Itse en äänestänyt viime vaaleissa Perussuomalaisia, enkä todennäköisesti koskaan äänestäkään, mutta täytyy kyllä ihmetellä tätä julkista suhtautumista Perussuomalaisiin.
Jotenkin tuntuu uskomattomalta, että niin moni taho käy fanaattista ristiretkeä Persuja vastaan, ja vielä tavalla, joka tuskin vaikuttaa negatiivisesti Perussuomalaisten suosioon. Otetaan nyt esimerkiksi Hesari. Sitoutumattomaksi itseään tituleeraava päivälehti jaksaa ottaa jatkuvasti kantaa kuinka rasistinen tai epädemokraattinen tai muuten vain perseestä Perussuomalaiset ovat. Tästä käyvät esimerkkeinä uutisoinnin yleinen sävy tai joidenkin henkilöiden kolumnit lehdessä. Toki nämä kolumnit eivät sinällään edusta lehden kantaa, mutta antavat yleisölle kuvan lehden "epäperussuomalaisuudesta". Ja jos jotenkin tavallisen perussuomalaisen ajatusmaailmaa tunnen, niin pääkaupunkilaisen vasemmistointellektuellin nokkelat perusteet Persujen huonoudesta tuskin saavat ketään kääntymään pois Persuista.
Toinen esimerkki on sitten tietenkin Jungnerin Mikael. Pidin tätä kaveria aiemmin älykkäänä, joskin aatemaailmaltaan varsin kaukaiselta itseni suhteen. Joko kaverin arvostelukyky on täysin pettänyt tai sitten käynnissä on jokin todella ovela mediastrategia puolueen tai Paavon lobbaamiseksi. Tällainen mediakäyttäytyminen minun nähdäkseni ennemminkin kääntää nämä demareista Persuihin vaihtaneet äänestäjät entistä tiukemmin Perussuomalaisten taakse. Muutenkin naurettavaa itkeä epädemokraattisuudesta järjestelmässä, jossa parlamentti valitaan demokraattisesti. Eiväthän persut ole mitään demokratiaa olleet purkamassa lukuunottamatta Halla-Ahon sotilasjunttakommentointia, jossa siinäkään motiivit eivät olleet oikeasti epädemokraattiset. Mutta ehkä se Mikael tietää ja kertoo minulle, kuinka epädemokraattinen oikeastaan itse olen.
Perussuomalaiset ovat ainakin minun kohdallani se osapuoli, joka saa sympatiat tällaisessa uutisoinnissa ja kommentoinnissa. Vaikka eipä niillä sympatioilla minun kohdallani sinällään väliä ole, sillä Kokoomusta äänestän todennäköisesti vielä tulevaisuudessakin.