Valhe.Unohdetaan range: Sähköautoissa on joissain "pikkupräntti" että alle 25 asteen pakkasessa autolla ei saa ajaa. Vakuutus tai valmistaja ei korvaa, joten miten sitten suu pannaan?
Suu taitaa mennä samoin kuin nykydieselin omistajalla. Suurin osa niistäkin taitaa jäädä pihaan, kun on pakkasta enemmän kuin -25 astetta.Unohdetaan range: Sähköautoissa on joissain "pikkupräntti" että alle 25 asteen pakkasessa autolla ei saa ajaa. Vakuutus tai valmistaja ei korvaa, joten miten sitten suu pannaan?
Eikö muka oikeasti riitä? Suomalainen ajaa keskimäärin päivässä n. 50 kilometriä, kait nyt paskimmallakin sähköllä tuohon pääsee. Toki kärry on perässä ja lastattu mönkijällä.Lataus on hidasta ja ajomatkat yhdellä lataukselle ei välttämättä riitä maaseudulla.
Joista putoaa suurin osa sähköautoon siirtyessä.
Periaatteessa raitisilmasuodatin ja jarrunesteet ovat ainoat säännöllisesti huollettavat jutut sähköautoissa ja hajoavia osia on merkittävästi vähemmän, jolloin huoltoja sekä korjauksia on todella merkittävästi vähemmän kuin bensa-autoissa (ja ne huollot joita pääsääntöisesti noihin tulee, eli alustan palikoiden vaihdot ja jarruremontit, ovat sellaisia joita se kylän huoltamo voi jatkossakin tehdä).
Yhden autokorjaamon kanssa tuota hiukan laskettiin kolmen edellisen kuukauden datalla aikanaan ja todettiin, että noin 75% huolloista ja korjauksista putoaa pois sähköautojen myötä.
Oletan, että liittyy tähän, mutta toki varma en ole mihin esimiehesi viittaa:Onko varma asia? Koska pääsen toteamaan huomenna esimiehelle että valhe, mikäli näin on.
Itsestäni kuulosti myös erikoiselta, varsinkaan kun tästä ei puhuttaisi enemmän. Liekö kenties jotain Korealaista alkuperää oleva sähköauto, tiedä häntä.
Otan selvää ja palaan asiaan.
Eikös takuuehdot vaadi millä tahansa uudella (toki vanhoissa takuut on jo ummessa) autolla merkkihuoltamon käyttöä, riippumatta voimanlähteestä?Mitenkäs takuuasiat jos huollot toteuttaa jollain tutulla, pienellä korjaamolla tai vaikka itse?
Sähköautot ovat paikassaan hyviä.
Jokaiselle ihmiselle ne ei sovellu, hintansa tai käyttömahdollisuuksiensa mukaan. Toivottavasti ne ostavat sähköauton joilla pinkka kestää ja joiden ajot on sellaisia, että ne on sähkäreillä toteutettavissa.
Eikös takuuehdot vaadi millä tahansa uudella (toki vanhoissa takuut on jo ummessa) autolla merkkihuoltamon käyttöä, riippumatta voimanlähteestä?
Taas on EU pilaamassa ihmisten vapautta.Ei, EU vapautti kansan merkkihuoltojen ikeestä (vaikkei kansa sitä tiedäkään kunnolla).
Ainoastaan takuukorjaukset tulee hoitaa merkkiliikkeissä, muuten ne voi teettää missä vain, kunhan valmistajan huolto-ohjelmaa noudatetaan.
Kiitos tästä, ihan loogista ettei näillä leveysasteilla pakkasen takia voida ihan kaikesta vastuusta livetä.. ellet ole Apple.
No mutta tämä oli hyvä tarkennus. Tosin toinen asia mistä kyseinen herrasmies valitti oli Suomen latausinfra joka on vahvasti lapsenkengissä mitä tulee sähköautoiluun. Eli vaikka jokin ajoreissu Tampere - Rovaniemi on teoriassa mahdollinen sähköautolla niin matkavalinta täytyy tehdä latauspisteiden pakottamana. Mikäli tuo latausinfra ja nopeus saadaan kuntoon, niin sähköauto saa tulla talouteeni ilman jupinaa.
On tuo ihan helvetinmoinen miinus, vaikka kovin usein ei tuommoisia matkoja ajellakaan. Etelästä mm. Lappiin jo muutenkin semmoinen rutistus ja pitkä matka-aika, että todellakaan kaipaa siihen tuota lataushäröilyä enää lisäksi. Itse odotan vielä ihan rauhassa mihin suuntaan tekniikat kehittyy, ennen kuin perinteisestä polttomoottorista luovun.No tämähän se on sähköautoilussa ainainen riesa, ja samasta syystä ymmärrän hyvin, että bensan hinta ei paljon haja-asutusalueilla naurata, kun alvariinsa pitää ajella Tampereelta Lappiin tai muita vastaavia välimatkoja.
”Juttua päivitetty 8.2.2022 kello 10.26: Lisätty tieto, että Mika Niikko poisti twiittinsä.”PS:n Mika Niikko: Jonkun pitäisi sanoa, että Ukraina ei liity Natoon | Verkkouutiset
PS:n Mika Niikko: Jonkun pitäisi sanoa, että Ukraina ei liity Natoon | Verkkouutisetwww.verkkouutiset.fi
Ulkoasianvaliokunnan puheenjohtaja näyttää esimerkkiä, asioista on ok sopia uhkailtujen pään yli. Jäbä ei tajua, että ei vaatimukset myöntymiseen lopu. Ei Ukrainan eikä Naton suhteen. Pystyisikö Niikko päättelemään kuka on seuraavana vaatimusten listassa Naton suhteen? Periaatteessa pitäisi olla mahdollista, koska on ulkoasiainvaliokunnassa.
Niin, jatkokysymys tähän. Mitä maata kohtaan persut ja heidän kannattajansa lopulta ovatkaan isänmaallisia?Eikö isänmaallisessa puolueessa tällaisen kaverin pitäisi saada kenkää ja äkkiä?
Meinasin tykätä tästä viestistä, mutta eihän tuollaisesta voi tykätä. Pitäisi olla joku "hyvin sanottu" -nappi.Saanko esitellä, Mika Niikko, persujen valinta ulkoasiainvaliokunnan johtoon.
Jannulla historiassaan jo melkoisen epäilyttäviä Kiina-yhteyksiä ja nyt vedetään suoraan Putinin vuorosanoin.
Eikö isänmaallisessa puolueessa tällaisen kaverin pitäisi saada kenkää ja äkkiä?
Nyt on Niikon twiitti sentäs ykkösuutinen.
Julkisen puolen medialla lounastunti meneillään.Ei Ylellä, joka revittelee vieläkin Tuomiojan lausunnoilla. Taitaa entinen Reporadio olla nykyään Purraradio.