Perussuomalaiset

  • 5 573 531
  • 44 580

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllähän Soinilla tulee leviämään koko paska käsiin tulevina vuosina, kun näissä umpirasistisissa pienpuolueissa päätetään entistä enemmän yhdistyä saman katon alle ts. liittyä persuihin. Siinä onkin kiva yrittää pitää kontrollia, vaikeaa se tulee olemaan jo nyt.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
...

Nyt kannattaa jo viimeistään kaivaa popcornit esille. Please, jatkakaa ihmiset toki...

Tavoitteena tuhat ihmistä!?!

Se on sitten pikkuista vajaa 15-osa siitä porukasta, jotka Helsingissä äänestivät esim. yksin Halla-ahoa...

Mutta eikaitsiinä - banderollia pystyyn ja marssimaan oman asian puolesta, mikä se nyt taas sattuikaan olemaan?

Tähän ja Vapun läheisyyteen sopii hyvin seuraava arvoitus:
"Mikä on 15 metriä pitkä ja haisee viinalle?"
Vastaus: Kommunistien Vappukulkue (myhiö)

Kunhan ei kävisi tällekin samalla tavalla.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Olen aika varma, että suuri enemmistö suomalaisista täyttäisi maamme mieluummin Hetemaj'n perheen kaltaisilla maahanmuuttajilla kuin erään JA-nimimerkin kaltaisilla supisuomalaisilla kiihkouskovaisilla, kaikkea omista tottumuksista poikkeavaa avoimesti vihaavilla, kateellisilla, sivistymättömillä ja ihmisoikeuksia vastustavilla fundamentalisti-totalitaristeilla.

Noinko koville se ottaa Hervannan feministille kun vihreät hävis vaalit? Itse arvostan Suomalaista duunaria joka on ikänsä tehnyt maansa puolesta työtä kuten tämä Hakkarainen tai kuten itse kun olen 15 vuotiaana lähtenyt rakennuksille töihin ja edelleen olen sillä matkalla. Koko ajan tehnyt työtä, välillä 100 tuntista viikkoa. Sivistynyt en varmasti ole ainakaan vihreiden mittarilla koska omaan toiset arvot kuin setan konttori mutta ei se minua haittaa pätkääkään. Päinvastoin jos sivistys on sitä mitä vihreä-liberalismi on niin pois se minusta. En hyväksy sitä että joku maahanmuuttaja muslimi tulee kiihkoissaan uhkailemaan vastavalittua kansanedustajaa. Tämä osoittaa tämän tietyn kansan ajatusmaailmaa että se ottaa noin koville kun kansa valitsee mieleisensä eduskunnan että pitää alkaa uhkailemaan väkivallalla.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
... kiihkouskovaisilla, kaikkea omista tottumuksista poikkeavaa avoimesti vihaavilla, kateellisilla, sivistymättömillä ja ihmisoikeuksia vastustavilla fundamentalisti-totalitaristeilla.

Oletko nyt ihan varma, ettet sekoittanut vahingossa tähän määritelmää erään uskontokunnan tyypillisestä edustajasta, joita etupäässä tavataan Välimeren etelänpuoleisissa maissa ja Lähi-Idässä.

Kyllä - myönnän - ovat levinneet myös ympäri maailmaa, Suomeenkin...
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Tuossa Hakkarainen vs. Hetemaj -tilanteessahan ei ole mitään syytä nillittää Hetemaj'n reaktiolle. Se vastaa täysin hra Hakkaraisen omaa viestintää. Persut itse ovat halunneet riisua keskustelusta kaikki kliseet ja sanoa niinkuin asiat ovat. Jos siis persu sanoo, että "ei neekereitä eikä muslimeja tähän maahan", niin eipä siinä olen nokan kopauttamista, jos saa myös suoria ja rehellisiä vastauksia tyyliin "turpaan tollaisia idiootteja". Vai onko reilu, reipas ja konstailematon "sanotaan asiat niinkuin ne ovat" -meininki pelkästään persujen oma oikeus? Vähän sama kuin toivoa lisää taklauksia liigaan ja samalla uikuttaa jokaisesta taklauksesta, joka kohdistuu omaan joukkueeseen.

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan....
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tuossa Hakkarainen vs. Hetemaj -tilanteessahan ei ole mitään syytä nillittää Hetemaj'n reaktiolle...
Eli kun joku sanoo, että perussuomalaiset (siis kaikki, ei vain joku yksittäinen idiootti) ovat rasisteja, moukkia ja äyllisesti vajavaisia juntteja ja mitä lie, niin on perussuomalaiselle oikein sanoa, että "tiputan ekalla tuollaisen sanojan jos kohdataan", koska kyllähän moukaksi haukkuminen on myös erittäin ikävää. Minun mielelleni ainakin olisi ikävämpää jos joku somali sanoisi minua älyllisesti vajavaiseksi kuin vaikkapa jauhonaamaksi.

Kaiken lisäksi et paheksu tuota Hetemaj'n lausumaa.

JHag, yllytät väkivaltaan, olet yhteiskunnalle vaarallinen mellakan lietsoja!
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Tuossa Hakkarainen vs. Hetemaj -tilanteessahan ei ole mitään syytä nillittää Hetemaj'n reaktiolle. Se vastaa täysin hra Hakkaraisen omaa viestintää. Persut itse ovat halunneet riisua keskustelusta kaikki kliseet ja sanoa niinkuin asiat ovat. Jos siis persu sanoo, että "ei neekereitä eikä muslimeja tähän maahan", niin eipä siinä olen nokan kopauttamista, jos saa myös suoria ja rehellisiä vastauksia tyyliin "turpaan tollaisia idiootteja". Vai onko reilu, reipas ja konstailematon "sanotaan asiat niinkuin ne ovat" -meininki pelkästään persujen oma oikeus? Vähän sama kuin toivoa lisää taklauksia liigaan ja samalla uikuttaa jokaisesta taklauksesta, joka kohdistuu omaan joukkueeseen.

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan....

Nii-in. Edelleen Arvo Salon legendaarinen: "Kaikki suvaitsemattomat pitäisi ampua." tuntuu pitävän kutinsa. Hakkaraiselta aika väsynyttä settiä ja ehkä nyt kokeneempi puolueosasto voisi miestä hieman opastaa, mitä median edessä suustaan päästelee.

Mutta enpä usko kyllä näkemättä, että Perpamim ihan ykkösellä Hakkaraista tiputtaa. Sinänsä hauskaa, että väkivaltaa vihaavat suvaitsevaiset haluaa jälleen verta pakkiin.

Suvaitsevaisiakin enemmän tuntuu media haluavan veren vuotavan ja saavan edelleen tilannetta kärjistettyä. Tietysti jokainen on vastuussa omista sanoistaan ja teoistaan, mutta median verenhimo on selvästi nähtävissä.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Sinänsä hauskaa, että väkivaltaa vihaavat suvaitsevaiset haluaa jälleen verta pakkiin.

Ja taas tullaan siihen että "suvaitsevien" pitäisi lähtökohtaisesti olla jonkin sortin jeesuksia. Itselläni ei ole ainakaan mitään väkivaltaa vastaan itsepuolustuksen muotona vaikka joitakin mielipiteinä voikin pitää liberaaleina.

Seuraavat neljä vuotta tulevat olemaan hillittömät jo nyt, mutta siitä varsinainen riemu olisi revennyt jos Fatbardhe Hetemaj olisi tosiaan valittu ensimmäisenä mamuna eduskuntaan kaikkien mamu - kriittisten persujen sekaan. Halla - Ahon blogillaan esittämä lause "tuomme politiikan takaisin politiikkaan" olisi toden totta käynyt toteen.

Toivon kuitenkin ettei homma tästä rumemmaksi mene. Hakkaraisen performanssi oli kohtalaisen mauton, mutta en tuota Hetemaj:n kommenttiakaan pidä erityisen fiksuna.
 

Kampeaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tuossa Hakkarainen vs. Hetemaj -tilanteessahan ei ole mitään syytä nillittää Hetemaj'n reaktiolle. Se vastaa täysin hra Hakkaraisen omaa viestintää. Persut itse ovat halunneet riisua keskustelusta kaikki kliseet ja sanoa niinkuin asiat ovat. Jos siis persu sanoo, että "ei neekereitä eikä muslimeja tähän maahan", niin eipä siinä olen nokan kopauttamista, jos saa myös suoria ja rehellisiä vastauksia tyyliin "turpaan tollaisia idiootteja". Vai onko reilu, reipas ja konstailematon "sanotaan asiat niinkuin ne ovat" -meininki pelkästään persujen oma oikeus? Vähän sama kuin toivoa lisää taklauksia liigaan ja samalla uikuttaa jokaisesta taklauksesta, joka kohdistuu omaan joukkueeseen.

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan....

Ensinnäkin olen sitä mieltä, että herra Hakkaraisen kannattaisi kenties hieman siistiä ulosantiaan. Mutta sitten varsinaiseen asiaan: etkö näe mitään eroa siinä, mitä Hakkarainen ja Hetemaj haluaisivat tapahtuvan? Toinen puhuu turvapaikka/maahanmuuttopolitiikan muuttamisesta, toinen haluaa vetää turpaan, kun ei ilmeisesti kykene sanallisesti vastaamaan.
 

heikkik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, LA Kings
Priceless!

Mut tätähän se on kun jollekin sahurille lyödään puku päälle ja asioita päätettäväksi. On kyllä surullista sakkia näiden äänestäjät.

Teuvo Hakkarainen - perussuomalainen kansanedustaja kansan riveistä

"Olen 50-vuotias yrittäjä/sahuri perheyritys Oy Haka-Wood Ab:ssä. Olen tehnyt 35 vuotta eri sahausalan töitä yrityksessämme Viitasaaren Kymönkoskella. Olen myös matkustellut ja konsultoinut saha-alan töitä Pohjois- ja Keski-Amerikassa, Pohjoismaissa ja Israelissa."

Millä perusteella viisikymppinen yrittäjä on epäpätevämpi päättämään yhteiskunnan asioista kuin joku 27-vuotiaan kokoomuslaisen Sofia Vikmanin tapainen poliittinen broileri? Senkö takia, kun Hakkarainen asioista eri mieltä kuin sinä?

Hemmetin hyvä, että eduskunnassa on sellaisia ihmisiä, jotka ovat tehneet uran ja hankkineet elämänkokemusta ennen kansanedustajaksi valintaansa eikä pelkästään Kataisen, Urpilaisen, Vikmanin tapaisia poliittisia pyrkyreitä.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Päinvastoin jos sivistys on sitä mitä vihreä-liberalismi on niin pois se minusta. En hyväksy sitä että joku maahanmuuttaja muslimi tulee kiihkoissaan uhkailemaan vastavalittua kansanedustajaa. Tämä osoittaa tämän tietyn kansan ajatusmaailmaa että se ottaa noin koville kun kansa valitsee mieleisensä eduskunnan että pitää alkaa uhkailemaan väkivallalla.

Piditkö Hakkaraisen esiintymistä jollakin tapaa sivistyneenä? En missään tapauksessa puolusta Hetemaj:n reaktiota, mutta pistäpä kohdallesi tilanne jossa maahanmuuttaja irvailisi julkisesti suomalaisille. Kai siinä saattaisi tulla jotakin aggressiivista mieleen?

Ylipäätään kuvaa tietyn kansan ajatusmaailmaa miten työ pyhittää kaiken. Ihminen voi olla muuten millainen urpo hyvänsä kunhan tekee vain kovasti töitä. Sillä että Perpa on myös töissä käyvä ihminen ei tietystikään ole mitään väliä, koska Suomalaista (iso kirjain tietenkin) duunaria on nyt uhkailtu.

Se että Hakkarainen on kansan valitsema edustaja ei myöskään pyhitä mitään, ei häntä ole valittu eduskuntaan matkimaan muslimeiden rukoushuutoa.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Hetemaj olisi valittu kokoomuksen edustajana eduskuntaan, ei mamuna. Jutta Zilliacus on Eestissä syntynyt, oliko mamu kansanedustajana, kysyn vaan. Zilliacus on Helsingissä syntynyt mamu-perheen lapsi, jonka vanhemmat olivat virolaisia, jotka lähtivät Pietarista pakoon Lokakuun vallankumousta.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Millä perusteella viisikymppinen yrittäjä on epäpätevämpi päättämään yhteiskunnan asioista kuin joku 27-vuotiaan kokoomuslaisen Sofia Vikmanin tapainen poliittinen broileri? Senkö takia, kun Hakkarainen asioista eri mieltä kuin sinä?

Ainakaan Hakkarainen ei antanut kovin hyvää näyttöä pätevyydestään tai siitä että laaja elämänkokemus olisi häntä mitenkään viisastuttanut.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Hetemaj olisi valittu kokoomuksen edustajana eduskuntaan, ei mamuna.

Äläs nyt selitä. Hetemaj on valittu vuoden pakolaisnaiseksi (tai jotain sinne päin) ja vaali - iltanakin kun vielä näytti että hän menee läpi, Ylen toimittajat puhuivat hänestä ensimmäisenä mamu - taustaisena kansanedustajana.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Mietin minkälaisen paskamyrskyn se olisi jo nostanut, jos joku SUOMALAINEN urheilija olisi uhannut vetää, vaikkapa Jani Toivolaa turpaan hänen sanomiensa takia. Epäilen, että Halonen olisi jo avautunut ja syyttäjä järjestelisi jo vihapuhe oikeudenkäyntiä. Se on mielestäni jo hieman ihmeellistä, että täällä nämä suvaitsevaiset pitävät turpaanvetopuheita oikeutettuina. Suomessa on ollut tapana, että asiat ratkaistaan puhumalla ei vetämällä tyyppiä, joka on erimieltä turpaan.

No ainakin tuli selväksi minkälaisesta maahanmuuttajassa tässä futispojussa oli kyse.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
En voi mitään Ylen toimittajien sivistymättömyydelle, joka on usein häkellyttävää. Razmyar oli myös aika lähellä päästä eduskuntaan demarien porukasta. Sehän vain todistaa miten vähän mamuja on Suomessa, että heitä ei pääse eduskuntaan, eikä päinvastoin.

Nuo turpiinveto-puheet ovat typeriä. Ei tietysti uskoisi tuollaisia kuulevansa politiikassa Suomessa ja en niitä hyväksy.
 
Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
JHag, yllytät väkivaltaan, olet yhteiskunnalle vaarallinen mellakan lietsoja!

Ei, minähän olen ulkopuolinen kommentoija.

Tulkoon nyt selväksi, että a) viestissäni oli olevinaan ironinen pohjasävy sillä b) en hyväksy Hakkaraisen junttiutta enkä myöskään Hetemaj'n turpaanvetoa. Molemmat osapuolet voisivat vähän kelailla, mitä suustaan päästävät.

Hetemaj on sikäli mainio esimerkki, että opportunistinen syntyperäinen suomalainenhan hyväksyy hänet silloin, kun hän pelaa Suomen paidassa jalkapalloa. Hakkaraiseen verrattuna Hetemaj on (joskus) valittu Suomen edustajaksi jossain lajissa. Eikä tästäkään sen syvällisempää salajuonittelua, hieman vaan huvittaa näiden asioiden monimuotoisuus. Fatbard Hetemaj oli mielestäni eräs varteenotettavimmista ehdokkaista näissä vaaleissa. En ole helsinkiläinen, joten en olisi voinut äänestää häntä. Mutta omassa top femmassani hän oli - ja kappas, vieläpä kokoomuslainen kerrankin!
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Vai onko reilu, reipas ja konstailematon "sanotaan asiat niinkuin ne ovat" -meininki pelkästään persujen oma oikeus? Vähän sama kuin toivoa lisää taklauksia liigaan ja samalla uikuttaa jokaisesta taklauksesta, joka kohdistuu omaan joukkueeseen.

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan....

On tämäkin tietty yksi vaihtoehto toimia, toinen olisi kylmänviileä suhtautuminen ja ignorata täysin tällaiset hakkaraiset valtamedian keskustelun ulkopuolelle - toisten edustajien toimesta kuin myös muiden toimesta. Antaa Hakkaraisen olla Hakkarainen ja hänen sanoa mitä sylki suuhun tuo.

Toisaalta Hetemaj'n reagtio on ymmärrettävä ja sovitettavissa tavallaan myös kulttuuriseen taustaan - siellä kuitenkin ollaan spontaanimpia (nähty ent. työmaalla), eikä se välttämättä vuosienkaan maassaolon jälkeen karise pois. Eikä kaikesta kulttuurisidonnaisuudesta tarvitsekaan välttämättä luopua. Toki tällöin on huomioitava se, että nekin reaktiot voivat herättää jopa kummastusta joidenkin mielissä. Mutta itse siis ymmärrän reaktion.

vlad.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
No ainakin tuli selväksi minkälaisesta maahanmuuttajassa tässä futispojussa oli kyse.

No, se nyt on ollut selvää aiemminkin että Perpa ei ole älyn jättiläinen eikä erityisen hyvä hillitsemään itseään. Turpaan hän ei ole tainnut ketään konkreettisesti lyödä tai ainakaan minä en ole sellaisesta kuullut.

Esittämäsi kysymys on sinänsä täysin relevantti, mutta siinä on se ongelma että Jani Toivola ei ole sanonut mitään sellaista mistä kukaan Persu voisi kimpaantua ja vaikea kuvitella että sanoisikaan. Vähän epäilen että Hakkaraisen tyylistä settiä ei edes irtoa muilta kuin Persuilta, toisaalta ymmärrän että ylilyöntejä tulee kun kyse on kokemattomista poliitikoista.

Edit. Ups, puhuit näköjään suomalaisesta urheilijasta etkä Persuista. No, sama juttu, kuvailemaasi tilannetta tuskin tulisi eteen.
 
Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ettehän pahastu pienestä välikysymyksestä? Täällä käydään makoisaa väittelyä, mutta en millään usko, että persuja puolustavat ovat kaikki äänestäneet persuja. Oletan, että osa tästä väittelystä kohdistuu puhtaasti viestien kirjoittajiin ja pääasia on väitellä juuri häntä vastaan?

Kuka uskaltaa tunnustaa väriä yksinkertaiseen kysymykseen vastaamalla: Äänestitkö persuja eduskuntavaaleissa 2011? Minä siis en. Eikä tarvitse vetää hernettä nenään ja ottaa kaikkea henkilökohtaisesti. Eikä todellakaan tarvitse vastata, jotta olisi "uskottava" nettisaitilla. Termi, jonka opin tänään. Mua vaan ihan oikeasti pikanttina yksityiskohtana rupesi kiinnostamaan kuinka paljon tässä keskustellaan persuista vs. kuinka paljon tässä debatoidaan niitä samoja kirjoittajia vastaan, joita tulee vastustettua joka ainoassa ketjussa muutenkin? Ihan sama vaikka ketjunaihe olisi Satulanrasvauksen näkymät nyky-Suomessa.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Razmyar oli myös aika lähellä päästä eduskuntaan demarien porukasta. Sehän vain todistaa miten vähän mamuja on Suomessa, että heitä ei pääse eduskuntaan, eikä päinvastoin.

Razmyar tosiaan mainittiin samassa kontekstissa ja taisi Yle häntä haastatellakin.

Mamuja on tosiaan vähän ja siksi on huvittavaa millainen kauhukuva heistä on Persujen toimesta tehty.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Toisaalta Hetemaj'n reagtio on ymmärrettävä ja sovitettavissa tavallaan myös kulttuuriseen taustaan - siellä kuitenkin ollaan spontaanimpia (nähty ent. työmaalla), eikä se välttämättä vuosienkaan maassaolon jälkeen karise pois. Eikä kaikesta kulttuurisidonnaisuudesta tarvitsekaan välttämättä luopua. Toki tällöin on huomioitava se, että nekin reaktiot voivat herättää jopa kummastusta joidenkin mielissä. Mutta itse siis ymmärrän reaktion.

Kiitokset vlad! Viestisi oli tavattoman fiksu, analyyttinen ja ymmärtäväinen. Ei ole mikään salaisuus, että balkanilainen veri on kuumaa ja siellä vedetään mielellään heti turpaan, kun kiehahtaa. Se tuntuu oudolta meikäläisen näkövinkkelistä. Mutta meillä sitten kerätään vihaa kunnolla ja joskus, kun kamelin selkä katkeaa, vedetään puukolla tai ammutaan. Asiassa, jossa pikku nokkapokka olisi ehkä selvitellyt tilanteen aikanaan. Sorry, sisältää karrikointia. Minäkin ymmärrän reaktion, mutta olen itse jo liian vanha mies kiehumaan noin.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Olemme aika paskahousu-kansa, jos 6000 somalialaista Suomessa ei jää ihan marginaaliin keskustelussa. Sama kuin olisi huolissaan jonkun lätkän kakkosdivari-jengin taloudesta eduskuntaan saakka. Mikä hemmetti niissä pelottaa kansaa, ei tajua.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Suomessa on ollut tapana, että asiat ratkaistaan puhumalla ei vetämällä tyyppiä, joka on erimieltä turpaan.

"Väkivalta on nykyään aliarvostettu ongelmanratkaisukeino" - Isä Jussi

Koittakaa nyt päättää, mitä mieltä olette. Ainakaan hallituksessa ei voi enää poukkoilla päättömästi.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mikä hemmetti niissä pelottaa kansaa, ei tajua.

Niinpä. Ja mikä pelottaa 290.000:ssa ruotsia puhuvassa? Sompuistakaan ei saa edes Nordista täyteen ja kaukana Helsingin ulkopuolella uskotaan, että Helsinki hukkuu somaleihin...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös