Näin voi olla ja Halla-aho tyytyy sitten uav:n johtopaikkaan - jota itse pidin epätodennäköisenä. Väärässä olin, jos uav:n pj Halla-aholle menee.Noinkohan Halla-aholla olisi tähtäimessä presidenttiys? Eikös hän ole puhunut useastikin, että ei viihdy julkisissa johtajatehtävissä? Olen ymmärtänyt, että sen vuoksi jättäytyi myös puheenjohtajan tehtävästä pois.
Uskallan silti edelleen pitää Halla-ahon tavoitteena presidentin virkaa. Parissa vuodessa voi tapahtua paljon. Omaan haaviini valtiomiesainesta löytyy kuvitelluista ehdokkaista vähän. Rehn ja Haavisto. Kokoomuksesta en oikein löydä, vaikka värikynää käyttäisin. Risikko ja Vapaavuori ovat ihan hyviä muuten. Halla-aho olisi valtiomiesluokkaan pyrkimässä, jos eilen julkaistun kirjoituksen linja pitää ja syvenee.
Entä jos Venäjä hyökkää kahden vuoden sisällä enemmän ja syvemmälle Ukrainaan ja vaatii länneltä ja Suomelta turvatakuita ettei NATO tule Suomeen? Millaiset pressanvaalit ovat siinä tapauksessa, kun Suomen päätösmahdollisuutta kavennetaan... Eletään aikaa, jossa 1-3 kuukaudenkin päähän on vaikea nähdä. Nähdäänkö Aho ja Heinäluoma ehdokkaina ja jos toinenkin nähdään, mitä miettii Halla-aho?