Perussuomalaiset

  • 5 572 053
  • 44 580

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Eikö taiteen tukeminen ylipäätään ole valitsevan tahon subjektiivinen valinta?

Olen sitä mieltä, että valtiotasolla (tukea jaettaessa) eri taidemuotojen tulisi olla niin paljon samalla tasolla kuin mahdollista, jos tukea jaetaan. Ei siis ryhdytä erottelemaan klassismia, modernia tai postmodernia taidetta toisistaan. Tai sitten sitä tukea ei jaeta yhdellekään ryhmälle, asia jota itse kannatan pl. se, että nuorisoon voi panostaa, taidekouluihin, näyttelykouluihin, musiikkikouluihin tms. Olisin jopa valmis karsimaan taiteilijaeläkkeet minimiin, vain todellisille merkkihenkilöille suuntauksesta riippumatta (kuka tämän valinnan sitten tekee on haastavampi juttu mutta "valitsijaraati" alansa osaajista on varmasti löydettävissä).

Yritykset päättäköön sitten omasta tuestaan, siihen ei ole valtion puuttuminen.

vlad.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
En tiedä, että mitä vitun merkitystä sillä on tässä kohtaa, että miten minä tunnen esim. juuri svedujen politiikan?

Sillä on semmoinen vitun merkitys että media peilaa aina tavallisten kansalaisten asenteita eikä ulkomainen media ole sitä paitsi tempaissut mistään mitään ihan yhtäkkiä. Koska Suomella on Euroopassa maine yhteistyöhaluisena - ja kykyisenä maana, on mielestäni melko ymmärrettävää että ulkomailla reagoidaan vahvasti siihen että eduskuntavaaleissa menestyy puolue jonka halu ja kyky yhteistyöhön eurooppalaisella tasolla voidaan asettaa hyvin kyseenalaiseksi. Kun tähän vielä liittyvät kärkevänpuoleiset kommentit liittyen maahanmuuttajiin, ei ole ihme että monikulttuurisessa Euroopassa kuohuu. Oikeistopopulismi on jo historiallisistakin syistä johtuen melkoinen mörkö Euroopassa ja kaikki siihen viittaava niputetaan äkkiä saman otsikon alle vaikka totuus olisikin toinen. Mutta: jos Persut kerran tietävät totuuden itsestään, niin miksi moinen poru? Jos me täällä kerran pärjäämme niin hyvin keskenämme, niin miksi pitäisi välittää siitä mitä Euroopassa kirjoitetaan? Vai olisiko kenties sittenkin niin että Persut eivät ymmärrä maailmasta muuta kuin oman sanomansa ja siksi kaikki muu on käsittämätöntä ja siksi vastenmielistä?

Mitä taas Portugaliin tulee, niin ajattelepa asiaa näin: olet joutunut taloudellisiin vaikeuksiin ja menet pyytämään pankkilainaa. Sinuun suhtaudutaan ymmärtäväisesti ja laina ehditään jo alustavasti luvata. Vähän myöhemmin pankista kuitenkin ilmoitetaan että nyt tätä lainaa ei tulekaan koska asiasta päättävät henkilöt ovat vaihtuneet ja he katsovat että taloudelliset vaikeutesi ovat omaa syytäsi ja sinun pitää selvitä niistä itse. Mitkä ovat silloin asenteesi kyseistä pankkia kohtaan? Saattaisiko irrota muutama hapokas kommentti?

Portugalin siirtomaamenneisyys taas ei liity sen nykyiseen tilanteeseen mitenkään mutta sinänsä olen iloinen että jopa sinä olet tietoinen tuosta historiallisesta tosiseikasta. Harmi vaan että sen esittäminen ei liity mitenkään mihinkään, mutta toisaalta, sehän se on koko Persuuden syvin olemus: kun jotakin pitää vastustaa, mikä tahansa argumentti kelpaa.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Eikö taiteen tukeminen ylipäätään ole valitsevan tahon subjektiivinen valinta?

Jos ruvetaan tekemään linjauksia siitä mitä taidetta valtion pitäisi ja ei pitäisi tukea, ei kyseessä ole todellakaan mikään subjektiivinen valinta. Valtio ei ole subjekti. Ymmärrätkö?

Mitä taas vaatimuksiisi väitteiden perustelusta tulee, niin eiköhän useimmat Jatkoajassa tiedä mikä sinä olet miehiäsi.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Harmi vaan että sen esittäminen ei liity mitenkään mihinkään, mutta toisaalta, sehän se on koko Persuuden syvin olemus: kun jotakin pitää vastustaa, mikä tahansa argumentti kelpaa.

Tuota samaa voidaan käyttää myös Persujen vastustajien kuvaamiseen, aika pitkälle tunnepohjaista väittelyä ja hyvin usein argumentteina käytetään todellisia olkiukkoja.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Olen sitä mieltä, että valtiotasolla (tukea jaettaessa) eri taidemuotojen tulisi olla niin paljon samalla tasolla kuin mahdollista, jos tukea jaetaan. Ei siis ryhdytä erottelemaan klassismia, modernia tai postmodernia taidetta toisistaan.

Täsmälleen näin. Taide ei ole koskaan vain (Persujen jaottelun mukaan) "suomalaisuutta vahvistavaa" tai "postmodernia tekotaidetta". Tämä Persujen visio valtion tukemasta taiteesta kuulostaa siltä että he hyvin mielellään näkisivät taiteen välineenä omien tavoitteidensa ajamiseksi, mikä historiaa (ja taidettakin) jonkun verran harrastaneen ihmisen korviin kuulostaa melko hirveältä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Mitä taas Portugaliin tulee, niin ajattelepa asiaa näin: olet joutunut taloudellisiin vaikeuksiin ja menet pyytämään pankkilainaa. Sinuun suhtaudutaan ymmärtäväisesti ja laina ehditään jo alustavasti luvata. Vähän myöhemmin pankista kuitenkin ilmoitetaan että nyt tätä lainaa ei tulekaan koska asiasta päättävät henkilöt ovat vaihtuneet ja he katsovat että taloudelliset vaikeutesi ovat omaa syytäsi ja sinun pitää selvitä niistä itse. Mitkä ovat silloin asenteesi kyseistä pankkia kohtaan? Saattaisiko irrota muutama hapokas kommentti?

Eihän tämä esimerkkisi korreloi laisinkaan tapahtunutta ketjua. Ennemminkin esimerkki menisi jotenkin näin:

Haet ylimitoitetun lainan suhteellisella riskillä ja pankki antaa sen sinulle hyvien korkojen toivossa. Et kuitenkaan kykene maksamaan lainaa ja tästä aiheutuu pankille selkeä tappio. Koska pankki on tehnyt vastaavia riskilainoituksia paljon enemmänkin niin kaikki kaatuu kyseisen pankin niskaan...joka vaikuttaa pankin kotimaan oloihin kriittisesti. Osa lainapankeista sijaitsee ulkomailla koska on kiva rahoittaa riskisijoituksia. Ulkomaalaiset pankit kuitenkin hakevat kärkkäästi takaisin tappioitaan.

Tässä vaiheessa astuvat esiin muut EU maat joiden pitää kuitata näiden pankkien riskisijoituksista johtuvat tappiot lainalla tai takauksilla, joita ei koskaan saada takaisin koska eihän näillä mailla ole maksaa edes nykyisiä lainojaan.

On kuitenkin kiva huomata, että meillä täällä suomessa on ihmisiä, jotka mielellään rahoittavat näitä maita mitkä taloudellisesti löysin perustein on jengiin mukaan otettu. Eihän meillä auteta edes oman maan ylivelkantuneita kansalaisia jotka ovat sentään omalla työllään yrittäneet ja jopa työllistäneet ihmisiä.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tuota samaa voidaan käyttää myös Persujen vastustajien kuvaamiseen, aika pitkälle tunnepohjaista väittelyä ja hyvin usein argumentteina käytetään todellisia olkiukkoja.

Niin. Kumpi oli ensin, muna vai kana?

Ja totta kai tämä on tunnepohjaista väittelyä, onko se joku vääryys? Vai onko se niin että Persujen vastustajien on kirjoitettava ensisijaisesti faktoihin, analyyseihin ja järkeen pohjautuvia mielipiteitä ja Persujen kannattajat saavat sitten huudella mitä hyvänsä?

Toki tuollaiset yhden lauseen nokkeluudet näyttävät helvetin hyviltä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Niin. Kumpi oli ensin, muna vai kana?

Ja totta kai tämä on tunnepohjaista väittelyä, onko se joku vääryys? Vai onko se niin että Persujen vastustajien on kirjoitettava ensisijaisesti faktoihin, analyyseihin ja järkeen pohjautuvia mielipiteitä ja Persujen kannattajat saavat sitten huudella mitä hyvänsä?

Toki tuollaiset yhden lauseen nokkeluudet näyttävät helvetin hyviltä.

Persujen vastustajat haluavat nostaa itsensä jotenkin ylemmälle tasolle, ts. pitävät PErsujen kannattajia jonain junttijenginä (joka sinänsä pitää osaltaan paikkansa). Mutta jos argumentit ovat ilman faktapohjaa olevia mutu-heittoja niin heikoilla ollaan.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Eihän tämä esimerkkisi korreloi laisinkaan tapahtunutta ketjua.

Ei ollut tarkoituskaan. Ota huomioon ettemme keskustelleet itse lainapaketista vaan sitä pitäisikö Portugalin Soaresin pitää turpansa kiinni vai ei.

Ymmärrän kyllä mainiosti Persujen pointin siitä että Eu:n jäsenmaiden välillä on niin suuria kulttuurillisia eroja ettei yhteinen talous ja toisten lainojen takaaminen ole välttämättä kaikin ajoin järkevää. Olen samaa mieltä myös siitä että nämä ovat asioita joiden kulku ja merkitys tulee avata kansalle jatkossa paremmin ja keskustelun täytyy olla laajempaa ennen kuin mitään mennään tekemään ja lupaamaan. Se mitä tässä ensisijaisesti vastustan on tämä suomalaisten kikkelis kokkelis - asenne koko Portugalia kohtaan ja se miten härskisti Persut käyttivät sitä hyväkseen. On aivan taivaallisen helppoa vedota siihen miten Suomessakin on köyhiä ja miten samaan aikaan rahaa syydetään jonnekin Portugaliin, mutta se mitä edelleen odotan on aito vaihtoehto. Persujen vaihtoehto on tähän asti ollut yksipuolinen "ei".

Se ettei suomalaisten enemmistö ymmärrä ylipäätään Eu:n toiminnasta juuri mitään on nähdäkseni suuri kansallinen ongelma mihin Persut taas tuskin tuovat helpotusta.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Persujen vastustajat haluavat nostaa itsensä jotenkin ylemmälle tasolle, ts. pitävät PErsujen kannattajia jonain junttijenginä

Minäpä kerron nyt kantani tähän paremmat ihmiset vs. juntit - vastakkainasetteluun niin vältymme jatkossa väärinkäsityksiltä.

Minulle on sivistys on ennen muuta sitä että ihminen kykenee näkemään asiat myös toisten ihmisten näkökulmasta. Junttius taas on sitä että ihminen näkee asiat vain omasta näkökulmastaan ja ei joko osaa tai halua ymmärtää yhtään muita. Tämä on se asia josta minä ennen muuta soimaan Persuja: he eivät näe nenäänsä pidemmälle, eivät ainakaan liian usein. Se näkyy tämänkin ketjun tietyissä kirjoituksissa jos niitä tutkii hiukankaan tarkemmin.

Itsensä nostaminen on toisten yläpuolella on puolestaan "synti" josta soimaan itseäni tasaisin väliajoin, mutta toisaalta kun kuuntelee ja katsoo vastapuolta, on minun kovin usein todettava että "he tekevät sen itse" ts. taso on sen verran matala että koen olevani ylempänä vaikka alentaisin itseäni kuinka. Tämä taas ei näy ensisijaisesti tässä ketjussa (pl. jotkut yksittäiset viestit) vaan perustuu asioihin jotka olen itse täällä Porissa nähnyt ja kokenut.

Tältä pohjalta pidän edelleen kohtuuttomana että Persujen vastustajan pitäisi perustaa kirjoituksensa ensisijaisesti faktoihin kun kyse on mielestäni koko ajan ollut niistä tunteista mitä ko. puolueen toiminta herättää.
 

Rike.K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kissapedot
On aivan taivaallisen helppoa vedota siihen miten Suomessakin on köyhiä ja miten samaan aikaan rahaa syydetään jonnekin Portugaliin, mutta se mitä edelleen odotan on aito vaihtoehto. Persujen vaihtoehto on tähän asti ollut yksipuolinen "ei".

Onhan heillä vaihtoehto eli velkasaneeraus. Ja nimenomaan järjestetty velkasaneeraus, jossa saadaan myös sijoittajien vastuu. Tämä järjestely olisi kaikkien kannalta kaikista oikeudenmukaisin.

Vellihousu kirjoitti:
Se ettei suomalaisten enemmistö ymmärrä ylipäätään Eu:n toiminnasta juuri mitään on nähdäkseni suuri kansallinen ongelma mihin Persut taas tuskin tuovat helpotusta.

Tuskin edes EU:n ytimessäkään ymmärretään täysin tuon unionin toimintaa! :D
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Mitä taas Portugaliin tulee, niin ajattelepa asiaa näin: olet joutunut taloudellisiin vaikeuksiin ja menet pyytämään pankkilainaa. Sinuun suhtaudutaan ymmärtäväisesti ja laina ehditään jo alustavasti luvata. Vähän myöhemmin pankista kuitenkin ilmoitetaan että nyt tätä lainaa ei tulekaan koska asiasta päättävät henkilöt ovat vaihtuneet ja he katsovat että taloudelliset vaikeutesi ovat omaa syytäsi ja sinun pitää selvitä niistä itse. Mitkä ovat silloin asenteesi kyseistä pankkia kohtaan? Saattaisiko irrota muutama hapokas kommentti?

Portugalin siirtomaamenneisyys taas ei liity sen nykyiseen tilanteeseen mitenkään mutta sinänsä olen iloinen että jopa sinä olet tietoinen tuosta historiallisesta tosiseikasta. Harmi vaan että sen esittäminen ei liity mitenkään mihinkään, mutta toisaalta, sehän se on koko Persuuden syvin olemus: kun jotakin pitää vastustaa, mikä tahansa argumentti kelpaa.

No, Vanha Len tuossa muokkasi tuon vertauskuvasi realismia vastaavaksi, mutta vastataan nyt tähän silti.

Okei, siinä vaiheessa, kun ilmoitetaan henkilöstönmuutoksesta ja siitä, että tulee uudet neuvottelut, niin viimeiseksi siinä vaiheessa tulisi mieleen alkaa vittuilemaan näille henkilöille ja nimittelemään natsikääpiöksi. Muista nyt, että tämä paketti kaatui siihen, kun vastuunkantaja-Mari heittikin hanskat tiskiin, vaikka vielä maanantaina uhosi vievänsä homman loppuun. Se ratkaisi sen, että homma neuvotellaan uudestaan ja se ei ole Persujen syy. Mutta jos syytät vaalitulosta, niin silloin syytät myös demokratiaa, mihin sinulla on tietysti oikeus. Ja vielä ei ole mitään päätetty, mutta ei Soares ainakaan maansa tilannetta helpottanut avautumisellaan, koska voihan siinä muutkin Suomen puolueet ja johtajat vetää herneen nenään. Erittäin edesvastuutonta toimintaa Soaresilta.

Hahaa, mitenkä tilanteeseen sitten liittyy, että Portugalissa on vedetty jostain kalmistoista pöydälle sellainen seikka, että Talvisodan aikaan sieltä lähetettiin jotain sardiinipurkkeja Suomeen? Jopa kansahan naureskeli näille portugalilaismedian jutuille ja siellä oli kommentteja siihen suuntaan, että kansa on kyllä kartalla, että missä mennään. Että on turha syytellä Suomea, koska itse ollaan hommat ryssitty ja otettiinhan siellä esille maanmenetykset Neuvostoliitolle ja sotakorvausten nopea takaisinmaksu.

Ja kyllähän suomalaiset ovat turistituloina kuitanneet nuo sardiinipurkit Portugalille useampaan kertaan. Myös turismissa seisoo yksi seikka, minkä vuoksi Soaresin tulisi pitää päänsä kiinni. Jos hän lietsoo vihaa suomalaisia kohtaan ja joku jauhopää alkaa nirhaamaan tai vahingoittamaan suomalaisia turisteja Madeiralla, niin ketä kärsii? Aivan, Portugalin turismi.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Muista nyt, että tämä paketti kaatui siihen, kun vastuunkantaja-Mari heittikin hanskat tiskiin, vaikka vielä maanantaina uhosi vievänsä homman loppuun. Se ratkaisi sen, että homma neuvotellaan uudestaan ja se ei ole Persujen syy.

Toki muistan Kiviniemen ja pidänkin hänen toimintaansa hyvin edesvastuuttomana, mutta älä sinä nyt väitä että Persut olisivat nyt ihan puhtaita pulmusia koska ajatus tukipaketin kaatamisesta oli heidän keskeisiä vaaliteemojaan. Karkeasti yksinkertaisten koko vaalit pyörivät "Kyllä Suomelle, Ei Portugalille" - tematiikan ympärillä ja sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa syytänkö minä demokratiaa vaiko en. Maailmanhistoria tuntee kaikenlaisia esimerkkejä demokraattisesti valituista hallitsijoista ja se että näitä esimerkkejä on, kertoo hyvin siitä kuinka häilyvää on demokratia ja kuinka Suomeakin sivistyneemmät kansat ovat helposti harhaan johdettavissa.

Soaresin lausunnoista taas voi olla erittäin montaa mieltä, mutta voihan olla että hän omasta näkökulmastaan käsin pitää täysin oikeutetusti Suomea kääpiönä joka vittuilee. Eurooppalaisesta näkökulmasta käsin Suomi on nimittäin nousukas, sanovat Persut mitä hyvänsä ja kunhan Eu - politiikkaan päästään paremmin sisällä, saattaa tästä tulla asetelmasta tulla muitakin esimerkkejä. Ylipäätään kannattaa miettiä asiaa myös omasta näkökulmasta: mitä jos Suomi joutuu asemaan jossa Portugali on nyt ja joku Slovakia ilmoittaa äkkiä ette emme tuekaan teitä? Heillä on varmasti siihen oikeus demokratian nimissä, eikö totta?

Mistään sardiini - jutuista en puolestani tiedä, mutta mietipä Suomen lööppilehtiä Is:aa ja Il:aa ja juttuja joita niissä eri aiheista julkaistaan. Eipä ole paljon eroa Portugalilla ja Suomella.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Eikä ole olemassa mitään valtiota, joka tekee päätökset taiteen tukemisesta. Päätösten takana ovat ihmiset. Ymmärrätkö?
Vai voitko osoittaa, että valtio on tehnyt päätöksen? Ilman, että siinä on ihmisiä välissä?

Näin on, mutta silloin kun taiteen alalla tehdään valtiollisia päätöksiä taiteen tukemisesta on kyse muustakin kuin siitä mikä päätöstä tekevien ihmisten subjektiivinen maku on.
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minulle on sivistys on ennen muuta sitä että ihminen kykenee näkemään asiat myös toisten ihmisten näkökulmasta. Junttius taas on sitä että ihminen näkee asiat vain omasta näkökulmastaan ja ei joko osaa tai halua ymmärtää yhtään muita. Tämä on se asia josta minä ennen muuta soimaan Persuja
Soaresin lausunnoista taas voi olla erittäin montaa mieltä, mutta voihan olla että hän omasta näkökulmastaan käsin pitää täysin oikeutetusti Suomea kääpiönä joka vittuilee. Eurooppalaisesta näkökulmasta käsin Suomi on nimittäin nousukas,

Ylipäätään kannattaa miettiä asiaa myös omasta näkökulmasta: mitä jos Suomi joutuu asemaan jossa Portugali on nyt ja joku Slovakia ilmoittaa äkkiä ette emme tuekaan teitä? Heillä on varmasti siihen oikeus demokratian nimissä, eikö totta?
Minulla meni jo sekaisin, että mistä näkökulmasta saa miettiä joten jätän miettimättä ja menen suoraan asiaan.

Jos minä ylivelkaantuisin ihan kovasti niin en todellakaan kehtaisi mennä kyselemään vastaavanlaiselta velkaantuneelta kaveriltani, että tuletkos takaamaan mun lisälainoja ja noin muutenkin hiukan jelppimään rahavaikeuksiani. Tuohon olisin liian sivistynyt, ymmärtäisin, että kaveri on, jos ei nyt niin ainakin mun lainasotkujen jälkeen ihan samanlaisessa pulassa. Sitäpaitsi mikä pankki suostuisi tuollaisiin järjestelyihin, että persaukinen takaisi toisen persaukisen lainoja. Ei ainakaan mikään sellainen pankki jossa katsellaan hiukan nenänpäätä pidemmälle.

Terveisin koo
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jos minä ylivelkaantuisin ihan kovasti niin en todellakaan kehtaisi mennä kyselemään vastaavanlaiselta velkaantuneelta kaveriltani, että tuletkos takaamaan mun lisälainoja ja noin muutenkin hiukan jelppimään rahavaikeuksiani.

Terveisiä vaan koolle: sarkasmi on vaikea laji ja tässä koko jutussahan ei ole kyse Suomen ja Portugalin suhteesta vaan Eu:n toiminnasta ylipäätään. Suomi on ollut Eu:n jäsen vuodesta 1995 vaikka kaikki eivät näytä sitä vieläkään käsittäneen.

Ja noita lainauksia kun teet, niin koita nyt pikkuisen katsoa mistä asiasta missäkin kohtaa keskustellaan ja yhdistele viestejä vasta sitten. Sillä tavalla saatat joskus saada aikaan jotakin mikä naurattaa muitakin kuin itseäsi.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Toki muistan Kiviniemen ja pidänkin hänen toimintaansa hyvin edesvastuuttomana, mutta älä sinä nyt väitä että Persut olisivat nyt ihan puhtaita pulmusia koska ajatus tukipaketin kaatamisesta oli heidän keskeisiä vaaliteemojaan. Karkeasti yksinkertaisten koko vaalit pyörivät "Kyllä Suomelle, Ei Portugalille" - tematiikan ympärillä ja sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa syytänkö minä demokratiaa vaiko en. Maailmanhistoria tuntee kaikenlaisia esimerkkejä demokraattisesti valituista hallitsijoista ja se että näitä esimerkkejä on, kertoo hyvin siitä kuinka häilyvää on demokratia ja kuinka Suomeakin sivistyneemmät kansat ovat helposti harhaan johdettavissa.

Soaresin lausunnoista taas voi olla erittäin montaa mieltä, mutta voihan olla että hän omasta näkökulmastaan käsin pitää täysin oikeutetusti Suomea kääpiönä joka vittuilee. Eurooppalaisesta näkökulmasta käsin Suomi on nimittäin nousukas, sanovat Persut mitä hyvänsä ja kunhan Eu - politiikkaan päästään paremmin sisällä, saattaa tästä tulla asetelmasta tulla muitakin esimerkkejä. Ylipäätään kannattaa miettiä asiaa myös omasta näkökulmasta: mitä jos Suomi joutuu asemaan jossa Portugali on nyt ja joku Slovakia ilmoittaa äkkiä ette emme tuekaan teitä? Heillä on varmasti siihen oikeus demokratian nimissä, eikö totta?

En ole sellaista väittänytkään, etteikö Persut olisi olleet vastarannankiiskinä. Mutta tässäkin kohtaa lusitaanit saavat syyttää itseään. He valehtelivat pitkään muille eurovaltioille, että lainaa ei tarvita ja vedättivät mahdollisimman pitkään. Jos paketti olisi tullut aiemmin framille, niin tämä vanha hallitus olisi tämän nykyisen paketin sainannut. Eli sekin kusetus ampui omille sormille.

Tottakai Soares saa vittuilla niin paljon, kuin sielu sietää. Kyllähän minäkin voisin vittuilla nuorelle nousukaspankkiirille, miten tykkäisin, mutta saisinko lainaa, niin ehkä silloin olisin heikoilla. Paitsi että jos sinä olisit tämä pankkiiri, niin silloinhan minulla ei olisi mitään ongelmia. Minä vittuilisin päin naamaa ja sinä kuittaisit velkapaperit. Vai jäisikö jostain syystä kuittamaatta?
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tottakai Soares saa vittuilla niin paljon, kuin sielu sietää.

Jaa, vähän aikaa sitten olit sitä mieltä että hänen on pidettävä turpansa kiinni.

Sinänsä olisi hyvin "Persua" kaataa koko lainapaketti koska Soares on nyt haukkunut heitä, mutta isommista asioista tässä on kai kyse. Ja ei, en tarkoita että Suomen pitäisi varauksetta vain pulittaa se mitä pyydetään, mutta poliittisesti ajatellen kyse taitaa olla siitäkin mihin kohtaa Eu:ssa Suomi lähtee asemoitumaan. Ollaanko jatkossakin yhteistyöhaluisia vai liitytäänkö vastarannan kiiskiin? Mitä lainapaketin kaataminen maksaa meille jatkossa? Politiikka on yhtä pitkää jatkumoa jossa taakse jätetty saattaa tulla myöhemmin eteen. Missä määrin Suomen kannattaa keikuttaa venettä?

Näitä asioita miettivät minua viisaammat ihmiset, mutta itseäni ahdistaa edelleen se miten kaukana Persujen perus - retoriikka on politiikan realiteeteista.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Suomi on ollut Eu:n jäsen vuodesta 1995 vaikka kaikki eivät näytä sitä vieläkään käsittäneen.

Mitä sen on väliä mistä saakka olemme olleet tässä unionissa? Ei ole sinun tehtävä määritellä näitä asioita kun kerran persut ovat kantansa tuoneet esille. Lainsäädäntöä voidaan aina muuttaa vaikka EU:n jäseniä oltaisiinkin. Niinhän ne muutkin tekee. Nyt jo muutamat EU-maat ovat pohtineet sitä, miten nämä tukipaketit saataisiin läpi ilman meitä.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mitä sen on väliä mistä saakka olemme olleet tässä unionissa?

Ei sillä sinänsä olekaan väliä, mutta täytyy välillä muistutella faktoista tämän persu - eskapismin keskellä. Kansa äänesti Suomen Eu:hun ja nyt sieltä halutaan jo pois kun ei siitä seurannutkaan pelkästään kivoja asioita.

Lainsäädäntöä voidaan toki aina muuttaa, eikä kaikkeen tarvitse suostua, ei siinä mitään. Niin ovat muutkin todellakin tehneet, koko Eu on tunnetusti melkoista puliveivaamista. Mutta kuinka pitkään Suomi voi sitten olla siellä veivaajien puolella on asia jota tällä hetkellä ei tiedä kukaan. Tekstaripalstoilla jo odotellaan että Timo ja Jutta lähtevät Portugaliin lyömään nyrkkiä pöytään, mutta voi sitä parkua jos homma ei menekään niin kuin "Kansa" on odottanut...
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kansa äänesti Suomen Eu:hun ja nyt sieltä halutaan jo pois kun ei siitä seurannutkaan pelkästään kivoja asioita.

Kansa äänesti joo...kun luvattiin yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista. Kukaan ei edes tiennyt mitä kyseinen päätös tuo tullessaan. Ruuan ja autojen piti halventua mutta miten kävi? Nyt ruoka on Euroopan kalleinta ja autoverot jylläävät. Naurettavinta on, ettei edes poliittinen maailma tiennyt mitä EU tuo tullessaan.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kansa äänesti joo...kun luvattiin yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista.

Tämä on sitä demokratiaa, hei. Kyllähän Persutkin ovat luvanneet yhtä sun toista päästäkseen valtaan.

Minä odotan sitä päivää kun Suomessa nähtäisiin asia - eikä imagovaalit, mutta turha taitaa olla toivoni.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kansa äänesti joo...kun luvattiin yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista. Kukaan ei edes tiennyt mitä kyseinen päätös tuo tullessaan. Ruuan ja autojen piti halventua mutta miten kävi? Nyt ruoka on Euroopan kalleinta ja autoverot jylläävät. Naurettavinta on, ettei edes poliittinen maailma tiennyt mitä EU tuo tullessaan.

Tähän nyt voisi heittää kaikenäköisiä tylsiä tilastoja, mutta eihän ne ketään kiinnosta. Ruoka halpeni, autoverot tippuivat, lainojen korot ovat alhaiset yms., mutta ne ovat vain tylsiä tilastoja, missä EU, siellä ongelma.
 
Viimeksi muokattu:

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Jaa, vähän aikaa sitten olit sitä mieltä että hänen on pidettävä turpansa kiinni.

Sinänsä olisi hyvin "Persua" kaataa koko lainapaketti koska Soares on nyt haukkunut heitä, mutta isommista asioista tässä on kai kyse. Ja ei, en tarkoita että Suomen pitäisi varauksetta vain pulittaa se mitä pyydetään, mutta poliittisesti ajatellen kyse taitaa olla siitäkin mihin kohtaa Eu:ssa Suomi lähtee asemoitumaan. Ollaanko jatkossakin yhteistyöhaluisia vai liitytäänkö vastarannan kiiskiin? Mitä lainapaketin kaataminen maksaa meille jatkossa? Politiikka on yhtä pitkää jatkumoa jossa taakse jätetty saattaa tulla myöhemmin eteen. Missä määrin Suomen kannattaa keikuttaa venettä?

Näitä asioita miettivät minua viisaammat ihmiset, mutta itseäni ahdistaa edelleen se miten kaukana Persujen perus - retoriikka on politiikan realiteeteista.

No juu, syytä olisi pitää leipäläpeä soukemmalla, jos meinaa että Suomi ottaa lainaa rahoittaakseen Portugalin tukipakettia.

Soares sanoi, että Suomea johtaa kääpiöt. Minun käsitykseni mukaan Kokoomus johtaa maata ja SDP seuraavana. Suomen ykkösprioriteetti on nyt muodostaa maahan toimiva hallitus ja Portugalin asia on yksi muiden joukossa, toki yksi tärkeimmistä, ellei jopa tärkein. Mutta se millainen hallitus Suomeen tulee, on Suomen asia eikä kenenkään muun ja yritys vaikuttaa siihen ulkopuolelta, on todella mautonta. Ja tätä Stubbkin kritisoi ja asettui Soinin puolelle tässä kohtaa, mitä pidän kyllä erittäin isänmaallisena, miehekkäänä ja vastuullisena ratkaisuna ja ennen kaikkea vaalituloksen kunnioittamisena.

Olet oikeassa siinä, että politiikassa taakseenjätetty saattaa hyvinkin löytyä vielä nenän edestä. Eikös juuri nämä karvakäsivaltiot eli kreikat ja portugalit oli aikanaan kovasti vastustamassa Suomen EU ja euro-jäsenyyksiä pohjoisen sijainnin takia? Eli voisi sanoa, että jopa rasistisin perustein?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös