ainakaan asiaa pohdittu. Ollaan vain uskoteltu, että suomalaisen veronmaksajan pitää moisiin talkoisiin osallistua.

Näin keskustelun aihetta sivuten:

"Tunisian ja Suomen välinen kauppa on selvän ylijäämäistä Suomelle. Suomen Tunisian viennin arvo oli vuonna 2002 noin 49,5 miljoonaa euroa. Tunisian Suomen tuonnin arvo oli puolestaan samana vuonna hiukan vajaat 9 miljoonaa euroa."

Lähde: Ulkoministeriön kauppaselivitys.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
..... hui, ne siis tulee esim tänne. Nimenomaan sun kaltasten ihmisten, jotka pelkää kaikkea vierasta, pitäs olla auliisti nostamassa kehitysapumäärärahoja, jotta ne ”mutiaiset” pysyis omassa maassaan.
...

Melko typerä kirjoitus. Itsekin kannatan kehitysavun, varsinkin sen kohdistamisen ja keinojen suurta remonttia, mutta en mintenkään "pelkää kaikkea vierasta". Veikkaanpa myös, että suurin osa persuistakaan ei pelkää kaikkea vierasta, mutta se on niin kiva äärisuvaitsevaisten huudella tommosia typeryyksiä ja näin koettaa asettaa itseään jotenkin tilanteen yläpuolelle. Vähän saman kun heiluttelisi rasisti- tai natsikorttia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös