Mainos

Perussuomalaiset

• 5 880 195
  • 46 175

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Enää? Vanhasen suhteesta tehtiin kirja. Kanerva sai potkut lääh puuh viestin takia.

Hauska myös miten arkipäiväistä osalla on ilmeisesti pienet rasistiset viestit ja natsi symppaukset kaverien kesken.
Yksityisiä viestejä on tosiaan julkaistu varmaan niin kauan kun yksityisiä viestejä on lähetetty, mutta vain willen kohdalla kyse on ajojahdista. Mielenkiintoista kyllä tämä ja panee miettimään miksi näin. Luulisi että siinä uhriutumisen pelikirjassa on joku muukin sivu.

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Niin no, näinhän tuota tuntuu Perussuomalaisetkin ajattelevan. Ne kyläläiset vaan huutaa niin perhanan kovaa, että ei oikein voi olla häiriintymättä siitä...
Ehkä siinä on myös se ongelma, ettei ole sitä kontekstia - minä tykkään ironiasta ja parodiasta ja olen noin kirjaimellisesti kirjoittanut sangen hurjiakin tekstejä. Mutta vaikuttavatko näiden ministerien kirjoitukset juurikaan ironisilta, kirjaimellista sisältöään vastaan kääntyviltä? Itse epäilen, että a) ne oli kirjoitettu täysin tosissaan ja b) niitä ei oikeasti kaduta yhtään mitenkään. Mutta tosiaan, meillä oli vaalit ja meillä on laillinen hallitus, näillä mennään.

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Arvoilla ei tietysti ole mitään tekemistä poliittisen päätöksenteon kanssa?

Ehkä hieman laiskaa verrata itärajan taakse, mutta taidan silti hieman niin tehdä. Jokuhan voi pitää esim. Putinia fiksuna eikä lainkaan tyhmänä. Arvot ei varmaan ole samat kuin suurimmalla osalla.

Joskus on hyvä, että ihan ministerinäkin on kylmä mulkku. Olen kuullut lainsäädäntöneuvoksilta tarinoita ministereistä, joita jossain arvopaperimarkkinaoikeudellisissa sääntelyuudistuksissa on kiinnostanut lähinnä tasa-arvokysymykset. Tällainen ministeri pitää sitten mahdollisesti lähettää unionin pöytiin sun muualle ajamaan Suomen etua alan asioissa. Ei välttämättä optimaalinen tilanne.

Persut ovat arvoillaan saaneet äänensä ja niillä äänillä ansainneet salkkunsa. Siltä osin varmaan olisi paras, että heistä osaavimmat päätyisivät niille paikoille.

Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Niinpä, täytyy sanoa, että omat jutut kännissä ja läpällä ovat selkeästi ihan nuijapäitä joulukaloiksi. Anyways, Rydmanin valinta Junnilan tilalle oli selkeä up yours Orpolle ja tässä sitä satoa nyt iloisesti niitetään.
Pitää hieman ottaa kiinni tähän yleiseen väitteeseen joka tuntuu toistuvan usein. Ihmettelen miten joku kuvittelee, että Suomessa valitaan ministereitä vittuillakseen toiselle hallituskumppanille.

Varsinkin kun Kokoomus äänesti luottamusta Junnilalle, niin tämä on todella räikeä vale.

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs

Jaahas, Rydman sittenkin harkitsee vielä jatkotoimia. Hyvä. Kyllä tällainen touhu on hyvä heti alkuun selvittää ennakkotapausten muodossa.

Riikka Purran kommentti on myös melko osuva, ja taisin tuossa aiemminkin sitä jo itse mukailla...:

"– Poliitikko on julkinen henkilö, mutta hänelläkin on yksityinen piirinsä. Aiemmin ilmitulleiden seikkojen perusteella toisella osapuolella on selvä vahingoittamistarkoitus suhteessa Rydmaniin, Purra sanoi HS:lle."

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Pitää hieman ottaa kiinni tähän yleiseen väitteeseen joka tuntuu toistuvan usein. Ihmettelen miten joku kuvittelee, että Suomessa valitaan ministereitä vittuillakseen toiselle hallituskumppanille.

Varsinkin kun Kokoomus äänesti luottamusta Junnilalle, niin tämä on todella räikeä vale.
Mitäs siitä nyt voi muuta sanoa? Tyyppi heitettiin ulos Kokoomuksen ryhmästä sisäisen tutkimuksen jälkeen, jossa pääosassa olivat kokoomusnuorten kertomukset. Muuten nyt tuli vastaan tuo kontekstista erotettu "me natsit ei tykätä semmoisista jutsku-jutuista" -läppä. On kyllä tässä. Mutta ilmeisesti about jokainen maailman ihminen heittelee tämmöisiä juttuja kännissä ja läpällä.

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mitäs siitä nyt voi muuta sanoa?

Onko ihan mahdottomuus, että Perussuomalaiset katsoivat Rydmanin olevan paras mahdollinen ukko (tai akka) tuohon positioon?

edit. Eiköhän Ilveskin kasaa joukkueensa ensisijaisesti oma menestys etusijalla, ei Tapparan näpäyttäminen. Toki plussaahan se on, jos samalla saa näpäytettyä...

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Onko ihan mahdottomuus, että Perussuomalaiset katsoivat Rydmanin olevan paras mahdollinen ukko (tai akka) tuohon positioon?
Tiedätkö, itse asiassa ei, luoja paratkoon... Mutta sen tiesivät, että nimitys Junnilan eron jälkeen oli märkä rätti Kokoomuksen kasvoille.

(1)
  • Tykkää
Reactions: Risa
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mitäs siitä nyt voi muuta sanoa? Tyyppi heitettiin ulos Kokoomuksen ryhmästä sisäisen tutkimuksen jälkeen, jossa pääosassa olivat kokoomusnuorten kertomukset. Muuten nyt tuli vastaan tuo kontekstista erotettu "me natsit ei tykätä semmoisista jutsku-jutuista" -läppä. On kyllä tässä. Mutta ilmeisesti about jokainen maailman ihminen heittelee tämmöisiä juttuja kännissä ja läpällä.
Miten tämä viesti liittyy lainaamani viestin boldattuun osaan johon otin kantaa?

Kuten sanoin niin ei Perussuomalaisilla ole mitään tarvetta vittuilla hallituskumppaneille joillain ministerivalinnoilla. Tuo kuulostaa täysin absurdilta kun ottaa huomioon Kookoomuksen äänestäneen Junnilan luottamuksen puolesta.

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tiedätkö, itse asiassa ei, luoja paratkoon... Mutta sen tiesivät, että nimitys Junnilan eron jälkeen oli märkä rätti Kokoomuksen kasvoille.

Niin no, tämä nyt on pelkkää spekulaatiota, ei meistä kukaan voi varmasti tietää totuutta siellä taustalla. Mutta ainakin palstatotuus tästä on saatu aikaiseksi, jos ei muuta.

...

Ihan aikuisten oikeasti odotan syksyä, että päästäisiin vihdoin itse asiaan. Meillä on hyvä hallitusohjelma, sen toteuttamista yrittävät porukka on.. No ehkä hyvä. Nyt voitaisiin antaa persuillekin mahdollisuus näyttää se kyvykkyys toimia hallituksessa. Hutkitaan sitten, jos hutkittavaa on. Ainakaan vielä ei usko ole hallituskumppaneilta loppunut.

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Juuri näin. Wille Rydman voi hyvinkin olla yksi pätevimmistä ainakin, mitä heiltä tuohon löytyy. Silti tuo nimitys samalla haisee tänne Poriin asti siltä, että sillä haluttiin trollata joka puolelle. Kokoomukselle, oppositiolle sekä juuri Helsingin Sanomille.

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Kokoomukselle, oppositiolle sekä juuri Helsingin Sanomille.
Noista kolmesta vähiten haluaisin suututtaa Hesarin... Mietin että olisiko Aatos Erkon aikaan käyty näin kylmästi tuoreen hallituksen kimppuun, mutta oli toisaalta arvoiltaan liberaali kosmopoliittinen anglofiili, että ehkäpä olisi antanut luvan.

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
Me natsit ei oikein tykätä semmoisista jutskujutuista.

Onko tällainen natsi-läppä yleistäkin ihmisten keskuudessa? En itse tiedä, mutta toisaalta en ehkä tunnekaan niin paljon ihmisiä, että osaisin sanoa. Toivottavasti tämä juttu ei kuitenkaan leviä liiaksi ulkomaalaisessa, esimerkiksi saksalaisessa mediassa, sillä sitten pitää etsiä jo kolmas elinkeinoministeri aiempien elinkeinoministerien natsisymppauksen vuoksi.

Mutta ei noissa viesteissä minulle mitään ongelmaa ole; näyttäisi ihan siltä, että oikeaan joukkueeseen Wille on päätynyt pelaajasiirtonsa jälkeen.

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus

edit. Eiköhän Ilveskin kasaa joukkueensa ensisijaisesti oma menestys etusijalla, ei Tapparan näpäyttäminen. Toki plussaahan se on, jos samalla saa näpäytettyä...
Risto Dufvaa lainatakseni, ei tarvi olla maailman paras, riittää että on paras paikalla olijoista. Sopinee siis willeen ihan hyvin.

Tuamas

Jäsen
Minä priorisoin kompetenssin ja asiaosaamisen arvojen edelle. Nyky-yhteiskunnassa valtavan iso osa kansasta haluaa tehdä toisin, ja siinä on mielestäni itsessään todella iso ongelma. Ei ehkä kyllä ole enää tämän ketjun asiaa se...

Mikä on esimerkiksi Riikka Purran kompetenssi johtaa valtiovarainministeriötä?

Tai relevantti siihen liittyvä asiaosaaminen?

Purrahan on saavuttanut asemansa puhtaasti arvojen ja arvopolitiikan kautta, ei minkään erityisen kompetenssin.

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mikä on esimerkiksi Riikka Purran kompetenssi johtaa valtiovarainministeriötä?

Tai relevantti siihen liittyvä asiaosaaminen?

Purrahan on saavuttanut asemansa puhtaasti arvojen ja arvopolitiikan kautta, ei minkään erityisen kompetenssin.

Kuka tuolta sitten persuista olisi Purraa parempi vaihtoehto tuohon? Kansa on kuitenkin äänestänyt, ja sen pohjalta ollaan tässä. En minä ainakaan äkkiseltään keksi ketään muutakaan, joka Purran saappaisiin pystyisi astumaan.

edit. No jaa, jos koulutuspohjan mukaan mennään, niin Rydman voisi olla aika hyvä tuohon. Vaan, ei taida kelvata sinulle tai muullekaan hallitusta vastustavalle taholle?

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Kuka tuolta sitten persuista olisi Purraa parempi vaihtoehto tuohon? Kansa on kuitenkin äänestänyt, ja sen pohjalta ollaan tässä. En minä ainakaan äkkiseltään keksi ketään muutakaan, joka Purran saappaisiin pystyisi astumaan.
Ei sen ministerin tarvi kansanedustaja olla. Siihen saa kyllä nimetä sen pätevimmän vaihtoehdon jos niikseen tulee.

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Me natsit ei oikein tykätä semmoisista jutskujutuista.

Onko tällainen natsi-läppä yleistäkin ihmisten keskuudessa?
Ennen Junnila casea "Hitler kuulee" videot olivat yleinen naurunaihe.

Sellainen on mm veistetty Jatkoajan JYP-osiosta sekä muutama kuukausi sitten Saipasta

Junnila casen yhteydessä me kaikki teeskenneltiin ettei millekään natsiaiheiselle ole voinut koskaan naurakkaan eikä me olla koskaan nähty yhtään "Hitler kuulee" videota eikä moista ilmiötä ole ollut lainkaan olemassa.

(1)
  • Tykkää
Reactions: DrE

Tuamas

Jäsen

Niin, toki tuo on persuissa pysyvä ongelma, Puisto varmaan lähimpänä salonkikelpoista.

Lähinnä se pointti oli siinä, että eihän Purralla mitään erityistä kompetenssia tai osaamista ole taustalla, vaan on puhtaasti näiden halveksimiesi arvojen ja niihin liittyvän poliittisen toiminnan johdosta saavuttanut asemansa.

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
Niin, toki tuo on persuissa pysyvä ongelma, Puisto varmaan lähimpänä salonkikelpoista.

Lähinnä se pointti oli siinä, että eihän Purralla mitään erityistä kompetenssia tai osaamista ole taustalla, vaan on puhtaasti näiden halveksimiesi arvojen ja niihin liittyvän politiikan johdosta saavuttanut asemansa.

Politiikka on siitä ”hyvä” ala, että kuka vain voi tehdä mitä vain. Tarja Halonenkin oli Puolustusvoimien ylipäällikkö, tuskin kummoisella sotilaskokemuksella hänkään.

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs

Lähinnä se pointti oli siinä, että eihän Purralla mitään erityistä kompetenssia tai osaamista ole taustalla, vaan on puhtaasti näiden halveksimiesi arvojen ja niihin liittyvän politiikan johdosta saavuttanut asemansa.

Puisto olisi kieltämättä ollut jees ihan kokoaikaiseksi, mutta ilmeisesti itse ei halunnut.. (?)

En minä halveksi arvoja, kuten jo aiemmin kirjoitinkin. Minä vain priorisoin kompetenssin niiden edelle.

Ja edelleenkin, jos 20% kansasta on sitä mieltä, että Riikka Purrassa on ministeriainesta, niin eikö demokraattisessa valtiossa se tule hyväksyä? Ihan sama, mikä sen 20% äänestysmotiivi on, he kuitenkin ovat halunneet Purran päättävään asemaan. Ja eikös Riikka Purran äänisaalis sitäpaitsi ollut kaikkien aikojen korkein eduskuntavaaleissa? Ja nyt ihmiset huutavat kovaan ääneen, että väärin äänestetty.. (?)

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy