Perussuomalaiset

  • 5 569 790
  • 44 578

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Itsehän olen antipersu joten en usko olevani kykenevä pelaamaan tuota korttia.

Samoin, ja myös minä olen sitä mieltä tuon blogikirjoituksen luettuani, että tässä nyt yritetään saada kohua aikaan ihan tyhjästä. Vaikka en muuten Hirvisaaren kanssa olekaan samaa mieltä käytännössä mistään, niin siitä olen, että vain täydellinen idiootti ottaa tuon blogikirjoituksen tosissaan. Kyllä minäkin meinasin suuttua lukiessani hesarista, että "taas on persu ehdottelemassa homoille hihamerkkiä", mutta alkuperäisen blogitekstin luettuani ei voinut kuin nauraa. En tavallisesti usko poliittisiin ajojahteihin mediassa, mutta onhan tämä nyt todella tarkoitushakuista uutisointia - tai sitten lehdistö on täynnä idiootteja (ihan mahdollista sekin).
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mun mielestä poliisi saisi tarkistaa kenen tahansa henkkarit milloin tahansa, niin suomalaisen kuin ulkomaalaisen. Mulla kun ei ole mitään salattavaa, ja yleensä niillä, keitä tämä haittaisi (kuten esim. nimimerkki Tosifani), on jotakin salattavaa. Ja sitä suuremmalla syyllä sellaisten ihmisten henkkarit pitäisikin tarkistaa...

Minusta viranomaisten tulisi noudattaa lakia, tällöin tämän tyylisiä ongelmia ei tulisi. Eduskunnan tehtävä on säätää sellaisia lakeja, jotka eivät aiheuta viranomaisille tarvetta rikkoa lakia. Omassa työssäni, virkamiehenä, kiroan joka päivä tupakkalakia, mutta joudun sitä silti noudattamaan.

Tämä yksittäinen tehtävä voi olla tuossa ulkomaalaisryhmän tapauksessa olemassa, mutta kyseisen blogin lähtökohta oli ilman mitään syytä.

Ja sen verran itsekäs olen, että haluaisin tietää syyn, mikäli minun henkilöllisyys kadulla haluttaisiin tarkistaa. Tosin kertaakaan en ole vielä tuollaiseen tilanteeseen joutunut.
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mun mielestä poliisi saisi tarkistaa kenen tahansa henkkarit milloin tahansa, niin suomalaisen kuin ulkomaalaisen. Mulla kun ei ole mitään salattavaa, ja yleensä niillä, keitä tämä haittaisi (kuten esim. nimimerkki Tosifani), on jotakin salattavaa. Ja sitä suuremmalla syyllä sellaisten ihmisten henkkarit pitäisikin tarkistaa.

Mutta tässähän on toki se ongelma, että Suomessa ei lain mukaan kenenkään tarvitse kantaa henkkareita mukanaan, ja hyvä niin, joten tälläiset tarkastukset poliisin toimesta olisi yhtä tyhjän kanssa. Mutta edelleen, jos minulta poliisi syystä tai toisesta tulisi henkkareita pyytämään, niin ei olisi mitään ongelmaa näyttää niitä, odottaa se vajaa puoli minuuttia kun niitä tarkastetaan ja jatkaa matkaani.

Ymmärsinkö oikein jos ymmärsin niin, että tällainen henkilötietojen utelu olisi randomina ok, mutta jos se perustuisi esimerkiksi ihonväriin ja tilastoihin, niin asia olisi ongelma? Vai jätitkö jostain muusta syystä vastaamatta varsinaiseen kysymykseeni?

Poliisihan on siinä mielessä mielenkiintoisessa asemassa tällä hetkellä, että he eivät periaatteessa voi ilman mitään syytä tällä hetkellä kysellä kenenkään papereita, mutta tavallinen kansalainen voi halutessaan mainiosti jalkautua tuonne kadulle siviilinä niitä ohikulkijoilta kyselemään. Erona tähän kuvitteelliseen skenaarioon on toki se, että poliisi voisi kaiken järjen mukaan sitten ryhtyä lisätoimiin, jos papereita ei löydy, koska eihän hommassa olisi muutoin mitään järkeä. Nykyisen lain mukaan poliisi voi virkatehtävää hoitaessaan ottaa henkilön kiinni, jos papereita ei löydy. Käytännössä henkilöllisyystodistus kannattaisi sitten jatkossa pitää visusti mukana. Sikäli ikävän jutun hommasta tekee se, että tämän ajatuksen toteutuessa hommasta ei voisi edes oikein teoriassa valittaa mihinkään tai kenellekään, vaikka miten kokisi poliisin toimineen täysin mielivaltaisesti ja missanneensa omat häänsä tulevan vaimon ex-poikaystäväpoliisin roudattua sut täksi onnenpäiväksi putkaan. Äkkiseltään hyvin venäläinen ajatus.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestä poliisi saisi tarkistaa kenen tahansa henkkarit milloin tahansa, niin suomalaisen kuin ulkomaalaisen. Mulla kun ei ole mitään salattavaa, ja yleensä niillä, keitä tämä haittaisi (kuten esim. nimimerkki Tosifani), on jotakin salattavaa. Ja sitä suuremmalla syyllä sellaisten ihmisten henkkarit pitäisikin tarkistaa.

Olen asunut maassa, jossa siellä asuessani oli reilun kuukauden ajan voimassa poikkeustila, jonka puitteissa kaikilta kadulla liikkuvilta tarkistettiin henkkarit noin joka toisessa kadun kulmassa. Lisäksi klo 19 jälkeen oli käytössä kokoontumiskielto, mikä tarkoitti sitä, että yli kolmen hengen porukassa ulkona liikkuminen oli kiellettyä. Minulla ei ollut mitään salattavaa, mutta kyllä minä tuon koin hieman häiritseväksi, enkä myöskään kokenut, että se olisi millään tavalla parantanut omaa turvallisuuden tunnettani.

Tarkastuksia ei tosin tehty ihon värin perusteella ja sikäli ulkomaalaisena saatoin huokaista helpotuksesta. Ja onneksi taskusta löytyi paikallinen henkkari, joten sikälikin noista selvittiin ilman mitään viisumien kyttäilyjä.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Olen asunut maassa, jossa siellä asuessani oli reilun kuukauden ajan voimassa poikkeustila, jonka puitteissa kaikilta kadulla liikkuvilta tarkistettiin henkkarit noin joka toisessa kadun kulmassa. ...

Noh... minä olen asunut Venäjällä, jossa ilman mitään poikkeus- ja perätilojakin tarkastettiin papereita (= passi) tämäntästä ja tuontuosta niin kaduilla kuin julkisissa sisätiloissakin kuten asemilla, jne. - ja ulkomaalaiselle vivahtavilta eritoten. Kerran mm. ollessani hotellissa Nižni Novgorodissa (ent. Gorki) kuului ovelta koputus puoli seitsemän aikaan aamulla, kun miliisi teki rutiinitarkastusta katsoen kaikkien vieraiden paperit - maassa maan tavalla.

En nyt lähde ihannoimaan tuotakaan kertomaani tapaa ja tyyliä, mutta toisaalta, onhan tämä turha kitinä, varsinkin tuon yhden kyrpiintyneen akan (= bidee), jostain ulkomaalaisten papereiden katsomisoikeudesta Suomessa taasen ihan perseestä ja hakemalla haettu "epäkohta" ulkomaalaisten kohtelussa.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ymmärsinkö oikein jos ymmärsin niin, että tällainen henkilötietojen utelu olisi randomina ok, mutta jos se perustuisi esimerkiksi ihonväriin ja tilastoihin, niin asia olisi ongelma? Vai jätitkö jostain muusta syystä vastaamatta varsinaiseen kysymykseeni?

Siis jos henkilötietoja kysellään ihmisiltä julkisilla paikoilla poliisin toimesta ihan randomina, niin se on minusta ihan ok. En näe, miten tässä voisi olla mitään ongelmaa kenenkään sellaisen ihmisen kohdalla, jolla ei ole mitään salattavaa, tai miten tämä voisi olla mikään ihmisoikeusongelmakaan, kun se koskisi kaikkia ihmisiä tasapuolisesti.

