En nyt sinänsä noihin päivityksiin ota kantaa, mutta onhan suomalaisten firmojen mainokset vuosi vuodelta enemmän ja enemmän alkaneet tummentamaan suomalaista ydinperhettä. Ilmeisesti nämä mainokset joissa kaksi valkoista ihmistä saavat jossain välissä pyöräytettyä tummahipiäisemmän lapsukaisen viestivät kyllä enemmän muista arvoista kuin laadukkaista suomalaisista tuotteista. Eipä itselle ole näkynyt mainoksia joissa kaksi tummaa ovat valkoisen kakaran pyöräyttäneet. Ilmeisesti maailma ei ole vielä valmis näihin "Kulta Katriina vaaleampi paahtoinen"- mainoksiin.
En ole kyllä huomannut yhtään tuollaista, mutta vaihdankin aina kanavaa kun mainokset alkaa. Olisko suhde kuitenkin 1/100 tai jotain? Eli valtaosassa mainoksia on valkoiset ihmiset perheessä. Osassa sitten tämä "tummennettu" versio kuten sanot.
Sehän voi olla hyvä mainoskikka jolla tuote jää mieleen, kun katsojat pohtii mistä on kyse.
Viitannee myös siihen, että vain pienelle osalle kohdeyleisöstä tuollainen "yhteiskunnan monimuotoisuuden esittely" on ongelma. Perheiden kuvaus mainoksissa tuppaa olemaan idealisoitua, koska realistisempi kuvaus toisi negatiivisia mielleyhtymiä katsojien mieleen. Ei siis yleensä näytetä, että lapset on hirveitä riiviöitä ja vanhemmat riidoissa, tai viitata perheväkivaltaan ja alkoholiongelmiin.