Dee Snider
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Jatkoaika Cancer Fighters
Toki muistan Kiviniemen ja pidänkin hänen toimintaansa hyvin edesvastuuttomana, mutta älä sinä nyt väitä että Persut olisivat nyt ihan puhtaita pulmusia koska ajatus tukipaketin kaatamisesta oli heidän keskeisiä vaaliteemojaan. Karkeasti yksinkertaisten koko vaalit pyörivät "Kyllä Suomelle, Ei Portugalille" - tematiikan ympärillä ja sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa syytänkö minä demokratiaa vaiko en. Maailmanhistoria tuntee kaikenlaisia esimerkkejä demokraattisesti valituista hallitsijoista ja se että näitä esimerkkejä on, kertoo hyvin siitä kuinka häilyvää on demokratia ja kuinka Suomeakin sivistyneemmät kansat ovat helposti harhaan johdettavissa.
Soaresin lausunnoista taas voi olla erittäin montaa mieltä, mutta voihan olla että hän omasta näkökulmastaan käsin pitää täysin oikeutetusti Suomea kääpiönä joka vittuilee. Eurooppalaisesta näkökulmasta käsin Suomi on nimittäin nousukas, sanovat Persut mitä hyvänsä ja kunhan Eu - politiikkaan päästään paremmin sisällä, saattaa tästä tulla asetelmasta tulla muitakin esimerkkejä. Ylipäätään kannattaa miettiä asiaa myös omasta näkökulmasta: mitä jos Suomi joutuu asemaan jossa Portugali on nyt ja joku Slovakia ilmoittaa äkkiä ette emme tuekaan teitä? Heillä on varmasti siihen oikeus demokratian nimissä, eikö totta?
En ole sellaista väittänytkään, etteikö Persut olisi olleet vastarannankiiskinä. Mutta tässäkin kohtaa lusitaanit saavat syyttää itseään. He valehtelivat pitkään muille eurovaltioille, että lainaa ei tarvita ja vedättivät mahdollisimman pitkään. Jos paketti olisi tullut aiemmin framille, niin tämä vanha hallitus olisi tämän nykyisen paketin sainannut. Eli sekin kusetus ampui omille sormille.
Tottakai Soares saa vittuilla niin paljon, kuin sielu sietää. Kyllähän minäkin voisin vittuilla nuorelle nousukaspankkiirille, miten tykkäisin, mutta saisinko lainaa, niin ehkä silloin olisin heikoilla. Paitsi että jos sinä olisit tämä pankkiiri, niin silloinhan minulla ei olisi mitään ongelmia. Minä vittuilisin päin naamaa ja sinä kuittaisit velkapaperit. Vai jäisikö jostain syystä kuittamaatta?