Jos se sitten perustuisi ihonväriin ja tilastoihin, niin minulle se olisi myöskin ihan ok, mutta oikeudellisesta näkökulmastahan se ei ole ok, ja ymmärrän toki sen. Vaikkakin on mielenkiintoista, että kun tiedetään, että tietyistä maista tulevat ihmiset tekevät tilastojen mukaan enemmän rikoksia kuin toiset, niin sitä ei jostain syystä saisi sanoa ääneen.
 

Migron

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kotietsintöjä olisi myös hyvä tehdä ihan satunnaisesti ja varmuuden vuoksi jokainen voisi lähettää päivän nettihistoriansa aina poliiseille iltaisin, kun ei kenelläkään kuitenkaan mitään salattavaa ole niin ei ole mitään pelättäväkään asian suhteen.
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Siis jos henkilötietoja kysellään ihmisiltä julkisilla paikoilla poliisin toimesta ihan randomina, niin se on minusta ihan ok. En näe, miten tässä voisi olla mitään ongelmaa kenenkään sellaisen ihmisen kohdalla, jolla ei ole mitään salattavaa, tai miten tämä voisi olla mikään ihmisoikeusongelmakaan, kun se koskisi kaikkia ihmisiä tasapuolisesti.

Jos se sitten perustuisi ihonväriin ja tilastoihin, niin minulle se olisi myöskin ihan ok, mutta oikeudellisesta näkökulmastahan se ei ole ok, ja ymmärrän toki sen. Vaikkakin on mielenkiintoista, että kun tiedetään, että tietyistä maista tulevat ihmiset tekevät tilastojen mukaan enemmän rikoksia kuin toiset, niin sitä ei jostain syystä saisi sanoa ääneen.

Lapsenuskosi viranomaisen ja poliisin arvostelukykyyn sekä virheettömään toimintaan on ihailtavan korkealla tasolla, nuori Kisapuisto.

Uskallan silti veikata, että sinunkin mielesi asian suhteen saattaisi muuttua sinä kauniina päivänä, kun poliisi järkkäisi satunnaisesti tällaisen paperiratsian vaikkapa EU-vastaisen mielenosoituksen yhteyteen. Tai jos lähdetään tilastollisella tyylillä miettimään, niin ilman muuta esimerkiksi persujen puoluekokouksen yhteyteen kannattaisi ainakin harkita ratsiaa. En mene vannomaan, mutta veikkaan, että persujen riveissä on tilastollisesti normaalia enemmän vaimonhakkaajia.

Maailma ei pyöri sinun ympärilläsi. Ihmiset tykkäävät pitää oikeuksistaan kiinni, eivätkä pääsääntöisesti diggaa oikeusturvansa kaventamisesta. En minäkään. "Ei mitään salattavaa" -argumentti on todella omituinen. Nimimerkki Migron tuossa asian oikeastaan jo kuittasi.


Näyttäisi helvetin hyvältä muuten turistiesitteessä:

Viranomaiset

Suomalaiset viranomaiset ja poliisi ovat tunnettuja paitsi avuliaisuudesta, joustavuudesta sekä yhteystyökyvystään sen lisäksi, että he nauttivat kansainvälisesti poikkeuksellisen suurta luottamusta kansalaisten keskuudesta. Ota viranomaiseen rohkeasti yhteyttä ongelmatilanteissa tai apua tarvitessasi, tai vaihda muuten vain muutama sana ystävällisen toripoliisin kanssa.

Päivitys 12.4. 2012

- Huom. Valmistaudu aina ulkona liikkuessasi todistamaan henkilöllisyytesi poliisille jos olet mustaihoinen.


Tästä muuten saisi jo ihan oikean kohuotsikon aikaiseksi.

Ja muuten miten niin noita tilastohommia ei saa sanoa ääneen? Kuka estää? Kyllä sitä marttyyrihamekangasta vielä riittää!
 
Viimeksi muokattu:

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Tämänkin palstan Eronen-mollaajat sai tukea juuri sopivalta suunnalta. Dosentti Johan Bäckman on jättänyt tutkintapyynnön Erosen kirjoituksesta.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Tämänkin palstan Eronen-mollaajat sai tukea juuri sopivalta suunnalta. Dosentti Johan Bäckman on jättänyt tutkintapyynnön Erosen kirjoituksesta.

No nyt mentiin dosenttitasollakin metsään. Eikai nyt kaikesta tarvitsisi tehdä tutkintapyyntöjä herranjumala.

Maalaisjärki missä pelaa?
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Bäkkiksen tutkintapyynnöstä en löytänyt nopeasti juttua mistään. Onhan tuo joku läppä, onhan?

YLE osaa tosin kertoa Ruohonen-Lernerin suulla, että persujen eduskuntaryhmä oli äänestänyt asiasta ja selkeällä enemmistön äänestyksellä tullut tulokseen, että Hirvisaaren tulisi antaa kenkää tälle avustajalleen.

Tästä jutusta on kyllä muotoutumassa kuukauden isoin vitsi monin tavoin. Puolueen nettisiipi lähtee tätä menoa lentoon ennen kesälomia.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Kyllähän jokainen, joka omistaa aivot näkee jo kaukaa, että toi juttu on pelkkä vitsi ja siksi vitsinä otettavana. Poliiseilla on varmaa hauskaa käsitellä aiheesta tehtyä tutkintapyyntöä.

Edit. Ja persetifoa persujen eduskuntaryhmälle. Ton erottamisvaatimuksen jälkeen ja jos Eronen joutuu luopumaan pestistään en kyllä enää äänestä ikinä persuja.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Lapsenuskosi viranomaisen ja poliisin arvostelukykyyn sekä virheettömään toimintaan on ihailtavan korkealla tasolla, nuori Kisapuisto.

No en ole kyllä omasta mielestäni mitenkään nuori, mutta kiitos vain kehuista. Sitä paitsi kyllä nuoret ennemminkin vastustavat poliiseja ja virkavaltaa, kuin olisivat antamassa niille enemmän oikeuksia, että myös sikälikin metsään meni. Kaltaiseni, jo elämää hieman enemmän nähneet tajuavat, että poliisikin tekee vain työtään. Ja tärkeää sellaista.

Enkä usko poliisin virheettömyyteen. Arvostelukykyyn kyllä.

Uskallan silti veikata, että sinunkin mielesi asian suhteen saattaisi muuttua sinä kauniina päivänä, kun poliisi järkkäisi satunnaisesti tällaisen paperiratsian vaikkapa EU-vastaisen mielenosoituksen yhteyteen. Tai jos lähdetään tilastollisella tyylillä miettimään, niin ilman muuta esimerkiksi persujen puoluekokouksen yhteyteen kannattaisi ainakin harkita ratsiaa. En mene vannomaan, mutta veikkaan, että persujen riveissä on tilastollisesti normaalia enemmän vaimonhakkaajia.

Miksi muuttuisi? Mitäs pahaa tuossa olisi? Ja kyllä enemmistö niistä vaimonhakkaajakansanedustajista taitaa olla siellä kokoomuksen karsinassa, ihan todistettavasti, joten taas metsään.

Maailma ei pyöri sinun ympärilläsi. Ihmiset tykkäävät pitää oikeuksistaan kiinni, eivätkä pääsääntöisesti diggaa oikeusturvansa kaventamisesta. En minäkään. "Ei mitään salattavaa" -argumentti on todella omituinen. Nimimerkki Migron tuossa asian oikeastaan jo kuittasi.

Mä en nyt kyllä ymmärrä alkuunkaan, mihin viittaat tuolla ensimmäisellä lauseellasi. Enkä ymmärrä, miten se kaventaisi ihmisen oikeusturvaa, jos alettaisiin suorittaa satunnaisia henkilötietojen tarkistuksia ihan randomina kaikille julkisilla paikoilla. Sinä toki osaat varmaan kertoa sen?


Ja muuten miten niin noita tilastohommia ei saa sanoa ääneen? Kuka estää? Kyllä sitä marttyyrihamekangasta vielä riittää!

Olet oikeassa, kyllähän sen ääneen saa sanoa, mutta siihen tosiasiaan, että esim. romaanit tai somalit tekevät enemmän rikoksia kuin kantaväestö, ei saa missään asiassa vedota. Muuten on heti pahimman luokan rasisti.
 

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ja nyt vielä tämä Eduskuntaryhmä suosittaa potkuja Hirvisaaren avustajalle | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

Luulin että persujen ek-ryhmässä on munaa. En luule enää.

Ruohonen-Lerner heitti kyllä uutisissa sellaista kommenttia, että olisi ehkä pitänyt hieman harkita. Muun muassa "kun on vielä koeajalla niin pääsee helposti eroon".

Jotenkin tuntuu, että taustalla on jotain muutakin kuin tämä case. Tai sitten vaan Eronen maksaa nyt Ulla Pyysalon tekemän laskun.


Minä pidän tähän astisen valossa erottamista oikeusmurhana. Mutta mikäli taustalta löytyy joku kaapissa rämisevä luuranko niin olen valmis tarkistamaan kantaani.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Hauskaahan on, että nyt eivät tällä palstalla loukkaantuneet ne, jotka aikoinaan syvästi loukkaantuivat aivan turhaan kun eivät tajunneet Kaarina Hazardin Tony Halme -juttua niin kuin se piti tajuta.

Voin tässä tapauksessa hieman muunnellen siteerata erästä palstan persumielistä:
Nyky-ajan Suomessa ei ole väliä mitä sanoo ja kuinka sanoo, vaan kuka sanoo ja kuka on kohde. Erosen tyyli tuo mieleen Seppo Lehdon oksennukset ja Sepe Susihan sai yli 2 vuotta ehdotonta sanomisistaan. Harva raiskaaja tuollaisia tuomiota saa.
 

kovalev

Jäsen
Eivät halunneet kertoa ja kuten sanoin, niin en alkanut sitä heiltä inttämäänkään. Minä luotan sen verran poliisin arvostelukykyyn, että mitä helvettiä siinä turhan päiten jankkaamaan
Kuulostaa kyllä todella kafkamaiselta; sekä pollareiden toiminta että nimimerkki Dee Sniderin reagointi tällaiseen gestapoiluun - ellet sitten habitukseltasi muistuta todella paljon sitä oikeaa Dee Snideria.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Kuulostaa kyllä todella kafkamaiselta; sekä pollareiden toiminta että nimimerkki Dee Sniderin reagointi tällaiseen gestapoiluun - ellet sitten habitukseltasi muistuta todella paljon sitä oikeaa Dee Snideria.

Ai jaa, minusta tuossa ei mitään kummallista ollut. Tuossa lähistöllä asusteli melko kyseenalainen tyyppi, jonka luona vieraili yhtä kyseenalaista porukkaa. Ja en kyllä käytä lilanvärisiä kaulahuiveja, enkä muutenkaan pukeudu Jungnermaisen elegantisti. Joten eiköhän siellä ollut haku päällä ja meikäläinen tapansa mukaan väärässä paikassa väärään aikaan. Ei tuossa mitään gestapoilua ollut, vaan normaalia poliisin toimintaa. Enemmän gestapona pidän tätä nahan alle iskettävää mikrosirua, jota Jyrki Kasvi ehdotti.
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No en ole kyllä omasta mielestäni mitenkään nuori, mutta kiitos vain kehuista. Sitä paitsi kyllä nuoret ennemminkin vastustavat poliiseja ja virkavaltaa, kuin olisivat antamassa niille enemmän oikeuksia, että myös sikälikin metsään meni. Kaltaiseni, jo elämää hieman enemmän nähneet tajuavat, että poliisikin tekee vain työtään. Ja tärkeää sellaista.

Enkä usko poliisin virheettömyyteen. Arvostelukykyyn kyllä.

