Miten minä muistankin Perussuomalaiset & Soinin & Sipilän hallituksen & Kreikan ja muut tukipaketit ja mahtuu helposti asettamaasi 20 vuoden aikajanaan. Tilanteet muuttuvat ja puolueiden näkemykset niiden mukana. Kuka olisi voinut uskoa, että Perussuomalaiset tulevat Kokoomuksen linjalle ja kannattavat puolueena Suomen NATO-jäsenyyttä 2022 alkaen.
Ja seuraavaksi oli vaalipuheen vuoro :)
Ei perussuomalaiset ole missään vaiheessa muuttanut käsitystään maahanmuutosta ja EU:sta.
Soini vaan sattui olemaan rahan- sekä vallan himoinen, jota ei kiinnostanut kuin nimenomaan raha ja oma ääni. Samoin Soinin lakeijat. Koska pettivät äänestäjänstä, niin saivat kokea Suomessa ennennäkemättömän poliittisen mestauksen ja menettivät työpaikkansa, koska äänestäjät nimenomaan halusivat sitä mikä se linja on ollut 20 vuotta. Sitä halusi myös monet perussuomalaiset kansanedustajat. Tiedät tämän itsekin ja turha edes väittää muuta.
Eli perussuomalaisilla äänestäjillä oli ainakin selkärankaa, kuten myös Halla-aholaisilla. Sen sijaan kokoomuksessa saa perseillä ja valehdella niin paljon kuin huvittaa ja se vaan lisää suosiota kokoomus äänestäjien joukossa.
Kokoomus joka kehuu itseään talousoikeistoksi, mutta viimeisin innovaatio oli hoitaa Suomen kasvu näyttämään kuolleen miehen sydänkäyrältä. Oikeistosanakin on muisto vain. :)
Itse toivoisin ja olen aina toivonut kokoomukselta vahvaa oikeistolaisuutta (järkevää konservatiivia ja liberaalia rinnakkain), mutta kokoomus tulee valumaan liberaaliin keskustaan parhaimmillaankin tulevaisuudessa.
Perussuomalaisilta taas toivon vain, että jos pääsevät hallitukseen, niin pitävät omat tärkeimpinä ajamansa asiat. Turha sinne on mennä yksipuoluejärjestelmän kumileimasimeksi, kuten kokoomus on nyt selkeästi mennyt.