Niin, samaa on myös sanonut Halla-Aho ja Soinikin. Tarkoitin pakolaisten sijaan näitä muita maahanmuuttajia, jotka eivät ole pakolaisia.
Seuraavaan nimimerkki KotkaSydämen kirjoitukseen vastasin, johon sitten nimimerkki Tadu tarttui:
Tämä "persujen tavoin ajatteleva" henkilö pyrkii järkeistämään maahanmuutto, -ja pakolaispolitiikkaa siihen suuntaan, että pakolaisia pyritään ottamaan järkevä määrä, joka pystytään sopeuttamaan paikalliseen kulttuuriin sekä järjestämään heille työtä. Mikä järki on ottaa aina vain tietty kiintiömäärä pakolaisia vain sillä perusteella, että kiintiö velvoittaa? Tämän seurauksena maahan vain saapuu suuri määrä ihmisiä, joilla ei ole mitään halua sopeutua tai tehdä työtä. Nämä ihmiset sitten syrjäytyvät ja vetäytyvät omiin etnisiin ryhmiinsä aloittaen gettoutumisen, josta ei ole kovinkaan hyviä esimerkkejä muista Euroopan maista.
Nähdäkseni KotkaSydän kyseenalaistaa kirjoituksessaan myös nykyisen kiintiöpakolaiskäytäntömme siltä osin, että nimimerkin mielestä jatkossa pitäisi jotenkin valikoida ihmisiä etukäteen sillä perusteella, mikä on heidän riskinsä tehdä rikoksia tai ryhtyä yhteiskunnan loisiksi. Tuohon tein selväksi, että olen eri mieltä.
Sinänsä tietenkin kannatan sitä, että maahan tulisi osaavia ihmisiä, koska tarvitsemme heitä joka tapauksessa. Siis muitakin mamuja kuin pakolaisia. Lähtökohta on myös pakolaisten kohdalla se, että he integroituisivat yhteiskuntamme veronmaksajiksi.
Se nyt tehtäköön kuitenkin selväksi, että vapaamatkustaminen sinällään ei kuulu kannattamiini asioihin. Siinä olen varmasti samaa mieltä, että maahanmuutto ei voi olla hallitsematonta. Tietoista vapaamatkustamista (mm. työvoimapoliittisista toimenpiteistä kieltäytyminen, mikäli ne kasvattaisivat työllistymismahdollisuuksia) ei tule sallia myöskään kantaväestön osalta, mikä oatksuttavasti koskettaa huomattavaa osaa persujen äänestäjistä.
Halla-ahoa olen kritisoinut tässä ketjussa hänen kommenteistaan Norjan verilöylyä kohtaan ja toisaalta hänen aiemmista lausunnoistaan mm. "legitiimeistä vihan kohteista". Kritisoin edelleen.