Maple Leaf
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Onnekas on se Helsingin vaalipiirin ehdokas, jolle sattuu sama äänestysnumero kuin Timo Soinille Uudellamaalla.
Joko olet selvittänyt miten raaka-data käsitellään galluppiin? Odotan edelleen muutakin kuin mutuilua.
Ei välttämättä vääristellä, mutta Perussuomalaisten nousu on ennennäkemätön eikä tutkimuslaitoksella ole tietoa miten dataa pitäisi käsitellä. Pelkästään edellisten kaksien vaalien tuloksella ei pitäisi voida tiputtaa 25 % -> 15 %.Edelleen kysyn sinulta, mikä intressi jollain tutkimuslaitoksella olisi vääristellä tarkoituksella ennusteitansa? Itse uskon, että kaikkein mieluiten tutkimuslaitos sanoo vaalien jälkeen olleensa paras.
Ei välttämättä vääristellä, mutta Perussuomalaisten nousu on ennennäkemätön eikä tutkimuslaitoksella ole tietoa miten dataa pitäisi käsitellä. Pelkästään edellisten kaksien vaalien tuloksella ei pitäisi voida tiputtaa 25 % -> 15 %.
Hienoa kun uskot auktoriteetteja ja heität omat aivosi sivuun. Niin sitä pitää.No itse kun en ole tutkimusalan asiantuntija niin lähtökohtaisesti uskon asiantuntijoita kun ei parempaakaan tietoa ole. Varsinkin kun ei ole mitään syytä epäillä, etteivätkö he tekisi parastaan. Eikö ennustettu 15% enää tyydytä persuja?
Hienoa kun uskot auktoriteetteja ja heität omat aivosi sivuun. Niin sitä pitää.....
Analyyttisesti keskustella? Mutuilet ilman mitää tietoa raaka-datan käsittelystä gallupin tuloksiin.No minä nyt olen ainoa joka tästä aiheesta on täällä yrittänyt pätkääkään analyyttisesti keskustella. Sinä käsittääkseni olet sitä mieltä, että persujen kannatus on 22% koska raakadata niin sanoo.
Jos täältä jonkun aivot löytyy narikasta, niin ne ei ole minun.
Olen sitä mieltä, että persujen kannatus joulukuussa galluppiin vastaajien kesken oli se n. 25 %. Reaalisoituuko se huhtikuussa "koko" kansan äänestäessä on oma juttunsa.
Taloustutkimus kuitenkin laski galluppia varten persujen kannatuksen 15 prosenttiin, sillä heidän laskutavan mukaan persuja ei äänestetä, koska heitä ei äänestetty kaksissa viime vaaleissakaan.
Minähän nyt en mitään johtopäätöksiä tee, muut ne tekevät. Yritän vain kovasti vinkata siihen epälogiikkaan "ei persuja kuitenkaan vaalipäivänä lopulta äänestetetä", että se epävarmuustekijä on jo laskettu tohon gallupin lukuun 15,6%. Kovin moni kun aloittaisi miinustuslaskut tosta gallupin luvusta.
Näinhän se tietenkin on. Yritänkin kritisoida "analyyttista" otetta, jonka mukaan galluppikyselyssä perussuomalaisia kannattaneista melkein puolet jättää äänestämättä/vaihtaakin puoluetta. En usko taloustutkimuksen käyttämän laskentakaavan soveltuvan tilanteeseen, jossa puolueen kannatus moninkertaistuu vaalien välillä.Niin ongelma on siinä, että on kaksi eri asiaa ilmoittaa kannattavansa jotain puoluetta ja sitten oikeasti vaivautua sitä äänestämään. Puolueen kannatus onkin jotain muuta kuin puolueita äänestävien määrä. Eli tavallaan 25% kannatus tietenkin pitää paikkaansa. Mutta jos vaalit olisivat olleet kyselypäivänä, niin äänestystulos olisi jokatapauksessa ollut jossain määrin eri. Se, että mikä ero puolueen kannatuksella ja äänestystuloksella on se mitä mielipidetutkimuksia tekevät yrittävät erinlaisin keinoin selvittää. Persujen kohdalla tilanne on se, että kannatuksen ja varsinaisen äänestämisen ero tullee olemaan kohtuullisen suuri, mutta kuinka suuri se on, selviää oikeasti vasta vaaleissa. Eli sinällään ns. raakadatan ilmoittaminen ei ole ollenkaan väärin. Muiden puolueiden kohdalla arviot alkavat ilmeisesti olemaan kohtuullisissa määrin paikkaansa pitäviä, mutta kai se on ymmärrettävää, että persuista ei vielä tiedetä miten ahkerasti heidän kannattajansa itse uurnille vaivautuvat.
... Yritän vain kovasti vinkata siihen epälogiikkaan "ei persuja kuitenkaan vaalipäivänä lopulta äänestetetä", että se epävarmuustekijä on jo laskettu tohon gallupin lukuun 15,6%. Kovin moni kun aloittaisi miinustuslaskut tosta gallupin luvusta.
...
Samasta syystä siis persujenkin todellinen kannatus tulee olemaan tätä ennakoitua pienempi, eikö?
Oikeastiko uskot, että lopullinen prosentti voisi vielä nousta tuosta nykyisestä, ei kai nyt sentään?! No kuka tietää...
Toisaalta kiinnostaa myös se, mitä infrahankkeita persut priorisoivat ja pääkaupunkiseudun lähijunaliikenteen päivittäisenä käyttäjänä olen erityisen kiinnostunut mahdollisen tulevan hallituspuolue persujen suhtautumisesta Pisara-rataan? Vantaallahan perussuomalaiset esittivät kahden miltsin lisäystä budjettiin Ruskeasannan aseman toteuttamiseksi niin, että ko. fyrkka olisi otettu katujen, teiden ja puistojen kunnossapidosta, joten voisi olettaa, että myönteisyyttä raidehankkeisiin olisi?
Melko loistava kirjoitus Soinilta, nyt sitten vaan odottamaan kimmokiljusten ja muiden viherpiipertäjien rasismi ja natsikortin heiluttelua:
http://timosoini.puheenvuoro.uusisuomi.fi/58632-diktaattorit-kukkarollamme
Linkki vie Uuden Suomen blogi-kirjoitukseen.
Melko loistava kirjoitus Soinilta, nyt sitten vaan odottamaan kimmokiljusten ja muiden viherpiipertäjien rasismi ja natsikortin heiluttelua:
http://timosoini.puheenvuoro.uusisuomi.fi/58632-diktaattorit-kukkarollamme
Linkki vie Uuden Suomen blogi-kirjoitukseen.
Voitko esittää, kuinka paljon nykyhallituksen tai vaikka Kokoomuksen sisällä ollaan pohdittu Tunisian tai muiden maiden kehitysavun lakkauttamista?
Ollaanko pohdittu sen vaikutuksia Suomelle? Julkisuudessa ei ole ainakaan asiaa pohdittu. Ollaan vain uskoteltu, että suomalaisen veronmaksajan pitää moisiin talkoisiin osallistua.
Minkähän takia Soinin blogi on suljettu kommenteilta?
Minkähän takia Soinin blogi on suljettu kommenteilta?
Kuuluu?...
Kuuluu?
Minä peräänkuulutan sen hyötyä suomalaiselle veronmaksajalle.
157 euroa ja mullakin ois parempaa käyttöä persujen saamalle puoluetuelle.. saahan itse valita mihin mun verorahat menee, saahan?Edit. Keskimäärin jokainen suomalainen maksaa kehitysapua vuodessa 150 euroa. Kyllä minulla olisi tuolle summalle parempaakin käyttöä.
Voitko esittää, kuinka paljon nykyhallituksen tai vaikka Kokoomuksen sisällä ollaan pohdittu Tunisian tai muiden maiden kehitysavun lakkauttamista?
Ollaanko pohdittu sen vaikutuksia Suomelle? Julkisuudessa ei ole ainakaan asiaa pohdittu. Ollaan vain uskoteltu, että suomalaisen veronmaksajan pitää moisiin talkoisiin osallistua.
..... hui, ne siis tulee esim tänne. Nimenomaan sun kaltasten ihmisten, jotka pelkää kaikkea vierasta, pitäs olla auliisti nostamassa kehitysapumäärärahoja, jotta ne ”mutiaiset” pysyis omassa maassaan.
...