Jaa, minä kun kuvittelin, että poliisit harrastuksekseen polisoivat. No, ehkä asia on niin kuin sanot, kun olet sitä elämääkin jo hieman nähnyt. Ja uskon myös, että sinä uskot kaikenlaiseen aivan mainiosti.

Miksi muuttuisi? Mitäs pahaa tuossa olisi? Ja kyllä enemmistö niistä vaimonhakkaajakansanedustajista taitaa olla siellä kokoomuksen karsinassa, ihan todistettavasti, joten taas metsään.

Toin esimerkeilläni esiin tilanteita, joissa mahdollisesti itse kullekin heräisi epäilys siitä, miten puolueettomasti / puolueellisesti viranomainen valtaansä tällaisessa hypoteettisessa tilanteessa käyttäisi. Ja toisaalta sen, miten viranomaisen mahdollisuus väärinkäyttää valtaansa käytännössä ilman mitään valvontamahdollisuutta lisääntyisi huomattavasti. Huomauttaisin myös, että uskon Vaimonhakkaus RY:n tai vastaavan riveistä löytyvän kaikkein eniten vaimonhakkaajia, joten olet ihan metsässä. Mutta kun sulla mitä ilmeisemmin on tietoa siitä, että perussuomalaisten puoluekokoukseen osallistuvien joukossa on tilastollisesti vähemmän vaimonhakkaajia kuin kokoomuksen vastaavassa, niin kuulisin mieluusti lisäinfoa tästä asiasta. En tiennyt että tällainen tilasto on olemassa. Eikun hetkinen, ethän sä sitä tarkoittanutkaan. Olit jostain syystä lukenut tekstini vain harvinaisen huonosti ja sitten heitellyt päästäsi jotain omituisia vastaväitteitä kiskaisten loppuun "olet metsässä" -lopetuksen. Ensi kerralla sitten paremmin!

Mä en nyt kyllä ymmärrä alkuunkaan, mihin viittaat tuolla ensimmäisellä lauseellasi. Enkä ymmärrä, miten se kaventaisi ihmisen oikeusturvaa, jos alettaisiin suorittaa satunnaisia henkilötietojen tarkistuksia ihan randomina kaikille julkisilla paikoilla. Sinä toki osaat varmaan kertoa sen?

Vaikka sinusta olisi kiva pyllistää poliisisedälle, ei se tarkoita sitä, että muut hauaisivat niin tehdä. Maailma ei pyöri sinun ympärilläsi. Ei se ole sen monimutkaisempaa ja ymmärrät kyllä jos hetken mietit asiaa. Pystyt siihen kyllä! Niin, sinä nyt taas koitat jostain syystä kovasti vääristellä sanomisiani ja väännät useamman erillisen argumentointitason ajatuksen sinulle sopivaan muotoon. Viestissä #6957 toin esiin huoleni oikeusturvasta mahdollisissa väärinkäytöstapauksissa sekä niiden epäilyissä. Ei ole taaskaan kovin monimutkaista.

Olet oikeassa, kyllähän sen ääneen saa sanoa, mutta siihen tosiasiaan, että esim. romaanit tai somalit tekevät enemmän rikoksia kuin kantaväestö, ei saa missään asiassa vedota. Muuten on heti pahimman luokan rasisti.

Jaa. Kirjoista en tiedä, mutta minusta esim. romanikulttuuri mm. opiskelunvieroksunnassaan on täysin perseestä johtaessaan mm. näihin synkkiin rikollisuustilastoihin. Somaleiden kotouttamisessa / kotiutumisessa puolestaan on tilastollisesti aivan järkyttäviä ongelmia verrattuna käytännössä kaikista muista maista tuleviin heeboihin. Itseasiassa koko Islam on melkoisen perseestä ja nykymuodossaan muita ns. suuria nykyuskontoja taantumuksellisempi. Eikä koko jumalaa edes ole olemassa. Jotain tarttis ehdottomasti tehdä, eikä yhteiskunnan tulisi missään muodossa tukea moisia kulttuureita sen kummemmin (pätee toki muihin vastaaviin ja verrannollisiin myös). Hiiteen huhutut perusteetta varhaiseläkkeelle päästöt, kansallispuvun ostot sossun piikkiin ja vastaavat. Toivon myös entistäkin kylmempää raakkausta turvapaikanhakijoiden suhteen lähtömaan osalta sekä esimerkiksi huntukieltoa peruskouluihin. Olenko nyt pahimman luokan rasisti? Toistaiseksi kukaan ei ole minua näistä mielipiteistäni vakavissaan rasistiksi syytellyt, mutta siltä varalta että niin käy - mistä niitä marttyyrihameita saa?

Ja muuten: jos nyt alat itkeä vaikka siitä Halla-ahon tuomiosta, niin muistuttaisin, että kyseisen tapauksen esitutkinta suoritettiin ehdottomasti ensiluokkaista arvostelukykyä käyttäen.

Loppuun haluaisin huomauttaa vielä, että pakollinen etäluettava mikrosiruimplantti paikannuslaitteineen olisi huomattavasti tehokkaampi ja tarkoituksenmukaisempi tapa hoitaa tämä asia erilaisten tarkastuspisteiden ja katupartioiden sijaan. Tuskin sinulla tuota vastaan mitään on? Entä ne Migronin kyselemät satunnaiset kotitutkinnat?

Sniderilta voisin selvyyden vuoksi kysyä tähän loppuun, että missä yhteydessä Kasvi näitä mikrosiruja ehdotti, mihin tarkoitukseen käytettäväksi ja millä ehdoin käyttöönotettavaksi?
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Jotenkin tuntuu, että taustalla on jotain muutakin kuin tämä case. Tai sitten vaan Eronen maksaa nyt Ulla Pyysalon tekemän laskun.

Tästä taitaa olla nimenomaan kyse.

Tottakai se tiedettiin jo etukäteen, että tuo Erosen tekstin tulee nostamaan otsikoita ja paheksuntaa (ihan aiheesta) - ja ylilyöntihän se olikin Erosen itsensäkin mielestä - mutta nämä tutkintapyynnöt ja erottamiset menevät jo liian pitkälle.
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Tottakai se tiedettiin jo etukäteen, että tuo Erosen tekstin tulee nostamaan otsikoita ja paheksuntaa (ihan aiheesta) - ja ylilyöntihän se olikin Erosen itsensäkin mielestä - mutta nämä tutkintapyynnöt ja erottamiset menevät jo liian pitkälle.

Minusta jotenkin tuntuu että edellinen kirjoittaja ei ole aiemmin lukenut Erosta eikä siten edes tiedä millainen Erosen tyyli on.
Aiheesta paheksuntaa?
Jos lukee Erosen tekstin kokonaan, huomaa että se on pelkkä parodia. Siis huomaa mikäli kykenee hahmottamaan tällaisia puolia kirjoitetusta tekstistä, ei luulisi olevan ylivoimaista aikuiselle ihmiselle.
Median antama kuva Erosen tekstistä on valheellinen. Nyt Eronen on syyllinen noihin valheisiin joita hänestä esitetään ja saattaa tästä syystä jopa menettää työpaikkansa.
Toihan saattaa vaientaa Erosen. Vaientaa tuon mainion kirjoittajan. Pelosta.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Minusta jotenkin tuntuu että edellinen kirjoittaja ei ole aiemmin lukenut Erosta eikä siten edes tiedä millainen Erosen tyyli on.

Riippumatta siitä miten paljon olen lukenut Erosta tai tiedän millainen hänen tyylinsä on, niin hän itse on todennut (IS:ssä) että ""Se oli överivitsi, joka meni liian överiksi". Samaa mieltä on näköjään PSn eduskuntaryhmäkin.

Nyt Eronen on syyllinen noihin valheisiin joita hänestä esitetään ja saattaa tästä syystä jopa menettää työpaikkansa.

Hassua tässä on se, että tätä "ajojahtia" ja työpaikan menetystä on ajamassa Perussuomalaisten eduskuntaryhmä...
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös