Perussuomalaiset

  • 5 571 647
  • 44 580

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Kyllä sinä saat tittelisi pitää. Olen loukkaantumisen sijaan vaan naureskellut, että jos suvaitsevainen eliitti haluaa pilkata transsuja ja sokeita, niin siitä vaan...

Dee Jani Snider... Kuulostaa hyvältä.

Aika monessa ketjussa olet käynyt avautumassa näistä suvaitsevaisista ja viherkommandoista.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Aika monessa ketjussa olet käynyt avautumassa näistä suvaitsevaisista ja viherkommandoista.

Suvaitsevaisista kyllä ja tulen jatkamaan, älä siitä kulta pieni huoli! Viherkommandoista kuinka monessa ketjussa? Älä nyt vedä hiekkaa pilluun, en minä tälle hepulle sitä kommandopipoa ole päähän laittanut. Ja hän toki saa näin toimia aivan vapaasti. Pekola ja Korstokin varmaan liputtaa samanhenkisten sukulaissielujen puolesta.

Mutta käsittääkseeni sinä ja nämä nyt puolustamasi kommandopipoiset herrasmiehet kaikessa ylitsepursuavassa tiedostavuudessanne ja suvaitsevaisuudessanne olette tällaisen toiminnan yläpuolella?

Ja ennen kuin sinä aloit jälleen vänkäämään, olin tästä asiasta lähettänyt tasan kaksi viestiä. Eli tämä valtava avautuminen tästä asiasta?
 
Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Mutta käsittääkseeni sinä ja nämä nyt puolustamasi kommandopipoiset herrasmiehet kaikessa ylitsepursuavassa tiedostavuudessanne ja suvaitsevaisuudessanne olette tällaisen toiminnan yläpuolella?

Älä taas laita sanoja suuhuni, olen sanonut, että tuo sivusto on tyylitön ja koulukiusaamistyylinen. Ja taisin muuten olla vielä ensimmäinen. Perussuomalaisten marttyyrius on vaan hellyyttävää.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Älä taas laita sanoja suuhuni, olen sanonut, että tuo sivusto on tyylitön ja koulukiusaamistyylinen. Ja taisin muuten olla vielä ensimmäinen. Perussuomalaisten marttyyrius on vaan hellyyttävää.

Sinä itse laitoit sanoja minun suuhuni ja itseasiassa kokonaisia viestejäkin, joten älä pistä vänkäyshimojasi minun piikkiin. Olen kiteyttänyt asiani yhteen viestiin tässä kohtaa ja vastannut toiseen. Itseasiassa olemme aika lailla samaa mieltä tuosta asiasta, joten en jatka tätä vääntämistä sen enempää kanssasi.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Olisi kiva kuulla stillerin kommettin jude looks sivustosta, mikäli joku huonotapainen sellaisen tekisi.

Tarkoitit varmasti jew-looks. No tarkoititpa mitä hyvänsä niin se on turhaa spekulointia. Ei Stiller kyllä miltään herkkähipiäiseltä ole silmääni näyttänyt.

EDIT: Tätä ja negr-looksia on ehdotettu hommallakin. Kertonee aika paljon meiningistä. Loukkaannutaan ja sitten ollaan tekemässä toisille jotain mistä on loukkaannuttu. Taitaa olla enemmän silmä silmästä kuin toisenkin posken kääntämistä.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Putkonenhan on pohjimmiltaan demari ja hänessä lienee sisäänrakennettuna taipumus mielensä pahoittamiseen. Ja tässä kai pitää palstan persujen opettaman käytännön mukaisesti vielä mainita Putkosen saama tuomio raiskauksesta...
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Mitä ruokkivaa kättä tarkoitat puhuessasi valtionfirmasta, jonka hallintoneuvoston 21 jäsenestä neljän nimen perässä on suluissa kirjainyhdistelmä ps?

Eli nämä neljä päättää, mitä YLE:n kanavilta tulee? Kiitos tästä tiedosta. Eli tästä törkeän hintaisesta tanssireality-paskasta saamme kiittää Persuja? Asia selvä. Ja elämä on helppoo silloin, kun on joku ja niinpäinpois.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Perussuomalaiset..

Niin, kyllähän tämä ketju on paljon kuvaavampi kuin joku kuvakavalkadi. Ihmiset on eri näköisiä, so?

Mutta tämä ketju sen sijaan kyllä kertoo Perussuomalaisten kannattajista paljon. Paljon on alatyylistä kielenkäyttöä, ihmisten herjaamista, mustavalkoista maailmankuvaa. Tyypillistä vähemmän koulutetulle väelle ja sille ”ei niin menestyneelle ”porukalle tässä maassa.

Erikoisinta tässä on se, että tämä porukka sitten loukkaantuu, kun heitä kuvataan sellaisiksi mitä he ovat.

Jos kokkarit ovat yrittäjäperheistä, demarit ja vassut työläisperheistä, vihreät koulutetuista perheistä, Kepulaiset maaseudulta, KD:t uskovaisia ja RKP kannattajat äidinkieleltään ruotsinkielisiä.. niin kait se nyt on myös sanotettavissa, että Perussuomalaiset ovat vähemmänkoulutettua lähiökansaa.

Kaikista meistä on stereotypiat, joissa on pohjalla se todellinen kannattajakunta.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli nämä neljä päättää, mitä YLE:n kanavilta tulee? Kiitos tästä tiedosta. Eli tästä törkeän hintaisesta tanssireality-paskasta saamme kiittää Persuja? Asia selvä. Ja elämä on helppoo silloin, kun on joku ja niinpäinpois.

Toistan kysymyksen: mikä on tai kuka on se ruokkiva käsi, jonka pillin mukaan Stiller sinun mielestäsi tanssii?
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
.... Ei Stiller kyllä miltään herkkähipiäiseltä ole silmääni näyttänyt.
...

Itse olen kyllä huomannut hänen olevan hyvinkin herkkähipiäinen kun puhutaan vaikka lähi-idän tilanteesta. Tarkkaile tilannetta, se on silmiiinpistävää. Muuten hän on kyllä hyvinkin avoin kaikelle vittuilulle, kunhan se ei kohdistu omaan uskonnolliseen pesään.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itse olen kyllä huomannut hänen olevan hyvinkin herkkähipiäinen kun puhutaan vaikka lähi-idän tilanteesta. Tarkkaile tilannetta, se on silmiiinpistävää. Muuten hän on kyllä hyvinkin avoin kaikelle vittuilulle, kunhan se ei kohdistu omaan uskonnolliseen pesään.

Stiller oli aamulla Novan haastattelussa koskien juutalaisten suurta osuutta Nobel-voittajissa. Väisteli aihetta parhaansa mukaan, ja toimittajat eivät saaneet kysyttyä suoraan. Mutta tosiaan sellainen vaikutelma minullekin jäi, että juutalaisuus ei ole Stillerille ihan aihe muiden joukossa.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Stiller oli aamulla Novan haastattelussa koskien juutalaisten suurta osuutta Nobel-voittajissa. Väisteli aihetta parhaansa mukaan, ja toimittajat eivät saaneet kysyttyä suoraan. Mutta tosiaan sellainen vaikutelma minullekin jäi, että juutalaisuus ei ole Stillerille ihan aihe muiden joukossa.

Puhumattakaan siitä, miten jyrkästi Stiller on tuominnut Vihreän miesliikkeen vaatimukset poikien muiden kuin lääketieteellisistä syistä johtuvien ympärileikkausten kieltämiseen.

Mites on persu-miehet, saako kikkeliä leikellä uskonnon nimissä? Löytyisikö tästä yhteistä agendaa vihreiden kanssa?
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Mutta tosiaan sellainen vaikutelma minullekin jäi, että juutalaisuus ei ole Stillerille ihan aihe muiden joukossa.

Aika harvalle juudelille on. Vaikka monet ovatkin muuten hienoja miehiä/naisia tieteen, taiteen ja kulttuurin saralla humaaneine mielipiteineen, niin Israel, Palestiina ja kaikki sen semmoinen ovat järjestään sokeita pisteitä. Koska holokausti ja kaikki on meille velkaa, yhyy.
 
Jos kokkarit ovat yrittäjäperheistä, demarit ja vassut työläisperheistä, vihreät koulutetuista perheistä, Kepulaiset maaseudulta, KD:t uskovaisia ja RKP kannattajat äidinkieleltään ruotsinkielisiä.. niin kait se nyt on myös sanotettavissa, että Perussuomalaiset ovat vähemmänkoulutettua lähiökansaa.

Ei, ei, ei... Perussuomalaiset on läpileikkaus näistä kaikista. Se, että perussuomalaisiin valuu porukkaa sekä oikealta, että vasemmalta, vähemmän koulutetuista ja enemmän koulutetuista, saa tietysti muut puolueet paniikin valtaan. Tämän takia halutaan keskittyä mieluummin näihin vähemmän koulutettuihin persuihin ja yritetään korostaa omaa erinomaisuutta. Samaa roskaa on jauhanut usea ns. sivistyneistön jäsen. Esim. Osmo soininvaara sanoi näin: ”mitataan huono-osaisuutta millä mittarilla hyvänsä, perussuomalaisten kannattajakunta edustaa huomattavan huono-osaista joukkoa verrattuna minkä muun puolueen kannattajakuntaan hyvänsä.”

Sitten totuus kyseisestä asiasta: Totuuspuntari: Ovatko perussuomalaisten kannattajat huono-osaisia ja syrjäytyneitä? – Suomenkuvalehti.fi

"Taloustutkimus selvitti Suomen Kuvalehden toimeksiannosta 18 384 äänestysikäisen suomalaisen vastausten perusteella vuoden 2010 lopussa kaikkien eduskuntapuolueiden kannattajaprofiilit."

"Tutkimustulosten mukaan perussuomalaiset ei missään tapauksessa ole syrjäytyneiden reppanoiden tai pienituloisten puolue. Perussuomalaisten ääniosuus on korkeimmillaan 50 000 - 70 000 euroa vuodessa tienaavien joukossa. Puolueen kannattajien suosikkiauto on Mercedes Benz."

Sitten voi tietysti käydä katsomassa PS:n ehdokkaita näissä kunnallisvaaleissa vaikkapa Helsingin alueelta. Sieltä löytyy yrittäjää, projektipäällikköä, tohtoria, maisteria, insinööriä, varatuomaria, opettajaa, opiskelijaa, lakimiestä jne., eli siis vähemmän koulutettua lähiökansaa. Minä itse taas tulen ruotsalaistaustaisesta yrittäjäperheestä, opiskelen yliopistossa ja äänestän silti näitä juntteja.

Stereotypiat on aina kivoja, mutta toisaalta nimimerkkisi kertoo jo paljon.
 
Tyypillistä vähemmän koulutetulle väelle ja sille ”ei niin menestyneelle ”porukalle tässä maassa.

Erikoisinta tässä on se, että tämä porukka sitten loukkaantuu, kun heitä kuvataan sellaisiksi mitä he ovat.
Perussuomalaisten eduskuntaryhmässä on tohtoreita kolminkertaisesti verrattuna Vihreiden eduskuntaryhmään. Menestymisestä sanottakoon sen verran, että perussuomalaisilla on kansanedustajia 3,9-kertaisesti verrattuna vihreisiin. Perussuomalaisten eduskuntaryhmässä on kaksi urheilussa Euroopan mestaruuden voittanutta jäsentä. Vihreissä ei yhtään.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Perussuomalaisten eduskuntaryhmässä on tohtoreita kolminkertaisesti verrattuna Vihreiden eduskuntaryhmään.

Tätäpä tarkoitin. Perussuomalainen hyppää kattoon heti, jos heistä käytetään stereotypiaa.

Etsitään puolusteluja ja esimerkkejä.

Missä on ylpeys omasta puoluekannasta?


JA tutkitusti populismi vetoaa niihin, jotka eivät oikein tiedä, eivätkä välitä ottaa selvää eivätkä halua kyseenalaistaa omia näkökantojaan. Persussuomalaiset on populistinen liike, ja sen kannatus juontaa asioiden voimakkaasta yksinkertaistuksesta. Se vetoaa niihin, joilla ei ole niin paljoa mielenkiintoa ollut asioihin perehtymisen, että yksinkertainen ratkaisu näyttää ”kauniilta”


Noh:
Aikaisemmat kyselyaineistoihin perustuvat tutkimukset Perussuomalaisten kannattajakunnan sosiodemografisesta rakenteesta osoittavat, että puolueen äänestäjäkunta oli vuoden 2011 eduskuntavaaleissa hyvin miesvoittoista ja että puolueella oli erityisen vahva kannatus keski-ikäisessä valitsijakunnassa. Luvun 6 äänestysaktiivisuusanalyysissa todettiinkin, että vuoden 2011 vaaleille oli ominaista miesten äänestysprosentin kohoaminen. PS:n kannatta-issa on muihin puolueisiin verrattuna suhteellisesti enemmän pienituloisia työikäisiä valitsijoita, jotka samastavat itsensä työväenluokkaan. Tähän yleiskuvaan sopii se, että perussuomalaisten keskimääräinen koulutustaso on matalampi kuin koko aikuisväestön keskimääräinen koulutustaso (Suhonen 2011, 66–69 ja Rahkonen 2011, 427–430).

Tätä tutkimusta varten kootut aineistot vahvistivat monin tavoin aiempia havaintoja kannatusprofiilista. Esiin nousivat mieskannattajien, 35–64 –vuotiaiden, pienituloisten ja korkeintaan keskiasteen ammatillisen koulutuksen saaneiden yliedustus. Ammattiryhmää ja pääasiallista toimintaa koskevassa itsesijoituskysymyksessä 60 prosenttia perussuomalaisista katsoi kuuluvansa joko työntekijäväestöön (31%) tai eläkeläisiin (29 %).

Aikaisemmissa tutkimuksissa on analysoitu Perussuomalaisten kannatusta vuoden 2011 eduskuntavaaleissa aluetason vaalitulosaineistoin. Timo Toivosen toteuttama, kuntatason rekisteritietoihin perustuva tutkimus osoittaa kiistatta, että Perussuomalaiset menestyivät hyvin alueilla, joilla oli suhteellisesti mitattuna korkea työttömyys sekä alueilla, joilla teollisuudessa ja rakennustoiminnassa työskentelevien osuus työvoimasta on korkea.


- Suomen vaalitutkimusportaali –
Muutosvaalit 2011 –pääraportti
( Sami Borg, Hanna Wass, Kimmo Grönlund ja Åsa Bengtsson)

EDIT: Jatkolainaus
 
Viimeksi muokattu:
Perussuomalainen hyppää kattoon heti, jos heistä käytetään stereotypiaa.
En minä hypi. Mainitsin muutamia faktoja. Toisaalta minä olenkin vain yksittäinen äänestäjä.

JA tutkitusti populismi vetoaa niihin, jotka eivät oikein tiedä, eivätkä välitä ottaa selvää eivätkä halua kyseenalaistaa omia näkökantojaan.
Populismin tilalle voit sijoittaa aika laajalti aatteita ja ismejä ja siltikin virkkeesi olisi edelleen yhtä kuvaava. Ja totean vielä sen, että Haaviston äänestäminen Presidentinvaalien toisella kierroksella vaati aika lailla omien näkökantojen kyseenalaistamista. Olin paikan päällä yhdessä hänen vaalitilaisuuksistaan ja esitin mikrofonin välityksellä pari kysymystä siten, että muukin laaja väkijoukko kuuli ne. Toinen kysymykseni käsitteli Haaviston esiinnostamaa vihapuhetta ja minä ulotin sen viime eduskuntavaalien jälkeisiin perussuomalaisiin kohdistettuihin uhkailuihin. Kysymykseni sai Haaviston kannattajoukossa varsin viileän vastaanoton. Niin muodoin en aistinut, että sikäläisessä kannattajakunnassa omien näkökantojen kyseenalaistaminen olisi ollut järin suurta. Tiivistetysti se väkijoukko hyväksyi henkeen ja terveyteen kohdistetut uhkailut silloin, kun kohde on heidän mielestään sopiva.

Persussuomalaiset on populistinen liike, ja sen kannatus juontaa asioiden voimakkaasta yksinkertaistuksesta. Se vetoaa niihin, joilla ei ole niin paljoa mielenkiintoa ollut asioihin perehtymisen, että yksinkertainen ratkaisu näyttää ”kauniilta”
Ja sen vastustus juontaa ehkä vieläkin voimakkaampaan yksinkertaistukseen. Impivaaralaisia junttirazzzisssteja, joita pitää vastustaa. Todellisuudessa pointti on hyvin yksinkertainen. Uusi tulokas koetaan häiriötekijäksi "maan tavalle".
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
... Se vetoaa niihin, joilla ei ole niin paljoa mielenkiintoa ollut asioihin perehtymisen, että yksinkertainen ratkaisu näyttää ”kauniilta”
...

Tästä tulee väistämättä mieleen nämä Jutan huikeat "lainatakuut", jotka tietyt poliittiset tahot haluavat esittää kaikenkattavana pienen Suomen turvana eteläeurooppalaisten koijarivaltioiden konkurssien varalta - populismia sen irvokkaimmassa merkityksessä!
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
E

"Taloustutkimus selvitti Suomen Kuvalehden toimeksiannosta 18 384 äänestysikäisen suomalaisen vastausten perusteella vuoden 2010 lopussa kaikkien eduskuntapuolueiden kannattajaprofiilit."


Oikeisto/Vasemisto by PS kannattajat itse

Vuoden 2011 aineistossa perussuomalaisista kolmannes valitsi vastauksekseen asteikon keskimmäisen vaihtoehdon (32 %), 38 prosenttia sijoitti itsensä siitä oikealle ja hieman alle 30 prosenttia valitsi asteikon keskikohdasta vasemmalle kuuluvan sijoituksen. Tällä kolmi-jaolla arvioituna PS on muihin puolueisiin verrattuna eduskuntapuolueista neljänneksi va-semmistolaisin ja vasta viidenneksi oikeistolaisin. Koko asteikon äärioikealle sijoittuvia on perussuomalaisten joukossa hyvin vähän, jopa vähemmän kuin äärivasemmistolaisia. Ylei-senä kannatusnousun selityksenä näistä tuloksista nousee esiin se, että menestyvälle popu-listipuolueelle tyyppisellä tavalla PS onnistui vuoden 2011 vaaleissa puhuttelemaan hyvin monia, ideologiselta suuntautumiseltaan erilaisia valitsijaryhmiä.

- Suomen vaalitutkimusportaali - Muutosvaalit 2011
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Toistan kysymyksen: mikä on tai kuka on se ruokkiva käsi, jonka pillin mukaan Stiller sinun mielestäsi tanssii?

Yleisradiollahan tuo töissä on. Ja kuten itsekin totesit, huutoon tulee eri klangi, kun juutalaiset nostetaan framille.

Mitä pippelien leikkauksiin tulee, niin eiköhän pitäisi kysyä lähinnä, että saako Perussuomalaiset Vihreiltä tulitukea kysymässäsi asiassa?

Kirjallinen kysymys ympärileikkauksista - saarakkala - Blogi

Linkki Vesa-Matti Saarakkalan laki-aloitteeseen.

Keskustelu uskonnollisten ympärileikkausten kriminalisoimisesta 2012 - YouTube

Linkki Eduskunnan keskusteluun aiheesta.

Ei siellä paljon muuta näy, kuin Perussuomalaisia. Paitsi KD:n Jääskeläinen, jonka HIV-viittaukset aiheutti myötähäpeää, johon PS:n Jalonen pistää kyllä hyvän kuitin. En tiedä, onko Vihreällä Miesliikkeellä yhtään kansanedustajaa, mutta eduskuntaryhmää ei tunnu kovasti tämä asia nappaavan.

Itseä tämä asia koskettaa, koska olen tuon operaation kakarana läpi käynyt osittaisena yleisien vaivojen (Piukkuus, virtsaongelmat, ym..) ja eniten pojan kautta, joka kärsi/kärsii melko vaikeasta BXO-sairaudesta ja balaniitista. Eli vielä vakavemmasta jutusta, mitä itsellä oli. Puolentoista viikon yhtenäinen sairaalajakso ja siihen useat päiväkirrat päälle.(Juu, TosiFani pääsee taas syyttelemään valehtelusta, ym.. Ole hyvä vaan.)

Se ei ole pienelle pojalle mikään läpihuutojuttu, vaikka meidän vesseli on ollut kyllä kadehtittavan kypsä ja neutraali asian suhteen. Pitkät poissaolot vaikuttivat tietysti ekaluokkalaisen koulunkäyntiin, mutta siitäkin on uusin järjestelyin selvitty. Ja muutenkin poitsu on nyt terveenä pysynyt.

Mutta eihän tuo nyt mitään tuntoa vie alapäästä miehiltä(Tai voi tietysti jos toimenpide tehdään päin persettä, hygienia ym.. asiat unohtaen), kuten naisilta ja on tietysti hyvä, että edes tuo on laissa kielletty. Muutenkin vaikka en hyväksy uskonnollisia operaatioita sukupuolielimien kanssa, niin on kyllä astetta raakalaismaisempaa repiä klitoris irti, ettei seksistä tulisi mitään nautintoa. Tästähän yleensä ollaan hyvin varovaisia ja mieluiten hiljaa suvaitsevaispiireissä, ettei juuri muslimit vaan loukkaannu ja hairahduta islamofobian kamalalle tielle.

Eli väitätkö Snakster vielä, etteikö Perussuomalaiset olisi olleet tässä sinulle ilmeisesti tärkeässä asiassa aloitteellisia?
 
Viimeksi muokattu:
Tätäpä tarkoitin. Perussuomalainen hyppää kattoon heti, jos heistä käytetään stereotypiaa.


JA tutkitusti populismi vetoaa niihin, jotka eivät oikein tiedä, eivätkä välitä ottaa selvää eivätkä halua kyseenalaistaa omia näkökantojaan. Persussuomalaiset on populistinen liike, ja sen kannatus juontaa asioiden voimakkaasta yksinkertaistuksesta. Se vetoaa niihin, joilla ei ole niin paljoa mielenkiintoa ollut asioihin perehtymisen, että yksinkertainen ratkaisu näyttää ”kauniilta”

Tämä puolustelu ei kyllä rajoitu pelkästään perussuomalaisiin, vaan tätä tekevät kaikki muutkin, ihan puoluekannasta riippumatta. On tekopyhää väittää, että tämä on vain persujen ominaisuus. Sama pätee arkielämässäkin. Jos sinua haukutaan stereotypisesti, niin haukut takaisin. Näin se vain menee. Turha odottaa, että kaikki paskapuhe otetaan vain hiljaa ja nöyrästi vastaan.

Mitä taas populismiin tulee, sen voi ymmärtää monella tavalla. Sen voi ymmärtää kuten sinä, joka pidät sitä vain yksinkertaisuutena. Samalla tulet kuitenkin itse yksinkertaistaneeksi koko populismikäsitteen. Minä näen populismin enemmänkin demokratian korostamisena, ja että pyritään myös mahdollisimman hyvin kuuntelemaan omia äänestäjiä. Se saattaa toki vedota myös niihin, joilla ei ole mielenkiintoa asioihin perehtymiseen, mutta toisaalta jotkut äänestävät vain siksi että ehdokas näyttää hyvältä tai vaikkapa sukupuolen perusteella. Tällaisia äänestäjiä on pilvinpimein jokaisen puolueen kannattajissa, eivätkä hekään asiakysymyksiin pahemmin perehdy. Minua ei siis haittaa yhtään vaikka joku sitten äänestäisi sen takia, että asiat on pyritty selittämään yksinkertaisemmin.

Surukukulta myös hieno oivallus tuossa ylempänä asioiden yksinkertaistamisesta. Tämä takuusoppahan menee läpi useimmille hyvinkin "asioihin perehtyneille" demariäänestäjille.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Tämä puolustelu ei kyllä rajoitu pelkästään perussuomalaisiin, vaan tätä tekevät kaikki muutkin, ihan puoluekannasta riippumatta. On tekopyhää väittää, että tämä on vain persujen ominaisuus. Sama pätee arkielämässäkin. Jos sinua haukutaan stereotypisesti, niin haukut takaisin. Näin se vain menee. Turha odottaa, että kaikki paskapuhe otetaan vain hiljaa ja nöyrästi vastaan.

Niipä ja muutama viesti taaksepäin Tarinankertoja kertoo ihan itse oikein klassisen esimerkin. Hän valittaa tämän ketjun kielenkäytöstä, herjaamisesta, ym.. ja valistaa, että se kertoo koulutustasosta. Seuraavassa viestissään hän kuitenkin ottaa itselleen oikeuden käyttää kieltä tyyliin Perssussuomalaiset tai mitä lie. Muutenkin suvaitsevaistolle kuuluu oma osansa tämän ketjun kielenkäytöstä. Minulla on toki oma kantoni kaskessa, minä vittuilen aina takaisin, kun vittuillaan. Ja pystyn sen myöntämään.

Ja jopa Vellihousun kanssa olemme päässet ihan asiakeskusteluun, kun molemmat ovat laskeneet sapelinsa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös