Minusta tuo "suvaitsevaisuus"-termi saa PS-mielisiä ihan turhaan suuren mielipahan, joskus kyyneltenkin valtaan, koska se tuntuu suomen kielessä sisältävän tiettyä, hmm, "positiivista syrjintää", niin että tulee vaikutelma, että pitäisi ihan aktiivisesti suhtautua rohkaisevasti ja myönteisesti kaikkiin asioihin, jos on "suvaitsevainen"...
Mä olen ollut huomaavinani, että tähän suvaitsevaisuuteen - tai mitä termiä nyt ikinä käyttääkin - liittyy valitettavaa fundamentalismia, aivan samoin kuin ääriuskonnollisuuteen, ääriuskonnottomuuteen ja muihin äärilaidan asioihin: olet puolellamme tai olet meitä vastaan.
Vastustan kaikkia ääriliikkeitä, oikeistoa, vasemmistoa, tahallista takapajuisuutta, äärimmilleen vietyä suvaitsevaisuutta jne.
Olen joskus ennenkin sanonut tämän, mutta sanotaan vielä kerran: mielestäni PS on liian sekalainen sakki, joukossa on akateemisia euroskeptikkoja joita voisin kuvittelevani äänestää. Mutta sitten joukossa on näitä oinosia ja hakkaraisia, joille en voi ääntäni missään olosuhteissa antaa.
Olen pahasti usean eri puolueen ristivedossa, kuten tietysti moni muukin äänestäjä. Minulla vaikeuksia tuottaa se tosiasia, että kannatan lämpimästi Euroopan yhteistyötä ja integraatiota, mutta olen menettänyt uskoni Unioniin tällaisena valtavana kokonaisuutena. Nähdäkseni yhdistynyt Eurooppa toimisi parhaiten alkuperäisessä mallissaan, eli vapaakauppa-alueena, jossa mukana L-Eurooppa sekä Pohjoismaat.