No näinhän se onkin asian laita tänä päivänä, juuri niin kuin kirjoitinkin. Puolue erottaa kaikki hölmöilijät sitten kun hölmöilyt tulevat julkisuuteen. Mutta xx % persujen äänistä sataa niiltä sorateiden varsien rivikansalaisilta jotka jakavat näiden hölmöilijöiden aatemaailman ja löytävät perussuomalaisista poliittisen kotinsa.
Porin valtuusto käsitteli kahden lukion lakkaustamista.
Persut kantoivat taas vastuuta: Äänestivät tyhjää.
Edelleenkään, en minä ole ottanut kantaa siihen mitä persujen pitäisi tehdä, enkä haluakaan ottaa. Olen vain kertonut mitä se voisi tehdä, mutta miksi se ei sitä tee, vastauksena Sistiksen spekulointiin puolueen tulevaisuuden suunnasta.Siis pitäisikö persujen nyt ruveta erottamaan jäseniään jo ennakkoon? Siis jo ennen, kuin kukaan mahdollisesti hölmöilisi mitään? Mitenhän tämä nyt edes onnistuisi, mistä kristallipallosta sinä tai kukaan muukaan voi etukäteen sanoa että miten joku ihminen tulee käyttäytymään tulevaisuudessa?
Perussuomalaisten äänestäjiksi halutaan tuhansittain rasisteja sorateiden varsilta, joten silloin kansankiihotuksellinen populistinen retoriikka puolueen arvoissa on ihan perusteltua ja seppolehtojen aiheuttama jatkuva mediamylly harkittu riski.
Nimimerkille Robin Big Snakelle tiedoksi, kyllä Soini tämän kristallipallostaan näkee vaikka sinä et sitä ymmärtäisikään.
En tiedä kyseisestä keissistä sen enempää, mutta jos ei ole asiasta mitään mieltä, tai jos on ihan sama että lakkautetaanko se koulu vai ei, niin mitä väärää on tyhjän äänestämisessä? Pitäisikö ihan huvikseen tai muiden kiusaksi äänestää puolesta tai vastaan?
Eikö tuossa tilanteessa pitäisi olla yhteydessä tilojen kunnossapidosta vastaavaan tahoon ja reklamoida tilojen siisteydestä.Esimerkiksi voisi tulla mieleen se, millaisessa kunnossa tila on somalialaisten työryhmän jäljiltä. Tekstissä mainitaan vaatimus "puhtaasta kokoustilasta."
En sen kummemmin meinaa. Pidän sitä kuitenkin mahdollisena. Tyytymättömyyys puhtauteen voi tosin olla paljon muutakin kuin keksinmuruja. Onko sinulla tietoa, että tilat ovat olleet siistissä kunnossa ja että perussuomalaisten uuden tilan vaatiminen johtuu rasismista?
Toivottavasti saivat korvaavaksi tilaksi arvolleen sopivan jonkun mahdollisimman ränsistyneen homeisen purkutuomion saaneen hökkelin.Mielenkiitoinen juttu muuten oli, että tuo Saastamoinen sai tahtonsa läpi. IL:n mukaan Perussuomalaiset saavat uuden kokoustilan:
"Iltalehti tavoitti myös paikalla olleen kaupunginsihteerin, joka vahvisti valtuutetun kertoman todeksi. Hän kertoi myös, että Lieksan perussuomalaisten valtuustoryhmä saa tahtonsa läpi ja uuden kokoustilan."
Eihän niitä tässä vaiheessa voi tietenkään ennakkoon erottaa. Aikoinaan olisi ehkä kannattanut hiukan kiinnittää huomiota ehdokasasetteluun ja luottamushenkilöiden valintaan. Samaa suosittelen myös jatkoa ajatellen.Siis pitäisikö persujen nyt ruveta erottamaan jäseniään jo ennakkoon? Siis jo ennen, kuin kukaan mahdollisesti hölmöilisi mitään? Mitenhän tämä nyt edes onnistuisi, mistä kristallipallosta sinä tai kukaan muukaan voi etukäteen sanoa että miten joku ihminen tulee käyttäytymään tulevaisuudessa?
Johan kerroin yhden esimerkin jonka poimin persujen arvoista jotka ensimmäistä kertaa äsken googlasin yhden esimerkin poimiakseni. Kovin syvälle tuohon läppäporukan kirjalliseen agendaan ei jaksa sukeltaa kun ei tiedä mikä onkin läppää ja mikä ei.Kerro nyt mikä se konkreettisesti on millä niitä rasisteja haalitaan?
Valitettavasti se, että suomalaiset "olisivat renkejä omassa talossaan" kun puhutaan maahanmuutosta, ei ole asiallista kritiikkiä vaan populistista ja suorastaan kansankiihoituksellista retoriikkaa. Siten ei voida puhua välttämättömästä asian kohdalla jota on itse tietoisesti edistetty.Jos se on kritiikki päin helvettiä hoidettua maahanmuuttoa tai uppoavaa EU:ta kohtaan niin silloin kyseessä on välttämätön paha suuremman asian edessä kuin harkittu riski. Ts. mitään ei haluta vaan tulevat väkisin mukaan.
Valitettavasti se, että suomalaiset "olisivat renkejä omassa talossaan" kun puhutaan maahanmuutosta, ei ole asiallista kritiikkiä vaan populistista ja suorastaan kansankiihoituksellista retoriikkaa. Siten ei voida puhua välttämättömästä asian kohdalla jota on itse tietoisesti edistetty.
Asiallista kritiikkiä uppoavasta EU:sta on EU:n taloutta koskeva kritiikki Soinilta. Asiatonta kritiikkiä uppoavasta EU:sta on Olli Immosen islamisaatiopuheet. Soini tuskin allekirjoittaa Olli Immosen näkemyksiä, mutta ei kovaan ääneen asetu niitä vastaankaan, syistä joita olen tämän illan kanssanne pyynnöistänne ruotinut.
Mielenkiintoista miten tällainen uutinen voi aiheuttaa näin ristiriitaista keskustelua. Mut kun ne muutkin...
Olkoon puoluekanta mikä tahansa, täysin uuvattia touhua.
Näinhän se on. Entäs sinun mielipiteesi? Onko suomen poikkeuksellisen homogeeninen kansa nyt mielestäsi renkejä muutaman maahanmuuttajan ikeessä, kuten persujen arvoissa maalaillaan, tai onko tällainen vaara niin ilmeinen että tunnet tarvetta ajaa sitä ehkäisevää politiikkaa?kyse on sinun mielipiteestäsi mikä on asiallista kritiikkiä ja mikä kansankiihoitusta.
Entäs sinun mielipiteesi? Onko suomen poikkeuksellisen homogeeninen kansa nyt mielestäsi renkejä muutaman maahanmuuttajan ikeessä, kuten persujen arvoissa maalaillaan, tai onko tällainen vaara niin ilmeinen että tunnet tarvetta ajaa sitä ehkäisevää politiikkaa?
Minusta voisi olla hedelmällistä mennä myös tätä "tämä on mielipiteeni ja tämä sinun" -tasoa syvemmälle nyt kun kerran sille tielle lähdettiin. Siksi kysymystulva. Mutta jos ei kiinnosta niin annetaan kernaasti olla.Eihän tässä kai kyse ollut minun mielipiteestä tuossa asiassa, muuta kuin siinä yhteydessä onko tuo kansankiihotusta. Ja ei se ole, vaikka selvästi se kiihoitti sinut päinvastaiseen mielipiteeseen eli toimii ilmeisesti nurinpäin.
1) En edelleenkään ole ottanut kantaa mitä minkäkin puolueen tulisi tai ei tulisi olla.Eikä Suomen kansa ole homogeenistä, eihän se sinunkaan mielestä pitäisi olla homogeenista kuin puoluekirjan ja sen puolueen äänestäjien sisällä. Mitä en tosin sitäkään voi allekirjoittaa, että edes pitäisi olla.
1) En edelleenkään ole ottanut kantaa mitä minkäkin puolueen tulisi tai ei tulisi olla.
2) Suomen kansa on poikkeuksellisen homogeenistä, tässä OECD-maat järjestettynä ulkomaalaisten osuuden mukaan: http://www.oecd-ilibrary.org/sites/factbook-2013-en/01/02/01/migforpop_g1.html?contentType=/ns/Chapter,/ns/StatisticalPublication&itemId=/content/chapter/factbook-2013-6-en&containerItemId=/content/serial/18147364&accessItemIds=&mimeType=text/html
Ja vielä homogeenisempaa se on siellä maakunnissa eli persujen äänestysalueilla.
Sanavalintasi "lätinä" oli varsin osuva. Taas laitat sanoja suuhuni ja vedät mutkia suoraksi, mutta minä en jaksa lätistä tästä aiheesta yhtään enempää, sillä olen mielestäni kaiken oleellisen sanonut, suurimman osan jopa useaan kertaan.Mulle jää yhä epäselväksi kaiken tän sun lätinän keskellä miten ja millä tavalla Soini hakee tietoisesti rasisteja puolueen äänestäjiksi? Ainoa konkreettinen minkä olet tähän asti esittänyt on yksi lause "renkejä omassa talossaan". Mikä ei mielestäni viittaa rotusyrjintään tai vaatii ainakin vilkasta mielikuvitusta. Tai sitten maailmassa on yhtä monta rotua kuin on maata. Faktaa on tosin se että rasistisista puheista tai muusta toiminnasta on lentänyt pihalle tai saanut muun rangaistuksen.
... Joten siis kuka on ollut uuvatti? ...
Sanavalintasi "lätinä" oli varsin osuva. Taas laitat sanoja suuhuni ja vedät mutkia suoraksi, mutta minä en jaksa lätistä tästä aiheesta yhtään enempää, sillä olen mielestäni kaiken oleellisen sanonut, suurimman osan jopa useaan kertaan.
Veikata voi tietenkin kaikenlaista. Minä veikkaan, että veikkauksesi johtuu siitä, että joku perussuomalaismies ei lämmennyt ehdotuksellesi kimppakivasta thaimaalaisten pikkupoikien kanssa.
Tuo tyyppihän oli vielä joku persujen ääniharava Lieksassa viime vuoden kunnallisvaaleissa. Näköjään siellä kansan syvissä riveissä on tilausta ja kannatusta tällaisille urpoille.
Sinä, kun yrität selitellä yksiselitteisesti hölmöä, uuvattia, tyhmä, hönöä lausuntoa muuksi. Minusta tuossa Saastamoisen lausunnossa ei ole mitään epäselvää, täysin hölmö lausunto. Ja mikäli Saastamoinen on vielä tosissaan näiden tautien kanssa, lausunto hölmöyden lisäksi tyhmä.
Miksi persuilla on aina homot tai perseleikit mielessä?
Lieksan uutisessakaan ei ollut puhettakaan homostelusta tai thaipojista. Sen sijaan siinä puhuttiin rasismista. Ihan vaan jos jäi epäselväksi.
Saisikos vielä esimerkin kuka on yrittänyt selitellä ko. lausuntoa muuksi, ja miksiköhän muuksi?Ai, vähän niinkuin suvaitsevaiset toimi Belle Selene Xian kohdistuneessa rasismissa vihreiden toimesta?
Sinä, kun yrität selitellä yksiselitteisesti hölmöä, uuvattia, tyhmä, hönöä lausuntoa muuksi. Minusta tuossa Saastamoisen lausunnossa ei ole mitään epäselvää, täysin hölmö lausunto. Ja mikäli Saastamoinen on vielä tosissaan näiden tautien kanssa, lausunto hölmöyden lisäksi tyhmä.
Tyhmähän toi Saastamoinen on ja toivottavasti hän saa kenkää puolueesta, mutta voiko todella tommoisestä yksityisestä keskustelussa heitetystä huonon maun mukaisesta jutusta syyttää tolla rikosnimikkeellä? Saastamoinenhan ei ole asiaa millään muulla tavalla tuonnut julki.