Perussuomalaiset

  • 5 570 694
  • 44 578

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Mä luulin alunperin että toi takku.net on joku parodiasivusto. Tai ainakin muistaakseni se oli tuo sivusto missä markkinoitiin jotain ihan päätöntä kurssia. Kuulosti kuin Pirkka-Pekan ja Aaken vetämältä.

Minä kävin siellä pari vuotta sitten ensimmäisen kerran, kun tämä työläisten ja sotilaiden anarkistinen etujoukko kävi sankarillisesti jonkin VR:n taantumuksellisen muuntajakopin kimppuun lahtarien kuularuiskutulesta piittaamatta ja taisi aivot surkastua silläkin kerralla. Eihän se parodia ole, kaikesta yrityksestä huolimatta, ja kai on hyvä että keskiluokan parhailla voimilla on jotain tekemistä etteivät ihan pitkästy.
 
Minä kävin siellä pari vuotta sitten ensimmäisen kerran, kun tämä työläisten ja sotilaiden anarkistinen etujoukko kävi sankarillisesti jonkin VR:n taantumuksellisen muuntajakopin kimppuun lahtarien kuularuiskutulesta piittaamatta ja taisi aivot surkastua silläkin kerralla.Eihän se parodia ole, kaikesta yrityksestä huolimatta, ja kai on hyvä että keskiluokan parhailla voimilla on jotain tekemistä etteivät ihan pitkästy.

En kyllä vieläkään ihan varma ole tuosta parodiasta:

Perusuomalaiset ovat yksi näistä tahoista, jotka tarjoavat naiiveja ratkaisuja yhteiskunnallisiin ongelmiin

Tuo ote siis lainattu "Tiedote iskusta Perussuomalaisia vastaan".
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...
Itse olen kaikesta tuosta samaa mieltä Halla-ahon kanssa. Toivottavasti persut asettuvat näissä kysymyksissä Halla-ahon linjoille.

Myös minä yhdyn Halla-ahon näkemyksiin tässä asiassa.

Olen jo jonkin aikaa ajatellut kirjoittaa yhden huomioni tähän ketjuun. Itsehän olen jopa tunnustanut, että voisin tietyistä syistä äänestää joitain PS:n ehdokkaita, johtuen lähinnä tuosta heidän akateemisesta siivestään, jossa on muutamia ihan maltillisia ja fiksuja ajatuksia eurokriittisestä näkökulmasta. Tämä ihan näin perustuksena sille, mitä seuraavaksi sanon, en siis missään nimessä ole mikään absoluuttinen persujen kaiken toiminnan vastustaja.

Huomioni on siis se, että mikäli tällekin palstalle kirjoittavia persujen tukijoita voi jollain tapaa pitää puolueen "keskivertokannattajina", niin kovin on riitaisaa ja konflikteja etsivää porukkaa. Minulle on jotenkin tullut sellainen fiilis, että persuille ei oikein kelpaa mikään eikä kukaan yhteistyökumppaniksi. Vikoja etsitään arkkivihollisista, eli vihreistä ja vassareista, toisaalta Kokoomuksen stubbit ovat kuulemma vastenmielisiä, demarit historiaa, RKP ajaa vain pakkoruotsia ja Kepu pettää aina.

Puolueen virallisesta kannasta en tiedä, mutta jotenkin vaikea kuvitella näiden äänenkannattajien katsomusten perusteella, että mitään järjellistä yhteistyötä syntyisi minkään poliittisen toimijan kanssa, jos siis puhutaan vaikkapa hallitusvastuusta.

Tämä näin maltillisena ja vilpittömänä huomiona, suhtaudun puolueen tiettyihin ylösnostamiin teemoihin mielenkiinnolla ja odottelen jo kuulevani heidän vaaliaiheitaan. PS on myös sellainen puolue, johon se Jaakonsaaren vanha toteamus Natosta "salarakkaana" sopii itse asiassa aika hyvin, Jussi Niinistö ja kumppanit eivät ole kovinkaan nato-vastaisia, pikemminkin päin vastoin. Odotankin heiltä selkeää kannanottoa tähän asiaan lähikuukausina.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Paitsi että kyllä se SMP:läisyys oli nähdäkseni pääsyy jytkylle eikä niinkään Halla-Ahon Islamisaatio-ininä tms. "kansalliskonservatismi".
.

Tätä aika monet haluaisivat uskoa. Olen suht skeptinen väitteen todenperäisyyden osalta, maahanmuuttokritiikki on helppo pestä "eurovastaisuuden" maton alle, juuri niinkuin onkin tapahtunut. Ikävät asiat maalataan vähemmän ikävien asioiden alle ja päivystävät dosentit selittävät asioita ns. hyväksytyn totuuden mukaan.

Jos "SMPläisyys" olisi jytkyn takana, miksi se tapahtui nyt eikä esim. 10v sitten?
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Huomioni on siis se, että mikäli tällekin palstalle kirjoittavia persujen tukijoita voi jollain tapaa pitää puolueen "keskivertokannattajina", niin kovin on riitaisaa ja konflikteja etsivää porukkaa. Minulle on jotenkin tullut sellainen fiilis, että persuille ei oikein kelpaa mikään eikä kukaan yhteistyökumppaniksi. Vikoja etsitään arkkivihollisista, eli vihreistä ja vassareista, toisaalta Kokoomuksen stubbit ovat kuulemma vastenmielisiä, demarit historiaa, RKP ajaa vain pakkoruotsia ja Kepu pettää aina.


En tiedä, luetko minut noihin mainitsemiisi "keskivertokannattajiin", mutta itse olen sitä mieltä, että seuraavien vaalien jälkeen (jos puolueiden kannatus on suurin piirtein sama kuin nyt) paras hallituskombinaatio on kokoomus, keskusta ja Perussuomalaiset. Aivan sama, onko suurin puolue kokoomus vai keskusta.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
En tiedä, luetko minut noihin mainitsemiisi "keskivertokannattajiin", mutta itse olen sitä mieltä, että seuraavien vaalien jälkeen (jos puolueiden kannatus on suurin piirtein sama kuin nyt) paras hallituskombinaatio on kokoomus, keskusta ja Perussuomalaiset. Aivan sama, onko suurin puolue kokoomus vai keskusta.

En oikeastaan sinua nyt tarkoittanut, selvennetään sen verran.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Samaa mieltä, mutta ei taida toteutua. Kokoomukselle kun on tärkeätä pokata EU;lle joka asiassa, perussuomalaisille ei taida olla. Yhteinen EU-linja pitää ensin löytää ja uskon että se tulee olemaan vaikeata, ellei peräti mahdotonta. Näkisin kyllä niin mielelläni Halla-ahon sisäministerinä.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Samaa mieltä, mutta ei taida toteutua. Kokoomukselle kun on tärkeätä pokata EU;lle joka asiassa, perussuomalaisille ei taida olla. Yhteinen EU-linja pitää ensin löytää ja uskon että se tulee olemaan vaikeata, ellei peräti mahdotonta. Näkisin kyllä niin mielelläni Halla-ahon sisäministerinä.

Siis tarkoitin että olen samaa mieltä Kisapuiston kanssa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Tässä hieman kirjoittelua persujen sisäpiirin jutuista: http://jameshirvisaari.wordpress.com/2014/09/16/98-puolustuksen-puheenvuoro/

Linkki James Hirvisaaren blogiin. En ota kantaa tarinoiden todenmukaisuuteen, mutta tuskin tuo kaikki on ihan fuulaakaan...

Tuossa tuli niin kovaa matskua joka pitäisi käydä läpi, mielummin ny eikä 30v päästä kun tutkitaan ns. uussuomettumisen aikajanaa.

Käräjäoikeudessa, kun olin seuraamassa Jamesin omaa oikeudenkäyntiä sain kuulla yhdeltä oikeuslaitoksen edustajalta, että oikeuslaitos kaipaa kipeästi esimerkkitapauksia kulkemaan läpi koko oikeuskaaren, että viharikokset ja MIKA ILLMANIN OMA VÄITÖSKIRJA niistä saataisiin validoitua tulkintojen määrämitaksi


Tuo on niin kova väite että nyt tarvitaan kättä pidempää, muuten asia jää ns.roikkumaan ilmaan.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Samaa mieltä, mutta ei taida toteutua. Kokoomukselle kun on tärkeätä pokata EU;lle joka asiassa, perussuomalaisille ei taida olla. Yhteinen EU-linja pitää ensin löytää ja uskon että se tulee olemaan vaikeata, ellei peräti mahdotonta. Näkisin kyllä niin mielelläni Halla-ahon sisäministerinä.

Vaikeaa tuon yhteisen sävelen löytyminen varmasti on, kun näkemykset ovat niin kaukana toisistaan. Soinin letkautuksiin viitaten, persujen tulisi ryhtyä myymään persettään ja Kokoomuksen puolestaan lopettaa ilmainen perseen jakaminen.
 

Tuamas

Jäsen
Jos "SMPläisyys" olisi jytkyn takana, miksi se tapahtui nyt eikä esim. 10v sitten?

Mitä luulet?

Otetaan nyt muutama jos muisti toimii valikoiden.
- eurokriisi
- taantuma
- lautakasat, säätiöt, taulukaupat, kehittyvien maakuntien tuki, Nova Group...
- konsensuspolitiikka
- HMV-puolueet

Väitän että jokainen noista vaikutti enemmän jytkyyn kuin mamukriittisyys, pl. Joku Halla-Ahon äänimassa.
 
Itse olen kaikesta tuosta samaa mieltä Halla-ahon kanssa. Toivottavasti persut asettuvat näissä kysymyksissä Halla-ahon linjoille.
Tuota haastattelua oli mukava katsoa. Ei mitään sellaista, jota Halla-ahoa vastustavat toimittajat tyypillisesti tekevät. Tuosta huokui hyvä henki. Kysyttiin, annettiin puhua, muttei hakemalla haettu seksiwow-otsikoita ja ärsytetty.
Pitkälti samoilla linjoilla Halla-ahon kanssa.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Toivon kyllä salaa, että Lindström vanhana painonnostajana nostaisi Tepin seinälle ja puristelisi vähän aataminomenasta, kun ei tunnu puhe menevän perille. Täytyy vaan toivoa, että Keski-Suomesta pitkän linjan puolueaktiivi Marke Tuominen tai eurovaaliehdokas Mauno Vanhala saisivat enemmän kannatusta. Kauko Tuupainen kerää varmasti edelleen hyvän potin lähinnä eläkeläisiltä ja lienee "varma" jatkaja. Tietysti "läppä-äänien" voimaa ei sovi koskaan aliarvioida.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Pressiklubissa tänään kohtaavat Tiina Rosenberg ja Simon Elo. No, tämä nuori mies on jo aika kovissa liemissä keitetty ja ennenkin fasistiksi syytetty. Suojausta vaan ylös, kun PalesTiina olettavasti hyökkää heti kongista...
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Täytyy vaan toivoa, että Keski-Suomesta pitkän linjan puolueaktiivi Marke Tuominen tai eurovaaliehdokas Mauno Vanhala saisivat enemmän kannatusta. Kauko Tuupainen kerää varmasti edelleen hyvän potin lähinnä eläkeläisiltä ja lienee "varma" jatkaja. Tietysti "läppä-äänien" voimaa ei sovi koskaan aliarvioida.

Teuvo on kyllä jo kaikki mahdolliset "varapatruunat" käyttänyt sekoilullaan, ja vielä vähän enemmänkin. Parissa jutussa mediakin olisi voinut käyttää sitä kuuluisaa harkintaa (jota niillä ei toki ole) ja olisivat voineet jättää julkaisematta juttuja, joissa alkoholisti humalassa höpisee omiaan, mutta nekään eivät poista sitä tosiasiaa, että kyllä Teuvo pitää saada syrjään päivänpolitiikasta. Toki politiikassahan on aivan sama, kuka niitä nappeja rivijäsenenä painaa, olkoon se sitten Teuvo Hakkarainen Perussuomalaisista tai Jani Toivola vihreistä tai Jaana Pelkonen kokoomuksesta, kaikki ne äänestävät niin kuin ylhäältä käsketään ja siihen pystyy kuka vaan, mutta tuo Teuvon muu touhu on mennyt ajat sitten yli.

Surullisintahan tässä kaikessa on sitten se, että Teuvo Hakkarainen menisi ihan heittämällä läpi seuraavissakin eduskuntavaaleissa, siitä ei ole kahta sanaa, mutta toivon kyllä että Timo Soinilla ja kumppaneilla on kanttia siitä huolimatta sanoa Teuvolle, että Jameksen puolueessa on tilaa, ei kukaan täysijärkinen voisi syyttää että PS hylkäisi Teuvon, koska niin paljon sitä on ymmärretty ja yritetty auttaa. Ja auttaa voi toki siitä huolimatta, vaikka ei puolueeseen enää kuuluisikaan.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Surullisintahan tässä kaikessa on sitten se, että Teuvo Hakkarainen menisi ihan heittämällä läpi seuraavissakin eduskuntavaaleissa, siitä ei ole kahta sanaa, mutta toivon kyllä että Timo Soinilla ja kumppaneilla on kanttia siitä huolimatta sanoa Teuvolle, että Jameksen puolueessa on tilaa, ei kukaan täysijärkinen voisi syyttää että PS hylkäisi Teuvon, koska niin paljon sitä on ymmärretty ja yritetty auttaa. Ja auttaa voi toki siitä huolimatta, vaikka ei puolueeseen enää kuuluisikaan.

