Perussuomalaiset

  • 5 616 747
  • 44 784

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Harmillisesti Tynkkynen nosti itse esille ääripienen yhteytensä Supoon. Se antoi vasemmistolle loistavan mahdollisuuden hukata kokonaan ydinasia, josta mepit keskenään väittelivät. Kuinka venäjämielisiä ovat Vassarien ja Persujen EU-ryhmät ja ennen kaikkea, miksi Left (sis. Vassarit) ei ole valmis tukemaan Ukrainaa kuin vähemmistönä. Enemmistöä ryhmässä Ukrainan tuki ei innosta.

Tykittämällä Tynkkystä Putin-leiristä ja Suposta, vasemmisto ei joudu käsittelemään lainkaan Leftin ongelmallista venäjämyönteisyyttä vrt PS:n vastaavaan ryhmään. Saramohan ei kyennyt vastaamaan siihen, miksi Left ei halua enemmistönäkään tukea Ukrainaa.

Keskustelu ohjataan pois itse pääaiheesta. Se hyödyttää myös persuja, joiden venäjäkytköksiä ei olla vielä läpivalaistu kunnolla. Sielläkin on luurankoja kaapeissa, joita ei missään nimessä haluta esille ja siksi he käyttävät perinteistä "hyökkäys on paras puolustus" taktiikkaa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Keskustelu ohjataan pois itse pääaiheesta. Se hyödyttää myös persuja, joiden venäjäkytköksiä ei olla vielä läpivalaistu kunnolla. Sielläkin on luurankoja kaapeissa, joita ei missään nimessä haluta esille ja siksi he käyttävät perinteistä "hyökkäys on paras puolustus" taktiikkaa.

Onhan tässä kaikilla puolueilla venäjämyönteisiä ratkaisuja ja sinisilmäisyyttä takanaan. Mutta kyse on juuri nyt siitä, mitä EU tekee Ukrainan avustamisen osalta. Samaan aikaan Saksa ilmoitti vähentävänsä jopa 50 prosenttia sotilaallista apua Ukrainalle ja EU:ssa on Leftissä kannatusta samoille ajatuksille.

Kun Trump mahdollisesti valitaan, aivan erityinen ydinkysymys Euroopan kannalta on se, mitkä ryhmät haluavat ajaa Euroopassa Ukrainan avustamista alas ja osaltaan mahdollistaa Venäjää jopa voittoon.

PS:n ryhmä, samoin Kokoomuksen, Keskustan, RKP:n, demarien ryhmä on valmis siihen mitä tarvitaan. Mutta vasemmisto ei ole ja tämä on se ydinasia meppien väittelyssä.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Onhan tässä kaikilla puolueilla venäjämyönteisiä ratkaisuja ja sinisilmäisyyttä takanaan. Mutta kyse on juuri nyt siitä, mitä EU tekee Ukrainan avustamisen osalta. Samaan aikaan Saksa ilmoitti vähentävänsä jopa 50 prosenttia sotilaallista apua Ukrainalle ja EU:ssa on Leftissä kannatusta samoille ajatuksille.

Kun Trump mahdollisesti valitaan, aivan erityinen ydinkysymys Euroopan kannalta on se, mitkä ryhmät haluavat ajaa Euroopassa Ukrainan avustamista alas ja osaltaan mahdollistaa Venäjää jopa voittoon.

PS:n ryhmä, samoin Kokoomuksen, Keskustan, RKP:n, demarien ryhmä on valmis siihen mitä tarvitaan. Mutta vasemmisto ei ole ja tämä on se ydinasia meppien väittelyssä.
Minulla on sellainen käsitys, että päätökset Ukrainan tukemisesta tekee EU:n komissio. Se on se paikka, missä Unkarikin asioita jarruttaa.
Eli pääseekö Leftin ryhmä edes haittaamaan Ukrainan tukemista, kun se on muutenkin EPP:n, S&D:n ja Renewin (ja vihreiden, jotka tukivat Ursula von der Leyenin valintaa) muodostaman koalition ulkopuolella. Toki onhan tuo poliittisessa mielessä paha, että Venäjää tukevia meppejä löytyy vasemmistosta niin paljon.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Minulla on sellainen käsitys, että päätökset Ukrainan tukemisesta tekee EU:n komissio. Se on se paikka, missä Unkarikin asioita jarruttaa.

Komissio tekee päätökset ja ääritilanteessa - jossa ollaan jo parissakin asiassa - parlamentti voi haastaa komission tai sen puheenjohtajan oikeuteen.

Eli pääseekö Leftin ryhmä edes haittaamaan Ukrainan tukemista, kun se on muutenkin EPP:n, S&D:n ja Renewin (ja vihreiden, jotka tukivat Ursula von der Leyenin valintaa) muodostaman koalition ulkopuolella. Toki onhan tuo poliittisessa mielessä paha, että Venäjää tukevia meppejä löytyy vasemmistosta niin paljon.

Kyse on moraalista. Vuonna 2024 yhtenä Euroopan kohtalon vuotena on moraalitonta kuulua EU:ssa ryhmään, jossa iso osa mepeistä toimii Venäjän toiveiden mukaisesti. Lisäksi Venäjä hyödyntää jokaista osinkin venäjämyönteistä meppiä omassa propagandassaan Venäjällä ja myös länsimaissa. Se, että Left poikkesi isosti venäjämyönteisyydellään äänestyksessä Ukrainan tuesta vielä enemmän poikenneen äärioikeiston kanssa, saa Venäjältä valikoitua kiitosta ja Leftia kannustavia juttuja.

Venäjä haluaa propagandaansa mahdollisimman suuren määrän meppejä ja ryhmiä, joita se voi nostaa Saksassa ja kaikkialla esimerkkeinä oikeista ajatuksista rauhan osalta.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Eniten minua (politiikan) maailmassa nykyään ketuttaa

1) Suoranainen valehtelu on tullut täysin hyväksytyksi asiaksi ja kun valhetta riittävän kauan toistaa, niin silloin viimeistään siitä tulee totuus ainakin oman kultin sisällä

2) Vika on aina jossain muualla kuin peilissä
 

MENTALSPORT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Otetaan nyt yhteenveto Tynkkynen vs Saramo kun ehdin tuon taistelun lukemaan.

Pisteet Tynkkyselle siitä, että vei keskustelussa 6-0 puoluetasolla osittaisella Kremlin tuella ja osittaisella Kremlin rahoituksella pyörivään EU-ryhmään kuuluvaa Saramoa. Pisteet myös Vihreiden meppi Ville Niinistölle huomiosta vassarien EU-menosta: ”Änkyröinti jatkunee”
Nyt kun en itse seurannut äänestystä niin kysyn mielenkiinnosta että mitenkä suomalaisen vasemmistoliiton edustajien äänet menivät verrattuna suomalaisen laitaoikeistopuolue perussuomalaisten kanssa? Oliko niissä eroavaisuuksia ja äänestivätkö Li ja kumppanit esimerkiksi tyhjää?
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Onhan tässä kaikilla puolueilla venäjämyönteisiä ratkaisuja ja sinisilmäisyyttä takanaan. Mutta kyse on juuri nyt siitä, mitä EU tekee Ukrainan avustamisen osalta. Samaan aikaan Saksa ilmoitti vähentävänsä jopa 50 prosenttia sotilaallista apua Ukrainalle ja EU:ssa on Leftissä kannatusta samoille ajatuksille.
Saksan ilmoittama vähennys perustuu oletukseen Venäjältä jäädytettyjen varojen yms saamiseen korvaavana tukena Ukrainan käyttöön. Saksan ilmoitus ei tarkoita sitä, että tuki puolittuu. Jostain syystä vasemmiston kantaa kovasti korostetaan ja laitaoikeiston vähätellään. Itselleni olennaista on Venäjää tukevien määrä EU:ssa, ei miltä suunnalta se tulee. Orbanin Patriooteilla on tuplasti enemmän meppejä kuin Leftillä. En usko laitavasemmiston nousuun mutta laitaoikeisto on nousussa. Putinin ystävät Orban, Le Pen, Meloni jne ovat potentiaalisia ongelmia EU:lle ja Ukrainalle jatkossa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Nyt kun en itse seurannut äänestystä niin kysyn mielenkiinnosta että mitenkä suomalaisen vasemmistoliiton edustajien äänet menivät verrattuna suomalaisen laitaoikeistopuolue perussuomalaisten kanssa? Oliko niissä eroavaisuuksia ja äänestivätkö Li ja kumppanit esimerkiksi tyhjää?
Vasemmistoliiton edustajat ja Perussuomalaisten edustaja äänestivät samalla tavalla.
 

MENTALSPORT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Vasemmistoliiton edustajat ja Perussuomalaisten edustaja äänestivät samalla tavalla.
Eli siis meidän Vasemmiston ja laitaoikeiston edustaja tappelivat siitä, kun olivat asiasta samaa mieltä? Ja tässä keskustelussako agenttikusettaja Tynkkynen veti 6-0 voiton @Cobol ? Kaverihan nolas ittensä totaalisesti jos katsoo noita tän päivän ulostuloja Soinilta ym.

No jokatapauksessa, jos oikein tulkitsin nyt niitä äänestyskäyttäymistä niin oliko nyt niin että selkeästi suurempi vastustus päätöslausemmalle tuli kuitenkin äärioikeistosta?
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Tynkkynen teki vähän enemmän Supolle hommia samoihin aikoihin.

” Vuosina 2019–2024 perussuomalaiset kuului Euroopan parlamentissa äärioikeistolaiseen Identiteetti ja demokratia -ryhmään.

Soini huomauttaa, että Tynkkynen on itse omilla sivuillaan kertonut matkoistaan tutustumaan Hollannin Geert Wildersin oikeistopopulistiseen vapauspuolueeseen, Ranskan Marine Le Penin laitaoikeistoon kuuluvaan Kansalliseen liittoutumaan ja laitaoikeiston Vaihtoehto Saksalle -puolueeseen.

– Kun katsoo nuo reissut Venäjä-mielisten luo, voinee tehdä johtopäätöksen: Tynkkysen omaa toimintaa omasta halusta, joka ajoittuu samalle aikajanalle Tverin reissun kanssa, Soini viestittää.”

 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Tynkkynen teki vähän enemmän Supolle hommia samoihin aikoihin.

” Vuosina 2019–2024 perussuomalaiset kuului Euroopan parlamentissa äärioikeistolaiseen Identiteetti ja demokratia -ryhmään.

Soini huomauttaa, että Tynkkynen on itse omilla sivuillaan kertonut matkoistaan tutustumaan Hollannin Geert Wildersin oikeistopopulistiseen vapauspuolueeseen, Ranskan Marine Le Penin laitaoikeistoon kuuluvaan Kansalliseen liittoutumaan ja laitaoikeiston Vaihtoehto Saksalle -puolueeseen.

– Kun katsoo nuo reissut Venäjä-mielisten luo, voinee tehdä johtopäätöksen: Tynkkysen omaa toimintaa omasta halusta, joka ajoittuu samalle aikajanalle Tverin reissun kanssa, Soini viestittää.”

Deep cover. Luoja yksin tietää kuinka monta putinistia on salamurhannut noilla retkillään. Mutta ei kerro. Ilmeisesti on sentään eläkkeellä kun voi jo noin vapaasti paljastella taustaansa. Kaipa tuossa ammatissa kuluu loppuun nopeasti.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Eli siis meidän Vasemmiston ja laitaoikeiston edustaja tappelivat siitä, kun olivat asiasta samaa mieltä? Ja tässä keskustelussako agenttikusettaja Tynkkynen veti 6-0 voiton @Cobol ? Kaverihan nolas ittensä totaalisesti jos katsoo noita tän päivän ulostuloja Soinilta ym.

No jokatapauksessa, jos oikein tulkitsin nyt niitä äänestyskäyttäymistä niin oliko nyt niin että selkeästi suurempi vastustus päätöslausemmalle tuli kuitenkin äärioikeistosta?
Kyse oli siitä että Vasemmistoliiton Europarlamenttiryhmässä äänestä jakautuivat. Kyllä ääniä oli eniten (18), mutta ei ääniä oli miltei yhtä paljon (15) ja tyhjää äänesti samoin miltei yhtä paljon jäsenistä (13). ECR ryhmässä johon Tynkkynen kuuluu kyllä ääniä oli 69, ei ääniä 7 ja tyhjää ei äänestänyt kukaan. Eli kyse oli siitä että Vasemmistoliitto kuuluu venäjämieliseen ryhmään.


Sieltä voi laskeskella itse jos haluaa (alin dokumentti).
 

MENTALSPORT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Kyse oli siitä että Vasemmistoliiton Europarlamenttiryhmässä äänestä jakautuivat. Kyllä ääniä oli eniten (18), mutta ei ääniä oli miltei yhtä paljon (15) ja tyhjää äänesti samoin miltei yhtä paljon jäsenistä (13). ECR ryhmässä johon Tynkkynen kuuluu kyllä ääniä oli 69, ei ääniä 7 ja tyhjää ei äänestänyt kukaan. Eli kyse oli siitä että Vasemmistoliitto kuuluu venäjämieliseen ryhmään.
Kyllä ovat osa ryhmää vasemmistolaista. Toisaalta jos äänestävät kuitenkin tuollatavalla ni sehän on vain hyväksi. Edelleen näyttää siltä että äärioikeistolla on suurempi tuki venäjää kohtaan
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Mietin tätä termiä "laitaoikeisto" - jäsen @Cobol sitä jossain vaiheessa muistaakseni avasi, mutta meni silloin vähän ohi. Itse olen välttänyt PS:n kutsumista "äärioikeistolaiseksi", mutta sitten käyttänyt termiä kansallisradikaali, mikä minusta on hyvä. "Laitaoikeisto" kuulostaa jotenkin epämääräiseltä ja liudentavalta, onkos muuten olemassa myös "laitavasemmistoa" ja ketkä siihen kuuluvat?
 
Viimeksi muokattu:

MENTALSPORT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Mietin tätä termiä "laitaoikeisto" - jäsen @Cobol sitä jossain vaiheessa muistaakseni avasi, mutta meni silloin vähän ohi. Itse olen välttänyt PS:n kutsumista "äärioikeistolaiseksi", mutta sitten käyttänyt termiä kansallisradikaali, mikä minusta on hyvä. "Laitaoikeisto" kuulostaa jotenkin epämääräiseltä ja liudentavalta, onkos muuten olemassa myös "laitavasemmistoa" ja ketkä siihen kuuluvat?
Hyvää mietintää. Lisäksi uskallan kyllä väittää tähän yleiseen Eurooppakeskusteluun ja mihin ryhmään mikin kuuluu niin eiköhän Perussuomalaiset symppais siellä ID:n kanssa vieläkin jos Putin ei olisi lähtenyt järjettömään hyökkäyssotaansa Ukrainaan.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Saksan ilmoittama vähennys perustuu oletukseen Venäjältä jäädytettyjen varojen yms saamiseen korvaavana tukena Ukrainan käyttöön. Saksan ilmoitus ei tarkoita sitä, että tuki puolittuu.

Ei toivottavasti tarkoita, mutta Saksa vähentää tukeaan kuten kirjoitin.

Jostain syystä vasemmiston kantaa kovasti korostetaan ja laitaoikeiston vähätellään. Itselleni olennaista on Venäjää tukevien määrä EU:ssa, ei miltä suunnalta se tulee. Orbanin Patriooteilla on tuplasti enemmän meppejä kuin Leftillä. En usko laitavasemmiston nousuun mutta laitaoikeisto on nousussa. Putinin ystävät Orban, Le Pen, Meloni jne ovat potentiaalisia ongelmia EU:lle ja Ukrainalle jatkossa.

Jostain syystä Li Anderssonin ryhmän osittaista venäjämielisyyttä ei todellakaan Suomessa korosteta. Vasemmistohan on lähinnä hiljaa ja meppinsä osoitteli tästä 2024 moraalittomuudesta Kokoomusta aiemmin.

Eli siis meidän Vasemmiston ja laitaoikeiston edustaja tappelivat siitä, kun olivat asiasta samaa mieltä? Ja tässä keskustelussako agenttikusettaja Tynkkynen veti 6-0 voiton @Cobol ? Kaverihan nolas ittensä totaalisesti jos katsoo noita tän päivän ulostuloja Soinilta ym.

Edelleen tekstini koski vuoden 2024 tilannetta. Siis yli 2 vuotta sen jälkeen kun Venäjä käynnisti suurhyökkäyksen Ukrainaan. Millä moraalilla heilastellaan venäjämielisten ryhmissä? PS ymmärsi ettei näin voi toimia ja lähti. Vassarit eivät.

Miksi tämän moraalittomuuden myöntäminen on vasemmalla niin vaikeaa?

Mietin tätä termiä "laitaoikeisto" - jäsen @Cobol sitä jossain vaiheessa muistaakseni avasi, mutta meni silloin vähän ohi. Itse olen välttänyt PS:n kutsumista "äärioikeistolaiseksi", mutta sitten käyttänyt termiä kansallisradikaali, mikä minusta on hyvä. "Laitaoikeisto" kuulostaa jotenkin epämääräiseltä ja liudentavalta, onkos muuten olemassa myös "laitavasemmistoa" ja ketkä siihen kuuluvat?

Kansallisradikaali on yksi käyvä termi. Eurooppalaisessa akateemisessa tutkimuksessa oleellista on tehdä ero laitaoikeistossa (radical right) radikalismin ja ääriajattelun välillä. Laitaoikeisto jakaantuu kahteen ryhmään, reformistiseen ja vallankumoukselliseen.

Äärioikeisto (extreme right) sitä vastoin joko ideologian tai toiminnan tasolla hylkää pluralistisen ja liberaalin demokraattisen järjestelmän. Se näkee myös väkivallan mahdollisena toimintakeinona, tai ainakin oikeuttaa sen joissain tilanteissa. Äärioikeisto ja sen määritelmät – Politiikasta

Jos käytetään Saksan puolueita esimerkkeinä, AfD on äärioikeistoa ja se näkee väkivallan työkaluna ottaa Saksa haltuun. Laitavasemmistoa/äärivasemmistoa on Die Linke ja siitä erkaantunut ja uudeksi puolueeksi hyvin eu-vaaleissa menestynyt Sahra Wagenknechtin puolue.

Mulla on jossain kirjassani laitavasemmiston ja äärioikeistonvasemmiston määritelmä muistaakseni joltain asiaan perehtyneeltä brittitutkijalta, joten ensi viikolla tästä jotain.
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: mjr

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Itse olen käsittänyt, että termiä ”laitaoikeisto” voidaan käyttää oikeistollle, joka kunnioittaa demokratian pelisääntöjä ja pyrkii tavoitteisiinsa parlamentaarisin keinoin.
Sen sijaan äärioikeisto on valmis valtaan pääsemiseksi myös demokratian vastaisiin keinoihin.
Nähdäkseni persut eivät ole valmiita vallankumoukseen, mutta puolueen johtoa myöten on vaikuttamassa umpirasisteja, jotka eivät yritä edes peittää maailmankatsomustaan.
Itse olen sanonut, että minä peräkammarin poika olen naureskellut pikimustille wolttikuskeille, mutta sanon painokkaasti:
- Jokainen Suomessa asuva on lain edessä täsmälleen samassa asemassa kuin minä itse.
 

MENTALSPORT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Miksi tämän moraalittomuuden myöntäminen on vasemmalla niin vaikeaa?
Mitä moraalitonta suomen vasemmistoedustajat tekivät äänestäessään päätöslauselman puolesta samoin kuin Tynkkynen?

Itse korostat kokoajan vasemmistolaisuudesta johtuvia "ongelmia" vaikka oman puolueesi nuoleskelu suomalaisen laitaoikeiston kanssa on vähintäänkin kiusallista ja suurimmalta määrin jopa haitallista Suomen valtiolle.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Ei toivottavasti tarkoita, mutta Saksa vähentää tukeaan kuten kirjoitin.
Mutta se olennainen eli Ukrainan saama tuki ei vähene. Saksan tukea on tapana arvostella riittämättömäksi vaikka Saksa on Yhdysvaltojen jälkeen suurin avustaja ja BKT:hen suhteutettuna Yhdysvaltoja (ja Britanniaa) suurempi. Kunhan muistutin, ei tarvitse vastata. Ketjukin on väärä.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Niinpä, jotkut poliitikot tekevät yhteistyötä Putinin Venäjän kanssa, jotkut ovat oman maansa salaisen palvelun operatiiveja. Valinta on kristallinkirkas, Jason Bourne vai Ivan Drago?
Tai Tynkkysen tapauksessa vertailukohtana voisi toimia Poliisiopisto-elokuvien Proctor.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Mitä moraalitonta suomen vasemmistoedustajat tekivät äänestäessään päätöslauselman puolesta samoin kuin Tynkkynen?

Kiistahan lähti liikkeelle kun Tynkkynen kertoi Leftin selvästi alle enemmistön tuesta Ukrainalle. Tähän Saramo vastasi ja nosti mm. Kokoomuksen vuosien takaiset Venäjätoimet esille "puolustautuessaan" olkiukkoilemalla. Kuten varmaan huomasit, kirjoitin Leftista ja sen mepeistä ja vertasin PS:n irtoamiseen ID:sta, joka on Leftin tapaan venäjämyönteinen. Kerroin myös, että Venäjä hyödyntää Leftin linjattomuutta propagandassaan länteen. Oli hienoa, että PS jätti venäjämyönteisen seuran, mutta on paska huomata, että Vas ei samaa puheistaan huolimatta ilmeisesti edes halunnut.



Mutta se olennainen eli Ukrainan saama tuki ei vähene. Saksan tukea on tapana arvostella riittämättömäksi vaikka Saksa on Yhdysvaltojen jälkeen suurin avustaja ja BKT:hen suhteutettuna Yhdysvaltoja (ja Britanniaa) suurempi. Kunhan muistutin, ei tarvitse vastata. Ketjukin on väärä.

Ketju on väärä, mutta ei se näin mene. Osa EU-maista ei maksa osuuttaan ja osa jarruttaa muiden maksamien rahojen menoa Ukrainaan. Esimerkkinä EU:n ns. rauhanrahasto, josta ei ole mennyt vajaan 7 mrd:n eurosta senttiäkään Ukrainaan koska Unkari ei halua. Tästä määrästä luokkaa 5.5 mrd on ns. tappavaa apua. Se on myönnetty, mutta ei ole toimitettu. Maksamattomuus koskee pitkää aikaa eli 5/2023-7/2024. EU | Unkari sai 6,5 miljardia Ukraina-rahaa jumiin Euroopan rauhanrahastoon, josta on tullut sotarahasto

Vakaita maksajia siis tarvitaan 100 % määrällä, koska epävakaita maksajia on ja lisäksi Unkari, joka torppaa kaiken mahdollisen minkä pystyy.

Ukraina voi jäädä osin ilman sille myönnettyä rahaa myös 2025 kun Orban ei suostu. Myös moni muu maa, kuten Ranska, Italia tai Espanja, voi pienentää sotilaallista apuaan 2025, joten Ukrainan tilanne rahojen osalta voi olla samanlainen kuin ammusten osalta 2024. Luvattiin vaan tulee paljon vähemmän.

Ketjun aiheeseen jatkossa.
 
Viimeksi muokattu:

MENTALSPORT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Kuten varmaan huomasit, kirjoitin Leftista ja sen mepeistä ja vertasin PS:n irtoamiseen ID:sta, joka on Leftin tapaan venäjämyönteinen. Kerroin myös, että Venäjä hyödyntää Leftin linjattomuutta propagandassaan länteen. Oli hienoa, että PS jätti venäjämyönteisen seuran, mutta on paska huomata, että Vas ei samaa puheistaan huolimatta ilmeisesti edes halunnut.
En huomannut koska kyseessä oli suomalaisen vasemmistoliiton ja suomalaisen Perussuomalaisten puolueiden henkilöiden välinen vääntö ja keskustelu heidän venäjämielisyydestään.

Mutta sen olen huomannut, että sinulla on kohtuullisen ärsyttävä tapa muokata viestejä aika paljonkin viestin lähettämisen jälkeen ja lisäilet niihin todella paljon tekstiä.

Pääasia varmasti on että, meidän mepit uskaltavat äänestää meidän maamme kannalta oikein tälläisissä isoissa asioissa. Tästä voimme varmasti olla samaa mieltä.

Ja vielä yleisesti lopuksi Unionin vasemmistoa ei voi verrata Unionin oikeistoon venäjäsymppauksessa. Oikeisto vie tässä kyllä sen sun mainitseman 6-0 voiton.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös