Perussuomalaiset

  • 5 860 779
  • 46 091

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Minun mielestni jonossa olevien suhde pitäisi olla juuri toisinpäin. 9 suomalaista ja 2 muun kulttuurin edustajaa. Ei tarvitse olla mateemaatikko, ettei meidän varat riitä pitkässä juoksussa. Kommentteja.

No mun kommentti tähän on, että oleellista on se jonossa olevien määrä (verrattuna niiden ihmisten määrään ketkä ei joudu käymään jonoissa), eikä se että minkä kulttuurin ihmisiä siinä jonossa on.
 

Jallan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
No mun kommentti tähän on, että oleellista on se jonossa olevien määrä (verrattuna niiden ihmisten määrään ketkä ei joudu käymään jonoissa), eikä se että minkä kulttuurin ihmisiä siinä jonossa on.
Jeps. Hyvä pointti. Ajattelin itsekin siihen suuntaan, mutta en korjanut. Ajatuksissani suhtautin väestömäärään. Ja peruspointini on lakien muutos tukien saamiseen.

edit; Lisäys
Väestömäärään suhteutettuna Kelan toimeentuloa turvaavia etuuksia maksettiin keskimäärin 2 243 euroa vuodessa Suomessa syntynyttä henkilöä kohden ja 4 676 euroa vuodessa maahanmuuttajaa kohden.

Eihän se voi noinkaan mennä pitkössä juoksussa.
 
Viimeksi muokattu:

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Bensan hinnalla on hyvin vähän tekemistä yli 90% autoilijoista ajamien kilometrien kohdalla. Se, mihin se vaikuttaa aika saletisti, on autoilijoiden muut autoiluun käyttämät rahat. Kansalaiset ajavat siis esimerkiksi huonommilla (niin uutena kuin elinkaaren lopussakin) renkailla, likaisemmilla autoilla, tuulilasinpyyhkimillä jne.

Mihin autoiluun se sitten vaikuttaa? Todennäköisesti ainakin kotimaan matkailu vaihtuu herkemmin laivaristeilyyn tai lentomatkailuun. Ei siksi, että se bensan todellisen ja toivotun hinnan välinen ero olisi niin suuri, vaan koska se vaikuttaa tunnetasolla.

Nyt istun junassa, mutta niinä päivinä kun joudun käymään töissä autolla, työmatkan bensoihin menee jo tunnin nettopalkan verran rahaa. Sen lisäksi siis, että senkin päivän osalta olen jo maksanut junalipusta.
Nyt istun ruokapöydässä ja työmatkoja on tullut ajettua tällä viikolla 250km eli 50km päivässä. Noista ajoista on 200km tullut noin 10l/100km kuluttavalla dieselkuorkilla ja 50km noin 7l/100 kuluttavalla bensakärryllä. Kulutus on ollu siinä 25l tän viikon osalta eli nopeesti laskettuna 50e kahden euron tolppahinnalla. Puolentoista tolppahinnalla tuosta olisi tullut vajaa 40e eli hintamuutos on ollut kympin luokkaa viikossa.

Tuosta nopeasti kertomalla kuukaudessa puhutaan noin 50e hinnannoususta ja omalle kohdalle helpoin tapa olisi tuossa säästää ajamalla mahdollisimman paljon pienemmän kulutuksen autolla. Tuohon malliin eli ajetaan mahdollisimman pienikulutuksellisella autolla valtiovallan on helppo ohjata verotuksella eli nostamalla polttoaineverotusta ja laskemalla hankinta- ja ylläpitokuluja verokertymän puitteissa. Tämä kannattaisi panostaa koko autovarianssiin eikä pelkkiin sähkömalleihin.

Kokonaiskuvaa kannattaisi myös lainsäätäjien miettiä, esimerkkinä aurinkopaneelien laittajille (kotiin tai muuhun kokoaikaiseen asumiseen tarkoitettuun kiinteistöön) kannattaisi miettiä verokompensaatiota sähköautoihin. Eteläisessä osassa maata riittävällä aurinkopaneelimäärällä sähköautoilija latailisi mukavasti 75% vuodesta autonsa "ylijäämäsähköllä" enkä usko esimerkkinä parin vuoden käyttövoimaverosta vapautuksen ketään haittaavan. Romutuspalkkiota voisi aivan hyvin laajentaa koskemaan myös muutaman vuoden ikäisiä autoja, vanhasta eskortista tonnin romupalkkio vuoden 2018 autoon uskoakseni lisäisi vaihtohaluja pienempikulutukselliseen malliin.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Nyt istun ruokapöydässä ja työmatkoja on tullut ajettua tällä viikolla 250km eli 50km päivässä. Noista ajoista on 200km tullut noin 10l/100km kuluttavalla dieselkuorkilla ja 50km noin 7l/100 kuluttavalla bensakärryllä. Kulutus on ollu siinä 25l tän viikon osalta eli nopeesti laskettuna 50e kahden euron tolppahinnalla. Puolentoista tolppahinnalla tuosta olisi tullut vajaa 40e eli hintamuutos on ollut kympin luokkaa viikossa.

Tuosta nopeasti kertomalla kuukaudessa puhutaan noin 50e hinnannoususta ja omalle kohdalle helpoin tapa olisi tuossa säästää ajamalla mahdollisimman paljon pienemmän kulutuksen autolla. Tuohon malliin eli ajetaan mahdollisimman pienikulutuksellisella autolla valtiovallan on helppo ohjata verotuksella eli nostamalla polttoaineverotusta ja laskemalla hankinta- ja ylläpitokuluja verokertymän puitteissa. Tämä kannattaisi panostaa koko autovarianssiin eikä pelkkiin sähkömalleihin.

Kokonaiskuvaa kannattaisi myös lainsäätäjien miettiä, esimerkkinä aurinkopaneelien laittajille (kotiin tai muuhun kokoaikaiseen asumiseen tarkoitettuun kiinteistöön) kannattaisi miettiä verokompensaatiota sähköautoihin. Eteläisessä osassa maata riittävällä aurinkopaneelimäärällä sähköautoilija latailisi mukavasti 75% vuodesta autonsa "ylijäämäsähköllä" enkä usko esimerkkinä parin vuoden käyttövoimaverosta vapautuksen ketään haittaavan. Romutuspalkkiota voisi aivan hyvin laajentaa koskemaan myös muutaman vuoden ikäisiä autoja, vanhasta eskortista tonnin romupalkkio vuoden 2018 autoon uskoakseni lisäisi vaihtohaluja pienempikulutukselliseen malliin.

Vahvasti samalla linjalla. Juuri kävin ostamassa etanolikonvertterin vanhaan Micraan. Jos edes puolet vuodesta voisi ajella vähäpäästöisesti.

Kun asumis/työjärjestely on sellainen, että autoa ei tarvitse päivittäin, en näe mitään ekologisempaa (edes etäisesti järkevän hintaista) tapaa ratkaista autoilun tarvetta kuin tuo. Toki nämä vaihtoehtoiset polttomoottoritekniikat taitavat olla enemmän Kepun kuin Persujen agendalla, mitä politiikkaan tulee.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Ossi Tiihonen, tuo 15 pinnaa puoluekokouksessa kerännyt perussuomainen poliitikko, ei oman Twitterinsä mukaan pääse Aluevaaleihin ehdokkaaksi.
Jatkot sitten VKK-ketjussa?
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Se on kovin omituinen asia, että tyypillisesti toisten taskuilla käyvät tahot ovat niin hämmästyneitä ettei toisin asioita näkevä puolue yllättäen olekaan heidän kanssaan samaa mieltä.
Kannatatko sinä noita kaikkia leikkauksia ja haluaisitko, että ne toteutettaisiin kaikissa Suomen kunnissa?
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toivoisin sen sijaan että ihmiset ymmärtäisivät, mitä se velaksi eläminen ja rahan dumppaaminen sinne-tänne tarkoittaa jos budjettia aletaan tasapainottamaan.

Toivoisin, että esimerkiksi ratikkaa vastustavat perussuomalaiset Vantaalla ymmärtäisivät, mikä ero on talousarviokirjan käyttötalousosalla ja investointiosalla.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näiden kahden asian ymmärtäminen ja erottaminen on syy joko vastustaa tai kannattaa ratikkaa taloudellisiin syihin perustuen?

Eikös ne puheet ole olleet vähän sellaisia, että käytetään mieluummin ratikkaan menevät rahat vanhustenhoitoon ja sen sellaiseen. Siinä puheessa ei kai ole ihan ymmärretty, mitä sana investointi pohjimmiltaan tarkoittaa ja mikä sen tarkoitus on.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Vantaan persuja tuntuisi tuon jutun perusteella kiinnostelevan paljon ainakin kaikista heikoimmassa asemassa olevien suomalaisten ajaminen vielä isompaan ahdinkoon.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Perussuomalaiset ottavat aivan käsittämättömän määrän lisävelkaa, jos saisivat päättää. Perussuomalaisten tänään julkistetussa vaihtoehtobudjettissa otettaisiin uutta velkaa vain 47 miljoonaa euroa vähemmän kuin hallituksen budjettiesityksessä.

Sosialistisella talouspolitiikalla ja jättilisävelalla PS saisi mitättömiä aikaan. Perussuomalaisten vaihtoehtobudjetista tehdyn vaikutusarvion mukaan tämä hyödyttäisi yksinasuvia 90 euroa vuodessa, pariskuntia 220 euroa ja lapsiperheitä 319 euroa.

Kokoomus, tuo Suomen velanoton Mannerheim-linja ottaa vaihtoehtobudjetissaan vaatimattomasti "vain" 4.5 Miljardia lisävelkaa.

PS pistää kaikkien aikojen heikoimman esityksensä tiskiin. Nousukaudella puolue laittaisi Marinin hallituksen kanssa saman verran lisävelkaa eli 6.9 mrd, jolla ei saisi juuri mitään etuja veronmaksajille. Talouspoliittisesti PS on nykyään vasemmistokonservatiivinen puolue, joka vastustaa yhteiskunnan tarvittavia uudistuksia ja tyytyy peesaamaan vasemmistojohtoisen hallituksen "talouspolitiikkaa". Vasemmistokonservatiivina ero tulee Mariniin sitten kehitysavusta ja turvapaikkapolitiikassa sekä bensan hinnassa.

Uskomatonta.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kyllähän tää kieltämättä hymyilyttää. Odotan erään perussankarin selittelyitä, kun eilen ehti käydä kuittailemassa Kokoomuksen ehdotukselle ja puolustelemassa Vantaan persujen leikkauslinjaa.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Kokonaista 47 miljoonaa euroa vähemmän velkaa, kuin nykyinen hallitus ja muutoksetkin reippasti alle miljardin suuntaansa. No ei varmaan yllättänyt kuin sitä yhtä hiihtäkää Kurikassa, jolla tippui mämmirove lattialle.
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
PS pistää kaikkien aikojen heikoimman esityksensä tiskiin. Nousukaudella puolue laittaisi Marinin hallituksen kanssa saman verran lisävelkaa eli 6.9 mrd, jolla ei saisi juuri mitään etuja veronmaksajille. Talouspoliittisesti PS on nykyään vasemmistokonservatiivinen puolue, joka vastustaa yhteiskunnan tarvittavia uudistuksia ja tyytyy peesaamaan vasemmistojohtoisen hallituksen "talouspolitiikkaa". Vasemmistokonservatiivina ero tulee Mariniin sitten kehitysavusta ja turvapaikkapolitiikassa sekä bensan hinnassa.

Uskomatonta.

Toivottavasti tällaisen pökäleen kehittäneet saadaan karsittua pois tai ainakin suitsittua sellaiselle linjalle että edes pikkaisen viitsitään tehdä töitä näiden eteen. Tällainen on ihan käsittämätöntä, että edes viitsitään näin alta riman tuotua vaihtoehtoa tuoda julki. Voiko laiskempaa vähennystä olla kuin kehitysyhteistyö ja Yle (en sano ettei näistä voisi karsia, mutta nyt kun oikeasti pitää tuoda jotain fiksua niin niillä ei voida kaikkea kattaa).

Sama kuin ois kerrottu, että mennään tolla hallituksen budjetilla.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Eikö kehitysyhteistyöstä ja YLE:stä leikkaamalla saakaan rahoitettua kaikkia polttoaineveronvähennyksiä ja korjattua muita Suomen ongelmia?

Yllättyneet:
-
-
-

Mutta PS ei ole populistinen puolue enää.
 

Andi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Tappara
Perussuomalaiset ottavat aivan käsittämättömän määrän lisävelkaa, jos saisivat päättää. Perussuomalaisten tänään julkistetussa vaihtoehtobudjettissa otettaisiin uutta velkaa vain 47 miljoonaa euroa vähemmän kuin hallituksen budjettiesityksessä.

Sosialistisella talouspolitiikalla ja jättilisävelalla PS saisi mitättömiä aikaan. Perussuomalaisten vaihtoehtobudjetista tehdyn vaikutusarvion mukaan tämä hyödyttäisi yksinasuvia 90 euroa vuodessa, pariskuntia 220 euroa ja lapsiperheitä 319 euroa.



PS pistää kaikkien aikojen heikoimman esityksensä tiskiin. Nousukaudella puolue laittaisi Marinin hallituksen kanssa saman verran lisävelkaa eli 6.9 mrd, jolla ei saisi juuri mitään etuja veronmaksajille. Talouspoliittisesti PS on nykyään vasemmistokonservatiivinen puolue, joka vastustaa yhteiskunnan tarvittavia uudistuksia ja tyytyy peesaamaan vasemmistojohtoisen hallituksen "talouspolitiikkaa". Vasemmistokonservatiivina ero tulee Mariniin sitten kehitysavusta ja turvapaikkapolitiikassa sekä bensan hinnassa.

Uskomatonta.
Kautta persujen historian tässä on saanut ihmetellä miksi heitä edes noin vahvasti on oikealle leimattu, kun talouslinja on suurimmalti ollut juuri vasemmalle rähmällään. Ei sikäli yllätä tuo.

Oppositiokumppani Kokoomus jää linjoineen valitettavan yksin.
 

Tuamas

Jäsen
Se on kovin omituinen asia, että tyypillisesti toisten taskuilla käyvät tahot ovat niin hämmästyneitä ettei toisin asioita näkevä puolue yllättäen olekaan heidän kanssaan samaa mieltä.

Stop the press, jatkakaa hämmästelyänne.

Sinänsä ironinen kommenti tähän kohtaan, kun Perussuomalaisten varjobudjetti julkaistiin ja siellä nettotulos oli alle 50 miljoonaa vähemmän lainaa kuin Marinin hallituksella.

Eli kuten tiedettyä, persuthan ovat vain umpimielisempi versio demareista, nytkin ainoat varsinaiset muutokset ovat kehitysavun ja polttoaineiden verotuksen leikkaus.

Näpertelyä ja identiteettipolitiikkaa, sitähän se persupolitiikka pääsääntöisesti ihan oikeasti vain on.
 

Maukka187

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Florida Panthers, Koovee, FC Haka, NHL
Näpertelyä ja identiteettipolitiikkaa, sitähän se persupolitiikka pääsääntöisesti ihan oikeasti vain on.
Ja tietty pelolla ratsastamista. Tuli muuten mieleen, että jos tulevaisuudessa Euroopaan ja Lähi-Idän tilanteet ovat vakaammat ja pakolaiskriisit loistaa poissaolollaan, niin kuka persuja enää äänestäisi?
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mikä siinä on tavoitteena, kun leikataan kotouttamisesta?
En ole ihan varma, mutta varmasti auttaa ihmisiä kotoutumaan jos leikataan esimerkiksi suomen opetuksesta. Samoin ihmisiä ei pidä auttaa Suomessa vaan siellä kotimaissaan. Tämä kotimaissa auttaminen toimii tietysti erittäin hyvin kun leikataan kehitysapu kokonaan valtion budjetista pois.
 

Tuamas

Jäsen
Mikä siinä on tavoitteena, kun leikataan kotouttamisesta?

Varmistetaan etteivät vaan ne mamut sopeudu tai opi suomen kieltä, jotta voidaan valittaa siitä kuinka ne mamut eivät sopeudu eivätkä osaa kieltä.

Lisäksi jotta niitä ei tarvitse ottaa tänne, niitä tulee auttaa kotimaassaan, johon tepsii parhaiten kehitysavun leikkaus, jolla taas osaltaan edesautetaan sitä, että tulijoita ja vastustettavaa riittää.

Identiteettipolitiikkaa ja oman kannatuspohjan vahvistamista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös