No vaikkei kovin oikeistolainen puolue kokoomus aina olekaan, niin minä en heistä puhu punavihreinä.Niin, tästähän on tullut kynnyskysymys punavihreille, minkä tarkoituksena on saada Halla-aho polvistumaan heidän eteensä.
No vaikkei kovin oikeistolainen puolue kokoomus aina olekaan, niin minä en heistä puhu punavihreinä.Niin, tästähän on tullut kynnyskysymys punavihreille, minkä tarkoituksena on saada Halla-aho polvistumaan heidän eteensä.
Keskustelu oli rajattu näin suppeaksi jo sillä höpöhöpölausahduksella että persut on ollut lähes ainoa maanpuolustusmenojen puolestapuhuja.Toki. On ymmärrettävää, että haluat rajata keskustelun näin suppeaksi
Itse asiassa kansallinen kokoomus olisi ollut syytä päivittää kaksikymmentä vuotta sitten kansainväliseksi kokoomukseksi, mikä sekin tänä päivänä näyttäisi jo vanhentuneelta. Federalistinen kokoomus olisi lähimpänä totuutta.No vaikkei kovin oikeistolainen puolue kokoomus aina olekaan, niin minä en heistä puhu punavihreinä.
Yli kaksikymmentä vuotta kestäneen historiansa aikana perussuomalaiset eivät ole kertaakaan esittäneet puolustusmäärärahojen supistamista, vaan suunta on pikemminkin päinvastoin. Esitä toinen puolue joka samalla ajanjaksolla on toiminut vastaavasti.Keskustelu oli rajattu näin suppeaksi jo sillä höpöhöpölausahduksella että persut on ollut lähes ainoa maanpuolustusmenojen puolestapuhuja.
Edelleen arvostan enemmän tekoja kuin puheita.Yli kaksikymmentä vuotta kestäneen historiansa aikana perussuomalaiset eivät ole kertaakaan esittäneet puolustusmäärärahojen supistamista, vaan suunta on pikemminkin päinvastoin. Esitä toinen puolue joka samalla ajanjaksolla on toiminut vastaavasti.
Edelleen arvostan enemmän tekoja kuin puheita.
Argumenttien loppuessa päätit alkaa kiertämään kehää. Nice!Edelleen arvostan enemmän tekoja kuin puheita.
Aloitetaanko taas kertaamaan perussuomalaisten hajoamista? Toinen vastaava argumentti on 2015 tapahtunut siirtolaisvyöry, jota ei vielä ole vedetty "jokerina" hihasta.Viimeksi kun oli tekojen aika koko poppoo hajosi kahteen leiriin.
Ei minulla ole mitään tarvetta keksiä argumentteja lisää kun entiset ovat edelleen validejaArgumenttien loppuessa päätit alkaa kiertämään kehää. Nice!
Onhan se karmeaa että Kokoomus on sitä mieltä, että muillakin kuin valkoisilla heteromiehillä on oikeus elää. Toki äärikonservatiiveille voi olla hankala hyväksyä esimerkiksi homoavioliittoja tai homojen adoptio-oikeutta kun se saattaa suututtaa Venäjän ja Kiinan.Itse asiassa kansallinen kokoomus olisi ollut syytä päivittää kaksikymmentä vuotta sitten kansainväliseksi kokoomukseksi, mikä sekin tänä päivänä näyttäisi jo vanhentuneelta. Federalistinen kokoomus olisi lähimpänä totuutta.
Kokoomus on käytännössä hylännyt ison osan niistä perusarvoistaan joista se on tullut tunnetuksi. Oikeistolainen talouspolitiikkaa ei ole estänyt puoluetta luisumasta punavihreäksi monikulttuurisen liittovaltion ja ihmisoikeusfundamentalismin (mallia Halonen) palvojaksi. Sota tietysti tulee muuttamaan paljon asioita oikeastaan kaikilla talouden, turvallisuuden, omavaraisuuden ja energiapolitiikan sektoreilla. Takit viuhuvat, "kantoja tarkennetaan" jne.
Perussuomalaisten ei tarvitse tarkistella linjauksiaan.
Äärikonservatiiveille näin voi olla. Itse konservatiivina olen lähinnä tasapainon puolustaja. Mielipiteeni saattavat vaikuttaa jyrkiltä joukossa jossa rajaton monikultturisuus, eu-federalismi ja perinteisten arvojen vaihtaminen kaikenlaisiin ihmisoikeusfundamentalistisiin vasemmistonäkemyksiin, missä biologiakaan ei ole enää turvassa, on enemmän kuin hyväksyttävää.Onhan se karmeaa että Kokoomus on sitä mieltä, että muillakin kuin valkoisilla heteromiehillä on oikeus elää. Toki äärikonservatiiveille voi olla hankala hyväksyä esimerkiksi homoavioliittoja tai homojen adoptio-oikeutta kun se saattaa suututtaa Venäjän ja Kiinan.
Jos jätetään Kokoomuksesta esitetty kuvaus sivuun ketjuun kuulumattomana ja enemmän kierrätyskeskuksen mahdolliselle uhriutumis- ja huuhaaosastolle kuuluvana, Perussuomalaisten ongelmahan on ollut jatkuva takinkääntö.Kokoomus on käytännössä hylännyt ison osan niistä perusarvoistaan joista se on tullut tunnetuksi. Oikeistolainen talouspolitiikkaa ei ole estänyt puoluetta luisumasta punavihreäksi monikulttuurisen liittovaltion ja ihmisoikeusfundamentalismin (mallia Halonen) palvojaksi. Sota tietysti tulee muuttamaan paljon asioita oikeastaan kaikilla talouden, turvallisuuden, omavaraisuuden ja energiapolitiikan sektoreilla. Takit viuhuvat, "kantoja tarkennetaan" jne.
Tästä on helppoa olla samaa mieltä. Konservatiivinä olen syvästi pettynyt kokoomukseen. Se on myös hylännyt isänmaallisuuden tekojen tasolla käytännössä kokonaan, vaikka mielellään ratsastaakin vanhalla maineella. Kokoomus on myös EU:n edessä pahemmin rähmällään kuin kukaan koskaan oli Neuvostoliiton edessä.Itse asiassa kansallinen kokoomus olisi ollut syytä päivittää kaksikymmentä vuotta sitten kansainväliseksi kokoomukseksi, mikä sekin tänä päivänä näyttäisi jo vanhentuneelta. Federalistinen kokoomus olisi lähimpänä totuutta.
Kokoomus on käytännössä hylännyt ison osan niistä perusarvoistaan joista se on tullut tunnetuksi. Oikeistolainen talouspolitiikkaa ei ole estänyt puoluetta luisumasta punavihreäksi monikulttuurisen liittovaltion ja ihmisoikeusfundamentalismin (mallia Halonen) palvojaksi. Sota tietysti tulee muuttamaan paljon asioita oikeastaan kaikilla talouden, turvallisuuden, omavaraisuuden ja energiapolitiikan sektoreilla. Takit viuhuvat, "kantoja tarkennetaan" jne.
Jos jätetään Kokoomuksesta esitetty kuvaus sivuun ketjuun kuulumattomana ja enemmän kierrätyskeskuksen mahdolliselle uhriutumis- ja huuhaaosastolle kuuluvana, Perussuomalaisten ongelmahan on ollut jatkuva takinkääntö.
Soinin aikana takki viuhui koko ajan (kreikat ja maahantulijat). Purrankin aikana sama meno jatkui. Ensin ei haluta lisätä julkista velkaa, seuraavaksi tempaistaan budjettiesitys, joka on lähes 1:1 hallituksen lisävelan kanssa. Ensin ei kannateta ohjelmissa NATO-jäsenyyttä, nyt kannatetaan NATO-jäsenyyttä.
Hyvin vaikea puolue hallituksessa, koska edellä mainittujen lisäksi puolue on sisäisesti eri mieltä lähes jokaisesta asiasta ja kaiken yllä leijuu pysyvästi PS:n seuraava hajoaminen.
...Selvää on se, että kukaan näistä "päivässä ohi" ihmisistä ei ole ymmärtänyt Suomen puolustusvoimien voimaa verrattuna Venäjän todelliseen voimaan. Itseasiassa harva kantahenkilökuntaankaan kuuluva on ennen nyt Venäjän laajamittaista hyökkäystä ymmärtänyt tätä täydessä mittakaavassa. Myöskää minä en ole täysin ymmärtänyt ja voin sen helposti myöntää vaikka olen ymmärtänyt, että Suomi kyllä pystyy puolustautumaan Venäjää vastaan hyvin.
Esimerkit olivat PS:n suurista teemoista jokainen. Lisää löytyy vaikka kuinka. Viime päiviltä esimerkiksi alkujaan unelmaliittona mainostetun EU:n ID-ryhmän haukkuminen Purran toimesta Venäjän idiooteiksi koskien Ranskan ja Italian puolueita.Jos näillä kolmella esimerkillä olet sitä mieltä, että perussuomalaiset ovat jatkuvasti kääntämässä takkiaan, niin ihmettelen ajatuksenjuoksuasi.
On ihan totta, että tuulitakit on suhisseet myös perussuomalaisissa, mutta ei yhtään sen enempää tai jopa vähemmän kuin monissa muissa puolueissa. Nyt kuitenkin alleviivasit, että muita puolueita ei tule ottaa käsittelyyn tässä ketjussa, niin sanon vain, että on toki mielipiteet myös perussuomalaisissa muuttuneet. Monet mielipiteet on muuttuneet mielestäni oikeaan suuntaan. Monissa asioissa taas perussuomalaisissa on oltu oikeassa koko ajan.Jos jätetään Kokoomuksesta esitetty kuvaus sivuun ketjuun kuulumattomana ja enemmän kierrätyskeskuksen mahdolliselle uhriutumis- ja huuhaaosastolle kuuluvana, Perussuomalaisten ongelmahan on ollut jatkuva takinkääntö.
Soinin aikana takki viuhui koko ajan (kreikat ja maahantulijat). Purrankin aikana sama meno jatkui. Ensin ei haluta lisätä julkista velkaa, seuraavaksi tempaistaan budjettiesitys, joka on lähes 1:1 hallituksen lisävelan kanssa. Ensin ei kannateta ohjelmissa NATO-jäsenyyttä, nyt kannatetaan NATO-jäsenyyttä.
Hyvin vaikea puolue hallituksessa, koska edellä mainittujen lisäksi puolue on sisäisesti eri mieltä lähes jokaisesta asiasta ja kaiken yllä leijuu pysyvästi PS:n seuraava hajoaminen.
Olen myös kuullut ihan samaa ja samassa tilanteessa kantahenkilökunnalta. Silti olen kuullut myös niitä, että "sinun sijoitus on puolustaa tätä tonttia ja kuolet sodassa noin 10 minuutin sisään", jos Venäjä hyökkää.Kuuluin 90-luvulla valmiusjoukkojen epäsuorantulen yksikköön ja kävin lähes joka vuosi kertaamassa. Keskustelimme kantahenkilökunnan kanssa useamman kerran Suomen mahdollisuuksista Venäjää vastaan. Yleinen mielipide kantahenkilökunnan keskuudessa oli selkeä, Suomea olisi vaikea valloittaa.
Maa valloitetaan jalkaväellä ja Suomen maastossa se on erittäin vaikeaa. Suuret asutuskeskukset voidaan tuhota epäsuoralla tulella, mutta joukkojen saaminen maahan siten, että Suomi olisi Venäjän hallussa on erittäin hankalaa.
Totta ja en tietenkään tarkoita etteikö Kokoomuksessa olisi tuulitakit kääntyilleet esimerkiksi vuonna 2020 ja 2021. Olen niitä käsitellytkin Kokoomuksen ketjussa, ja mielestäni se on parempi niin. PS on muutoksessa ja mennyt monissa asioissa eteenpäin.On ihan totta, että tuulitakit on suhisseet myös perussuomalaisissa, mutta ei yhtään sen enempää tai jopa vähemmän kuin monissa muissa puolueissa. Nyt kuitenkin alleviivasit, että muita puolueita ei tule ottaa käsittelyyn tässä ketjussa, niin sanon vain, että on toki mielipiteet myös perussuomalaisissa muuttuneet. Monet mielipiteet on muuttuneet mielestäni oikeaan suuntaan. Monissa asioissa taas perussuomalaisissa on oltu oikeassa koko ajan.
Hieman karrikoiden, tätähän se suomalainen politiikka on. Ehkäpä siihen tulee nyt muutos kun on myönnetty, että Venäjän kanssa ei kannata yhteistyötä tehdä isoissa ja varsinkaan strategisissa asioissa. PS on esimerkiksi Halla-ahon kynästä nähnyt tämän aikaa sitten.Tosin mun mielestä mielipiteen muuttaminen on itseasiassa arvostettava piirre kun faktat puhuu mielipiteen muuttamisen puolesta. Paljon röyhkeämpää on se, että tehdään hallituksessa vääriä päätöksiä, ei millään tavalla pyydetä anteeksi vääriä päätöksiä, vaihdetaan mielipidettä ja yritetään esittää, että "olemme koko ajan olleet tätä mieltä" tai että "juuri meitä kannattaa äänestää, koska olemme tätä mieltä". Yhtään häpeämättä huonoja päätöksiä. Ja tämä mielipiteen muutos tehdään retostellen vielä silloinkin kun Putinin setelit painaa povitaskussa.
Kauheita kirosanoja, monikulttuurisuus ja ihmisoikeudet. Suomi on ollut monikulttuurinen 10 000 vuotta, tulisipa jääkausi takaisin.Kokoomus on käytännössä hylännyt ison osan niistä perusarvoistaan joista se on tullut tunnetuksi. Oikeistolainen talouspolitiikkaa ei ole estänyt puoluetta luisumasta punavihreäksi monikulttuurisen liittovaltion ja ihmisoikeusfundamentalismin (mallia Halonen) palvojaksi. Sota tietysti tulee muuttamaan paljon asioita oikeastaan kaikilla talouden, turvallisuuden, omavaraisuuden ja energiapolitiikan sektoreilla. Takit viuhuvat, "kantoja tarkennetaan" jne.
Soinin petos todellakin oli iso teema.Esimerkit olivat PS:n suurista teemoista jokainen. Lisää löytyy vaikka kuinka. Viime päiviltä esimerkiksi alkujaan unelmaliittona mainostetun EU:n ID-ryhmän haukkuminen Purran toimesta Venäjän idiooteiksi koskien Ranskan ja Italian puolueita.
Ulkopuolisen silmin PS on horjuva puolue. Ei varmaan kukaan ole samaa mieltä, joka näkee PS:n politiikan toisella tavalla.
Olen tyytyväinen jos poliitikkamme muuttuu Venäjän tekojen seurauksena. Pelkään, että se palautuu nopeasti takaisin kun sota loppuu, jos loppuu.Hieman karrikoiden, tätähän se suomalainen politiikka on. Ehkäpä siihen tulee nyt muutos kun on myönnetty, että Venäjän kanssa ei kannata yhteistyötä tehdä isoissa ja varsinkaan strategisissa asioissa. PS on esimerkiksi Halla-ahon kynästä nähnyt tämän aikaa sitten.
Niin pitäisi ja pelkosi on aivan oikea. Et tule näkemään Ylestä aamu-tv lähetyksiä, tai A-talkeja, jossa näitä asianosaisia oltaisiin paikalle raahattu ja missä ruoska soisi.Mielestäni pitäisi perata kunnolla niiden poliittisten vaikuttajien (riippumatta puolueista) taustat, jotka ovat pelanneet Putinin pussiin. Pelkään, että todellista poliittista tahtoa tähän ei lyödy, sillä niin monet vahvat vaikuttajat ovat olleet ja/tai ovat edelleen rähmällään Venäjälle.
Monet Venäjältä ja suoraan Putinilta rahaa saaneet ovat olleet paikoilla tai ovat olleet valtiomme ylivoimaisesti kovimmilla palleilla. Pääministereitä, ministereitä ja presidentti. Tämä, on kaikista tuomittavinta mitä tiedän.
Näin se tulee menemään ja siis menee kokoajan. Tällaista keskustelua ei ole haluttu käydä nyt mediassa siinä mittakaavassa kuin pitäisi vaikka kansalaiskeskustelua asiasta on käyty.Niin pitäisi ja pelkosi on aivan oikea. Et tule näkemään Ylestä aamu-tv lähetyksiä, tai A-talkeja, jossa näitä asianosaisia oltaisiin paikalle raahattu ja missä ruoska soisi.
Media on täynnä punavihreitä kollegoita.