Mainos

Perussuomalaiset

• 5 879 188
  • 46 175

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ajelin tässä yksi päivä pyörällä kirjastoon. Ihmettelin miksi on niin hyvä ja rauhaisa mieli. Juuri tajusin, että kirjastoissa ei mikään ole oleellisesti muuttunut. Erään hallituspuolueen ulinaa, valehtelua ja meuhkaamista ei vieläkään kuulu ja näillä leveysasteilla lukutaito näyttäisi edelleen olevan harvinaista kyseisen puolueen edustajille. Mukava oli muutenkin asioida - pyörän sai oven eteen parkkiin ja monikulttuurinen asikaskunta käyttäytyi sivistyneesti ja asiallisesti.

Hermes#41

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arkijärki
Maukka on tavoitettu kommentoimaan:

Hieno mies kun ei vie asia eteenpäin:

Oikeusprosessiin vedoten Peltokangas pitää kummallisena sitä, miksi jo kertaalleen ei rasistiseksi todettuja ilmaisuja nostetaan uudelleen esille.

– Jos joku väittää, että henkilö näitä termejä käyttäessään syyllistyisi rasismiin. Silloin täytyy miettiä, tulisiko se koeponnistaa oikeudessa, sillä rasistisyyte on aika voimakas mielestäni.

– Jos joku minua haukkuu rasistiksi, ehkä se on yhtä vakava asia tutkittavaksi kuin mikä tahansa muukin.

Peltokangas kertoo arvostavansa sananvapautta, eikä aio asiaa viedä eteenpäin.

– Joku heikkohermoisempi saattaisi vaikka haastaa kunnianloukkauksesta oikeuteen ihmisen, joka syyttää syyttömästi ja aiheetta rasistiksi toista henkilöä, Peltokangas sanoo.

Kuinka tyhminä nuo muita ihmisiä oikein pitää? Vähän samalla voi vinkkailla Riikalle ja kumppaneille silmää ja suvakkia vituttaa. Mauri, pystyt parempaan.

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Juu, ja tähän tulee vielä sekin kaupan päälle, että vihervassareita vituttaa. Ja sehän on näille politiikassa yksi tärkeimmistä asioista, ellei tärkein.
Ja ilmiselvästi tuo tavoite on taas saavutettu.

Peltokankaan elämä ei voi olla kovin helppoa, jos havainto siitä, ettei kamelit ja lentävät matot ole tehneet invaasiota Ylivieskaan, rauhoittaa mieltä.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Olikos Kärkkäinen se mesta jonka omistaja julkaisi Magneettimedia nimistä julkaisua jossa leviteltiin paljon kaikkea antisemitistä ja muukalaisvihamielistä paskaa? En nyt ehkä lähtisi siellä asioinnilla leveilemään.

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Olikos Kärkkäinen se mesta jonka omistaja julkaisi Magneettimedia nimistä julkaisua jossa leviteltiin paljon kaikkea antisemitistä ja muukalaisvihamielistä paskaa? En nyt ehkä lähtisi siellä asioinnilla leveilemään.
Jotkut persuthan otti sen ihan asiaksi puolustaa Kärkkäistä ja sitten siitä tuli tuollainen heidän meemi, että "Ähöhöhöhöhöö, kato minäpä oon Kärkkäisellä. Öhöhöhöhöh, nyt varmasti vituttaa."

Kafka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin ravintolapianistit ja harhaoppiset joogaajat
Teoilla puhuminen jatkuu. Vaatii kokoomuksen kannattajilta varmasti taas kerran ihan mielenkiintoista mentaaliakrobatiaa, että saa selitettyä itselleen hallitusyhteistyön tämän porukan kanssa välttämättömäksi.

No, Petterillä on paperi johon on joten kuten sitouduttu. Ja ihan varmasti Marinin kanssa oltaisi oltu vielä rasistisempia, ihan varppina!

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Teoilla puhuminen jatkuu. Vaatii kokoomuksen kannattajilta varmasti taas kerran ihan mielenkiintoista mentaaliakrobatiaa, että saa selitettyä itselleen hallitusyhteistyön tämän porukan kanssa välttämättömäksi.

No, täällä yksi Kokoomuksen kannattaja, jota ei juurikaan hetkauta nuo persujen puheet. Minä olen tyytyväinen siihen, että Kokoomus on hallituksessa tekemässä omaa politiikkaansa (koska sen uskon olevan Suomelle parasta), eikä kuuntele ulkopuolelta tulevia huutoja hallituskumppaneistaan. Kokoomuksessa myös tiedetään se, että Perussuomalaiset on ainoa mahdollisuus, jonka kanssa Kokoomus pystyy sitä omaa politiikkaa toteuttamaan. Sen takia persuilta katsotaan myös sormien läpi asioita, joita Kokoomus ei omissa arvoissaan jaa.

Ne huutelut, että Kokoomus on myynyt arvonsa, voi heittää romukoppaan. Ihan jokainen puolue on varmasti myynyt arvonsa jossain vaiheessa päästessään hallitusvastuuseen. Sitähän se politiikka pitkälti on, kompromissien tekoa.

Minä olen edelleenkin sitä mieltä, että niin pitkään kuin Perussuomalaisille löytyy kannattajia, niin pitkään puolueelle on tilausta. Sitä on demokratia, vaikka se välillä voi jotakuta kismittääkin (kuten meitä oikeistolaisia 2019-23). Jos 15-20% kansasta haluaa maahanmuuttovastaisen, rasismilla flirttailevan puolueen tuonne päättämään asioista, se on ihan fine. Niiden 15-20% mielipide ja ääni on ihan tasan samanarvoinen, kuin Vihreitä ja Vasemmistoliittoa äänestävien 10-15%:kin.

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Maukka on tavoitettu kommentoimaan:

Tämä väsynyt lällättely”logiikka” on kuin jollain vitun viisivuotiaalla lapsella. Anteeksi viisivuotiaat lapset.

Noh, kukin tavallaan.

Petteri jyrähtänee taas kalemaisen jämäkästi, että jos tällainen rasistinen paska ei lopu samantien ja välittömästi, niin sitten se saa jatkua.

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Mauri ja Riikka normalisoimassa rasismia. PeruS.

Kafka

Jäsen
Suosikkijoukkue
No, täällä yksi Kokoomuksen kannattaja, jota ei juurikaan hetkauta nuo persujen puheet. Minä olen tyytyväinen siihen, että Kokoomus on hallituksessa tekemässä omaa politiikkaansa (koska sen uskon olevan Suomelle parasta), eikä kuuntele ulkopuolelta tulevia huutoja hallituskumppaneistaan. Kokoomuksessa myös tiedetään se, että Perussuomalaiset on ainoa mahdollisuus, jonka kanssa Kokoomus pystyy sitä omaa politiikkaa toteuttamaan. Sen takia persuilta katsotaan myös sormien läpi asioita, joita Kokoomus ei omissa arvoissaan jaa.
No, kaiketi se on sitten jokainen tyylillään. Ja ihan arvostettavaa se tietysti on, että kertoo suoraan miten tulonsiirrot pörräiäisten taseeseen ajaa arvoasteikossa ihmisoikeuksien edelle. Ehkäpä, jos Kokoomuksesta kuitenkin vielä löytyisi jo taruolennoiksi muuttuneita liberaaleja sivistysporvareita, niin heillä saattaisi tällaisia moraalisia dilemmoja vielä olla, tiedä häntä?

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ja ihan arvostettavaa se tietysti on, että kertoo suoraan miten tulonsiirrot pörräiäisten taseeseen ajaa arvoasteikossa ihmisoikeuksien edelle.

Ei nyt ihan noinkaan, en ihan noin sanonut.

Mites niiden ihmisoikeudet, jotka valtion heikentyvän taloustilanteen ja ekonomisen alamäen takia joutuvat entistä hankalampaan asemaan, jos valtion kurssia ei korjata? Sitä tuolla on nykyinen hallitus tekemässä. Vaikeissa tilanteissa joudutaan tekemään vaikeita valintoja.

Me voidaan toki jatkaa hyvesignalointia ja poseeraamista vaikkapa maahanmuutolla, seksuaalisilla suuntautumisilla ja sen sellaisilla, mutta yhtään lisäeuroa ne eivät tuo valtion kirstuun. Kokoomus on sitä tuolla muuttamassa. Ja uskoisin Perussuomalaisten olevan myös samoilla linjoilla.

Kafka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mites niiden ihmisoikeudet, jotka valtion heikentyvän taloustilanteen ja ekonomisen alamäen takia joutuvat entistä hankalampaan asemaan, jos valtion kurssia ei korjata? Sitä tuolla on nykyinen hallitus tekemässä. Vaikeissa tilanteissa joudutaan tekemään vaikeita valintoja.

Me voidaan toki jatkaa hyvesignalointia ja poseeraamista vaikkapa maahanmuutolla, seksuaalisilla suuntautumisilla ja sen sellaisilla, mutta yhtään lisäeuroa ne eivät tuo valtion kirstuun. Kokoomus on sitä tuolla muuttamassa. Ja uskoisin Perussuomalaisten olevan myös samoilla linjoilla.
Jokainen hallitus epäilemättä vuorollaan yrittää hoitaa valtion taloutta mahdollisimman hyvin, toteutuksesta ja keinoista voidaan varmasti olla sivistyneesti erimielisiä. Sen asian käsittely taitaa kuitenkin olla enemmän talous-topicin asioita.

Jos tällaisiin ihan avoimen rasistisiin paskatöräyksiin kriittisesti suhtautuminen on hyvesignalointia, niin olen sitten ihan oikein mielelläni sellainen signaloitsija. Välillisesti nämä kun vaikuttavat varmasti myös siihen valtion kassaan, vaikkapa niiden kuuluisien maahanmuuttajien houkuttelun suhteen.

Hermes#41

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arkijärki
Minä olen edelleenkin sitä mieltä, että niin pitkään kuin Perussuomalaisille löytyy kannattajia, niin pitkään puolueelle on tilausta. Sitä on demokratia, vaikka se välillä voi jotakuta kismittääkin (kuten meitä oikeistolaisia 2019-23). Jos 15-20% kansasta haluaa maahanmuuttovastaisen, rasismilla flirttailevan puolueen tuonne päättämään asioista, se on ihan fine. Niiden 15-20% mielipide ja ääni on ihan tasan samanarvoinen, kuin Vihreitä ja Vasemmistoliittoa äänestävien 10-15%:kin.
Rasismi ei ole ok, vaikka 99% sitä kannattaisi. Ei ihmisoikeuksien kunnioittaminen ole mikään demokratiaan sidonnainen asia.

Persujen rasismi ei ole ok. Se, että Kokoomus sitä katsoo läpi sormien, ei ole ok.

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat ja muut jotka eivät voita
Odotetaan nyt kaikessa rauhassa, että Jani Mäkelä kertoo kantansa Peltokankaan päivitykseen, ja siihen kuinka tarpeellista sitä on arvostella. Sieltä se totuus taas kuitenkin tulee.

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Jokainen hallitus epäilemättä vuorollaan yrittää hoitaa valtion taloutta mahdollisimman hyvin, toteutuksesta ja keinoista voidaan varmasti olla sivistyneesti erimielisiä. Sen asian käsittely taitaa kuitenkin olla enemmän talous-topicin asioita.

Jos tällaisiin ihan avoimen rasistisiin paskatöräyksiin kriittisesti suhtautuminen on hyvesignalointia, niin olen sitten ihan oikein mielelläni sellainen signaloitsija. Välillisesti nämä kun vaikuttavat varmasti myös siihen valtion kassaan, vaikkapa niiden kuuluisien maahanmuuttajien houkuttelun suhteen.

No, minä en usko Mauri Peltokankaan sanomisten tai tekemisten vaikuttavan yhdenkään maahanmuuttajan päätökseen muuttaa/olla muuttamatta Suomeen. Kyllä ne vaikuttimet on ihan muualla (esim. siinä taloudessa, verotuksessa ja helpoissa hyvissä sosiaalituissa).

Se on ihan totta, että maahanmuuttoa persut on puolueista jarruttanut eniten, ja varmaan jarruttaa edelleen, mutta eikös se ole se yksi iso syy, miksi koko puolue on ylipäätään olemassa? Ei se voi mennä sillä lailla, että toisella puolella kerrotaan, mikä on oikeaa politiikkaa ja mikä ei. Persut ajaa kotimaista, maahanmuuttovastaista politiikkaa, joku toinen jotain muuta. Vaikkapa viime hallituskaudella esiin tungettu intersektionaalinen feminismi oli sellainen käsittämättömyys, jota oikealla oli vaikea ymmärtää. Maahanmuuttovastaisuus ja intersektionaalinen feminismi on kaksi toisistaan kaukana olevaa asiaa, mutta ihan yhtä perusteltuja politiikan teemoja.

Mitä tulee rasismiin ja rasistisiin tölväyksiin, niin onhan ne typeriä. Ei kahta sanaa. Typeryyksiä kuitenkin lauotaan ja tehdään yli puoluerajojen, joten en näe miksi persujen pitäisi tässä olla joku erillinen saareke. Tällä hallituskaudella ollaan kuitenkin nähty persujen osalta rasismia myös siellä, jossa sitä ei ole. Oppositiopolitiikkaa toki, ei siinä mitään.

Ja noista Peltokankaan viimeisimmistä sanoistahan on jo oikeudessa linjattu, että ne eivät ole rasismia. Ei, vaikka kuinka sitä yritetään vasemmalla sellaiseksi kääntää. "Kyllähän kaikki sen tietää, mitä Mauri oikeasti tarkoittaa". Varmaan tietääkin, mutta nuo lauseet ei kuitenkaan ole rasismia, vaikka siellä taustalla Maurin rillien alla joku rasistinen ajatus vaeltelisikin. Kyllä minäkin pidän montaa kaveriani idioottina, mutta loukkaukseksi se muuttuu vasta silloin, jos ne omat mielipiteeni kerron ääneen.

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Odotetaan nyt kaikessa rauhassa, että Jani Mäkelä kertoo kantansa Peltokankaan päivitykseen, ja siihen kuinka tarpeellista sitä on arvostella. Sieltä se totuus taas kuitenkin tulee.
Veikkaan, että MTJ ei pidä Peltokankaan päivityksiä "yhtään minään".

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Rasismi ei ole ok, vaikka 99% sitä kannattaisi. Ei ihmisoikeuksien kunnioittaminen ole mikään demokratiaan sidonnainen asia.

Ei olekaan. Enkä minä ole missään väittänytkään, että ihmisoikeudet olisi jotenkin vähäarvoinen asia. Ne sanat työnnettiin tuttuun tyyliin minun suuhuni.

Kuten tuossa aiemmin jo kirjoitinkin, niin noita Peltokankaan viimeisimpiä termejähän ei käräjäoikeus määrittele rasistiseksi. Jos sinä määrittelet, niin minä nojaan kyllä mieluummin siihen viralliseen kantaan kuin sinun mielipiteeseen.

Persujen rasismi ei ole ok. Se, että Kokoomus sitä katsoo läpi sormien, ei ole ok.

Ei rasismi ole ok, mutta kyllä sinäkin varmasti ymmärrät, miksi Kokoomus sitä katsoo läpi sormien, etkö vain?

Luuletko, että persut lakkaisi olemasta persut, jos Kokoomus hajottaisi hallituksen? Tuskin. Eiköhän se vain ruokkisi entistä rajumpia ulostuloja puolueen syvimmältä päältä. Olisiko se sitten parempi tilanne?

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
"Hovioikeuden ratkaisun mukaan kirjoitukset olivat jossain määrin solvaavia, mutta olivat kuitenkin oikeuden mukaan poliittista puhetta, joka ei ylittänyt sitä, mikä on sallittua"

Oikeus käsittääkseni otti kantaa vain syytekohtaan. Joka oli kiihottaminen kansanryhmää vastaan.

Se mikä on rasismia ja mikä ei. Sille taitaa olla omakin ketjunsa.

Eipä tuollaiset päivitykset minun mielestäni hirveän fiksuja ole, kansanedustajalta, mutta mielestäni ne pitäisi osata myös jättää omaan arvoonsa. Varsinkin kun oikeus on jo aikaisemmin todennut, ettei Suomen lakia niissä ole rikottu.

Hermes#41

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arkijärki
Ei olekaan. Enkä minä ole missään väittänytkään, että ihmisoikeudet olisi jotenkin vähäarvoinen asia. Ne sanat työnnettiin tuttuun tyyliin minun suuhuni.

Kuten tuossa aiemmin jo kirjoitinkin, niin noita Peltokankaan viimeisimpiä termejähän ei käräjäoikeus määrittele rasistiseksi. Jos sinä määrittelet, niin minä nojaan kyllä mieluummin siihen viralliseen kantaan kuin sinun mielipiteeseen.
Väitätkö tosiaan ettei Peltokankaan puheet ole rasistisia, koska oikeus ei niitä rasistiseksi ole todennut? Kaikki tietää, mitä Mauri tarkoitti.

Ei rasismi ole ok, mutta kyllä sinäkin varmasti ymmärrät, miksi Kokoomus sitä katsoo läpi sormien, etkö vain?
Tajuan, mutta en ymmärrä enkä varsinkaan hyväksy. Kokoomus ja RKP mahdollistaa Persujen vallankäytön hyväksymällä nuo rasistiset jutut. Orpo kertaalleen heitti porukan ulos hallituksesta, mutta nyt seura kelpaa. Paperit on hukassa pahemman kerran.

Luuletko, että persut lakkaisi olemasta persut, jos Kokoomus hajottaisi hallituksen? Tuskin. Eiköhän se vain ruokkisi entistä rajumpia ulostuloja puolueen syvimmältä päältä. Olisiko se sitten parempi tilanne?
Olisi parempi tilanne, että eivät olisi hallituksessa. Räksyttäkööt oppositiossa jatkossa.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ymmärtääkseni rasistinen kirjoittelu ei ole laitonta, joten en tiedä miten oikeus olisi todennut että kirjoitukset eivät olleet rasistisia. Ne eivät olleet kiihottamista kansanryhmää vastaan. Samoin jos joku kirjoittaa jonnekin Suomi24 palstalle jotain "N**kerit vittuun Suomesta" tyylistä niin se on mielestäni selkeästi rasistista mutta ei se laitonta olisi.

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Eipä tuollaiset päivitykset minun mielestäni hirveän fiksuja ole, kansanedustajalta, mutta mielestäni ne pitäisi osata myös jättää omaan arvoonsa. Varsinkin kun oikeus on jo aikaisemmin todennut, ettei Suomen lakia niissä ole rikottu.

Niinpä. Tuokin töräys olisi mennyt huomaamattomasti suurimmalta osalta ohi, ellei sitä olisi nostettu tikunnokkaan joka puolella.

Esimerkiksi minä luin siitä ensimmäisen kerran tästä ketjusta.

Tajuan, mutta en ymmärrä enkä varsinkaan hyväksy. Kokoomus ja RKP mahdollistaa Persujen vallankäytön hyväksymällä nuo rasistiset jutut. Orpo kertaalleen heitti porukan ulos hallituksesta, mutta nyt seura kelpaa. Paperit on hukassa pahemman kerran.

Olisi parempi tilanne, että eivät olisi hallituksessa. Räksyttäkööt oppositiossa jatkossa.

Boldattuun kohtaan toistan itseäni; ymmärrät varmaan hyvin miksi se seura kelpaa? Luuletko, että demareiden kanssa Kokoomus olisi saanut vaikkapa työmarkkinauudistuksia tuollaisenaan läpi? Eikä siihen oikeastaan ollut edes mahdollisuuksia, kun SDP liputti itsensä ulos hallituksesta periaatteessa jo etukäteen.

Niin, sinä et tykkää persuista hallituksessa, minä en tykännyt vassareista hallituksessa. Siksi meillä on tämä demokratia, että kansa saa päättää, ketkä sinne arkadianmäelle menee hallitusta muodostamaan. Välillä joutuu kestämään neljä vuotta oman mielipiteen vastaista politiikkaa.

Ymmärtääkseni rasistinen kirjoittelu ei ole laitonta, joten en tiedä miten oikeus olisi todennut että kirjoitukset eivät olleet rasistisia. Ne eivät olleet kiihottamista kansanryhmää vastaan. Samoin jos joku kirjoittaa jonnekin Suomi24 palstalle jotain "N**kerit vittuun Suomesta" tyylistä niin se on mielestäni selkeästi rasistista mutta ei se laitonta olisi.

Tämä on kyllä toisaalta totta tämäkin. Itse en silti pidä tuota viimeisintä tekstiä varsinaisesti rasistisena, typeränä kylläkin.

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS

Todennäköisesti jokainen hallituskokoonpano olisi joutunut leikkaamaan. Kuinka paljon mikäkin kokoonpano olisi leikannut, on hyvä kysymys. Leikkaamalla Suomi ei kuitenkaan tule kuntoon, vaan kasvua pitää saada. Jotenkin toivoisi, että talouskasvusta puhuttaisiin jopa enemmän kuin leikkaamisesta. Aika lailla jokaisella suurella puolueella on ollut kädet savessa sitten 2007 romahduksen, eikä kenelläkään ole homma lähtenyt koilliseen, joten mistä se punainen lanka nyt löytyy? Summa summarum, valtion kurssin korjaaminen = talouskasvu.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy