Soinihan henkilökohtaisesti tarkastaa kaikki puolueen listoille pyrkivät (mielenkiitoinen esimerkki puolueen sisäisestä demokratiasta), joten kyllä jokainen läpimennyt perussuomalainen auttaa Soinia.
Tottakai tarkastaa, kun kumminkin ongelmatapauksessa Soinin kimppuunhan sitä heti hyökätään. Kyllähän esim. täällä pistettiin Tony Halmeen törttöilyt täysin Soinin piikkiin eräiden kirjoittelijoiden toimesta. Mitä olen kuullut ja nähnyt, niin Soini on kyllä johtaja, mistä itse pidän. Ottaa henkilökohtaisesti yhteyttä pienemmänkin kalibeerin ehdokkaisiin ja antaa neuvoja ja vinkkejä niille, ketä niitä tarvitsee. Itse kuulemani perusteella sanoisin, että huolenpito on se lähin sana, mitä mieleen tulee. Ja mitä itse olen ukkoa tavannut, niin maanläheinen, helvetin kohtelias ja fiksu äijä.
Nykypolitiikka on kaukaista ja kylmääkin. Politiikot etääntyvät heti kansasta, kun läpimeno tulee. Soinin suosio perustuu rankkaan kenttätyöhön, ei löydy toria tai kylänraittia, missä Timo ei olisi vieraillut ja kysellyt, että mitä ihmisille kuuluu. Ja pakko on ollutkin, kun tienvarsi ja tv-mainokset eivät ilmaisia ole. Se on mielestäni se juttu, miksi Perussuomalaiset jyrää tällä hetkellä, ei niinkään se liian framille nostettu mamukriittisyys tai EU-kriittisyys. Toki ne ovat (varsinkin EU-kriittisyys) Persujen kynnyskysymyksiä, mutta lähinnä näkisin Persussuomalaisten olevan se vaihtoehtopuolue, jossa ei tarvitse tulla leimatuksi vasuriksi tai porvariksi. Ja kummatkin olevat tervetulleita.
Puolue on vielä nuori ja niitä ministeriehdokkaita ei tosiaan liiaksi ole, mutta kun katsoo nykyistä hallitusta, niin ei sielläkään nyt niin erikoista menoa ole. Pää ja ulkoministeri eronneet/erotettu, hämärää insidekauppaa siellä sun täällä, lahjontaa, vaalirahaa, ym.. you name it. Kuten aiemminkin sanoi keihäänkärki on kapea, mutta terävä. Soini, Vistbacka ja Terho. Siinä olisi ne ministerit, joilla voisi hallitukseen lähteä.