Halla-aho on eurovaalien ehdottomasti musta hevonen ja kiinnostavin ehdokas ylivoimaisesti. Pacman, Junks ja kumppanit odottavat varmasti paska jäykkänä, että milllaisen potin tämä pahuuden prinssi lopulta saa.
Itse äänestän eurovaaleissa pomminvarmasti persuja, koska olen jokaisessa eurovaalissa äänestänyt eurokriittistä ehdokasta ja siitä en tule luopumaan. Väyrysen äänestäminen on yhtä tyhjän kanssa, koska Pave menee kuitenkin eurofanaatikkojen ryhmään, mihin Kepu kuuluu. Tähän vielä päälle nämä Laanisen lehmänkaupat RKP:n kanssa, ei kiinnosta. Hyviä vaihtoehtoja on jo nyt useita. Nähtäväksi jää nyt sitten.
Kun päästään lähemmäksi eurovaaleja nousee tietysti mediassa keskustelu siitä, aikooko joku ehdokas valituksi tultuaan jättää parlamentin ja lähteä eduskuntavaaleissa 2015 ehdokkaaksi. Minun mielestäni äänestäjät vierastavat tällaista pelaamista.
Kun Soini itse kieltäytyi eurovaaliehdokkuudesta, hän nimenomaan sanoi, ettei hän voi sinne enää mennä vain kääntymään. Olisihan se kumma, jos Halla-ahoa tai jotain muuta persuehdokasta ei koskisi sama moraalinen sääntö.
Mutta toki lainmukaista se on. Italiasta muuan Silvio Berlusconi on tehnyt tätä samaa temppua sekä tietysti Suomen Paavo Väyrynen.
Joten olen eri mieltä muutamien palstanveljien kanssa siitä, että Halla-aho palaisi takaisin ja istuisi jopa seuraavassa hallituksessa. Ei se niin mene. Mies, joka on saanut tuomion kiihottamisesta kansanryhmää vastaan jää jopa Soinin piirustuslaudalla ulos hallituksesta.
Jokainen saa tietysti äänestää niin kuin parhaaksi näkee. Itse en missäään nimessä äänestä persuja enkä ketään EU-kielteistä. Se ei tarkoita, että raivoisasti tukisin kaikkea, mitä EU tekee, en suinkaan, mutta siinä on kuitenkin klubi, johon Suomen kannattaa kuulua. Persuja en myöskään äänestä sen takia, ettei heillä oikeastaan ole mitään vaihtoehtoa muuta kuin hillitön populismi. Kaikkeen sanotaan ei, mutta oma vaihtoehto puuttuu.
Ai niin, unohdin, että Soini esitti parisen vuotta sitten Suomen, Ruotsin ja Saksan yhteistä valuuttaa, johon Balttian maatkin voisivat liittyä. Olihan siinä se vaihtoehto. Nyt ei ole viime aikoina asiasta mitään kuulunutkaan. Mistähän lie kotoisin moinen hiljaisuus...