Onko joku yllättynyt siitä, että persujen listoilta löytyy eniten rikoksesta tuomittuja. Ehkä persujen suurta ehdokasmäärää ainakin osaltaan selittää se, että kaikki halukkaat ovat kelvanneet ehdokkaiksi.
Eikö perussuomalaisten kannattajista löydy tutkimusten mukaan myös eniten nk. sosiaalipummeja?
Em. tutkimustuloksen pitävyydestä en ole varma, mutta ainakin yhdessä asiassa perussuomalaiset erottuvat kaikista muista puolueista, eivätkä positiivisesti:
Perussuomalaiset esittävät monimutkaisiin asioihin yksinkertaisia vastauksia. Siihen perustuu pitkälti heidän tämänhetkinen, toivottavasti häviävä kannatuksensa.
Esim. Halla-ahon väite siitä, että maahanmuuttajat tekevät vain muutaman vuoden töitä Suomessa ja jättäytyvät sen jälkeen sosiaaliturvan varaan:
Löytyyköhän Halla-aholta tutkittua tietoa siitä, miten kauan suomalaiset keskimäärin jaksavat puurtaa niissä huonosti palkatuissa ja usein fyysisesti raskaissa töissä, joita maahanmuuttajat tekevät?
Minä uskallan arvioida maahanmuuttajien tekevän työuraa Suomessa sitä pidempään mitä parempi koulutus heillä on ja mitä enemmän koulutustaan vastaavaan työhön he pääsevät täällä.
Lisäksi olen nähnyt itse omin silmin, miten hyvin esim. Venäjältä syntyisin olevat lähihoitajat pärjäävät vanhusten kotipalvelussa. Heille ei esim. fyysinen läheisyys ja jopa hellien tunteiden osoittaminen asiakkaana olevalle vanhukselle ole niin pahuksen vaikeaa kuin suomalaiselle kollegalle keskimäärin.
Poliitikkojen TV-paneeleissa lasken nykyään perussuomalaisten poliitikkojen kohdalla minuutteja tai sekunteja, jolloin he alkavat syytää suustaan syytöksiä maahanmuuttoa ja maahanmuuttajia kohtaan. Vaikka en ole kiihkouskovainen, niin mielestäni he edustavat kylmiä, ei-kristillisiä arvoja. Uskon itse kristillisistä arvoista esim. lähimmäisenrakkauteen ihmisten kohtelun ja ihmisten välisen kanssakäymisen lähtökohtana.