Mielenkiinnolla kyllä seuraan onko tämänkaltainen retoriikka sallittua.
On se tällä palstalla, kunhan moisen vihapuheen kohteena vaan on Perussuomalaiset.
Mielenkiinnolla kyllä seuraan onko tämänkaltainen retoriikka sallittua.
Nuo on enemmän vastaan fysiikan ja kemian lakeja :)Viittaatko nyt siihen, että Jesse käveli vetten päällä ja muutti veden viiniksi?
Ketjua lukemalla olen melko vakuuttunut, että matematiikan ja biologian opetuksesta ei kannata enempää leikata (vai oliko se tuo maahnamuuttoketju?).
- Pääsiäisenä syödään mämmiäMainitse yksi perinne, joka ei olisi aikojen saatossa muuttunut? Jopa uskonto on muuttunut, välillä radikaalistikin.
Pääsiäisenä syödään mämmiä
@Everton jaa se olinkin minä, joka ei sisäistänyt lukemaansa. Ketjun hengessä aion syyttää tästä virheestä maahanmuuttajia.Ei kai tuossa tutkassa mitään vikaa ollut.
Mikä tuossa retoriikassa mättää?Mielenkiinnolla kyllä seuraan onko tämänkaltainen retoriikka sallittua.
Onko pakko syödä, jos ei tykkää?
Siitähän tässä vissiin oli tavallaan kyse.
Miksi se pitäisi tehdä koulussa? Täällä on ehdotettu, että paikallinen seurakunta voisi järjestää kouluajan ulkopuolella kirkossa tilaisuuden, jossa kaikki halukkaat pääsevät laulamaan Suvivirren. Eikö tuo mahdollistaisi sen perinteen vaalimisen? Vai käykö niin, että niitä halukkaita perinteen vaalijoita ei vapaa-ajalla olisikaan kovin paljon.Ei, mutta niille, jotka sitä perinnettä haluaa vaalia, se tulisi sallia ja mahdollistaa.
Siitä ainakin minun kohdalla oli kyse, kun moni on koulu on sen suvivirren sieltä kevätjuhlastaan poistanut.
Mikä tuossa retoriikassa mättää?
"Iso osa perussuomalaisista rasisteja", check. (Huomaa: ei väitetty esimerkiksi, että isoin)
"Toivoisin, että rasistit voisivat painua vittuun hallituksesta", mielestäni aivan validi toive. Toivon itse samaa.
Vai oliko se tuo "vittuun painuminen", mikä katkaisi kamelinselän?
Hairahduit, mutta ei hätää. Katumusharjoituksena suosittelen kahdeksaa Suvivirttä, presidentin uudenvuodenpuheet vuosilta 1987-1997 ja tuokkosellinen mämmiä. Näillä luulis eheytyvän biologisesti takaisin perussuomalaiseen kulttuuriperinteeseen.@Everton jaa se olinkin minä, joka ei sisäistänyt lukemaansa. Ketjun hengessä aion syyttää tästä virheestä maahanmuuttajia.
Miksi se pitäisi tehdä koulussa? Täällä on ehdotettu, että paikallinen seurakunta voisi järjestää kouluajan ulkopuolella kirkossa tilaisuuden, jossa kaikki halukkaat pääsevät laulamaan Suvivirren. Eikö tuo mahdollistaisi sen perinteen vaalimisen? Vai käykö niin, että niitä halukkaita perinteen vaalijoita ei vapaa-ajalla olisikaan kovin paljon.
Nyt jostain kumman syystä halutaan miellyttää niitä kulttuurimme ja uskontomme ulkopuolelta tulevia heittämällä yksi osa suomalaista perinnehistoriaa romukoppaan. Miksi näin ylipäätään tehdään? Jos joku ei halua siellä kevätjuhlassa kuulla sitä suvivirttä, ei sen sinne ole pakko tulla. Pitää saada samanarvoinen kohtelu? No sellainenhan on. Ihan se kantasuomalainenkin voi halutessaan sen juhlan jättää väliin. Pitää saada kaikille sopiva perinne? Miksi? Ei ne siellä Kiinassakaan muuttele omia uuden vuoden perinteitään, vaikka joku niistä tuntuisikin eurooppalaiselle maahanmuuttajalle omituiselta.
Vielä: miksi tuo retoriikka ei olisi sallittua, kiroilun vuoksi vai jonkin muun? Ja toinen kysymys, nyt kun kirjoitit "faktoilla" lainausmerkkien kera, niin mikä lainaamassasi viestissä oli väärää tietoa?Ei tuossa retoriikassa itseäni mikään haittaa jos se on sallittua. Tulen mielelläni sitä samoilla valideilla toiveilla ja "faktoilla" joita voi mukavasti laventaa haluamallaan tavalla monessa asiayhteydessä sitten vain käyttämään.
Tämä on niin mielenkiintoinen aihe, niin kysyisin vielä, että montako kertaa olet ollut kevätjuhlassa, jossa ei suvivirttä ole laulettu?Siitä ainakin minun kohdalla oli kyse, kun moni on koulu on sen suvivirren sieltä kevätjuhlastaan poistanut.
Tämä on niin mielenkiintoinen aihe, niin kysyisin vielä, että montako kertaa olet ollut kevätjuhlassa, jossa ei suvivirttä ole laulettu?
Itselle asia ei ole niin tärkeä, mutta en muista yhtäkään juhlaa jossa se väliin olisi jäänyt ja niitä jokunen on tullut istuttua.
Joku syö, joku ei. Missään sitä ei kuitenkaan kukaan pakota syömään, tai keskustelupalstoilla vaadita kaikkia lapsia sitä väkisin syömään. Veikkaan, että tätäkään herkkua ei koulussa edes ole tarjolla.- Pääsiäisenä syödään mämmiä
Tätä kannattaa kysyä samansuuntaiselta porukalta, kuin ne jotka vaativat suvivirttä kouluun. Kuulemma jenkkien hapatusta koko kaupallinen joulu. Itse kyllä liputan vahvasti vanhanaikaisen pakanapukin puolesta! Koko jouluhan on ollut pakanallinen juhla, jonka sittemmin ensin kirkko omi itselleen, ja nykyisin sitten coca-cola ja markkinavoimat.- Jouluun kuuluu joulupukki
Senkin saatana meni kirkko pilaamaan, kun ennen se oli ollut kesäpäivänseisauksena. Kovasti ovat yrittäneet sitä omia myös Johannes Kastajan päiväksi, mutta me suomalaiset pakanat vaan emme siihen suostu!- Juhannus on keskikesän juhla
Aika vähän.Onhan näitä, jos nyt ei mennä ihan Aatamin ja Eevan aikoihin.
Joku saattoi kaivata hänelle jostakin syystä pitkiä hihoja.![]()
Halla-aho antoi kansanedustajalle palautetta paidasta – katso itse
Kansanedustaja kertoo asiasta Instagramissaan.www.is.fi
Puhemies keskittyy olennaisiin asioihin. Jos Tynkkysen metsuripaidoissa ei ollut mitään vikaa, niin en kyllä näe että tuossa Jokelaisen pukeutumisessa olisi mitään ongelmallista. Vaikuttaa enemmänkin pikkumaiselta kiusanteolta.
![]()
Halla-aho antoi kansanedustajalle palautetta paidasta – katso itse
Kansanedustaja kertoo asiasta Instagramissaan.www.is.fi
Puhemies keskittyy olennaisiin asioihin. Jos Tynkkysen metsuripaidoissa ei ollut mitään vikaa, niin en kyllä näe että tuossa Jokelaisen pukeutumisessa olisi mitään ongelmallista. Vaikuttaa enemmänkin pikkumaiselta kiusanteolta.
Joku saattoi kaivata hänelle jostakin syystä pitkiä hihoja.
Kummastuttaa kanssa tuon viestin kyseenalaistaminen tilanteessa, jossa puolueen pj komppaa umpirasistista puolueen vara-pj:n viestiä kamelikuskeista ja mogadishun murteen puuttumattomuuden autuudesta. Eiköhän eduskuntaryhmän pj:kin ole jo ehtinyt äksätä lusikkansa samaan soppaan. Toki vain kolme puolueensa edustajaa, mutta eiköhän nuo aika hyvän kuvan anna koko puolueen touhuista, kun ovat samalla puolueensa top3 ihmiset. (Ja pahoittelut jos maailman tyhmin Jani vaihteeksi on saanut pidettyä itsensä pois internetin rujosta päädystä. Toisaalta kun kyseisen turhakkeen on pakko pitää itseään framilla, niin kyllähän se kerta kerrasta näihin paskanlinkoustalkoisiin osallistuu pyytämättäkin.)Mikä tuossa retoriikassa mättää?
"Iso osa perussuomalaisista rasisteja", check. (Huomaa: ei väitetty esimerkiksi, että isoin)
"Toivoisin, että rasistit voisivat painua vittuun hallituksesta", mielestäni aivan validi toive. Toivon itse samaa.
Vai oliko se tuo "vittuun painuminen", mikä katkaisi kamelinselän?