Niin, se on vaikea tässä kohtaa sanoa, että onko tuo seepeily nostanut vai laskenut kannatusta. 800 ääntä hänellä oli Tuomista enemmän viime vaaleissa ja tämä rouva oli kunnallisvaalien ylivoimainen ykkönen Äänekoskella. Joten ei Tepin läpimeno välttämättä läpihuutojuttu ole. Mutta vaalit kai sen sitten näyttää, että millainen kansansuosio Hakkaraisella Keski-Suomessa on...
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Tepi on ehdokkaana myös ensi kevään eduskuntavaaleissa. Tällä kertaa puoluejohto ottaa tietoisen riskin.

Niin on. Lähinnä ehdokkuuden peruuttamista tässä ollaan pyöritelty. Nämä uusimmat megaperseilythän ovat tulleet nimeämisen jälkeen. Tämä "kampanja" ei ilahduta muita ehdokkaita, kun joutuvat osaltaan kantamaan vastuuta noista seepeilyistä ja selittelemään noita turuilla ja toreilla.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Hakkarainenhan ehti olla jo pidemmän aikaa poissa kohuista, mutta ilmeisesti kyse olikin lopulta siitä, että mies laittoi jarrun päälle vain siksi, että saisi ehdokaspaikan vaaleihin. Nyt sitten ehdokaspaikan kuitattuaan mies on palannut törttöilemään jopa entistä kamalempaan malliin.

Soini voisi nyt osoittaa niitä johtajan ominaisuuksia ja erottaa Hakkaraisen. Hakkarainen tuo toki paljon ääniä, mutta väitän, että hän niitä myös vie kaikella tällä perseilyllään kuitenkin huomattavasti enemmän mitä hän tuo. Hoitoon Hakkarainen kuuluu eikä vaaleihin.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Pressiklubissa tänään kohtaavat Tiina Rosenberg ja Simon Elo. No, tämä nuori mies on jo aika kovissa liemissä keitetty ja ennenkin fasistiksi syytetty. Suojausta vaan ylös, kun PalesTiina olettavasti hyökkää heti kongista...

YLE tuntuu rakastavan tätä ämmää. Esiintynyt jo usein eri ohjelmissa saarnaamassa miten fasismia on joka puolella ja millainen onnela Ruotsi on kun on ovet sepposen selällään kaiken maailman hottentoteille. Muuttaisi takaisin sweduihin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pressiklubissa tänään kohtaavat Tiina Rosenberg ja Simon Elo. No, tämä nuori mies on jo aika kovissa liemissä keitetty ja ennenkin fasistiksi syytetty. Suojausta vaan ylös, kun PalesTiina olettavasti hyökkää heti kongista...

Aika mitään sanomaton keskustelu, tunnelma oli kohtelias ja väljähtynyt. Molemmat osasivat asiansa, tylsä juttu.

Yksi Elon kommentti, jota hän oikein korosti, kiinnitti huomiota. Elo korosti, että suomalaiset ovat aina olleet siirtolaisia, jotka lähtivät työtä tekemään, eivät pakolaisia. Ehkä hänen kannattaisi tutustua hieman tarkemmin esim. 1800-luvun lopun siirtolaisuuteen, Pohjanmaalta lähti aika monta puukkojunkkaria lakia pakoon. Elon väite tietysti varsin absurdi, Suomesta siirtolaisiksi lähtenyt joukkoon mahtuu kaiken näköistä vipeltäjää.
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Mitä luulet?

Otetaan nyt muutama jos muisti toimii valikoiden.
- eurokriisi
- taantuma
- lautakasat, säätiöt, taulukaupat, kehittyvien maakuntien tuki, Nova Group...
- konsensuspolitiikka
- HMV-puolueet

Väitän että jokainen noista vaikutti enemmän jytkyyn kuin mamukriittisyys, pl. Joku Halla-Ahon äänimassa.
Minä uskon että yllättävänkin suuri syy jytkylle oli Persujen suhde ruotsin kielen asemaan maassamme. Meillä on suuri joukko ihmisiä jotka eivät ymmärrä eivätkä myöskään hyväksy esim sitä että ruotsin kieli on pakollinen oppiaine kouluissamme. Siellä se kuitenkin on ja pysyy, puolueista asian kyseenalaistaa lähinnä vain Persut. Siis tiivistelmänä, uskon tämän seikan tuoneen 2011 Persuille huomattavasti paljon enemmän ääniä kuin mamukriittisyyden. Paino sanalla uskon koska oikeasti en tiedä miten on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös