Perussuomalaiset

• 6 122 169
  • 47 565

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onhan tämä melkoinen paradoksi koko puolue muutenkin. Siis tälle porukalle naureskellaan ja irvaillaan jatkuvasti, mutta silti gallupsuosio nousee kohisten edellisiin vaaleihin nähden.

Johten eiköhän tämä uusin "kohu" sada myös suoraan PerSujen laariin. Takuuvarma "kuntajytky" on siis tulossa. Ja kansa saa juuri sellaiset päättäjät, jotka se on ansainnut.

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Miksi kaikilla on tänäpäivänä niin hirveä kiire tuomitsemaan asioita?

Ja niinkuin jo edellä sanoin. Tässä on nyt kyse julkiseen virkaan hakeutuvista ihmisistä joiden kuvat (samat kuvat) löytyvät jo internetistä. Jos haet julkiseen ammattiin ja kuuppasi ei kestä kuvaasi internetistä niin sitten harkitse uudelleen uravalintaa. Jos et viitsi kammata tukkaasi ennen kuin menet valokuvaan, mieti uudestaan kannattaako mennä siihen valokuvaan. Jos olet menossa valokuvaan, mieti uudestaan kannattaako laittaa Suomen mm-95 kisapaitaa päälle. Jos olet laittanut Suomen mm-95 fanipaidan päälle valokuvaan voidaan sinun olettaa tehneen niin humoristisista syistä. Ja tällöin sinulle saa nauraa. Jos et laittanut sitä tästä syystä, silloin voidaan kyseenalaistaa sinun kyky vastata tuhansien ihmisten asioista.

Nauroin viime viikolla Afgaanisissille kenellä oli valintatalon muovipussi kädessä. Vittu mä olen nyt suvaitsematon.

Samaa ajatusketjua jatkaen: Jos satut olemaan puolue ja haalit listoillesi kymmenittäin em. kaltaisia ämpäreitä, niin pyllistä ja valmistaudu ottamaan juntin pellepuolueen maine suosiolla sisääsi. Sama juttu kun kaikkien muidenkin asioiden kanssa. Kun menet kiukkukännissä polttamaan oman talosi, on se ihan oma vikasi vaikka kuinka itkisit tai kääriytyisit jälkeenpäin dramaattisesti marttyyrinviittaan ensisuojan lattialla.

Ymmärtäisin tällaisen tuomitsemisen, jos tämä homma olisi vaikka jonkun kilpailevan puolueen puoluetoimiston idea - se kun menisi täkäläisen vaalimainontariman alapuolelta - mutta tässä on kyse jonkun satunnaisen jannun kuvablogista, joka sattui osumaan jonkinlaiseen selittämättömään ajan hermoon, ja ihmiset alkoivat linkkailla sitä toisilleen.

Internetissä on kaikenlaista. Löytyy bonsai-kissoja, asioita katselevaa Kimin perhettä, Per-Looks, Väyrysen kotisivut sekä mm. tämä Japanese Fear Factor - Face the lizard
Linkki vie videoon, jossa japanilaisten tyttöjen otsaan on kiinnitetty pihvejä ja lisko syö ne pihvit.

Surullista, että suomesta löytyy johtavassa asemassa olevia poliitikkoja, kuten tämä eräskin nelosen uutisille avautunut työn sankari, joka tällaisestä vetää herneet nenäänsä ja haukkuu kaikki. Miten joku kehtaakin päästää kellarissa elävän blogistin sivun, joka vieläpä koostuu ainoastaan puolueen ehdokkaiden vaalikuvista ilman mitään selitystä - jättäen loput lukijan mielikuvituksen varaan, noin pahasti nahkansa alle. Tässä pitää kohta harkita semi-puoli-ironisen tjsp. vuotuisen "Draw Persu" -päivän käynnistämistä.

Mikähän soppa olisi syntynyt, jos joku olisi koonnut näiden samojen vesipäiden vaalilupauksia / sloganeita / muita kirjoituksia yhden sivun alle.

Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Pakko sanoa, että aktiivisesti hommaforumia lurkanneena olen tullut päätelmään, että kaikki tuntemani foliohatut kalpenevat näiden rinnalla. Se on nimittäin jo melkoinen saavutus. Viimeisempänä nyt nämä YLE:n vastajytkyt ja arvuuttelut minkä puolueen masinoimasta lokakampanjasta on per-looksin kohdalla kysymys. Tästä voitaisiinkin mennä SDP:n ja jihadistien yhteistyöhön, mutta jätetään ne mieluummin sinne.

Sivustolle on valittu persujen kunnallisvaaliehdokkaita. Se on mielestäni näiden ehdokkaiden yhdistävä tekijä. Mikäli taas on sitä mieltä, että yhdistävä tekijä on rumuus ja tyylitajuttomuus, kertoo se enemmän tällaisen lausunnon antaneesta ihmisestä.

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sivustolle on valittu persujen kunnallisvaaliehdokkaita. Se on mielestäni näiden ehdokkaiden yhdistävä tekijä. Mikäli taas on sitä mieltä, että yhdistävä tekijä on rumuus ja tyylitajuttomuus, kertoo se enemmän tällaisen lausunnon antaneesta ihmisestä.
Minkä näet olevan perusteena, että juuri nämä naamat on valittu tuhansien ehdokkaiden joukosta? Sattuma?

Itse en näe tällaisen gallerian luomista vääränä, vaan ihan hyvänä läppänä. Surullista taasen on eräiden "suvaitsevaisten" kavereiden käytös kun he tätä galleriaa facebookissa levittelevät, varsinkin kun eivät itse ole yhtään paremman näköisiä tai älykkäämpiä.

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Johan on taas väkisin väännetty kausti päällä. Soinin lisäksi ryhmäpuheenjohtaja Ruohonen-Lerner kommentoi "kohua" hyvin:

Aamulehti
Perussuomalaisten eduskuntaryhmän puheenjohtaja Pirkko Ruohonen-Lerner kuuli Per-Looks -sivustosta vasta sunnuntaina. Hän suhtautuu sivustoon tyynesti.

– Mielestäni sivustolla oli valokuvia tavallisista ihmisistä, joten pikaisen vilkaisun perusteella en näe mitään erikoista tai loukkaavaa niissä, Ruohonen-Lerner toteaa.

Ettekö koe blogia tarkoitushakuiseksi?

– Olen nähnyt netissä niin pahoja juttuja, että en näe tuossa yhtään mitään, mikä nostaisi verenpainetta ylös tai alas. Siinä oli valokuvissa tavallisia suomalaisia!

– Meitä on rumia, kauniita, lihavia, laihoja, nuoria ja vanhoja – kaikennäköisiä ja kaikenkokoisia. Minusta he eivät ole yhtään sen rumempia tai kauniimpia kuin muutkaan. Siinä on ihan tavallisia ihmisiä.

Itse asiassa Persuista nähdäkseni ainoastaan "työmies" Matti Putkonen on nyt sitten päättänyt vetää julkisuudessa propagandamaista loukkaantumislinjaa. Epäilemättä siksi koska olettaa (ehkä sinänsä oikein) että tässä on tilaisuus kalastaa sympatiapisteitä. Persuihin kuulumattomat sijausloukkaantujat ovat sitten erikseen, mutta niitähän tässä mielensäpahoittajien yhteiskunnassa riittää.

Tadu kirjoitti:
Minkä näet olevan perusteena, että juuri nämä naamat on valittu tuhansien ehdokkaiden joukosta? Sattuma?

Tämä on tosiaan hyvä muistaa. Persuilla on n. 4300 ehdokasta kunnallisvaaleissa ja tuolle hassuttelusivulle on sitten koottu rumimmat ja/tai muuten tyylittömimmiltä näyttävät ihmiset. Tosin mukaan on laitettu näemmä myös Soini itse, jotta satunnaiselle lukijalle tulisi vaikutelma, että koosteessa on kaikki ps-ehdokkaat. Kuvia ei ole kuitenkaan muokattu tai lisätty alle jotain vihaavaa tekstiä, vaan käytetty kyseisten persujen virallisia vaalikuvia, joten varsin korrektista propagandasta on minusta kyse.

