Perussuomalaiset

  • 5 573 596
  • 44 580

Maglor

Jäsen
Suosikkijoukkue
EDM
Ketkä ovat näitä valmiita lukutaitoisia ja toimintakykyisiä ihmisiä joita Suomeen tulee? Kantasuomalaisten huoltosuhde on n. 70%, tiettyjen mamuryhmien jotain 20%. Kalliiksi tulee.
Rahallisella panostuksella lisää turvapaikkahakemusten käsittelijöitä ja koulutusta lisää. Ihmiset yleensä toimivat paremmin porkkanalla kuin kepillä.

Minun täytyy myöntää, etten tunne käytännön prosesseja maahanmuutossa. Siis niitä, jotka tapahtuvat myönteisen päätöksen jälkeen. Se ei tosin kuulu tähän ketjuun.Vuonna 2010 Suomesta haki turvapaikkaa 4058 ihmistä ja heistä 30% sai turvapaikan. Kenen mielestä nämä 1218 ihmistä ovat aivan ylivoimainen taakka? (Lähde: Sisäasiainministeriö)
No nyt menee jo naurettavaksi.
Alunperin hommaforumilaisten ja Halla-Ahon vaatima abstrakti kysymyksenasettelu "maahanmuuton todellisesta hinnasta" viittaa siihen, että maahanmuuttajat olisivat todellakin vain syöpäläisiä, jotka haluavat hyötyä suomalaisesta sosiaaliturvasta. Tuossa halutaan vain huudella, että "näin ja näin paljon jää vanhusten vaippoja ostamatta." Minusta Halla-Aholla hallintovaliokunnan puheenjohtajana olisi velvollisuus toimittaa nämä tiedot "maahanmuuton todellisesta hinnasta."
 
Tuo oli sitaatti lapseni suusta, kuten käsittääkseni tuosta viestistäni olisi pitänyt käydä ilmi.

Luin viestisi uudestaan, ja noinhan se oli. Olin väärässä ja pyydän anteeksi sitä, että menin laittamaan sanoja suuhusi.

Mutta edelleen sinun kannattaisi silti selittää lapselle mielestäni ihan rauhallisesti, että ei kukaan ole lopettamassa maahanmuuttoa kokonaan.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vedit juuri = -merkin maahanmuuttovastaisuuden ja maahanmuuttajavastaisuuden väliin. Tarkoituksella?

Ei ollut tarkoitus. Kiireessä sorruin huolimattomuuteen ja tokikin tiedän mikä ero noilla on. Tää on just paha, kun pitäis töitäkin ehtiä tekemään.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
No, unohdin tosiaan Toivolan olleen joskus BB:ssa juontajana mikä on kuitenkin eri asia kuin olle "BB-julkkis" minkä itse samaistan ko. talon asukkaaksi. Ettet vaan olisi halunnut esittää Toivolaa väheksyvässä ja halventavassa valossa? Ethän sinä sellaista tekisi?

Huoh. Sovitaan vaikka niin jos se helpottaa.

Mikä sinä olet tätä asiaa uskomaan kun et siitä omakohtaisesti mitään tiedä?

Ohhoh, nyt meidän suvaitsevaisuus-siipi kertoo jo että emme saa uskoa mihinkään asiaan kun emme ole itse erivärisiä. Tämähän menee suorastaan komedian puolelle.

Opiskeluaikoina oli hyvinkin monta ulkomaalaista (eriväristä ja rotuista) tuttavaa joiden kanssa asiasta tuli jauhettua, ihmettelivät sitä kun kaikki varoittelivat rasismista ja että suomalaiset eivät ole tottuneet ulkomaalaisiin. Kellään ei ollut normaalissa arkielämässä ollut ongelmia taustansa takia, joskus joku humalainen oli kadulla saattanut mutista jotain ihonväristä mutta ei sen kummempaa.

Tietysti somali Tohmajärvellä saattaa olla eksoottinen tapaus ja saattaa saada huonoa kohtelua, en minä sitä sano.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Oli vissiin ihan tarkoitus ottaa (lue: sekoittaa) tähän vitsi-keskusteluun mukaan Toivolan persoona ja kompetenssi (?), ja toki niistä voikin keskustella. Mutta ei se silti tee tuosta Pyysalon vitsin murjaisusta yhtään sen soveliaampi, vaikka Toivola ajaakin vain yhtä asiaa. Eiks jee?

Eiköhän tässä ketjussa lähes kaikki ole pitäneet tuota vitsin julkaisua täysin idioottimaisena ja itse vitsiä pitäneet surkeana.

Pyysalon kompentenssi tässä suhteessa on aika tasan nolla.

Mitä muuta haluat ihmisten sanovan? Voit TJ-Veikon kanssa vääntää lopusta.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Kyse oli lapsen eikä nimimerkki Snaksterin medialukutaidosta, tavasta jolla lapsi käsitti näkemänsä asian. Lapsiin ei välttämättä pure täällä esitetty saivartelu ja väitteet siitä ettei mitään maahanmuuttovastaisuutta, rasismia tms. olisi olemassakaan.

Osa näistä kirjoittelijoista ei taida elää missään oikeassa maailmassa.

Taidat olla oikeasti hieman lukutaidoton? Eihän kukaan väitä etteikö maahanmuuttovastaisuutta ole Suomessa, sitä on paljon (valtaosa väestöstä on enemmän tai vähemmän kriittinen maahanmuuton suhteen).

Maahanmuuttovastaisuus ja rasismi ovat täysin eri asioita, luulisi että sinäkin jo tajuat tämän.
 
Eiköhän tässä ketjussa lähes kaikki ole pitäneet tuota vitsin julkaisua täysin idioottimaisena ja itse vitsiä pitäneet surkeana.

Pyysalon kompentenssi tässä suhteessa on aika tasan nolla.

Näistä minä olen ainakin samaa mieltä. Ymmärrän myös täysin, miksi Vihreät haluavat taistella tätä porukkaa vastaan. Sitä vain luulisi, että Suomesta löytyisi tälle suvaitsevaisuusaatteelle pätevämpiäkin mannekiineja.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Rahallisella panostuksella lisää turvapaikkahakemusten käsittelijöitä ja koulutusta lisää. Ihmiset yleensä toimivat paremmin porkkanalla kuin kepillä.

No tässä ollaan täysin samaa mieltä.

Minun täytyy myöntää, etten tunne käytännön prosesseja maahanmuutossa. Siis niitä, jotka tapahtuvat myönteisen päätöksen jälkeen. Se ei tosin kuulu tähän ketjuun.Vuonna 2010 Suomesta haki turvapaikkaa 4058 ihmistä ja heistä 30% sai turvapaikan. Kenen mielestä nämä 1218 ihmistä ovat aivan ylivoimainen taakka? (Lähde: Sisäasiainministeriö)

Nimimerkki 1936 varmaan valaisee sulle mitä tapahtuu suurelle osalle niistä jotka eivät saa turvapaikkaa Suomesta. Vinkki: suuri osa heistä jää Suomeen.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Kaksi täysin eri asiaa, tätä et vieläkään suostu ymmärtämään. Jos sinulla on kotona vuotava putki niin alatko ensiksi moppaamaan lattiaa vai korjaamaan putkea?

Yksinkertaisin ratkaisuhan oli katkaista vesi kokonaan - siten ei tulisi edes vesiongelmia tulevaisuudessakaan.

Mutta itse varmaan moppaisin lattiaa, sillä en ole putkimies (mutta jonka tottakai soittaisin paikalle asap). Sen jälkeen selvitettäisi missä oli vika, mikä oli vikana: rakenteellinen, valmistusvirhe, mitä tarvitaan vian korjaamiseen ja myös korjaukset ennalta ehkäisemään tulevia vikoja.

Mutta jos lähtökohtainen ongelma on vesi, niin sitten on hankala tilanne.

Toisaalta sekin on hauskaa, että maahanmuuttoa verrataan samaan ongelmakategoriaan juoksevan veden haasteiden kanssa...
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Nimimerkki 1936 varmaan valaisee sulle mitä tapahtuu suurelle osalle niistä jotka eivät saa turvapaikkaa Suomesta. Vinkki: suuri osa heistä jää Suomeen.

Turvapaikkaa ei saa 30% hakijoista, vaan nimenomaan oleskeluvan. Turvapaikan saa ehkä sen 1%.

Vinkki : heidät käännytetään joko kotimaihinsa tai niihin maihin, joilla on vastuu heidän turvapaikkaprosessistaan. Eli loput 70%.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ongelmana vain on, että isotkaan kaupungit eivät pysty järjestämään riittävästi kielikursseja, koska massan määrä on niin suuri.

Aivan! Massan määrä on niin suuri.


Onko sinulla mitään konkreettista ehdotusta tai faktaa näistä asioista?

Ei. Tai siis ei mitään konkreettista muuta kuin että nykyiset mamut on sopeutettava Suomeen vaikka pakolla. Pakolliset kielikurssit, kaikkien tukien ehdollistaminen sopeutumisen perusteella jne. En osaa sanoa miten se tapahtuu, toivoisin että joku osaisi.

Kiintiöpakolaiset ovat vakiomääränä ja turvapaikanhakijoiden määrä on esim. tänä vuonna romahtanut. Mihin väitteesi perustuu?

Puhut yhdestä vuodesta. Jos trendi pysyy samana, hyvä. Siihen asti meillä on vielä ongelma.


Mamuja on Kemissä paljon ja siellä on vastaanottokeskuskin. Suurin syy asuinpaikkakunnan valintaan on koulu- ja työmahdollisuudet heti lähiperheen jälkeen. Vastauksena on, että kyllä jäävät jos mahdollisuus näihin asioihin on olemassa. Tästä on kokemuksia myös muilta paikkakunnilta.

Miten kaupungit ja kunnat voivat järjestää asumista, koulutusta ja työpaikkoja kun niitä ei riitä kantaväestöllekkään?

Yksikään Euroopan maa ei käännytä sellaisia turvapaikanhakijoita, jotka ovat suojelun tarpeessa.

No tästä ollaan eri mieltä ja se onkin määrittelykysymys kuka tarvitsee suojelua. Suomesta käännytettiin nämä mummot jotka joidenkin mielestä tarvitsivat suojelua, valtion mielestä ei.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Toisaalta sekin on hauskaa, että maahanmuuttoa verrataan samaan ongelmakategoriaan juoksevan veden haasteiden kanssa...

Juuri näinhän minä tein, huoh. Minkälaisen esimerkin olisit halunnut että maahanmuutto olisi oikeassa ongelmakategoriassa?

Kaikesta sitä jaksetaankin kitistä.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kaksi täysin eri asiaa, tätä et vieläkään suostu ymmärtämään.

Ei vaan saman asian kaksi puolta.

Jos maahanmuuttajat sopeutuisivat Suomeen paremmin, olisi täällä vähemmän maahanmuuttajien aiheuttamia ongelmia ja silloin ei maahanmuuton rajoituksistakaan tarvitsisi niin vaahdota. Eikä siihen sopeutumiseen mitään taikakeinoja tarvita vaan poliittista tahtoa, mutta juuri sitä Suomessa ja suomalaisilla näyttää olevan hyvin vähän.

Enkä tällä tarkoita että haluaisin kiihdyttää maahanmuuttoa, toivon vaan että keskustelu vietäisiin oleellisimpiin aiheisiin.

Kerro minulle miksi MINUN pitää kertoa konkretiaa siitä miten mamut saadaan sopeutettua paremmin Suomeen? Minä en tiedä miten se tapahtuu!!

Jos kerran mamut ovat mielestäsi niin suuri ongelma, niin kai sinä olet kiinnostunut ongelman ratkaisusta? Eikö sinua yhtään kiinnosta miksi mamut eivät sopeudu vaikka jatkuvasti heidän sopeutumattomuudestaan paasaat?

Ja kyllä Suomesta hyvin sopeutuneitakin mamuja löytyy. Heiltä voit kysellä miten sopeudutaan jos aihe oikeasti kiinnostaa.

Tilastot kertovat karun totuuden, niitä ei saa vältellä kuten sinä nyt teet.

Huvittavaa sinänsä että ensisijaisesti jääkiekkoon keskittyvällä saitilla esiintyy viiksimies joka viikosta toiseen paasaa tilastojen siunauksellisuudesta. Jostakin lätkäkeskustelusta sinut olisi noilla argumenteilla naurettu ulos kauan sitten.

Tilastoja ei tietenkään tule vältellä, se on totta, mutta kuten aiemmin jo totesin ne eivät voi olla totuudellinen lähtökohta yhtään mihinkään koska ns. elävä elämä ja elämästä kertovat tilastot ovat kaksi eri asiaa. Jos maahanmuuttokeskustelua käydään ensisijaisesti tilastojen perusteella, jää noin 90% asiasta keskustelun ulkopuolelle. Tässä on kyse siitä miten ihmisille elämässä käy, ei siitä onko tilaston näyttämä prosenttilukema 20,8 % vai 23,9%
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Minkälaisen esimerkin olisit halunnut että maahanmuutto olisi oikeassa ongelmakategoriassa?

Minun mielestä maahanmuutto sen verran uniikki että ennenkaikkea laaja haastekenttä, että siihen ei ole olemassa mitään yksinkertaista kuinka monta hedelmää mahtuu yhden lippalakin alle-esimerkkiä.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Aivan! Massan määrä on niin suuri.

Massan määrä on suuri vrt. kieliopetusta tarjoavien määrään. Saatikaan sitten jatko-opiskelupaikkojen. Muualla Suomessa taas näitä paikkoja on, jopa liian vähillä opiskelijamäärillä.




Ei. Tai siis ei mitään konkreettista muuta kuin että nykyiset mamut on sopeutettava Suomeen vaikka pakolla. Pakolliset kielikurssit, kaikkien tukien ehdollistaminen sopeutumisen perusteella jne. En osaa sanoa miten se tapahtuu, toivoisin että joku osaisi.

Ensiksi pitää luoda näitä kielikursseja ja ympäri Suomea. Pakollistahan se on jo nyt ja siihen mamu sitoutuu kun allekirjoittaa kotouttamissopimuksen. Ongelma on, että kaikilla kunnilla ei ole edes kotouttamissuunnitelmaa, vaikka se on pakollinen.


Puhut yhdestä vuodesta. Jos trendi pysyy samana, hyvä. Siihen asti meillä on vielä ongelma.

Suomeen tulee Euroopan mittakaavalla "huippuvuosinakin" 2008 ja 2009 erittäin vähän. Kun katsot koko tilastohistoriaa niin 2000-3000 hakijaa per vuosi on vakio.

Mikä ongelma meillä oli esim. vuosina 2008 ja 2009?


Miten kaupungit ja kunnat voivat järjestää asumista, koulutusta ja työpaikkoja kun niitä ei riitä kantaväestöllekkään?

Riittää. Pienissä kunnissa riittää kyllä, opiskelijoista on usein jopa pula. Kysymys on tahdosta ja asenteista.


No tästä ollaan eri mieltä ja se onkin määrittelykysymys kuka tarvitsee suojelua. Suomesta käännytettiin nämä mummot jotka joidenkin mielestä tarvitsivat suojelua, valtion mielestä ei.

Itse luotan virastoon joka määrittelee kuka tarvitsee suojelua ja kuka ei. Heillä on siihen olemassa omat keinonsa selvittää. Jos sinulla on parempaa tietoa kuin Migrillä niin jaa toki.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Ei. Tai siis ei mitään konkreettista muuta kuin että nykyiset mamut on sopeutettava Suomeen vaikka pakolla. Pakolliset kielikurssit, kaikkien tukien ehdollistaminen sopeutumisen perusteella jne. En osaa sanoa miten se tapahtuu, toivoisin että joku osaisi.

Tätä minä en ole koskaan ymmärtänyt. Kyllä kielen oppii edes auttavalle tasolle jos näin haluaa. Mielestäni iso ongelma on tässä liiallisessa hyyssämisessä: keskitetyt keskustukset ja asutus, kielikurssit jne.

Tottakai alkuun on hyvä antaa tukea, jotta pääsee vauhtiin. Mutta tämän jälkeen olet Suomessa, suomalaisena ja elät sen systeemin ja pelisääntöjen mukaan mitä täällä on. Paikallisen kulttuurin oppii parhaiten olemalla osana yhteiskuntaa ja olemalla tekemisissä paikallisten kanssa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Turvapaikkaa ei saa 30% hakijoista, vaan nimenomaan oleskeluvan. Turvapaikan saa ehkä sen 1%.

Vinkki : heidät käännytetään joko kotimaihinsa tai niihin maihin, joilla on vastuu heidän turvapaikkaprosessistaan. Eli loput 70%.

2008 Suomesta haki oleskelulupaa about 22000 ihmistä. Näistä kielteisiä päätöksiä oli 2600.

Perhesiteillä haki oleskelulupaa n. 7000 henkilöä, näistä 82% oli myönteisiä päätöksiä.

EDIT: Turvapaikanhakijoita oli 2009 yhteensä 4300, näistä 1500 hylättiin Dublin-perusteella. Lopuista 2800:sta noin puolet olivat myönteisiä.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
2008 Suomesta haki oleskelulupaa about 22000 ihmistä. Näistä kielteisiä päätöksiä oli 2600.

Heh. Puhuimme kuitenkin turvapaikanhakijoista. Katsopa luvut uudelleen.

Helpotetaan miestä. Vuonna 2008 turvapaikkahakemuksia vastaanotettiin 4035 kappaletta. Päätöksiä tehtiin 1995 kpl. Näistä kielteisiä 1011 ja myönteisiä 785 kpl. Turvapaikkoja 89 kpl.

Loput päätöksistä siirtyi vuodelle 2009.
 
Viimeksi muokattu:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Jos kerran mamut ovat mielestäsi niin suuri ongelma, niin kai sinä olet kiinnostunut ongelman ratkaisusta? Eikö sinua yhtään kiinnosta miksi mamut eivät sopeudu vaikka jatkuvasti heidän sopeutumattomuudestaan paasaat?

Minua kiinnostaa ensisijaisesti ongelman laajenemisen estäminen, toissijaisesti nykyisen ongelman korjaaminen.

Huvittavaa sinänsä että ensisijaisesti jääkiekkoon keskittyvällä saitilla esiintyy viiksimies joka viikosta toiseen paasaa tilastojen siunauksellisuudesta. Jostakin lätkäkeskustelusta sinut olisi noilla argumenteilla naurettu ulos kauan sitten.

Huvittavaa? Sinä ilmeisesti jakaisit SM-liigan sijoitukset ja mitalit mutulla, et pisteiden ja lopputulosten perusteella. Mielenkiintoinen näkökulma.

Kyse Jatkoajan tilastonikkari Manelta kuinka monesta keskustelusta hänet on naurettu ulos?

On kyllä uskomattomia argumentteja sulla, huhhuh.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Minun mielestä maahanmuutto sen verran uniikki että ennenkaikkea laaja haastekenttä, että siihen ei ole olemassa mitään yksinkertaista kuinka monta hedelmää mahtuu yhden lippalakin alle-esimerkkiä.

Herranjumala sentään, et kai sinä nyt voi olla noin yksinkertainen. Minä puhuin yleisellä tasolla lähtökohdista ongelman ratkaisemiseen. Detaljitaso on aivan eri juttu.

Vuotava putki -esimerkki korosti sitä että ennenkuin ongelma voidaan lopullisesti korjata, sen laajeneminen täytyy estää. Oletko tästä eri mieltä?
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Näin on varmasti siellä pilkunussijoiden planeetalla jossa sinäkin kaikki päiväsi vietät.

Heh, eiköhän tämä kerro kaiken sinun lähtökohdistasi ja todistaa täydellisesti sen mitä olen yrittänyt kertoa.

Miten ihmeessä maahanmuutosta voidaan keskustella järkevästi kun sinä vedät maahanmuuttovastaisuuden ja rasismin välille yhtäläisyysmerkit? Kaksi täysin eri asiaa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Heh. Puhuimme kuitenkin turvapaikanhakijoista. Katsopa luvut uudelleen.

Helpotetaan miestä. Vuonna 2008 turvapaikkahakemuksia vastaanotettiin 4035 kappaletta. Päätöksiä tehtiin 1995 kpl. Näistä kielteisiä 1011 ja myönteisiä 785 kpl. Turvapaikkoja 89 kpl.

Loput päätöksistä siirtyi vuodelle 2009.

Lisäsin turvapaikkaluvut viestiin mutta olit jo kerinnyt vastata.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös