Ja mikäköhän tässä koiravertauksessa on vikana?
Se, että verrataan koiria ihmisiin. Se on vikana. Oinosen tapauksessa homoja verrataan eläimiin sekaantujiin. Riittääkö?
Jos samalle linjalle lähdetään, teikäläisten ei pidä loukkaantua, kun persuja verrataan natseihin. Tosin natsit ovat kuitenkin ihmisiä, joten vertaus on ehkä sittenkin liian inhimillinen persuja kohtaan.
Huvittaa muuten myös tuo juntti-sanan viljely.
Myönnän pitäväni itseäni fiksumpana Oinoseen verrattuna ihan sen perusteella, etten menisi korkeassa asemassa julkisesti vertaamaan homoja eläimiin sekaantujiin. Kyllä, Oinonen on edelleen mielestäni juntti. Häpeäksi kansanedustuslaitokselle ja koko Suomelle.
Tämä "persujen tavoin ajatteleva" henkilö pyrkii järkeistämään maahanmuutto, -ja pakolaispolitiikkaa siihen suuntaan, että pakolaisia pyritään ottamaan järkevä määrä, joka pystytään sopeuttamaan paikalliseen kulttuuriin sekä järjestämään heille työtä. Mikä järki on ottaa aina vain tietty kiintiömäärä pakolaisia vain sillä perusteella, että kiintiö velvoittaa? Tämän seurauksena maahan vain saapuu suuri määrä ihmisiä, joilla ei ole mitään halua sopeutua tai tehdä työtä. Nämä ihmiset sitten syrjäytyvät ja vetäytyvät omiin etnisiin ryhmiinsä aloittaen gettoutumisen, josta ei ole kovinkaan hyviä esimerkkejä muista Euroopan maista.
Yrität kaunistella ajattelumaailmaasi. Kannattaisi miettiä, mitä pakolaisuudella tarkoitetaan. Se on suurin piirtein sitä, että ihminen on pakotettu henkensä kaupalla lähtemään kotiseudultaan. Usein häntä on kidutettu, hänet on saatettu raiskata, hänen läheisiään on tapettu, yms. Tässä tilanteessa sinä kysyt, mikä järki on ottaa kiintiöpakolaisia vain sillä perusteella, että kiintiö velvoittaa ja väität, että itse asiassa ajattelet pakolaisten kannalta asiaa inhimillisesti.
Totta kai Suomen etujen mukaista on sitten yrittää sopeuttaa pakolaiset suomalaiseen yhteiskuntaan siten, että heistä vielä tulisi veronmaksajia. On myös selvää, ettei siinä aina onnistuta ja seuraa lieveilmiöitä. Mutta ratkaisu ei ole se, että pistetään ovet kiinni ja kuvitellaan voivamme elää täällä juuri niin kuin haluamme.
Lisäksi liioittelet asiaa. Suomen pakolaispolitiikka on hyvin maltillista. Ongelmat ovat enemmänkin paikallisia. Ne tulee ottaa sinänsä vakavasti, siitä olen täysin samaa mieltä. Persujen ratkaisu asiaan on vain tyypillisen populistinen: ovet kiinni ja ensin työtä omille kansalaisille!
Eikö myös rikoksen uhreja tulisi nähdä ihmisyyden ja inhimillisyyden kannalta, ja antaa selkeä viesti, ettei tällaista käytöstä Suomessa hyväksytä.
Ilman muuta niitä henkilöitä tulee rangaista, jotka syyllistyvät rikoksiin. Mikä tässä on epäselvää? Ilmeisesti se, että sinä useiden persujen tavoin kannatat sitä, että ihminen tulisi ihonvärin, rodun tai uskonnon mukaan jo etukäteen tuomita rikolliseksi ja evätä maahanpääsy. Tästä on nimenomaan kysymys tuossa persuleirin valikoivassa maahanmuutossa.
Tämä "perinteiden vaaliminen" kaikessa yksinkertaisuudessaan tarkoittaa minun mielestäni sitä, että kaikki saavat kyllä harjoittaa omaa uskontoaan, kunhan se ei tapahdu kantaväestön kustannuksella.
Mikä on sitten "kantaväen kustannuksella tapahtuvaa uskonnon harjoittamista"? Eikö esimerkiksi muslimiväestö saisi rakentaa moskeijaa? Siitä olen samaa mieltä, että jossain määrin keskustelussa on menty naurettavuuksiinkin. Mm. ettei suvivirttä saisi laulaa koulun kevätjuhlassa, koska se loukkaisi muslimeja. Mutta itse olen pohtinut, että onko tuollainen keskustelu loppujen lopuksi edes lähtöisin muslimeilta vai kantaväestöstä itsestään?
Kysyn vielä tähän loppuun, että miksei maahanmuuttaja voisi olla kiitollinen, että on päässyt Suomeen?
Saahan sitä kiitollinen olla ja monet varmasti ovatkin. Jotenkin vain olen ollut havaitsevinani keskustelusta, että kiitollisuudella haetaan itse asiassa sitä, että pitäisi olla nöyrä kantaväestöä kohtaan, koska "Suomi on maailman paras maa ja me olemme puhtaasta säälistä ottaneet teitä tänne".