Perussuomalaiset

  • 5 784 497
  • 45 643

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland

Nyt kun kaikesta leikataan ja niukkuutta jaetaan, niin olisiko paikallaan edustajien etuisuuksistakin nipistää. Kansanedustajat tunnetusti hyödyntää kaiken mahdollisen tarjolla olevan rahan.
Olen aina luullut, että Joulupukit liikkuvat porojen vetämällä reellä. Nyt lähtivät lapsenuskon viimeisetkin rippeet.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Olen aina luullut, että Joulupukit liikkuvat porojen vetämällä reellä. Nyt lähtivät lapsenuskon viimeisetkin rippeet.

Tulikohan heistä muuten PS-kannattajia, jotka joskus Brother Christmasia piti arvossa. Tai no, taisin minäkin hetken arvostaa.

Tuon sivut on vielä pystyssä. Hymyilyttää: Brother Christmas ry on puolueeton ja riippumaton hyväntekeväisyysjärjestö. Yhdistyksen näkyvänä keulahahmona on Brother Christmas, jonka takaa löytyy perheellinen ja yrittäjätaustainen isä Uudeltamaalta.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Jätkä ajelee sähköautolla Ypäjä-Helsinki väliä, lataa auton oletettavasti eduskunnan pistokkeesta ja nostaa hemmetinmoiset matkakorvaukset ja syynä on se, että tuli ero. Panu Hörkköhän voisi mennä agenttitoimittajana vakoilemaan, että ajeleeko veli joulupukki miten paljon Ypäjälle. On agenttitoimittajana niin verraton.

Ei kai siinä sitten mitään. Rötösherrat kuriin ja näin.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset

Nyt kun kaikesta leikataan ja niukkuutta jaetaan, niin olisiko paikallaan edustajien etuisuuksistakin nipistää. Kansanedustajat tunnetusti hyödyntää kaiken mahdollisen tarjolla olevan rahan.

PS ärsyttää, mutta kuinka paljon näissä lopulta on jutunjuurta? Ainakin itse pyrin julkisen sektorin keskipalkkaisena työntekijänä maksimoimaan omat tuloni siinä missä muutkin. Eri asia tietysti, jos tulot tulevat huijaamalla (maksatetaan kilometrejä, joita ei ajeta), mutta lähtökohtaisesti työsopimukseen kuuluvat edut saa minun mielestäni täysimittaisesti hyödyntää kuka vain puoluekantaan katsomatta. Työn vastuullisuuteen nähden en pidä kansanedustajan palkkaa muutenkaan hirveän ökyisänä, vaikka populisti toisin väittää.
 

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves

Nyt kun kaikesta leikataan ja niukkuutta jaetaan, niin olisiko paikallaan edustajien etuisuuksistakin nipistää. Kansanedustajat tunnetusti hyödyntää kaiken mahdollisen tarjolla olevan rahan.
Tuossa uutisessa mainitut asiat eivät nyt ole kohdallaan. Siellä sanotaan lopussa, että matkoja korvattaisiin kaksi edestakaista per viikko. Koposen kerrotaan laskuttaneen noita 80 kpl, eli 40 viikon edestä. Mutta kerrotaan myös laskuttaneen 5 kuukaudessa nuo. Jos kuukaudet eivät ole yhtäkkiä muuttuneet 8-viikkoisiksi, niin luvut eivät täsmää.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tuossa uutisessa mainitut asiat eivät nyt ole kohdallaan. Siellä sanotaan lopussa, että matkoja korvattaisiin kaksi edestakaista per viikko. Koposen kerrotaan laskuttaneen noita 80 kpl, eli 40 viikon edestä. Mutta kerrotaan myös laskuttaneen 5 kuukaudessa nuo. Jos kuukaudet eivät ole yhtäkkiä muuttuneet 8-viikkoisiksi, niin luvut eivät täsmää.
Eduskunnan ohjeet vaikuttavat olevan tältäkin osin aika väljät.
 

Lynx_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
PS ärsyttää, mutta kuinka paljon näissä lopulta on jutunjuurta? Ainakin itse pyrin julkisen sektorin keskipalkkaisena työntekijänä maksimoimaan omat tuloni siinä missä muutkin. Eri asia tietysti, jos tulot tulevat huijaamalla (maksatetaan kilometrejä, joita ei ajeta), mutta lähtökohtaisesti työsopimukseen kuuluvat edut saa minun mielestäni täysimittaisesti hyödyntää kuka vain puoluekantaan katsomatta. Työn vastuullisuuteen nähden en pidä kansanedustajan palkkaa muutenkaan hirveän ökyisänä, vaikka populisti toisin väittää.
Totta kai saa hyödyntää, eiköhän maksimaaliseen verotukselliseen ja työsuhteelliseen etuun jokainen asioista ymmärtävä tartu.
Yhtälailla se puolueesta riippumatta ärsyttää, kun eduskunnan taksikorttia käytetään työtehtävien hoitamiseen klo 4.51-5.10. Tai selityksenä käytetään, että olisi voinut kulkea Espoosta Helsinkiin julkisilla tai omalla autolla, mutta päätyi käyttämään taksia veronmaksajien piikkiin. Tai nautitaan aamupaloja meidän rahoilla.

Eihän nämä kansantaloutta heilauta suuntaan tai toiseen, mutta äärimmäisen huonoa esimerkillä johtamistahan tämä on. Etenkin puolueelta, joka ennen ek-vaaleja piti kärkiteemana bensanhintaa ja huusi kovaan ääneen, että pitkien välimatkojen maassa täytyy tukea töihin autoilevia työntekijöitä. No lääke tähän tietysti on kilometrikorvausten omavastuuosuuden kasvattaminen, korvausten maksimisumman pienentäminen ja omista ajeluista maksimaalisten kilometrikorvausten nostaminen.
 

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
Perussuomalaisten eduskuntaryhmän puheenjohtaja Jani Mäkelälle kovaa kritiikkiä elinkeinoelämän johtohenkilöiltä. Vaikka Jani Mäkelällä ei ministerinsalkkua olekaan, on huolestuttavaa, miten poikkeuksellisen vaikutusvaltaiseen asemaan hän on päässyt. Eivät isojenkaan eduskuntaryhmien puheenjohtajat lähtökohtaisesti mielestäni näin ärhäköitä mielipidevaikuttajia ole olleet, vaan usein enemmän keskustelevaa tyyliä arvostavia.

Helsingin pörssin indeksi ei ole kasvanut 17 vuoteen. Jos siis liiketoiminnan kasvattaminen kertoo mitään yritysjohtajien kyvyistä, niin Jani Mäkelä on valitettavasti hyvin oikeassa.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Helsingin pörssin indeksi ei ole kasvanut 17 vuoteen. Jos siis liiketoiminnan kasvattaminen kertoo mitään yritysjohtajien kyvyistä, niin Jani Mäkelä on valitettavasti hyvin oikeassa.
Siis nyt en ymmärrä? 3127 -> 4451 on noussut OMX Helsinki 25 indeksi viimeisen 17 vuoden aikana. Eli n. 42,3%
 

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
Siis nyt en ymmärrä? 3127 -> 4451 on noussut OMX Helsinki 25 indeksi viimeisen 17 vuoden aikana. Eli n. 42,3%

No minä puhuin pääindeksistä, niin kuin tapana on (Kaikki Helsingin pörssin yhtiöt eikä vain pientä osaa). 25 indeksissäkin toki keskimääräinen vuosikasvu 2,5% tuolla ajalla joka ei ainakaan minun päätä huimaa.
 
Viimeksi muokattu:

Pallister

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Paikalliset persut kävivät aikanaan valehtelemasta AY-väen paikallisissa tapaamisissa epävirallisesti, yritin jo silloin vähän puhua että nyt on täyttä huuhaata nämä puheet.
No nyt on puolueen teot nähty kohta kahden vaalikauden aikana ja eiköhän selvää ole että seuraavissa vaaleissa nähdään sitten tulos taas puheiden jälkeen.
Itse olen kerännyt listaa jonka kanssa aioin käydä sitten vaaliteltoilla vähän väittelemässä.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Semmoista sitten tällä kertaa. Rasisminvastaiset jne.
 

Liitteet

  • dd3a5ab5-8d81-4e09-a1ee-6fdee8bb6df0.jpeg
    dd3a5ab5-8d81-4e09-a1ee-6fdee8bb6df0.jpeg
    75,3 KB · kertaa luettu: 348
  • 4d304f7f-fccf-42ae-afaa-b3393cf89f6f.jpeg
    4d304f7f-fccf-42ae-afaa-b3393cf89f6f.jpeg
    14,5 KB · kertaa luettu: 355

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Semmoista sitten tällä kertaa. Rasisminvastaiset jne.

Rasismi on nykyään ok. Kyllä vituttaa, että hallituksessa mun asioista päättää tuollaiset asenteelliset mulkut. Ja on niin kivaa ärsyttää muita kun vihdoin saadaankin vähän huomiota jne paskaa. Viime vaaleissa tuli jo turpaan ja kunnolla. Seuraavissa tulee vielä kovempaa kyytiä. Haluan edelleen uskoa että ihmiset ovat alkaneet äänestää nimenomaan Persuja vastaan
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Rasismi on nykyään ok. Kyllä vituttaa, että hallituksessa mun asioista päättää tuollaiset asenteelliset mulkut.
Täällä haisee pelikielto… Persujen arvostelu herkästi johtaa sellaiseen. Aivan kuten KHLn arvostelu vielä pari vuotta siitten.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Aluevaalit katsokaas edessä, kyllä siitä pensasta vähän pitää puhua. Eh eh. Mitähän mainoksia tullaan kuntavaalien ja aluevaalien alla näkemään, odotan mielenkiinnolla. Sitten jää äänestysprosentit taas alhaisiksi, ja varsinkin PS-väki jäänyt löhöilemään kotiin ja soittamaan suutaan.
 

Hermes#41

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arkijärki
Riikka ja Maukka vähän hassuttelee. Melko oksettavaa.

Tällä porukalla ei kyllä ole mitään annettavaa Suomen yhteiskunnalle. Ainoa mihin pystyy on rasistiset mukahauskuudet ja saksien heiluttelut somessa.

Persujen politiikassa ainoastaan rikotaan, ei rakenneta mitään. Ei mitään visiota paremmasta. Täysi haittapuolue aikaansaannosten osalta.

Persut elävät sillä, että ihmisillä on kurjuutta ja vihaa. Heidän politiikkansa ei tuo mihinkään mitään parannusta. Pelkkä oma etu on heille tärkeää, ei äänestäjän etu saatika yhteinen etu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös