Perussuomalaiset

  • 5 389 061
  • 43 483

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Asiaa sen sijaan on aika vähän, heitellään epämääräisiä syytöksiä, nyt oli aiheena polttoaineen hinnan korotus ja nuorten terapiatakuu. Asiasta ei puhuta käytännössä lainkaan, heitetään vaan muutama populistinen täky.

Asiaa vähän mutta juurikin niitä, jotka ovat kartalla tällä hetkellä. Vai oletko eri mieltä? Asiasta ei puhuta, koska korona. Polttoaineesta puhutaan kyllä ja sitten hiljaisesti nuorten mielenterveysongelmista, jotka kuitenkin liittyvät näihin koronarajoituksiin. Populismiako? Kyllä ja kovimmalla tasolla. Sanoit, että asiasta ei puhuta juuri lainkaan. Siinä olet oikeassa. Tai siis polttoaineiden hinnoista puhutaan mutta ei sitten muusta, kuin koronasta.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Asiaa vähän mutta juurikin niitä, jotka ovat kartalla tällä hetkellä. Vai oletko eri mieltä? Asiasta ei puhuta, koska korona. Polttoaineesta puhutaan kyllä ja sitten hiljaisesti nuorten mielenterveysongelmista, jotka kuitenkin liittyvät näihin koronarajoituksiin. Populismiako? Kyllä ja kovimmalla tasolla. Sanoit, että asiasta ei puhuta juuri lainkaan. Siinä olet oikeassa. Tai siis polttoaineiden hinnoista puhutaan mutta ei sitten muusta, kuin koronasta.

Eihän Mauri puhunut mitään polttoaineiden hintojen nostosta tai terapiatakuusta, hän heitti nämä vaan aiheet kannattajille täkyiksi.

Jos minä kerron tässä sinulle, ettei hallitus ole nostamassa polttoaineiden hintojen ja terapiatakuu toteutuu hallitusohjelman mukaisesti, uskotko minua?

Epäilen ettet usko, miksi sitten uskot Mauria?
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Lupasin taannoin, että en Maurin puheita tänne enää laita, vaikka ketju on omistettu persuille. Ei tartte lukea tai kuunnella. Mutta itselleni en voi mitään, eli tässä uutukaista tietoa paikan päältä, kun ei kukaan muukaan tätä tee. Muista puolueista siis. Tätä hieman ihmettelen.




Maurilla on hyvät tekniset systeemit, kun videon tallennus alkaa saman tien kun tulee ovesta sisään.

Puhe tuntui olevan jotain vaahtoamista "niistä" jotka on tuhonnut meidän tulevaisuuden. En sitä paria lausetta pidemmälle kuunnellut, ain't nobody got time for this shit. Mutta tuota teknistä toteutusta jäin miettimään.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
No jos persuja ei haluta kuulla ja kaikki on paskaa, niin heittäkää nyt jotain juttua omasta puolueestanne. Miten meni tänään ja oletteko samaa mieltä jne. Rakentavaa keskustelua ja mielipiteitä.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lupasin taannoin, että en Maurin puheita tänne enää laita, vaikka ketju on omistettu persuille. Ei tartte lukea tai kuunnella. Mutta itselleni en voi mitään, eli tässä uutukaista tietoa paikan päältä, kun ei kukaan muukaan tätä tee. Muista puolueista siis. Tätä hieman ihmettelen.
Hajahavaintoja videosta.

Mauri kiukutteli ainakin siitä,että ministerit eivät vastaa kysymyksiin ja että eivät saa esittää ministereille mitä kysymyksiä haluavat.

Tässä on kyse siitä, että eduskunnan kyselytunnilla on joitakin sääntöjä liittyen noihin kysymyksiin. Jussi Halla-aho esitti pitkän, sangen polveilevan ja varsin sekavan puheen. Puhemies joutui sitten Jussia huomauttamaan, että kyselytunnin tarkoitus on esittää ministereille näiden toimialaan liittyviä kysymyksiä, joten voisko Jussi kertoa, että keneltä kysyi ja mikä oli se kysymys. Tämä ei ilmeisesti Mauria miellyttänyt. Kaiketi Maurin mielestä persuilla pitäis olla vähän eri säännöt, kuin muilla.

Mauri kiukutteli myös bensan hinnasta ja väitti, että hallitus on jo päättänyt bensan hinnan nostosta.

Tässä on taustalla Sipilän hallituksen päätös puolittaa liikennepäästöt. Siis sen Sipilän hallituksen, jossa oli mukana perussuomalaiset. Ja siellä perussuomalaisten joukossa kansanedustaja Mauri. Mauri ei tykännyt, kun persujen kysyessä bensan hinnan korotuksista, persuja muistutettiin, että tässä nykyhallitus toteuttaa sitä lupausta ja sitoumusta, jonka persut itse tekivät. Nyt ollaan esim lisäämässä bensan bio-osuutta 30 prosenttiin, mitä persut kannattavat ja mistä persut olivat päättämässä. Nämä persujen päätökset ja persujen tekemät sitoumukset tosiaan saattavat nostaa bensan hintaa. Tästä Mauri ei tykännyt ja tuossa videossa siitä syystä valitti, että ministerit ei vastaa kysymyksiin vaan sen sijaan höpöttelevät vanhojen hallitusten tekosista.

Onhan se tietty vittumaista, että kun oma vaalikampanja perustuu siihen, että syyttää kaikkia muita omista päätöksistään, niin joku perkele tulee ja kertoo sen kaikille. Onneksi Maurin kannattajat eivät katsele kyselytuntia tai lue lehtiä, niin eiköhän Mauri valita taas eduskuntaan ihan riippumatta tuosta jatkuvasta valehtelustaan. Tai oikeastaan juurikin siitä syystä, että valehtelee harvinaisen härskisti.

En katsonut videota loppuun. Nämä havainnot alkupuoliskosta riitti tällä kertaa.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Lupasin taannoin, että en Maurin puheita tänne enää laita, vaikka ketju on omistettu persuille. Ei tartte lukea tai kuunnella. Mutta itselleni en voi mitään, eli tässä uutukaista tietoa paikan päältä, kun ei kukaan muukaan tätä tee. Muista puolueista siis. Tätä hieman ihmettelen.



Katsoin videon. Vallitseva fiilis tuon jälkeen on ihmetys ja jonkinlainen turhautuminen.

Ihmetys sen suhteen, että mitä tuo mies oikeastaan sanoi. Puhui viisi minuuttia, mutta sisältö oli aika bits and pieces. Tuohtumusta herätti ainakin ministerien vääränlaiset vastaukset ja se, että asioita ei koronarajoitusten aikana käsitellä täydessä salissa. Tai niin tuon ymmärsin. Polttoaineeseen tuleva 68 sentin korotus per litra nostetiin myös esille, vaikka kuulemma hallitus on sanonut, ettei se tee sellaista nostoa, mutta kyllä tekee ja asia on niin. Yleisesti ottaen videolla nostetaan niitä koettuja epäkohtia esiin, mutta ei juuri kerrota, miten asioiden tulisi olla ja miksi, ja millä tavoin ne tulisi korjata paremmiksi. Puhun tietty vain omasta puolestani, mutta ainakin minä kaipaan näitä näkemyksiä korjauksista paljon enemmän kuin sitä, että kyllä tämä nyt on niin.

Peltokangas on henkilö, jonka kanssa olisi kiinnostavaa istua alas ja vaihtaa ajatuksia. Hän todennäköisesti hermoistuisi niihin jatkuviin miten-kysymyksiini.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Eihän Mauri puhunut mitään polttoaineiden hintojen nostosta tai terapiatakuusta, hän heitti nämä vaan aiheet kannattajille täkyiksi.

Jos minä kerron tässä sinulle, ettei hallitus ole nostamassa polttoaineiden hintojen ja terapiatakuu toteutuu hallitusohjelman mukaisesti, uskotko minua?

Epäilen ettet usko, miksi sitten uskot Mauria?

Ihmiset yleensä uskovat enemmän niitä, joilla on samanlaiset mielipiteet tai maailmankuva, kuin itsellä on kuin niitä, joiden maailmankuva ja mielipiteet eroavat omista. En mene nyt sanomaan, että tämän takia @Vanha Len uskoo Mauria, muttei sinua.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Katsoin eilen kanssa tuota eduskunnan kyselytuntia mistä ilmeisesti Maurillakin mennyt taas kerran vati nurin ja ihmetystähän tuo toiminta aiheutti. Etenkin JHA:n "kysymys" oli aika erikoinen, kun eihän siinä ollut muuta kuin kuntavaalien tiimoilta kepun myllytystä, itse kysymyksen ollessa luokkaa "miltä nyt tuntuu" ja vastaajaksi "kuka tahansa keskustan edustaja salissa". Valitusta myös miten kepulaiset pakoilee vastuuta ja piilottelee kyselytunnilta kun tosiasiassa sinne pitää pyytää paikalle se ministeri keltä halutaan vastausta tivata, eikä esimerkiksi Vanhaselle oltu osoitettu yhtään kysymystä ennakkoon. Myös se väittely Harakan kanssa siitä miten autovero nousee ja autoilusta kuritetaan ja sakotetaan ja piiskataankin vielä ja ihan sama että kuka on tehnyt periaatepäätöksen ja mitä on hallitusohjelmassa kun kyllä kansa tietää oli varmaankin todella hedelmällistä politiikantekoa. Nuorten mielenterveyspalvelut on toki myös aiheellinen juttu, toisaalta hieman menee saman levyn pyörittämiseksi senkin suhteen kun tainneet kysyä (tai siis väittää kysymyksen nimellä) joka sessiossa että kaikki on perseestä ja lapsetkin jätetty heitteille.

Harakan ja PS:n välinen dialogi oli sinänsä ihan viihdyttävää katseltavaa kun "kyselevä" PS edustajakin nauroi välillä Harakan osoittamille älyttömyyksille niissä "kysymyksissä".
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Erinomainen esiintyminen Halla-aholta A-studiossa. Nyt on kaivettu taas se diplomaattivaihde naftaliinista ja jätetty turha hyökkäävyys pois.

Tätä vaali-Jussia nähtiin viimeksi keväällä 2019. Silloinkin taktiikkana oli esiittää kritiikkiä, mutta kuitenkin niin, että tunnustaa myös tosiasiat ja päätöksenteon vaikeus. Uskoisin, että tällä keskustelutyylillä persut voi lisätä kannatustaan jo pelkän erottautumisen vuoksi.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Minä katsoin videon ja haluaisin kysyä mitä erityistä tässä on? Kansanedustaja kertoo mielipiteitään?
Jo se, että KANSANedustaja kertoo paikanpäältä, mitä salissa tapahtuu ja mistä keskustellaan, on minusta hienoa. Maukka on yksi harvoista, joka kertoo, missä mennään. Tätä arvostan. On hänellä paljon hyviä pointteja, mutta voisi olla ehkäpä hieman asiallisempi ulosannissaan. Hyvin tunteikkaasti usein esiintyy ja sitä perkelettä viljellään.
 
Jo se, että KANSANedustaja kertoo paikanpäältä, mitä salissa tapahtuu ja mistä keskustellaan, on minusta hienoa. Maukka on yksi harvoista, joka kertoo, missä mennään. Tätä arvostan. On hänellä paljon hyviä pointteja, mutta voisi olla ehkäpä hieman asiallisempi ulosannissaan. Hyvin tunteikkaasti usein esiintyy ja sitä perkelettä viljellään.

Kertoo missä mennään? Eikös täysistunnoista ja kyselytunneista tule ihan livelähetystäkin, niin ei tarvi leikkiä rikkinäistä puhelinta matkalla?
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kertoo missä mennään? Eikös täysistunnoista ja kyselytunneista tule ihan livelähetystäkin, niin ei tarvi leikkiä rikkinäistä puhelinta matkalla?
Eipä sitä ole mahdollista katsoa noita aina, ellei ole sitten saatavilla jälkeenpäin jossakin. Tätä en tiedä. Mutta en näe siinäkään mitään ihmeellistä, että persuketjuun näitä linkkailen. Tästähän joku taannoin pahoitti mielensä. Yleensähän näissä palstan polittisissa ketjuissa tuodaan esille pitkälti negatiivisia asioita kuten twiittejä jonkin politikon aivopierusta jne.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Eipä sitä ole mahdollista katsoa noita aina, ellei ole sitten saatavilla jälkeenpäin jossakin. Tätä en tiedä. Mutta en näe siinäkään mitään ihmeellistä, että persuketjuun näitä linkkailen. Tästähän joku taannoin pahoitti mielensä. Yleensähän näissä palstan polittisissa ketjuissa tuodaan esille pitkälti negatiivisia asioita kuten twiittejä jonkin politikon aivopierusta jne.

"Mielensäpahoittaja" olin minä.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Niinpä ja kyllä. Otsalle nostetut lasit täällä persuketjussa ovatkin juuri ne tärkeimmät asiat. Ja huoli tästä kertovat niistä todellisista ongelmista, joista muka ollaan huolisaan. En tiedä, mutta tällaiset kommenttisi kaltaiset jutut ovat mielestäni hanurista. Jos haluat kommentoida tänne persuketjuun niin tee tuo vittuilu edes tyylillä. Eihän tuossa ollut mitään järkeä tähän linkkaamaani asiaan.

Jos näin selvään vitsiini ei lähde mukaan, niin pahoittelut. Tsorit jos loukkasin ystävääsi.
 
Eipä sitä ole mahdollista katsoa noita aina, ellei ole sitten saatavilla jälkeenpäin jossakin. Tätä en tiedä. Mutta en näe siinäkään mitään ihmeellistä, että persuketjuun näitä linkkailen. Tästähän joku taannoin pahoitti mielensä. Yleensähän näissä palstan polittisissa ketjuissa tuodaan esille pitkälti negatiivisia asioita kuten twiittejä jonkin politikon aivopierusta jne.

Mun kommentti oli siihen, että "kertoo missä mennään". Kun se on katsottavissa ihan ilman puolueettoman välikäden tulkintaa tapahtumista, niin en ymmärrä tätä "kertoo missä mennään" osuutta. Ja miksi muiden pitäisi tehdä sellaista. En mä halua, kuulla yhdenkään puolueen edustajan tulkintaa siitä, mitä siellä tapahtuu, jos voin nähdä sen kaiken itse. Enkä ymmärrä, että miksi kukaan muukaan haluaisi, jos siinä ei ole oikeasti mitään muuta kuin sitä läpikäyntiä.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mun kommentti oli siihen, että "kertoo missä mennään". Kun se on katsottavissa ihan ilman puolueettoman välikäden tulkintaa tapahtumista, niin en ymmärrä tätä "kertoo missä mennään" osuutta. Ja miksi muiden pitäisi tehdä sellaista. En mä halua, kuulla yhdenkään puolueen edustajan tulkintaa siitä, mitä siellä tapahtuu, jos voin nähdä sen kaiken itse. Enkä ymmärrä, että miksi kukaan muukaan haluaisi, jos siinä ei ole oikeasti mitään muuta kuin sitä läpikäyntiä.

Niin, eipä varmaan lätkämatseissakaan tarvitsisi kommentaattoreita olla, kun me kuitenkin näemme itse sen, mitä siellä kaukalossa on tapahtunut. Silti ne siellä on...
 
Niin, eipä varmaan lätkämatseissakaan tarvitsisi kommentaattoreita olla, kun me kuitenkin näemme itse sen, mitä siellä kaukalossa on tapahtunut. Silti ne siellä on...

Ihan oikeasti vertaat tuota lätkäselostukseen? Ja ei mua kyllä kiinnostaisi läkäselostajakaan, joka väittää, että puhdas taklaus osuu päähän ja unohtaa kertoa toiseen päähän tulleet maalit.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ihan oikeasti vertaat tuota lätkäselostukseen? Ja ei mua kyllä kiinnostaisi läkäselostajakaan, joka väittää, että puhdas taklaus osuu päähän ja unohtaa kertoa toiseen päähän tulleet maalit.

Niin, mitä sä silloin sitten teet, jos sua ärsyttää kommentaattori? Jätät kuuntelematta ja luotat omiin silmiin. Saattaa silti olla ihmisiä, jotka siitä huolimatta haluaa kuulla sen kommentaattorin tulkinnan tilanteesta.

Ja ei, en vertaa tuota lätkäselostukseen.
 

teppana

Jäsen
Eipä sitä ole mahdollista katsoa noita aina, ellei ole sitten saatavilla jälkeenpäin jossakin. Tätä en tiedä. Mutta en näe siinäkään mitään ihmeellistä, että persuketjuun näitä linkkailen. Tästähän joku taannoin pahoitti mielensä. Yleensähän näissä palstan polittisissa ketjuissa tuodaan esille pitkälti negatiivisia asioita kuten twiittejä jonkin politikon aivopierusta jne.



Tuoltahan noita voi katsella jos haluaa. Olitko oikeasti siinä uskossa, että ainoa tapa saada jälkikäteen tietoa eduskunnan keskusteluista on Maukan omassa työhuoneessa videoidut "puolueettomat" näkemykset siitä, mitä salissa puhuttiin?

Mutta jos haluaa aidosti ymmärtää mitä on tapahtunut ja mitä on tapahtumassa, istuntojen seuraaminen ei kerro kuin pirstaleisen ja vääristyneen kuvan. Kokonaiskuvan hahmottamista varten on pakko seurata myös valiokuntien tapahtumia. Nämä löytyvät alla olevan linkin takaa.


Mitä tulee tuohon negatiivisten asioiden esiin tuomiseen, Peltokankaan nauhoittamat yksinpuhelut menevät kyllä kyseisen kategorian alle.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Mun kommentti oli siihen, että "kertoo missä mennään". Kun se on katsottavissa ihan ilman puolueettoman välikäden tulkintaa tapahtumista, niin en ymmärrä tätä "kertoo missä mennään" osuutta.

Ja kerroin tähän, että ei ole mahdollista aina katsoa, ellei löydy jostain tallenteena. Josta en tiedä sen enempää. Trumpin ketjuun tuli vuosia näitä linkkejä videoihin, vaikka nekin on oma-aloitteisesti nähtävillä. Miksi näitä sitten linkattiin tuohon ketjuun urakalla? Häiritsikö sua tämäkin, niin kuin nyt nämä muutama Maurin video, jotka tänne olen linkannut?
 
Ja kerroin tähän, että ei ole mahdollista aina katsoa, ellei löydy jostain tallenteena. Josta en tiedä sen enempää. Trumpin ketjuun tuli vuosia näitä linkkejä videoihin, vaikka nekin on oma-aloitteisesti nähtävillä. Miksi näitä sitten linkattiin tuohon ketjuun urakalla? Häiritsikö sua tämäkin, niin kuin nyt nämä muutama Maurin video, jotka tänne olen linkannut?

Ei mua häiritse videot. Ei edes se, että linkkaat tänne Maurin videoita. Toki olisi mielekästä kuulla, että mikä siinä videossa sun mielestä on arvokasta. Kommentoin kuitenkin ihan muuta kuin sitä, että videon linkkaamisessa olisi jotain vikaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös