Perussuomalaiset

  • 5 571 482
  • 44 580

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Eivät perussuomalaiset kohdista kieltoa naisiin.

Fanipojat ne jaksaa selittää mustaa valkoiseksi...

Hassua, että nämä kaikki Iltalehden lainaamat edustajat puhuvat vain naisista:

Kansanedustaja Maria Lohela (ps) katsoi, että kasvot peittävät vaatekappaleet piilottavat paitsi identiteetin sulkevat myös naiset työelämän ulkopuolelle.

Hänen mielestään ei kuulosta vapaudelta, vaan vaihtoehdottomuudelta, että jotkin naiset joka ikinen päivä kaikkialla kodin ulkopuolella ovat verhottuja päästä varpaisiin.

Kansanedustaja Olli Immonen (ps) oli sitä mieltä, että hunnut ovat vahva naisen alistamisen symboli.

- Kukaan voi tuskin vakavissaan väittää, että musliminaisen henkilökohtainen toive olisi pukeutua epämukavaan asuun, joka peittää koko kehon, hän sanoi.

Immosen mielestä huntukielto antaisi selkeän viestin siitä, ettei maassamme suvaita naisen alistamista

Kansanedustaja Jussi Halla-aho (ps) katsoi, että kaapu on muuri ihmisten välillä.

- Se viestii halusta olla erillään muista, halusta kapseloitua omaan erillisyyteen. Naisten kasvot peitetään yhteiskunnissa, joissa naisten ei halutakaan kommunikoivan kodin ulkopuolella, Halla-aho sanoi.

Hänen mielestään kaavussa on kyse myös siveydestä ja seksuaalisuudesta.

- Se lähettää sairaan viestin, jonka mukaan mies on kuolaava eläin, jolta naisen on suojauduttava piiloutumalla. Kaapuun puetut naiset ylläpitävät kaapukulttuureista tulevien miesten käsitystä siitä, että kaavuttomat naiset ovat huonoja naisia ja vapaata riistaa.
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mun mielestä on ihan selvää, ettei tuo kielto ikinä tule menemään läpi. Miksi ne ajavat näitä ihan älyttömiä juttuja? Tuota on äärimmäisen vaikea sovittaa yhteen perustuslain kanssa. Todennäköisesti mahdotonta. Oma oikeustajuni ei myöskään oikein ymmärrä, miten voidaan mukamas jonkinlainen noin periaatteessa asiallinen pukeutuminen kategorisesti kieltää lailla. Ei yhteiskunnan pidä tuollaisiin asioihin puuttua.

Sen sijaan olisin valmis mahdollisesti hyvinkin harkitsemaan uskonnollisten rojujen kieltoja koulussa koskien myös huntuja. On fakta, että osa huntua käyttävistä tytöistä on suoranaisesti painostettu ja pakotettu sitä käyttämään tahtonsa vastaisesti.

Tämä on yksi niitä harvoja poikkeuksia kun voisin itse edes ajatella tuon tyyppistä rajoitusta ihmisten elämään vapaassa maassa. Lasten suojelu vanhemmiltaan ja uskontojen dogmeilta edes hetkeksi saattaisi tässä ajaa kaiken muun edelle. Lainsäädännöllisestikin tuolla saattaisi olla edes jotain mahdollisuuksia mennä läpi. Kyse kun ei olisi lapsen ns. omasta ajasta eikä julkisesta paikasta. Nykyäänhän tilanne on se, että lapsille päinvastoin tyrkytetään väkisin sitä "omaa" uskontoa siellä koulussa, joten valtava muutos tässä pitäisi ajattelussa tapahtua.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Fanipojat ne jaksaa selittää mustaa valkoiseksi...

Hassua, että nämä kaikki Iltalehden lainaamat edustajat puhuvat vain naisista:
Kyseisen uutisen voisi myös tiivistää: "Vihreät kannattavat naisten alistamista." Toki aatteiden edessä naisten alistamisenkin voi hyväksyä.
Sen sijaan olisin valmis mahdollisesti hyvinkin harkitsemaan uskonnollisten rojujen kieltoja koulussa koskien myös huntuja. On fakta, että osa huntua käyttävistä tytöistä on suoranaisesti painostettu ja pakotettu sitä käyttämään tahtonsa vastaisesti.
On "fakta", että osa tytöistä on pakotettu käyttämään huntuja ja itsekin kannatat kouluihin kyseistä kieltoa, mutta muuten kiellon ajaminen on mielestäsi älytöntä?
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyseisen uutisen voisi myös tiivistää: "Vihreät kannattavat naisten alistamista." Toki aatteiden edessä naisten alistamisenkin voi hyväksyä.

On "fakta", että osa tytöistä on pakotettu käyttämään huntuja ja itsekin kannatat kouluihin kyseistä kieltoa, mutta muuten kiellon ajaminen on mielestäsi älytöntä?

Se on fakta. Ja kyllä on.

Kuten sanoin, niin julkisella paikalla ja koululla on ensinnäkin valtava ero mitä tulee ihan lainsäädännölliseen problematiikkaan. On älytöntä ajaa lakia jolla ei ole mitään mahdollisuutta mennä läpi. Siinä on myös mielestäni valtava ero ihmisten perusvapauksiin puuttumista ajatellessa. Tälläkin hetkellä pukeutumista rajoitetaan kouluissa ihan eri tavalla kuin vaikkapa kadulla tai kaupassa. Varmasti tökeröltä kuulostava esimerkki, mutta useimmissa kouluissa ei esimerkiksi saa pitää lippalakkia päässä sisätiloissa. Kolmannekseen toisessa tapauksessa kyse on puolustuskyvyttömistä lapsista ja toisessa (mitenkään väheksymättä joidenkin naisten asemaa esimerkiksi aviomiehiinsä tai yhteisöönsä nähden) täysvaltaisista aikuisista. Hakekoot aikuiset apua tilanteeseensa tarpeen tullen vaikka poliisilta. Minä en heitä rupea noin perustavaa laatua perustuslain vastaisella lailla jelppimään. Lapselta ei voida missään nimessä vaatia tätä samaa. Näistä poikkeuksellisista syistä olisin valmis harkitsemaan tuollaista kieltoa kouluihin. Ja kyllä. Lapsella on elämää koulun ulkopuolellakin. Tiedän.

Toisaalta kaikkien oikeus pukeutua ihan miten lystäävät painaa vaakakupissa todella paljon. Kuten sanoin, mielestäni yleiskielto on selvästi perustuslain vastainen. Koulujen osalta ei niinkään.

Onko kysyttävää?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onko kysyttävää?
Ei ole kysyttävää. Mielipiteesi on arvostettava ja hyvin perusteltu. Olen itse kuitenkin eri mieltä.

Kuten toteat, kyseisessä huntukulttuurissa naiset on kasvatettu pienestä pitäen alistumaan miesten edessä. Toki minua voidaan pitää ahdasmielisenä, mutta en halua tällaista kulttuuria tänne. Itse en pidä itseäni ahdasmielisenä, koska minua kyseiset tavat eivät häiritse yhtään kun eivät minun elämääni millään tavalla kosketa. Tunnen kuitenkin sympatiaa kyseisiä naisia kohtaan, sillä osa heistä elää alistuvaa elämää täysin länsimaalaisten vapautta vaalivien arvojen vastaisesti. Tämä on myös fakta.

Olisin valmis lainsäädännöllisesti rajoittamaan yksilönvapautta tässä asiassa, sillä tähtäimenä suurempi hyvä. Toki myös tuo kouluehdotuksesi todennäköisesti ajan kanssa muuttaa kyseistä kulttuuria länsimaisempaan, vapaampaan ja oikeudenmukaisempaan suuntaan.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Mun mielestä on ihan selvää, ettei tuo kielto ikinä tule menemään läpi. Miksi ne ajavat näitä ihan älyttömiä juttuja? Tuota on äärimmäisen vaikea sovittaa yhteen perustuslain kanssa. Todennäköisesti mahdotonta. Oma oikeustajuni ei myöskään oikein ymmärrä, miten voidaan mukamas jonkinlainen noin periaatteessa asiallinen pukeutuminen kategorisesti kieltää lailla. Ei yhteiskunnan pidä tuollaisiin asioihin puuttua.

Sen sijaan olisin valmis mahdollisesti hyvinkin harkitsemaan uskonnollisten rojujen kieltoja koulussa koskien myös huntuja. On fakta, että osa huntua käyttävistä tytöistä on suoranaisesti painostettu ja pakotettu sitä käyttämään tahtonsa vastaisesti.

En myöskään usko, että kyseinen kielto menisi läpi nykymuotoisena vaan se tulee haudattua mahdottomana ideana. Mutta aivan kuten sinä, olen kuitenkin sitä mieltä, että vähintäänkin peruskoulussa tulisi harkita kaikkien uskonnollisten esineiden kieltoa - myös ristien. Tai vähintäänkin sellaisten uskonnollistyen esineiden kieltoa jotka ovat näkyvästi esillä mutta mieluiten ulottaisin kiellon koskemaan kaikkea uskonnollista esineistöä peruskoulun ala- ja yläluokilla.

vlad.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
En myöskään usko, että kyseinen kielto menisi läpi nykymuotoisena vaan se tulee haudattua mahdottomana ideana. Mutta aivan kuten sinä, olen kuitenkin sitä mieltä, että vähintäänkin peruskoulussa tulisi harkita kaikkien uskonnollisten esineiden kieltoa - myös ristien. Tai vähintäänkin sellaisten uskonnollistyen esineiden kieltoa jotka ovat näkyvästi esillä mutta mieluiten ulottaisin kiellon koskemaan kaikkea uskonnollista esineistöä peruskoulun ala- ja yläluokilla.
Olen samaa mieltä. Koulun pitäisi olla oppimisen ja vapaan sivistyksen tyyssija jokaiselle, itse kunkin uskontoon ja taustaan katsomatta. Koulun ei enää tällä vuosituhannella pidä olla enää uskontojen markkinointipaikka. Uskonnolliset yhteisöt pitäkööt palvontamenojaan ja "kulttuuriin kuuluvia ylläpitämisen arvoisia perinteitään" rauhassa jossakin muualla.
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kuten toteat, kyseisessä huntukulttuurissa naiset on kasvatettu pienestä pitäen alistumaan miesten edessä. Toki minua voidaan pitää ahdasmielisenä, mutta en halua tällaista kulttuuria tänne. Itse en pidä itseäni ahdasmielisenä, koska minua kyseiset tavat eivät häiritse yhtään kun eivät minun elämääni millään tavalla kosketa. Tunnen kuitenkin sympatiaa kyseisiä naisia kohtaan, sillä osa heistä elää alistuvaa elämää täysin länsimaalaisten vapautta vaalivien arvojen vastaisesti. Tämä on myös fakta.

Olisin valmis lainsäädännöllisesti rajoittamaan yksilönvapautta tässä asiassa, sillä tähtäimenä suurempi hyvä. Toki myös tuo kouluehdotuksesi todennäköisesti ajan kanssa muuttaa kyseistä kulttuuria länsimaisempaan, vapaampaan ja oikeudenmukaisempaan suuntaan.

Silläkin uhalla, että tässä on kohta taas viisitoista ihme hiipparia syyttelemässä ties mistä ympärileikkauksien ym. kannattamisesta (no, katsotaan mitä tässä tapahtuu. puhuit juuri itse virheellisesti "naisten alistamisen kannattamisesta".) Suuri osa musliminaisista pitää sitä huntuaan ihan vapaaehtoisesti.

Kyllähän "suuremmalla hyvällä" voidaan perustella yllättävän helposti vaikka mitä. Vaikkapa nyt kieltolaki, joka varmaankin vähentäisi vaikkapa pahoinpitelyitä. Mun oikeustaju ei anna sitten millään periksi puuttua tuolla tavoin ihmisten elämään. Ikävää, että joku esimerkiksi silloin tällöin potkitaan siellä nakkikioskilla koomaan, mutta minkäs teet. Sinäkin kannatat ihmisten potkimista, häh? Elämä on.

Mielestäni yhteiskunnan ei pidä alkaa puuttua tämmöisiin tekemisiin tai "kulttuureihin" lainsäädännöllä. Se loukkaa ihmisten perusoikeuksia ja kusee ihan jokaisen vapauden päälle. Ainakaan minä en halua sitä kohtaloa itselleni, että kun viimein rupean transumuslimiksi, niin saan sakot tai joudun linnaan ihan vain koska vedän huivin päähäni. Kyseessä on harvinaisen uhriton "rikos". Pohjois-koreaan tuollaiset "väärän kulttuurin" lailla kriminalisoinnit. Mielestäni halla-aho ja kumppanit voisivat populistisen haihattelun sijaan keskittyä esimerkiksi hommaamaan sosiaalipuolen työntekijöille jotain kättäpidempää esimerkiksi parantamalla lainsäädännölisesti lasten itsemääräysoikeutta uskonnollisissa asioissa. Mitään varsinaista hyötyä koko puolueesta ei mielestäni ole näissä asioissa ollut kenellekään. Päinvastoin ko. pellet ovat suuna päivänä pitämässä yllä monia uskonnollisia lapsia alistavia rakennelmia esmes kouluissa.

Ja kuten sanoin, niin tuo kouluhomma edustaa tässä itselleni varsin poikkeuksellista poikkeusta enkä ole siitäkään ihan satavarma. Perustelut aikaisemmissa viesteissä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
puhuit juuri itse virheellisesti "naisten alistamisen kannattamisesta".) Suuri osa musliminaisista pitää sitä huntuaan ihan vapaaehtoisesti.
Niin, tämä ei ollut vastaus sinulle, vaan vastaus toisen kirjoittajan melko yksipuoliseen persut haluavat rajoittaa naisten pukeutumista -sutkautukseen. Eli sutkautus sutkautukseen. Asiahan on paljon monikerroksisempi.

Kyllähän "suuremmalla hyvällä" voidaan perustella yllättävän helposti vaikka mitä. Vaikkapa nyt kieltolaki, joka varmaankin vähentäisi vaikkapa pahoinpitelyitä. Mun oikeustaju ei anna sitten millään periksi puuttua tuolla tavoin ihmisten elämään. Ikävää, että joku esimerkiksi silloin tällöin potkitaan siellä nakkikioskilla koomaan, mutta minkäs teet. Sinäkin kannatat ihmisten potkimista, häh? Elämä on.
Kyllähän alkoholin anniskelua rajoitetaan jo nyt vaikka sekin vapauden vastainen toimi on, joten kieltolaki-esimerkkisi ajaa nyt yhtä paljon minunkin asiaa. Heh. Myös vapaudella voidaan perustella vaikka mitä. Nämä ovat veteen piirrettyjä viivoja, joissa täytyy miettiä asiaa monelta kantilta. Toiset henkilöt päätyvät eri tuloksiin perustuen omiin arvoihinsa. Minä näen ja ymmärrän molemmat kannat tässä tapauksessa, enkä pidä kumpaakaan puolta älyttömänä. Kieltämisellä ja sallimisella on molemmilla hyviä ja huonoja puolia.

Itse asetun kieltämisen puolelle. Ilmeisesti se tekee minusta, ranskalaisista, belgialaisista ja mitä niitä nyt muutamia henkilöitä olikaan pellejä. Noh, pidän minäkin näitä burkha-kulttuurin vaikutusvaltaisia henkilöitä pelleinä, joten eipä siinä.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minusta naisten alistaminen ja kaikki tasa-arvoon liittyvät kysymykset, niin kantasuomalaisten kuin maahanmuuttajienkin keskuudessa, ovat niitä asioita, joista on hyvä käydä kiihkotonta ja asiallista keskustelua. En ole kuitenkaan ihan vakuuttunut siitä, että juuri naisten pukeutuminen on tässä problematiikassa se kaikista keskeisin kysymys.

Pahoittelen, että puhuin nyt yksinomaan naisista, vaikka aloitteessa kai kyse oli kummankin sukupuolen pukeutumisesta. Miehethän ilmeisesti ainakin autiomaan hiekkamyrskyissä ja kovilla pakkasilla hiihtäessään käyttävät kasvot peittäviä vermeitä. Tiedä sitten tulisiko lakiin jotain porsaanreikiä, jotka edelleen mahdollistaisivat tällaisen pukeutumisen erityisissä olosuhteissa.
 

Tami Talk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Daespoo moderators
...kyseisessä huntukulttuurissa naiset on kasvatettu pienestä pitäen alistumaan miesten edessä. Toki minua voidaan pitää ahdasmielisenä, mutta en halua tällaista kulttuuria tänne.

Eikö olisi hyvä idea koittaa saada näitä alistettuja huntunaisia pois sieltä seinien sisältä? Pienin askelin itsenäistymään ja muuttamaan omaa elämäntapaansa suomalaisemmaksi?

Eikö näitä alistettuja naisia voisi tukea vaikka harrastusten pariin? Esimerkiksi he voisivat vaikka mennä uimahalleihin uimaan - saattaisivat toki (ainakin aluksi) tarvita omia naisten vuoroja, mutta sellaisen järjestyminen ei luulisi olevan ongelma. Paitsi, että eihän se käy, koska sehän sortaisi enemmistöä, valkoihoisen lihansyöjäheteropersun elämähän sellaisesta menisi pilalle. Kun uimaan pitäisi päästä juuri silloin, kun siellä on se naisten vuoro, muuten ei ole niin väliä.

Väitän, että tuo persujen huntukieltoinnostus on pelkkää islamisaatiofobiaa, jota yritetään perustella "naisten sortamisen vähentämisellä". Tosiasiassa vain halutaan rajoittaa muslimien elämää ja määräillä heidän tekemisiään. Halutaan muslit pois kaduilta ja pois näkyviltä, pois koko maasta.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eikö olisi hyvä idea koittaa saada näitä alistettuja huntunaisia pois sieltä seinien sisältä? Pienin askelin itsenäistymään ja muuttamaan omaa elämäntapaansa suomalaisemmaksi?

Eikö näitä alistettuja naisia voisi tukea vaikka harrastusten pariin? Esimerkiksi he voisivat vaikka mennä uimahalleihin uimaan - saattaisivat toki (ainakin aluksi) tarvita omia naisten vuoroja, mutta sellaisen järjestyminen ei luulisi olevan ongelma. Paitsi, että eihän se käy, koska sehän sortaisi enemmistöä, valkoihoisen lihansyöjäheteropersun elämähän sellaisesta menisi pilalle. Kun uimaan pitäisi päästä juuri silloin, kun siellä on se naisten vuoro, muuten ei ole niin väliä.
Olet ensimmäisessä kappaleessa aivan oikeassa. Enkä minä näe vääränä, että muslimeilla olisi jokin oma vuoro uimahallissa.
Väitän, että tuo persujen huntukieltoinnostus on pelkkää islamisaatiofobiaa, jota yritetään perustella "naisten sortamisen vähentämisellä". Tosiasiassa vain halutaan rajoittaa muslimien elämää ja määräillä heidän tekemisiään. Halutaan muslit pois kaduilta ja pois näkyviltä, pois koko maasta.
Väitän, että olet oikeassa esimerkiksi persu-Oinosen tapauksessa, mutta väärässä esimerkiksi Halla-Ahon tapauksessa.
 
Suuri osa musliminaisista pitää sitä huntuaan ihan vapaaehtoisesti.
Olisiko sinulla pistää väitteesi tueksi jotain linkkiä johonkin tutkimukseen? Löytyisikö esim. sellainen tutkimus, joihin musliminaiset ovat vapaasti päässeet kertomaan mielipiteensä?

msg kirjoitti:
Perussuomalaiset haluavat edelleen lain säätelemään naisten pukeutumista ja poliisin valvomaan sitä:

Raju sanasota huntukiellosta eduskunnassa - | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi
Uutisen mukaan kyseessä on huntukieltoa koskeva lakialoite. Uutisesta ei käy ilmi, että lakialoite huntukiellosta rajattaisiin koskemaan pelkästään naisia. Voitko kertoa, mistä kohtaa lakialoitetta löytyy tuollainen rajaus?

On mielenkiintoista, että perussuomalaiset haluavat tässä eurooppalaisempaa linjaa. Vihreät sekä ilmeisesti tällä palstalla ainakin floikkari haluavat muslimimaille tyypillisempää linjaa. Onko msg:lläkin tällaisia islam-sympatioita? Joku voisi pitää julmana tai vähintäänkin huolestuttavana levittää ja kannattaa aatteita ja oppeja, joiden aikaansaannosten yhtenä esimerkkinä Armenialaisten kansanmurha – Wikipedia.
 
Viimeksi muokattu:

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Ainakaan minä en halua sitä kohtaloa itselleni, että kun viimein rupean transumuslimiksi, niin saan sakot tai joudun linnaan ihan vain koska vedän huivin päähäni.
Niinkuin tuossa ylempänä todettiin, niin kielto ei koske vain naisia, joten transuksi alkaminen ei ole edellytys lainkoskettamiselle (saa muttei ole pakko sanoisi Hirviniemen sketsihahmo). Eikä sen puoleen muslimiksi alkaminen. Olisihan se hassua jos ilmastomuutoksen takia tänne tulisi kunnollisia hiekkamyrskyjä ja poliisi tulisi sakottelemaan suomalaisia, lihaasyöviä, kristittyjä heteromiehiä siitä, että näillä olisi matkalla perheelleen elontoa ansaitsemaan kasvoillaan peittävä vaate.

Tai vaikka Sedulan vippi-jonossa 26 asteen pakkasessa.

Tuossa linkissä asiantuntija kertoo omakohtaisesti mikä on jutun pihvi.
http://www.hs.fi/elama/Suomalainen+muslimifeministi+puolustaa+huivin+käyttöä/a1370412407769
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Hesarin mainos aiheutti mielipahaa, homma jatkuu, mutta eri klangilla:

Hesari ei myynyt etusivua kokoomukselle - Politiikka - Verkkouutiset

Helsingin Sanomat ei myynyt etusivuaan myöskään SDP:lle - Politiikka - Verkkouutiset

Linkit Verkkouutisiin.

Nyt kiukutellaan, että kun mekään ei saatu. Epistä. Huoli kansalaisten rahoista heittikin yht´äkkiä häränpyllyä.

"SDP:n Maurialan mielestä HS on tehnyt kannanoton perussuomalaisten suuntaan, "valitettavasti"."

Eiköhän tuo kerro, että Soinin veto osui hienosti maaliinsa...
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olisiko sinulla pistää väitteesi tueksi jotain linkkiä johonkin tutkimukseen? Löytyisikö esim. sellainen tutkimus, joihin musliminaiset ovat vapaasti päässeet kertomaan mielipiteensä?

Minä en jaksa ruveta sinulle kummemmin tutkimuksia etsimään. Kun ilmeisesti kiistät väitteeni, niin löytänet itse omaa mielipidettäsi tukevaa akateemisia töitä, mielipidetiedusteluja tai asiantuntijoiden lausuntoja suorastaan röykkiöittäin. Vinkki: niiden avulla voit ihan oikeasti tulla sitten kiistämään väitteeni sen sijaan että vain tuhlaisit aikaani. Aloita vaikka tuolta: Headscarves and Secularism: Voices From Turkish Women
ja jatka googlella erilaisia hakusanoja käyttäen eteenpäin.

On mielenkiintoista, että perussuomalaiset haluavat tässä eurooppalaisempaa linjaa. Vihreät sekä ilmeisesti tällä palstalla ainakin floikkari haluavat muslimimaille tyypillisempää linjaa. Onko msg:lläkin tällaisia islam-sympatioita? Joku voisi pitää julmana tai vähintäänkin huolestuttavana levittää ja kannattaa aatteita ja oppeja, joiden aikaansaannosten yhtenä esimerkkinä Armenialaisten kansanmurha – Wikipedia.

Tyypillistä. Puolustat kansalaisten perustuslaillisia oikeuksia ja hetikohta on joku pelle syyttämässä kansanmurhan aatteiden ja oppien kannattamista & levittämisestä. Mitä sä oikein haet tällä, että haluat vääntää keskustelun ihan natsi-tasolle? Tuota asiaa nyt kuitenkin voi perustella ihan hyvinkin argumentein ilman ihan tarvetta itsensä täydelliseen nolaamiseen tuollaisilla propagandataktiikoilla. Eikö sun taso todellakaan riitä mihinkään muuhun?
 
Viimeksi muokattu:

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Hesarin mainos aiheutti mielipahaa, homma jatkuu, mutta eri klangilla:
Onko sinulla jotain lähdettä väitteelle että ko. mainos aiheutti mielipahaa?
Noista linkitetyistä ei ainakaan sellaista löytynyt.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Väitän, että tuo persujen huntukieltoinnostus on pelkkää islamisaatiofobiaa, jota yritetään perustella "naisten sortamisen vähentämisellä". Tosiasiassa vain halutaan rajoittaa muslimien elämää ja määräillä heidän tekemisiään. Halutaan muslit pois kaduilta ja pois näkyviltä, pois koko maasta.

Se nyt on lopulta herttaisen yhdentekvää mitä kukin asian kannattaja tai vastustaja "oikeasti ajattelee", vain lainmuutoksen seurauksilla on merkitystä.

Otat sinänsä kärjistetysti esiin ihan hyvän pointin. Burka- ja nigabkielto julkisilla paikoilla koskisi nimenomaan tietynlaisia ihmisiä. Se ei häiritsisi tippaakaan kantaväestön oikeuksia, eikä myöskään valtaosaa mamutaustaisia ihmisiä - ei edes valtaosaa Suomen muslimeista. Esim. Suomen tataarit ja muut maltilliset muslimit eivät ole säkkikulttuurin kannattajia.

Se taas olisi pelkästään positiivinen sivuvaikutus, että Suomesta lähtisi tätä kautta viesti turvapaikkaturisteille ja muille maahantunkeutujille, että äärimuslimit eivät ole tervetulleita maahamme. Esim. maahanuutopolitiikkaa on hankala suoraan muuttaa sellaiseksi, että "ei-haitalliset mussukat tervetuloa ja haitalliset muslimit pysykööt paskastaniassa". (Humanitaarisen mamuilun lopettaminen kokonaan auttaisi tietty, mutta se on vähän laajempi ja ei vielä kovin realistinen ratkaisu.)

Eli olen siinä samaa mieltä, että ps-edustajat olisivat voineet naisten oikeuksien lisäksi tuoda selvemmin esille lainmuutoksen muut positiiviset sivuvaikutukset.

Tuossa vielä linkki eduskunnan keskusteluun aiheesta, mikäli asia kiinnostaa Iltalööpin koostetta enemmän:
Eduskunta - valtiopäiväasiakirjat
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Onko sinulla jotain lähdettä väitteelle että ko. mainos aiheutti mielipahaa?
Noista linkitetyistä ei ainakaan sellaista löytynyt.

No, esim. Googlen kautta löydät näppärästi monta monituista uutista ja blogia aiheesta, jota on tässä viikon verran rummutettu mediassa monien tahojen toimesta.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Hakusanoilla "perussuomaisten mainos helsingin sanomissa aiheutti mielipahaa" ensimmäinen hitti vei Jatkoajan Keskustelupalstan ketjuun Perussuomalaiset, jossa nimimerkki Dee Snider puhui mielensäpahoittamisesta. Seuraavat osumat liittyvät jo muihin asioihin (Fazerin mainoksiin ja jääkiekkon MM-kisojen ohjelmaan). Tulipa siffamainen olo.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
On mielenkiintoista, että perussuomalaiset haluavat tässä eurooppalaisempaa linjaa. Vihreät sekä ilmeisesti tällä palstalla ainakin floikkari haluavat muslimimaille tyypillisempää linjaa. Onko msg:lläkin tällaisia islam-sympatioita? Joku voisi pitää julmana tai vähintäänkin huolestuttavana levittää ja kannattaa aatteita ja oppeja, joiden aikaansaannosten yhtenä esimerkkinä Armenialaisten kansanmurha – Wikipedia.
Euroopassa on tasan kaksi maata, jossa Burkhan käyttö on kiellettyä, Belgia ja Ranska. Eurooppalainen linja on siis se että Burkhan käyttö on sallittua. Se että ihmisten pukeutumiseen aletaan valtiovallan toimesta puuttumaan on enemmänkin muslimimaiden juttu.

Joku voisi pitää idioottimaisena kansanmurhan ja Burkan käytön liittämistä toisiinsa. Niillä asioilla on yhtä paljon tekemistä keskenään kuin Hitlerillä ja suvivirrellä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös