On siinä ihan hiuksenhieno ero ehkä sinunkin silmissä, että minkä laidan porukka vetelee puolueessa naruista. Toki Soinin oma moka, että kuvitteli voivansa noita hallita ja käyttää hyväkseen.
Minua kiristää tämä asetelma, että Soini pääse joka mediaan toitottamaan ja hakemaan synninpäästöä itselleen kertomalla kuinka puolue on täysin eri kuin hänen aikanaan. Sama sakki kelpasi hänen puolueeseensa kuin tälläkin hetkellä on. Loppuviimein heitä oli puolueessa niin paljon, että heidän ehdokkaansa Halla-aho pesi selvin numeroin Soinin perintöprinssi Terhon.
Jos Perussuomalaiset haluaa nähdä puolueena rasistisena, niin silloin voi sanoa että suurin yksittäinen henkilö rasismin nousussa Suomessa on Timo Soini. Soini yhdessä Veikko Vallinin kanssa pyysi Halmeen ehdolle. Halmeen kampanja on valituiksi tulleista kansanedustajista kenties kaikkein rasistisin kautta aikojen. Soini itse on kutsunut Halmetta perussuomalaisten kantoraketiksi.
Siksi en voi käsittää miksi Soini nostetaan mediassa toistuvasti asetelmaan, jossa hän pääsee arvostelemaan persuja milloin mistäkin.
Vaikka Soini itse ei käyttänyt koskaan rasistista kieltä, niin eikö Soinin persut kuitenkin harjoittanut juuri tätä nykyhetken muotisana kaksoisviestintää. Silloin Halla-ahot, Halmeet ja Hakkaraiset hoiti tätä räväkkää puolta Soinin esiintyessä lupsakkana sutkauttelijana ja kansanmiehenä.
Olen kirjoittanut tänne ennenkin, että uskon Soinin katuvan aidosti sitä mihin suuntaan hän vallanhimossaan päätyi puolueen viemään. Mitään synninpäästöä hänelle ei tule siitä kuitenkaan antaa, vaikka tuntuu sitä kovin halajavan.
Olen lainauksen kanssa samaa mieltä, että kyllähän nimenomaan johtopaikoilla on eroa Soinin aikoihin. Sen sijaan eduskuntaryhmää tarkastellessa merkittävää eroa ei ole.
Itse toivon, että tulevaisuudessa persuissa johtopaikoille nousee tätä nuorisoketjua Bergbom, Vigelius, Rostila. On heissäkin räväkkyyttä, mutta asiallisesti esitetyssä paketissa. Kokemusta vielä lisää, niin aineksia on.