Vellihousu
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Porin Ässät
Minä väittäisin että kyseessä ei ole arvokonservatismin kasvusta vaan vastareaktiosta viime vuosien yltiöliberaalille linjaukselle.
Minä en kyllä ymmärrä mikä on se yltiöliberaali linjaus mikä tässä keskustelussa nousee silloin tällöin esiin. Aika perinteisillä perhearvoilla ainakin edellisissä vaaleissa juhlineet Kokoomus ja Keskusta ovat valtaan ratsastaneet.
Itse koen Persujen nousun enemmänkin reaktiona maailman ja sitä kautta politiikan liian nopeaksi koettuun muutokseen. Perinteistä oikeisto/vasemmisto jakoa ei enää ole ja EU vaikuttaa kovin monimutkaiselta järjestelmältä. Sekään ei ole ollut oikein enää selvää kuka tässä maassa määrää. Suomalaiset arvostavat vahvoja johtajia ja selkeitä mielipiteitä mikä on syy esimerkiksi Sauli Niinistön puoluerajat ylittävään suosioon.
Ne ihmiset joiden minä tiedän äänestäneen Persuja, eivät ole tehneet tätä protestina millekään liberaalisuuudelle vaan sille että "kukaan ei tee mitään". Kun olen kysynyt että mitä nyt sitten pitäisi tehdä, ovat vastaukset olleet tyyliä "markkinavoimilta niskat nurin". Näin siis täällä Porissa, jossa mamuja ei mahdottoman paljon ole.