...
Itse olen kaikesta tuosta samaa mieltä Halla-ahon kanssa. Toivottavasti persut asettuvat näissä kysymyksissä Halla-ahon linjoille.
Myös minä yhdyn Halla-ahon näkemyksiin tässä asiassa.
Olen jo jonkin aikaa ajatellut kirjoittaa yhden huomioni tähän ketjuun. Itsehän olen jopa tunnustanut, että voisin tietyistä syistä äänestää joitain PS:n ehdokkaita, johtuen lähinnä tuosta heidän akateemisesta siivestään, jossa on muutamia ihan maltillisia ja fiksuja ajatuksia eurokriittisestä näkökulmasta. Tämä ihan näin perustuksena sille, mitä seuraavaksi sanon, en siis missään nimessä ole mikään absoluuttinen persujen kaiken toiminnan vastustaja.
Huomioni on siis se, että mikäli tällekin palstalle kirjoittavia persujen tukijoita voi jollain tapaa pitää puolueen "keskivertokannattajina", niin kovin on riitaisaa ja konflikteja etsivää porukkaa. Minulle on jotenkin tullut sellainen fiilis, että persuille ei oikein kelpaa mikään eikä kukaan yhteistyökumppaniksi. Vikoja etsitään arkkivihollisista, eli vihreistä ja vassareista, toisaalta Kokoomuksen stubbit ovat kuulemma vastenmielisiä, demarit historiaa, RKP ajaa vain pakkoruotsia ja Kepu pettää aina.
Puolueen virallisesta kannasta en tiedä, mutta jotenkin vaikea kuvitella näiden äänenkannattajien katsomusten perusteella, että mitään järjellistä yhteistyötä syntyisi minkään poliittisen toimijan kanssa, jos siis puhutaan vaikkapa hallitusvastuusta.
Tämä näin maltillisena ja vilpittömänä huomiona, suhtaudun puolueen tiettyihin ylösnostamiin teemoihin mielenkiinnolla ja odottelen jo kuulevani heidän vaaliaiheitaan. PS on myös sellainen puolue, johon se Jaakonsaaren vanha toteamus Natosta "salarakkaana" sopii itse asiassa aika hyvin, Jussi Niinistö ja kumppanit eivät ole kovinkaan nato-vastaisia, pikemminkin päin vastoin. Odotankin heiltä selkeää kannanottoa tähän asiaan lähikuukausina.