Ei ulkoinen habitus ole varmasti kenellekään ykköskriteeri ehdokasta valittaessa, mutta en minäkään ymmärrä päättäjäksi hakeutuvaa henkilöä, joka menee vaalikuvaan verkkareissa ja karjalalippis päässä. Mutta ko. ehdokkailla onkin varmasti eri kohdeyleisö mielessä ja persuissa riittää väkeä laidasta laitaan.

Perussuomalaisilla on lisäksi tilanne, että tietyillä paikkakunnilla ehdokkaaksi on päässyt melkeinpä vain kuka tahansa ilmoittautunut. Idea on siinä, että myös ne "Keijo Kylähullulle" menneet 5 ääntä satavat loppulaskennassa sen kunnan "Asko Asiallisen" persuehdokkaan laariin.

Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vaikka kyseinen sivusto on tyylitön, niin aika hellyyttäviä on osa Perussuomalaisten kommenteistakin.

”Kun ei muuta osata, halutaan leimata perussuomalaiset tyhmiksi ja vielä rumiksikin”, Putkonen sanoo.

Ehkä Putkosen olisi kannattanut olla hieman ennen hereillä, sillä kyllähän noissa kuvissa on Soinin sanoja lainaten "rumankomeita" ihmisiä. Matin ei kannattaisi nyt olla niin marttyyri, Soinin tyyli on paljon parempi. Itseasiassa työmies on viemässä eduskunnassa Jani Toivolan aseman valtakunnan mielensäpahoittajana.

Ja tällä palstalla muutamat fanaatikot ovat vetäneet kulmat suoriksi ja marttyyrinviitat päälle, väittämällä että nimenomaan suvaitsevaiset ja viherkommandot levittävät tuota sivustoa. Oman kokemukseni mukaan tuo sivusto leviää netissä ylitse puoluerajojen, myös perussuomalaisia kannattavien levittämänä. Olen valitettavasti menettämässä palstan Jani Toivola -aseman tätä menoa, perussuomalaiset jyräävät kaikilla rintamilla.

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Ja tällä palstalla muutamat fanaatikot ovat vetäneet kulmat suoriksi ja marttyyrinviitat päälle, väittämällä että nimenomaan suvaitsevaiset ja viherkommandot levittävät tuota sivustoa. Oman kokemukseni mukaan tuo sivusto leviää netissä ylitse puoluerajojen, myös perussuomalaisia kannattavien levittämänä. Olen valitettavasti menettämässä palstan Jani Toivola -aseman tätä menoa, perussuomalaiset jyräävät kaikilla rintamilla.

Tämä on ilmeisesti tarkoitettu minulle, joten vastataan.

Olen samaa mieltä, että Putkonen vähän ylireagoi, mutta toisaalta antaa nyt puolestaan vähän takaisin. Mutta ehdottomasti olen Soinin ja Lernerin kanssa samoilla linjoilla. Helvetin hyviä kommentteja.

Sinä voit itse katsoa tämän Per Looksin isän profiilikuvan. Mistään levittämisestä minä en ole puhunut yhtään mitään. Varmasti leviää yli puoluerajojen, miksi väittäisin jotain muuta? Ja eikö tämä nyt lähtenyt tiedostavan vihervasemmiston kautta liikkeelle? Tai tietysti aina voi syyttää vaikka Putkosta.

Kyllä sinä saat tittelisi pitää. Olen loukkaantumisen sijaan vaan naureskellut, että jos suvaitsevainen eliitti haluaa pilkata transsuja ja sokeita, niin siitä vaan. Antaa vaan vahvistusta itselle siitä, että ajatteluni näitä tyyppejä kohtaan on osunut kohdalleen. No, ei nyt varmasti kokonaan, mutta ainakin osittain.

Näköjään näitä sivustoja tulee nyt vain lisää:

Vihr-looks

Linkki Vihreiden kunnallisvaaliehdokkaista kertovalle sivustolle.

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei kai nyt satoja tuhansia euroja vastajytkyyn sijoittavan valtionfirman satiirinen toimittaja nyt itselleen hallaa tee ja puraise ruokkivaa kättä?

Mitä ruokkivaa kättä tarkoitat puhuessasi valtionfirmasta, jonka hallintoneuvoston 21 jäsenestä neljän nimen perässä on suluissa kirjainyhdistelmä ps?

Ymmärrän kyllä, että on hankalaa olla iso puolue, kun koko olemassaolon perusta on siinä, että ollaan sorrettu ja pieni, jota kukaan ei ymmärrä mutta joka ainoana on rehellinen ja suoraselkäinen. On hankalaa olla iso, kun jossain vaiheessa joutuukin myöntämään, että eihän ne olekaan pelkästään ne muut, jotka tätä showta pyörittävät, vaan persut ovat itse mukana yhtenä melko isona toimijana.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Kyllä sinä saat tittelisi pitää. Olen loukkaantumisen sijaan vaan naureskellut, että jos suvaitsevainen eliitti haluaa pilkata transsuja ja sokeita, niin siitä vaan...

Dee Jani Snider... Kuulostaa hyvältä.

Aika monessa ketjussa olet käynyt avautumassa näistä suvaitsevaisista ja viherkommandoista.

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika monessa ketjussa olet käynyt avautumassa näistä suvaitsevaisista ja viherkommandoista.

Suvaitsevaisista kyllä ja tulen jatkamaan, älä siitä kulta pieni huoli! Viherkommandoista kuinka monessa ketjussa? Älä nyt vedä hiekkaa pilluun, en minä tälle hepulle sitä kommandopipoa ole päähän laittanut. Ja hän toki saa näin toimia aivan vapaasti. Pekola ja Korstokin varmaan liputtaa samanhenkisten sukulaissielujen puolesta.

Mutta käsittääkseeni sinä ja nämä nyt puolustamasi kommandopipoiset herrasmiehet kaikessa ylitsepursuavassa tiedostavuudessanne ja suvaitsevaisuudessanne olette tällaisen toiminnan yläpuolella?

Ja ennen kuin sinä aloit jälleen vänkäämään, olin tästä asiasta lähettänyt tasan kaksi viestiä. Eli tämä valtava avautuminen tästä asiasta?

Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Mutta käsittääkseeni sinä ja nämä nyt puolustamasi kommandopipoiset herrasmiehet kaikessa ylitsepursuavassa tiedostavuudessanne ja suvaitsevaisuudessanne olette tällaisen toiminnan yläpuolella?

Älä taas laita sanoja suuhuni, olen sanonut, että tuo sivusto on tyylitön ja koulukiusaamistyylinen. Ja taisin muuten olla vielä ensimmäinen. Perussuomalaisten marttyyrius on vaan hellyyttävää.

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Älä taas laita sanoja suuhuni, olen sanonut, että tuo sivusto on tyylitön ja koulukiusaamistyylinen. Ja taisin muuten olla vielä ensimmäinen. Perussuomalaisten marttyyrius on vaan hellyyttävää.

Sinä itse laitoit sanoja minun suuhuni ja itseasiassa kokonaisia viestejäkin, joten älä pistä vänkäyshimojasi minun piikkiin. Olen kiteyttänyt asiani yhteen viestiin tässä kohtaa ja vastannut toiseen. Itseasiassa olemme aika lailla samaa mieltä tuosta asiasta, joten en jatka tätä vääntämistä sen enempää kanssasi.

Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Olisi kiva kuulla stillerin kommettin jude looks sivustosta, mikäli joku huonotapainen sellaisen tekisi.

Tarkoitit varmasti jew-looks. No tarkoititpa mitä hyvänsä niin se on turhaa spekulointia. Ei Stiller kyllä miltään herkkähipiäiseltä ole silmääni näyttänyt.

EDIT: Tätä ja negr-looksia on ehdotettu hommallakin. Kertonee aika paljon meiningistä. Loukkaannutaan ja sitten ollaan tekemässä toisille jotain mistä on loukkaannuttu. Taitaa olla enemmän silmä silmästä kuin toisenkin posken kääntämistä.

msg

Jäsen
Putkonenhan on pohjimmiltaan demari ja hänessä lienee sisäänrakennettuna taipumus mielensä pahoittamiseen. Ja tässä kai pitää palstan persujen opettaman käytännön mukaisesti vielä mainita Putkosen saama tuomio raiskauksesta...

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mitä ruokkivaa kättä tarkoitat puhuessasi valtionfirmasta, jonka hallintoneuvoston 21 jäsenestä neljän nimen perässä on suluissa kirjainyhdistelmä ps?

Eli nämä neljä päättää, mitä YLE:n kanavilta tulee? Kiitos tästä tiedosta. Eli tästä törkeän hintaisesta tanssireality-paskasta saamme kiittää Persuja? Asia selvä. Ja elämä on helppoo silloin, kun on joku ja niinpäinpois.

Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Perussuomalaiset..

Niin, kyllähän tämä ketju on paljon kuvaavampi kuin joku kuvakavalkadi. Ihmiset on eri näköisiä, so?

Mutta tämä ketju sen sijaan kyllä kertoo Perussuomalaisten kannattajista paljon. Paljon on alatyylistä kielenkäyttöä, ihmisten herjaamista, mustavalkoista maailmankuvaa. Tyypillistä vähemmän koulutetulle väelle ja sille ”ei niin menestyneelle ”porukalle tässä maassa.

Erikoisinta tässä on se, että tämä porukka sitten loukkaantuu, kun heitä kuvataan sellaisiksi mitä he ovat.

Jos kokkarit ovat yrittäjäperheistä, demarit ja vassut työläisperheistä, vihreät koulutetuista perheistä, Kepulaiset maaseudulta, KD:t uskovaisia ja RKP kannattajat äidinkieleltään ruotsinkielisiä.. niin kait se nyt on myös sanotettavissa, että Perussuomalaiset ovat vähemmänkoulutettua lähiökansaa.

Kaikista meistä on stereotypiat, joissa on pohjalla se todellinen kannattajakunta.

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli nämä neljä päättää, mitä YLE:n kanavilta tulee? Kiitos tästä tiedosta. Eli tästä törkeän hintaisesta tanssireality-paskasta saamme kiittää Persuja? Asia selvä. Ja elämä on helppoo silloin, kun on joku ja niinpäinpois.

Toistan kysymyksen: mikä on tai kuka on se ruokkiva käsi, jonka pillin mukaan Stiller sinun mielestäsi tanssii?

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
.... Ei Stiller kyllä miltään herkkähipiäiseltä ole silmääni näyttänyt.
...

Itse olen kyllä huomannut hänen olevan hyvinkin herkkähipiäinen kun puhutaan vaikka lähi-idän tilanteesta. Tarkkaile tilannetta, se on silmiiinpistävää. Muuten hän on kyllä hyvinkin avoin kaikelle vittuilulle, kunhan se ei kohdistu omaan uskonnolliseen pesään.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itse olen kyllä huomannut hänen olevan hyvinkin herkkähipiäinen kun puhutaan vaikka lähi-idän tilanteesta. Tarkkaile tilannetta, se on silmiiinpistävää. Muuten hän on kyllä hyvinkin avoin kaikelle vittuilulle, kunhan se ei kohdistu omaan uskonnolliseen pesään.

Stiller oli aamulla Novan haastattelussa koskien juutalaisten suurta osuutta Nobel-voittajissa. Väisteli aihetta parhaansa mukaan, ja toimittajat eivät saaneet kysyttyä suoraan. Mutta tosiaan sellainen vaikutelma minullekin jäi, että juutalaisuus ei ole Stillerille ihan aihe muiden joukossa.

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Stiller oli aamulla Novan haastattelussa koskien juutalaisten suurta osuutta Nobel-voittajissa. Väisteli aihetta parhaansa mukaan, ja toimittajat eivät saaneet kysyttyä suoraan. Mutta tosiaan sellainen vaikutelma minullekin jäi, että juutalaisuus ei ole Stillerille ihan aihe muiden joukossa.

Puhumattakaan siitä, miten jyrkästi Stiller on tuominnut Vihreän miesliikkeen vaatimukset poikien muiden kuin lääketieteellisistä syistä johtuvien ympärileikkausten kieltämiseen.

Mites on persu-miehet, saako kikkeliä leikellä uskonnon nimissä? Löytyisikö tästä yhteistä agendaa vihreiden kanssa?

Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Mutta tosiaan sellainen vaikutelma minullekin jäi, että juutalaisuus ei ole Stillerille ihan aihe muiden joukossa.

Aika harvalle juudelille on. Vaikka monet ovatkin muuten hienoja miehiä/naisia tieteen, taiteen ja kulttuurin saralla humaaneine mielipiteineen, niin Israel, Palestiina ja kaikki sen semmoinen ovat järjestään sokeita pisteitä. Koska holokausti ja kaikki on meille velkaa, yhyy.

Jos kokkarit ovat yrittäjäperheistä, demarit ja vassut työläisperheistä, vihreät koulutetuista perheistä, Kepulaiset maaseudulta, KD:t uskovaisia ja RKP kannattajat äidinkieleltään ruotsinkielisiä.. niin kait se nyt on myös sanotettavissa, että Perussuomalaiset ovat vähemmänkoulutettua lähiökansaa.

Ei, ei, ei... Perussuomalaiset on läpileikkaus näistä kaikista. Se, että perussuomalaisiin valuu porukkaa sekä oikealta, että vasemmalta, vähemmän koulutetuista ja enemmän koulutetuista, saa tietysti muut puolueet paniikin valtaan. Tämän takia halutaan keskittyä mieluummin näihin vähemmän koulutettuihin persuihin ja yritetään korostaa omaa erinomaisuutta. Samaa roskaa on jauhanut usea ns. sivistyneistön jäsen. Esim. Osmo soininvaara sanoi näin: ”mitataan huono-osaisuutta millä mittarilla hyvänsä, perussuomalaisten kannattajakunta edustaa huomattavan huono-osaista joukkoa verrattuna minkä muun puolueen kannattajakuntaan hyvänsä.”

Sitten totuus kyseisestä asiasta: Totuuspuntari: Ovatko perussuomalaisten kannattajat huono-osaisia ja syrjäytyneitä? – Suomenkuvalehti.fi

"Taloustutkimus selvitti Suomen Kuvalehden toimeksiannosta 18 384 äänestysikäisen suomalaisen vastausten perusteella vuoden 2010 lopussa kaikkien eduskuntapuolueiden kannattajaprofiilit."

"Tutkimustulosten mukaan perussuomalaiset ei missään tapauksessa ole syrjäytyneiden reppanoiden tai pienituloisten puolue. Perussuomalaisten ääniosuus on korkeimmillaan 50 000 - 70 000 euroa vuodessa tienaavien joukossa. Puolueen kannattajien suosikkiauto on Mercedes Benz."

Sitten voi tietysti käydä katsomassa PS:n ehdokkaita näissä kunnallisvaaleissa vaikkapa Helsingin alueelta. Sieltä löytyy yrittäjää, projektipäällikköä, tohtoria, maisteria, insinööriä, varatuomaria, opettajaa, opiskelijaa, lakimiestä jne., eli siis vähemmän koulutettua lähiökansaa. Minä itse taas tulen ruotsalaistaustaisesta yrittäjäperheestä, opiskelen yliopistossa ja äänestän silti näitä juntteja.

Stereotypiat on aina kivoja, mutta toisaalta nimimerkkisi kertoo jo paljon.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy