Perussuomalaiset

  • 5 388 669
  • 43 482

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners

Tuoltahan noita voi katsella jos haluaa. Olitko oikeasti siinä uskossa, että ainoa tapa saada jälkikäteen tietoa eduskunnan keskusteluista on Maukan omassa työhuoneessa videoidut "puolueettomat" näkemykset siitä, mitä salissa puhuttiin?

Mitä tulee tuohon negatiivisten asioiden esiin tuomiseen, Peltokankaan nauhoittamat yksinpuhelut menevät kyllä kyseisen kategorian alle.
Tattista. Mä vedän omat johtopäätökset Maurin puheista versus eduskunnan keskustelut. Älä ota tästä stressiä. Mutta näemmä säkin olet kirjoituksesi perusteella katsonut näitä Peltokankaan kotivideoita.
 
Niin, mitä sä silloin sitten teet, jos sua ärsyttää kommentaattori? Jätät kuuntelematta ja luotat omiin silmiin. Saattaa silti olla ihmisiä, jotka siitä huolimatta haluaa kuulla sen kommentaattorin tulkinnan tilanteesta.

Ja ei, en vertaa tuota lätkäselostukseen.

Toki on sellaisia. Sitten kannattaa ehkä puhua siitä, eikä siitä, että on hienoa, että joku kertoo, mitä tapahtui omasta mielestään. Kyseistä videoa on täällä jo kommentoitu sen verran, ettei mun siihen tarvi lähteä. Kommentoin sen linkkaajan kommenttia videosta, joka oli hieman erikoinen. Lisäksi on mun mielestä erikoista linkata videoita, minkä sisältö on tuollainen, kysyen, että mitä mieltä muut ovat itse yhtään alustamatta.
 

teppana

Jäsen
Tattista. Mä vedän omat johtopäätökset Maurin puheista versus eduskunnan keskustelut. Älä ota tästä stressiä. Mutta näemmä säkin olet kirjoituksesi perusteella katsonut näitä Peltokankaan kotivideoita.

En minä stressiä ota. :) Olen Peltokankaan Maurista muodostanut oman mielikuvani jo kauan ennen miehen uraa kansanedustajana. Kauan tästä on jo aikaa, mutta aikoinaan oltiin "saman kylän poikia". Vaikka ikäeroa meillä melkolailla onkin.

Ei siinä, kukin vetäköön omia johtopäätöksiään. Itse olen Maurin puhetta kuullut ihan livenä sen verran paljon, että lasken voitoksi yhteiskunnalle jokaisen sekunnin kun mies päättää pitää huulensa tiukasti toisiaan vasten.
 
Viimeksi muokattu:

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Toki olisi mielekästä kuulla, että mikä siinä videossa sun mielestä on arvokasta.

En mä tiedä, mikä on arvokasta ja mikä ei. Eipä oppositio ole päättämässä yhtään mitään ja mielipiteitä on monia. Kunhan toisinaan pistän persujen kansanedustajalta juttuja asiasnkuuluvaan ketjuun. Sä voit tehdä saman kannattamasi puolueen ketjuun jos sieltä edustajista löytyy matskua.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ei siinä, kukin vetäköön omia johtopäätöksiään. Itse olen Maurin puhetta kuullut ihan livenä sen verran paljon, että lasken voitoksi yhteiskunnalle jokaisen sekunnin kun mies päättää pitää huulensa tiukasti toisiaan vasten.

Miksi siis edes kommentoida asiaa, kun on noin hyvät perustelut itseleen?
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kommentoin sitä, että et (muka) tiennyt että eduskunnan istuntoja voi jälkikäteen seurata muualtakin kuin Peltokankaan Maurin työhuoneen sohvalta.
No juu, face on kieltämättä avoinna päivän aikana enemän kuin tv. Pahoitteluni tästä etten (muka) tiennyt. Tottakai tiesin, mutta halusin vaan vittuilla ja aiheuttaa hämminkiä...huoh.
 

teppana

Jäsen
No juu, face on kieltämättä avoinna päivän aikana enemän kuin tv. Pahoitteluni tästä etten (muka) tiennyt. Tottakai tiesin, mutta halusin vaan vittuilla ja aiheuttaa hämminkiä...huoh.

Anteeksi, en tarkoittanut noin kärkkäästi.

Olin aika yllättynyt siitä ettet tiennyt. Tai päätellyt asiaa. Eduskunnan ja valiokuntien istuntojen lataaminen ja jakaminen on suomen kaltaisessa yhteiskunnassa melko selviö. En siis tarkoita tätä pahalla. Aidosti kuvittelin että vedät jotain roolia. Pahoitteluni siitä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Anteeksi, en tarkoittanut noin kärkkäästi.

Olin aika yllättynyt siitä ettet tiennyt. Tai päätellyt asiaa. Eduskunnan ja valiokuntien istuntojen lataaminen ja jakaminen on suomen kaltaisessa yhteiskunnassa melko selviö. En siis tarkoita tätä pahalla. Aidosti kuvittelin että vedät jotain roolia. Pahoitteluni siitä.
Eip mittään. Olen oikeasti ollut tässä parin vuoden aikana pois ns kuvioista kun on ollut muuta ajateltavaa. Tuntuu, että olen jäänyt jalkoihin monessa asioissa, koskien päivän polttavia teemoja. En yleisestikään halua viljellä pahaa fiilistä ihmisille. Vaikka joistakin tämä tuntuu siltä. En ole katkera tai aiheuttaa kelkekään tällaista. Olen omalta osaltani vain tietyllä tapaa rikkinäinen ja toisinaan haluan tuoda mielipiteitäni tänne julki. En ehkäpä osaa tätä tarpeeksi huvin. Älkää siis suuttuko tai ottako kirjoituksiani mitenkään pahalla.

On kuitenkin totta, että toisinaan olen kärkäs ja kirjoitan ns paskaa. Lähimuistini on laatuaan "erittäin huono", johtuen kaikesta siitä myrkystä, jota meikäläiseen on pumpattu tässä vajaan kolmen vuoden aikana. Mutta mutta, modet sitten antakoot pelikieltoa, jos on tarvetta. Ja kirjoitukseni kandee raportoida, jos menee yli. Tämä kuitenkin auttaa ymmärtämään asioita ja koitan ottaa opikseni. Tähän vielä peukutus.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU

Pulle Nah

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palevan Kallo
Ja näin kunnostautuu Persujen Pohjois- Pohjanmaan piirin 2. vpj Ilkka Repo. Jussilla alkaa hänelläkin olla jo täysi työ näiden puoluetovereidensa kanssa.

Perussuomalaisten poliitikko kirjoitti halventavasti ministeri Kiurusta – puoluesihteeri pyytää selvitystä Perussuomalaisten poliitikko kirjoitti halventavasti ministeri Kiurusta – puoluesihteeri pyytää selvitystä

Jutusta poimittua:

Perussuomalaisten poliitikko kirjoitti halventavasti ministeri Kiurusta – puoluesihteeri pyytää selvitystä

PERUSSUOMALAISEN puoluesihteeri Simo Grönroos aikoo pyytää puolueen Pohjois-Pohjanmaan piirin 2. varapuheenjohtajalta Ilkka Revolta selvitystä tämän taannoisesta Facebook-julkaisusta.

Sosiaalisessa mediassa nousi perjantaina esiin Revon viimesyksyinen Facebook-päivitys, jossa hän kirjoittaa halventavaan ja uhkaavaan sävyyn ministeri Krista Kiurusta (sd).

Repo kutsuu julkaisussaan Kiurua ”lypsylehmäksi, joka kuuluisi teuraalle”. Lokakuussa tehty julkaisu on sittemmin poistettu, mutta kansanedustaja Mikko Kärnä (kesk) jakoi kuvakaappauksen siitä Twitterissä.

– Ei ole ihme, että moni empii politiikkaan lähtemistä, kun tällainen käytös normalisoituu, Kärnä sanoo.

---

Perussuomalaisten puheenjohtaja Jussi Halla-aho ei pidä Revon kirjoitusta hyväksyttävänä.

– Asia on saatettu puoluesihteerin tietoon, ja se selvitetään normaalien prosessien mukaan, Halla-aho viestittää IS:lle.

---

”Mielestäni todella hyvin sanottu”

Ilta-Sanomat tavoitti 53-vuotiaan haapaveteläisen luokanopettajan, joka ei kadu kirjoitustaan.

– En pyydä anteeksi puheitani Kiurusta lypsylehmänä. Päinvastoin se oli minun mielestäni todella hyvin sanottu, kun tarkoitus oli kritisoida rahan lypsämistä EU:hun, Ilkka Repo sanoo.

Revon tekstissä tosin ei mainita sanallakaan EU:ta, ja hänen sen yhteydessä jakamansa artikkeli ei käsittele unionin rahoitusta vaan Kiurun roolia koronakriisin hoidossa.

Repo sanoo, ettei tunnista syytöksiä sovinismista.

– Olen kritisoinut aikanaan Juha Sipilää ja Antti Rinnettä, kun he toimivat pääministereinä. Samoin Timo Soinia, kun hän teki ”Juudakset”, syvästi uskonnolliseksi tunnustautuva Repo jatkaa.

– Minä rakastan naisia!

Repo kertoo käyneensä perjantaina tiukan keskustelun piirinjohtaja Ahti Moilasen kanssa.

– Kävimme Moilasen kanssa hyvän keskustelun. Poistin nyt Facebookin, mutta aion asentaa sen uudelleen ja kirjoittaa sitten ”vähän nätimmin”.

Lopuksi Repo väittää, että kyseessä on poliittinen ajojahti, jossa keskustan Mikko Kärnä haluaa esittää hänet huonossa valossa.

– Pahoittelen puheitani niille, jotka halusivat ymmärtää väärin, Repo sanoo.

---

Perussuomalaisten Pohjois-Pohjanmaan piirin puheenjohtaja Ahti Moilanen vahvistaa käyneensä keskustelua Revon kanssa. Hänen mukaansa Repoa on huomauteltu kyseenalaisista kirjoitteluista aiemminkin.

Moilanen vakuuttaa joka tapauksessa tukevansa Repoa.

– Ilkka Revolla on täysi tukeni ja hän tulee olemaan meidän ehdokkaamme kunnallisvaaleissa.

---

Tässä vielä twiitti:



 

RajatOn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kaikista puolueista löytyy väkeä jotka on tehnyt rikoksia, tekee rikoksia, valehtelee ja niin edelleen. Poikkeuksena ei oo edes perussuomalaiset, sdp, keskusta, vihreät jne.. Nykymeno on mennyt just siihen sosiaalisen median myötä, että kaikki keskittyy toisten mustamaalaamiseen ja oman erinomaisuuden esille tuomiseen. Sitten ne asiat, joihin pitäis keskittyä, jotka on oikeasti tärkeitä asioita jätetään sen kaiken paskan alle.

Voisivat noi ihmiset tuolla eduskunnassa keskittyä siihen työhön, johon ne on palkattu ja jätetään sosiaaliset mediat ja taksilla ajelut tuonnemmaksi. Nykyään tuota näennäistä työntekoa on todella paljon.
 
Kaikista puolueista löytyy väkeä jotka on tehnyt rikoksia, tekee rikoksia, valehtelee ja niin edelleen. Poikkeuksena ei oo edes perussuomalaiset, sdp, keskusta, vihreät jne.. Nykymeno on mennyt just siihen sosiaalisen median myötä, että kaikki keskittyy toisten mustamaalaamiseen ja oman erinomaisuuden esille tuomiseen. Sitten ne asiat, joihin pitäis keskittyä, jotka on oikeasti tärkeitä asioita jätetään sen kaiken paskan alle.

Voisivat noi ihmiset tuolla eduskunnassa keskittyä siihen työhön, johon ne on palkattu ja jätetään sosiaaliset mediat ja taksilla ajelut tuonnemmaksi. Nykyään tuota näennäistä työntekoa on todella paljon.

Mun mielestä on aika iso osa elämää, että saa elää vailla uhkauksia omasta terveydestä tai muita vastaavia kirjoituksia. Ja sen pitää lähteä ylimmältä tasolta. On siis täysin perusteltua puuttua tuollaisiin puheisiin jyrkästi.

Mutta ne muutkin.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Siis säilöökö porukka kuvankaappauksiaan muutamia kuukausia ja "antaa asian ilmi" kun aika on hyvä?

Vai onko tästä ajatushelmestä keskustelu jo lokakuussa?
Vaaleja varten. Ei kyse ole siitä, että mieli olisi pahoittettu vaan taktiikasta. Tyhmää puhetta mutta ei tuo mikään uhkaus ollut.
 

RajatOn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mun mielestä on aika iso osa elämää, että saa elää vailla uhkauksia omasta terveydestä tai muita vastaavia kirjoituksia. Ja sen pitää lähteä ylimmältä tasolta. On siis täysin perusteltua puuttua tuollaisiin puheisiin jyrkästi.

Mutta ne muutkin.


Ehdottomasti pitää puuttua, en tiedä luitko tuon nyt puolustuspuheena Repoa kohtaan mitä se ei todellakaan ollut. Pointtina oli, että sitä harrastavat kaikkien puolueiden väki ja sen tulisi loppua ja keskittyä siihen omaan työhön, mistä se palkka maksetaankin.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja näin kunnostautuu Persujen Pohjois- Pohjanmaan piirin 2. vpj Ilkka Repo. Jussilla alkaa hänelläkin olla jo täysi työ näiden puoluetovereidensa kanssa.
Enemmän olen huolissani siitä jos tällainen ihminen kasvattaa ammatikseen lapsia kuin siitä että on ehdolla kunnanvaltuustoon.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
– Asia on saatettu puoluesihteerin tietoon, ja se selvitetään normaalien prosessien mukaan, Halla-aho viestittää IS:lle.
Odotettavissa lienee sama ankara kohtelu kuin Varissuolle kuolemaa toivoneen turkulaisen tapauksessa.

Kaikista puolueista löytyy väkeä jotka on tehnyt rikoksia, tekee rikoksia, valehtelee ja niin edelleen.
Uskon, että pystyt näkemään eron Perussuomalaisten ja muiden puolueiden välillä, jos oikein yrität. En toki usko, että sitä tässä ketjussa koskaan myönnät.
 

RajatOn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Odotettavissa lienee sama ankara kohtelu kuin Varissuolle kuolemaa toivoneen turkulaisen tapauksessa.


Uskon, että pystyt näkemään eron Perussuomalaisten ja muiden puolueiden välillä, jos oikein yrität. En toki usko, että sitä tässä ketjussa koskaan myönnät.


Mää uskon tuon kommentin perusteella, että mää pystyn paljon avarakatseiseempaan ja puolueettomaampaan kommentointiin eri puolueiden välillä, kun mitä itse koskaan tuut pystymään. En toki usko, että sitä missään ketjussa tulet koskaan myöntämään.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
No onhan tuo perseily aika systemaattista PS väen suunnalta verratuna mihinkään muuhun tahoon, joskin kun ajattelee että nämä vaan rehellisesti kertovat samat jutut ilman filtteriä kaikelle kansalle mitä jurputtavat siellä essonbaarin kulmapöydässä omalle porukalle niin kyllähän tuon tajuaa. Eikä sen puoleen, puolueen kannattajistosta merkittävä osa on ihan samanlaista estotonta akkojen ja matujen vihaajaa eikä niitä uurnille saa kuin sinne syvimpään sisimpään iskevällä viestinnällä, kun kerrankin on ehdolla "kunnon äijiä!" ja "meidän miehiä".

On kyllä aika tyypillinen patavanhoillinen syvän uskonnollinen naistenrakastaja tuo tämän päivän lööppisankari, saa nähdä kuka seuraavaksi. Tosiaan paljon enemmän haittaa tuosta on opettajatoimessaan (jos tämä arvomaailma ja estottomuus näky siinäkin), valtuustossa menee muiden juneslokkien ohessa.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Tämä on ihan totta.

Onhan rumasti/tyhmästi sanominen rikos pahimmasta päästä.

Niin ja kaikki ihan oikeudessa saadut tuomiot ovat poliittisia. Jokaisen puolueen edustajalta lipsahtaa vieraslajipuheiden tapaisia juttuja, jotka tahallisesti ymmärretään väärin ja joka päivähän kansanedustaja kutsuu ministereitä persläviksi ja tälläkin vaalikaudella kymmeniä kansasedustajia on öyhöttämisen vuoksi potkittu ensin ek-ryhmästä ja sitten puoleestaan.
Ja ihan yleistä on myös potkia puolueen nuoristojärjestö pihalle, kun vähän pukkaa etnonationalismia.
Immonen ja Peltokangaskin haluavat vain edistää vuoropuhelua Suomen vapautusrintaman kanssa. Ihan tavallistahan on tehdä yhteistyötä oikeudessa lakkautettujen äärijärjestöjen kanssa. Onhan SDP:lläkin tiiviit yhteydet ammattiyhdistyksiin.

Ei siis mitään vasaroimisen arvoista tälläkään kertaa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Siis säilöökö porukka kuvankaappauksiaan muutamia kuukausia ja "antaa asian ilmi" kun aika on hyvä?

Vai onko tästä ajatushelmestä keskustelu jo lokakuussa?
No sinähän löysit sen olennaisen pointin tästäkin asiasta.

Ei siinä ihan vastaavaa tekstiä varmaan löytyisi tämän palstan koronaketjusta jossa Kiuru tuntuu olevan kaikkeen syypää.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Joo en mä haluaisi lastani hänen opetukseen. Sekopää on.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Selittelyt olivat vähän vaivaannuttavia ja tosiaan se, että on alakoulun opettaja on se huolestuttavin piirre.
Olipa muuten mielenkiintoinen kysymys tuolta twitteristiltä. Veikkaan että Haapavedellä tuollaiset näkemykset ovat jopa etu, niin rumalta kuin se kuulostaakin sanoa. Tai etu on liikaa sanottua, mutta ymmärrystä luulisi löytyvän, sillä eiköhän tuollaisella track recordilla opettajan asema ole tullut tarkasteluun useita kertoja. Varsinkin pienemmissä kunnissa yllättävän paljon saa anteeksi olemalla kaveri oikeiden ihmisten kanssa.

Sääliksi käy opetettaviaan.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös