Kai tänne täytyy vastata..
En ole puolueen jäsen, mutta näillä näkymin aion äänestää Perussuomalaisia. Pari juttua, mikäli ketään kiinnostaa.
- Meidän pitäisi ohjata voimavarat omien kansalaisten hyvinvointiin, sillä rahaa on rajatusti ja omat kansalaisetkin voivat huonosti. "Omat ensin"-ajattelutapa lienee yleistä niin isommissa kuin pienemmissä ympyröissä. Niin Suomessa kuin Somaliassa tai missä vaan muualla.
- Ajatus "koko maailman pelastamisesta" on kyllä melko hullua. Kaunis ajatus, mutta käytännössä mahdoton toteuttaa. Pienessä mittakaavassa esim. minäkin katson ensin että omalla perheellä on kaikki hyvin ja kun niin on, katson ympärille että voinko auttaa jotain muuta. Ihan normaalia, ei rasistista ajattelua vai mitä? Tottakai minäkin toivon että kaikilla olisi kaikki hyvin, mutta kun ei ole. Pitääkö meidän pistää valtava määrä rahaa pohjattomaan kuiluun ja huomata että fyrkat meni mihin meni ja että oma väki on edelleen nälissään?
- Homot. Minun puolestani homot saavat olla homoja niin paljon kuin tykkäävät. Ei se minua haittaa. Mutta jos minun täytyy katsella lihavaa karvaperseistä miestä joka pukeutuu pinkkeihin bikineihin ihan vaan sen takia että heillä on siihen oikeus, niin sanon että se on mielestäni vastenmielistä. En pidä siitä, enkä haluakaan. Miksi minun pitäisi? Onhan minullakin kait oikeus rynnätä vaikka moskeijaan kinkku kainalossa ja ilmoittaa että "Minä tulen nyt tänne syömään sikaa, piditte siitä tai ette. Mutta minulla on oikeus!" Teon järkevyydestä voi joku taas olla eri mieltä.
- Ja miksi pitää väkisin päästä kirkossa naimisiin? Kun se ei ole välttämätöntä kuitenkaan? Jos kirkko ei halua homoja vihkiä, niin olkoon vihkimättä. Kai sitä maistraatissakin naimisiin pääsee? Tämä kirkosta eroamis-buumi on kyllä niin hassua. Toki kaikilla on oikeus erota sieltä jos haluaa, mutta samalla täytyy myös hyväksyä se, että kummiksi ei pääse, ynnä muuta. Mielestäni samalla myös nämä tyypit menettävät oikeutensa valittaa siitä, että sunnuntaisin pitää saada tuplapalkka ja suurjuhlapyhisin tripla, jne. Tulee mieleen mus.. anteeksi, romanit, jotka haluavat itselleen vain oikeudet, mutta eivät velvollisuuksia.
Olisihan tässä vaikka kuínka tarinaa kerrottavana ja painottettavana ihan maalaisjärjellä, tai vaikka kaupunkilaisjärjellä, mutta enpä nyt jaksa enempää julistaa. Sitä vaan toivon, että pannaan nyt omat asiat kuntoon ensin ja sitten vasta katsellaan että pystytäänkö johonkin muuhun. Samassa veneessä tässä ollaan kuitenkin.