No LOL. Kai se sitten on noin!
Järisyttävät perustelut.
Miten itse kuvailisit ruotsalaisen median käytöstä SD:tä kohtaan?
No LOL. Kai se sitten on noin!
Sosiaalipakolaisten hyysääminen pois eli ne, jotka turvapaikkaa tarvitsevat, tervetuloa. Teistä pidetään hyvää huolta. Mikä ongelma tässä?
Järisyttävät perustelut.
Miten itse kuvailisit ruotsalaisen median käytöstä SD:tä kohtaan?
Tästäkin jää jäljelle ongelmia, jos pakkoruotsi ajetaan ihan huolella alas. Esimerkkinä ruotsinkielisten terveydenhuolto. Lääkäriksi valmistuva kaverini, täysin suomalainen jamppa, on ollut yhden kesän Vaasassa terveyskeskustyössä, eikä tuon työn tekeminen olisi ollut mahdollista ilman tyydyttävää ruotsintaitoa. On päivänselvää, että pakkoruotsin tyly alasajo toisi entistä pahemmin alueellisen vinoutuman lääkäreiden työllistymiseen, jossa pienet kunnat ovat kovilla jo nyt. Eikä lääkiksessä opi parilla kurssilla riittävää ruotsintaitoa, jos pohja peruskoulussa on tekemättä. Pätee myös moneen muuhun ammattiin.
Olen asunut jenkeissä 1,5 vuotta ja siellä sai naureskella ihan urakalla pahimmille Etelän punaniskoille. En ikinä uskonut, että ne rantautuisivat joskus Suomeenkin.
Saa kai silti olla huolissaan siitä, miten käsittämättömän vahvasti Suomessa nousee esiin arvokonservatismi ?? Päivi Räsäsen mesoaminen oli samaa aihiota ja sori vaan, pakko on sanoa, että juuri tuo suuntaus tuntuu todella ahdistavalta.
Ja miten tämä liittyy Perussuomalaisiin?
Mutta on huomioitava myös se, että jos ruotsin kielen taito on vaatimus työllistyä ruotsinkielisellä rannikkoalueella, tuon kielen opiskelemalla saa huomattavan kilpailuedun niihin kollegoihin nähden, jotka eivät ole tuota kieltä opiskelleet. Se motivoi myös opiskelemaan kieltä. En siis usko, että pakollisuuden poistaminen romahduttaa ruotsin osaamista. Opiskelijoiden määrä putoaa jonkin verran, mutta toisaalta osaamisen taso nousee. Moni paperilla osaaja muuttuukin käytännössä osaajaksi.
Vastaa sinä, sinähän toit ruotsalaisen median esiin Persujen kohdalla.
Kuten todettua, pienet kunnat kärsivät jo nyt lääkäripulasta, ja minusta se on oikeasti paha juttu verrattuna siihen, että lääkärikunnan sisälle saataisiin tervettä erilaistumista ja kilpailuvaltteja. Jonkun on potilaat hoidettava. Ja silloin kun hoidetaan huonosti tai vajavaisesti, laskua maksaa koko yhteiskunta.
Niin, että on se kumma että juuri nyt ruotsalainen media kirjoittaa kriittisesti ulkoministeriä myöten ja ollaan huolissaan.
Miksi tämä on vaikea tunnustaa? Sillä onhan PS ilmaissut kantansa ruotsin kielen asemasta Suomessa. Tottakai ruotsalainen media kirjoittaa aiheesta, jos ruotsin kielen asemaa ja sen oikeuksia halutaan pienentää: puhutaan ruotsinkielisten varuskuntien lakkauttamisista jne.
Ei tämä liity SD:hen millään tavoin, vai liittyykö?
Itse olen miettinyt koko käsitteen tarpeellisuutta: ihmisellä on myötäsyntyinen tarve etsiä itselleen parempia elinolosuhteita ja luulisi nyt paatuneimmankin Persu - puupään käsittävän ettei kukaan lähde mistään Afrikasta tänne toiselle puolelle maailmaa vain siksi että täällä on olemassa sosiaaliturva.
Eli lyhyesti. Sinä et myöskään osoittanut, että Persut olisivat ahdistelleet ruotsinkielisiä.
Niin ja sanoin että meidän ei tarvitse välittää mitä ruotsalainen media kirjoittelee.
Niin ja sanoin että meidän ei tarvitse välittää mitä ruotsalainen media kirjoittelee.
Minä väittäisin että kyseessä ei ole arvokonservatismin kasvusta vaan vastareaktiosta viime vuosien yltiöliberaalille linjaukselle.
Ahdistelu tässä tapauksessa tarkoittaa oikeuksien pienentämistä.
Minä en kyllä ymmärrä mikä on se yltiöliberaali linjaus mikä tässä keskustelussa nousee silloin tällöin esiin. Aika perinteisillä perhearvoilla ainakin edellisissä vaaleissa juhlineet Kokoomus ja Keskusta ovat valtaan ratsastaneet.
.
Jos (ja kun) pers-suomalaiset ovat reaalisesti ihan eri linjoilla niin voisivat hekin vähän pontevoitua oikaisemaan noita skandinaavisia ylireaktioita. Vai sopivatko ne jostain syystä kuitenkin ihan hyvin pirtaan?
Onko etuoikeuksien poistaminen myös ahdistelua? Ottamatta siis kantaa onko näin ruotsinkielisten kohdalla.
Minä en kyllä ymmärrä mikä on se yltiöliberaali linjaus mikä tässä keskustelussa nousee silloin tällöin esiin. Aika perinteisillä perhearvoilla ainakin edellisissä vaaleissa juhlineet Kokoomus ja Keskusta ovat valtaan ratsastaneet. .
En tiedä. Sehän riippuu mitä ollaan poistamassa ja ennenkaikkea millä tavoin.
Persut kokevat että ovat poistamassa ansiottomia etuoikeuksia (jälleen ottamatta kantaa onko näin vai ei) ruotsinkielisiltä joten heidän mielestä voi olla aika vaikea hyväksyä näitä ahdistelu syytöksiä.