Perussuomalaiset

  • 5 304 738
  • 42 382

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Hyvä että käväisit lukemassa vihdoin, kun kerroin EU-eron vaatimuksen löytyvän edelleen ohjelmista. Samalla väitteesi

"Persut eivät ole huudelleen mitään EU eroa, vaan nimen omaan euro eroa ja siinä on aika vissi ero. Tosin eipä sekään ole ollut mikään koko puolueen linja, vaan muutamien yksittäisten kansanedustajien linja"

osoittautui siten vääräksi. Kyse ei ole muutamien yksittäisten kansaneustajien linjasta tai euroeron vaatimuksesta ilman EU-eroa, vaan Perussuomalaisten halusta irrottaa Suomi EU:sta ja eurosta.
Kuten tuossa sinulle sanoin, niin minä selvästi tulkitsen tuon Persujen tekstin täysin toisin kuin sinä. Kuten sanoin, siellä seuraavassa kappaleessa he puhuvat siitä miten pitää saada lisää edustajia europarlamenttiin. Ymmärrätkö nyt sen ristiriidan mikä noissa asioissa on? Minä tulkitsen tuon koko kappaleen ja sinä takerrut yhteen lauseeseen minkä irroitat asiayhteydestä. Persut eivät ole vaatimassa ja huutelemassa EU eroa tällä minuutilla, tai huomenna. He näkevät, että EU tulee loppumaan omaan mahdottomuuteensa ja EU:sta tulee lähetä omin avuin ennen kuin rysähtää. Sitten joskus, siis pitkällä aikavälillä 10v 20v sitä eivät sano. Huomenna se ei ole kuitenkaan tapahtumassa koska haluavat lisää edustajia sinne.

Minä kuitenkin ymmärsin, että puhumme tämän hetken tilanteesta ja Persut eivät ole huudelleet EU eroa tällä hallituskaudella, nyt ollaan puhuttu kylläkin erittäin kriittisesti eurosta ja niistä vastuista mitä Korona-kriisi on kaatamassa Suomen niskaan. Selvästi tässä nyt menee vähän meillä ajatukset sekaisin, kun minä kuvittelin, että Marini hallitus ketjussa puhutaan Marinin hallituskauden jutuista eikä mistään Persujen laajamittaisista pitkien aikojen suunnitelmista.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kuten tuossa sinulle sanoin, niin minä selvästi tulkitsen tuon Persujen tekstin täysin toisin kuin sinä. Kuten sanoin, siellä seuraavassa kappaleessa he puhuvat siitä miten pitää saada lisää edustajia europarlamenttiin. Ymmärrätkö nyt sen ristiriidan mikä noissa asioissa on?

Minä ymmärrän, mutta sinä et. Totta kai halutaan lisää edustajia parlamenttiin, koska sen avulla voidaan rakentaa eurooppalaista ääripopulistista rintamaa venäjämieliseen suuntaan. ID-ryhmäksi kutsuvat. Ja moni puolue jäi pois, kuten SD (Ruotsidemokraatit) jäivät pois, koska eivät pidä ID:n venäjämielisyydestä. Mikäs se parempi Perussuomalaisten kannalta, kuin saada esimerkiksi suurin parlamenttiryhmä venäjämielisillä populisteilla.

En enempää tästä, kun ei liitty hallitukseen ja näitä Perussuomalaisten surkeita näkemyksiä voi käsitellä persuketjuissakin. Mutta eiköhän tämä ole kaikille selvä, sinullekin, vaikka myöntäminen taitaa vaikeaa olla.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Minä ymmärrän, mutta sinä et. Totta kai halutaan lisää edustajia parlamenttiin, koska sen avulla voidaan rakentaa eurooppalaista ääripopulistista rintamaa venäjämieliseen suuntaan. ID-ryhmäksi kutsuvat. Ja moni puolue jäi pois, kuten SD (Ruotsidemokraatit) jäivät pois, koska eivät pidä ID:n venäjämielisyydestä. Mikäs se parempi Perussuomalaisten kannalta, kuin saada esimerkiksi suurin parlamenttiryhmä venäjämielisillä populisteilla.

En enempää tästä, kun ei liitty hallitukseen ja näitä Perussuomalaisten surkeita näkemyksiä voi käsitellä persuketjuissakin. Mutta eiköhän tämä ole kaikille selvä, sinullekin, vaikka myöntäminen taitaa vaikeaa olla.
Minä olen jo kauan aikaa sitten lopettanut sinun kanssa vääntämisen noista ryssä fobioistasi, kun niitä alkaa puskea aina läpi oli ketju mikä tahansa. Joten ollaan vaan sitä mieltä, että ollaan eri mieltä. Ihan aikuisten oikeasti kannattaisi kuitenkin vähän vääntää sitä pipoa löysemmälle, ettei se paha ryssä nyt pilkistäisi ihan joka nurkan takana. Vaikka Venäjä vakava juttu onkin, niin hieman menee ylitse välillä se niiden uhkan näkeminen ja niiden mukana oleminen ihan joka asiassa.

Edit. ihan vilpittömästi yritin käydä keskustelua eurosta ja siitä miten juuri eduskunnassa oli rankkaa debaattia eurosta ja eurotakuista ja miten asiantuntijatkin ovat kritisoineet tätä eurobondi touhua ja yhteisvastuita ja sitä paljonko meillä on jo velkaa tuolla sidottuna EKP:n kautta. Tästä on keskusteltu ja persut ovat olleet tässä keskustelussa mukana oppositiosta ja hallitus on jopa sekoittanut euro ja EU erot keskenään. En nyt ymmärrä mistä helvetistä tänne taas ne venäläiset ilmesty paikalle ja mukaan juttuihin ja persujen 2019 eurovaaliohjelman yksittäinen lause nousi tapetille. ja ID:t yms. Asiani liittyi Marini Hallitukseen koska tällä hetkellä me olemme kriisitilanteessa mikä koskee myös talouttamme ja euroa.
 
Viimeksi muokattu:

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Kuten tuossa sinulle sanoin, niin minä selvästi tulkitsen tuon Persujen tekstin täysin toisin kuin sinä. Kuten sanoin, siellä seuraavassa kappaleessa he puhuvat siitä miten pitää saada lisää edustajia europarlamenttiin. Ymmärrätkö nyt sen ristiriidan mikä noissa asioissa on? Minä tulkitsen tuon koko kappaleen ja sinä takerrut yhteen lauseeseen minkä irroitat asiayhteydestä. Persut eivät ole vaatimassa ja huutelemassa EU eroa tällä minuutilla, tai huomenna. He näkevät, että EU tulee loppumaan omaan mahdottomuuteensa ja EU:sta tulee lähetä omin avuin ennen kuin rysähtää. Sitten joskus, siis pitkällä aikavälillä 10v 20v sitä eivät sano. Huomenna se ei ole kuitenkaan tapahtumassa koska haluavat lisää edustajia sinne.
Haluaa Persut rajoittaa maahanmuuttoakin ja silti heillä on vaatimuksia maahanmuuttavien suhteen. Ihan samalla "ristiriitaista" sekin on. Tavoitteet ovat rajoittaminen ja ero, mutta silti on plan b, siltä varalle että tavoite ei toteudu.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Haluaa Persut rajoittaa maahanmuuttoakin ja silti heillä on vaatimuksia maahanmuuttavien suhteen. Ihan samalla "ristiriitaista" sekin on. Tavoitteet ovat rajoittaminen ja ero, mutta silti on plan b, siltä varalle että tavoite ei toteudu.
Kyllä minä sen ymmärrän. Minä nyt kuitenkin kuvittelin että ollaan Marinin hallitus ketjussa ja yritin puhua tämän hetken tilanteesta. Missä siis on euro eroa huudeltu eduskunnassa ja Marin sekoitti sen EU eroon ja meuhkasi jotain EU erosta takaisin ja tästähän twitterissäkin oli muistaakseni Halla-Aholta kommentti että ovat kyllä eri asioita. Luulin, että keskustelu liittyi tähän. Emme ole persuketjussa puhumassa persujen pitkän aikavälin suunnitelmista. Ymmärsin selvästi siis väärin, että täällä ei puhutakkaan nyt tilanteesta ja nyt hallituksesta vaan jostain muusta.

Siksi siis sanoin, että ei ole huudeltu EU eroa, kun ei ole huudeltu. Sen sijaan euro eroa on tällä viikolla huudeltu eduskunnassa. En viitannut missään siis mihinkään puolueohjelmiin ja pitkiin aikoihin, vaan siihen mitä Marinin hallituksessa tapahtuu tällä hetkellä, koska no ketju on Marinin hallitus ketju, ei se persujen ketju.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Minä olen jo kauan aikaa sitten lopettanut sinun kanssa vääntämisen noista ryssä fobioistasi, kun niitä alkaa puskea aina läpi oli ketju mikä tahansa. Joten ollaan vaan sitä mieltä, että ollaan eri mieltä. Ihan aikuisten oikeasti kannattaisi kuitenkin vähän vääntää sitä pipoa löysemmälle, ettei se paha ryssä nyt pilkistäisi ihan joka nurkan takana. Vaikka Venäjä vakava juttu onkin, niin hieman menee ylitse välillä se niiden uhkan näkeminen ja niiden mukana oleminen ihan joka asiassa.

Tämä on tuttu vastaus, kun argumentit loppuvat.

Kerroin ettei Ruotsidemokraatit lähteneet mukaan ID-ryhmään, jota Perussuomalaiset olivat europarlamentissa perustamassa. Fakta. Kerroin SD:n kertoneen syyksi sen, että ID on venäjämyönteinen. Fakta. Kerroin ID-ryhmän olevan venäjämyönteinen myös muuten. Fakta. ID:ssä on Salvinin Lega ja Le Penin Kansallinen liitto sekä AfD, joita pidetään venäjämielisinä. Fakta.

Esimerkiksi AfD ei tue Venäjä-pakotteita ja muut ovatkin sitten suht varmojen tai varmojen tietojen mukaan ottaneet rahaa Venäjältä tai pyrkineet järjestämään rahaa Venäjältä. Le Pen on saanut miljoonia jne. ID-ryhmän jäsenistä jättiosa on riippuvainen tavalla tai toisella Venäjästä ja tukee Venäjän politiikkaa. Fakta tämäkin.

ID on hyvin venäjämyönteinen ryhmä. Ruotsidemokraateilla sentään oli isänmaallisuutta sen verran, että jäivät tästä syystä pois.

Jatkossa osaltani halituksesta, vaikka kysymyksiä.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Mielestäni ei ole lainkaan ristiriitaista että PS haluaa erottaa Suomen EU:sta ja sitä odotellessa haluaa maksimoida PS:n euroedustajien määrän. Missäs muualla järjestelmää nakertaa paremmin kuin järjestelmän sisältä? Riittävän suuri porukka ID:ssä ja pystyvät blokkaamaan melko hyvin EU:n toimintaa, mitä voivat sitten käyttää kotoisessa viestinnässä todisteena siitä ettei EU toimi kun riitaiset eturyhmät vaan siellä keskenään kyräilee eikä mitään saada aikaan.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tämä on tuttu vastaus, kun argumentit loppuvat.

Kerroin ettei Ruotsidemokraatit lähteneet mukaan ID-ryhmään, jota Perussuomalaiset olivat europarlamentissa perustamassa. Fakta. Kerroin SD:n kertoneen syyksi sen, että ID on venäjämyönteinen. Fakta. Kerroin ID-ryhmän olevan venäjämyönteinen myös muuten. Fakta. ID:ssä on Salvinin Lega ja Le Penin Kansallinen liitto sekä AfD, joita pidetään venäjämielisinä. Fakta.

Esimerkiksi AfD ei tue Venäjä-pakotteita ja muut ovatkin sitten suht varmojen tai varmojen tietojen mukaan ottaneet rahaa Venäjältä tai pyrkineet järjestämään rahaa Venäjältä. Le Pen on saanut miljoonia jne. ID-ryhmän jäsenistä jättiosa on riippuvainen tavalla tai toisella Venäjästä ja tukee Venäjän politiikkaa. Fakta tämäkin.

ID on hyvin venäjämyönteinen ryhmä. Ruotsidemokraateilla sentään oli isänmaallisuutta sen verran, että jäivät tästä syystä pois.

Jatkossa osaltani halituksesta, vaikka kysymyksiä.
Ihme olkiukkoilua. Mies laukoo ihan aiheen vierestä juttuja ja käy jotain ihme metakeskutelua itsekseen. Se ei edelleenkään muuta sitä mistä minä puhuin. Eli tästä.

Persut eivät ole olleet huutelemassa EU eroa Marinin hallitukselle. Koska keskustelu oli Marinin hallitus ketjussa ennen kuin @Moderaattorit sen tänne siirsivät minä yritin puhua hallituksesta ja nyky tilanteesta. Se on fakta. Sinä aloit vetämään asiaan jotain persujen EU-vaali juttuja ja metatason keskustelua ID-ryhmistä, sekä mitä minä tarkoitin kun sanoin, että Persut eivät ole EU eroa huudelleet yms. mitkä eivät liittyneet millään tapaa Marinin hallitukseen, eivätkä millään tavalla liittyneet mihinkään mistä minä puhuin. Kai tolla pippelinmittailulla ja "katso olit väärässä" touhulla, sekä tahallaan väärin ymmärtämisellä saa kovan palstamiehen maineen tai jotain. Minä en vain moista paskaa jaksaisi lukea täällä vuodesta toiseen.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Persut eivät ole olleet huutelemassa EU eroa Marinin hallitukselle.

Enpä ole sellaisesta kirjoittanutkaan, että Perussuomalaiset olisivat huutelemassa EU-eroa Marinin hallitukselle. Sen sijaan toin esille, että Perussuomalaiset pitää edelleen Suomen eroamista EU:sta ohjelmissaan ja EU-eron vaatimus sisältyy tuoreeseen ohjelmaan (EU-ohjelma vuodelta 2019).

Käsittelin tuossa kirjoituksessa mm. sitä, miksi hallitus on onnistunut oppositiota paremmin politiikassaan, ja toin Kokoomuksen ja Perussuomalaisten oppositiopolitiikan ongelmia esille.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Enpä ole sellaisesta kirjoittanutkaan, että Perussuomalaiset olisivat huutelemassa EU-eroa Marinin hallitukselle. Sen sijaan toin esille, että Perussuomalaiset pitää edelleen Suomen eroamista EU:sta ohjelmissaan ja EU-eron vaatimus sisältyy tuoreeseen ohjelmaan (EU-ohjelma vuodelta 2019).

Käsittelin tuossa kirjoituksessa mm. sitä, miksi hallitus on onnistunut oppositiota paremmin politiikassaan, ja toin Kokoomuksen ja Perussuomalaisten oppositiopolitiikan ongelmia esille.
Missä minä olen sinun väittänyt niin kirjoittaneen? Minä väitin, että eivät ole olleet huutelemassa EU-eroa ja euroeroa ovat ja sekin ollut muutamien yksittäisten kansanedustajien mielipide, mihin sitten tartuit ja aloit kaivelemaan persujen EU-vaali ohjelmaa. Mene nyt lukemaan sieltä edelliseltä sivulta. Sinä sen sijaan sivuutit tuon koko euro keskustelun kun oli niin kova kiire päästä todistamaan miten minä olin väärässä ja sinä oikeassa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Sinä aloit vetämään asiaan jotain persujen EU-vaali juttuja ja metatason keskustelua ID-ryhmistä

Näin oli. Alle vuoden takaiset linjaukset ovat mielestäni sen verran tuoreita, että niiden vaikutusta puolueen nykypäivään on hyvä pohtia. Samalla tavalla olen toiminut ainakin Vassarien, Kokoomuksen, SDP:n ja Perussuomalaisten kanssa eli kaivanut tuoreimpia linjapäätöksiä useista eri asioista. Puolueiden omat linjavedot kertovat aika hyvin siitä, mihin suuntaan johto joukkojaan haluaa viedä.

Sen en enempää en koe tarvetta jatkaa, kun olen tuonut esille jo Perussuomalaisten halun erota eurosta, EU:sta ja perustaa venäjämyönteinen ryhmä parlamenttiin, jonne mm. Ruotsidemokraatit eivät halunneet lähteä. Ei nämä muuksi muutu.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Näin oli. Alle vuoden takaiset linjaukset ovat mielestäni sen verran tuoreita, että niiden vaikutusta puolueen nykypäivään on hyvä pohtia. Samalla tavalla olen toiminut ainakin Vassarien, Kokoomuksen, SDP:n ja Perussuomalaisten kanssa eli kaivanut tuoreimpia linjapäätöksiä useista eri asioista. Puolueiden omat linjavedot kertovat aika hyvin siitä, mihin suuntaan johto joukkojaan haluaa viedä.
Sillä ei edelleenkään ole mitään tekemistä nykyisen hallituksen kanssa ja nykyisen tilanteen kanssa. Minua ei kiinnosta vittujakaan keskustella persuista enempää kuin tarvitsee. Niin paljon paskanpuhumista ja jankuttamista siitä aina tulee. Sen sijaan olisin mielelläni keskustellut koronasta, Marinin hallituksesta ja eurosta koska ne kaikki kytkeytyy toisiinsa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Sen sijaan olisin mielelläni keskustellut koronasta, Marinin hallituksesta ja eurosta koska ne kaikki kytkeytyy toisiinsa.

Mikään muu kuin sinä itse ei estä sinua keskustelemasta Marinin hallituksesta, koronasta ja eurosta. Ketjukin on valmiina. Aihe on mielenkiintoinen.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Mikään muu kuin sinä itse ei estä sinua keskustelemasta Marinin hallituksesta, koronasta ja eurosta. Ketjukin on valmiina. Aihe on mielenkiintoinen.
Yritin. Sain aikaiseksi ihme väännön siitä olenko sanonut, mitä olen tarkoittanut ja mitä persut on sanoneet ja missä on lukenut sitä sun tätä ja Venäjä ja ID yms. sontaa. Ei väkisin. Tuntui olevan paljon tärkeämpi asia se sinulle, kuin sen ketjun aiheesseen liityneet asiat. Osaltani tämä ketju jää nyt rauhaan koska minua ei kiinnosta persut pätkän vertaa sen kuvion ulkopuolella kuin, että ovat oppositiossa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Yritin. Sain aikaiseksi ihme väännön siitä olenko sanonut, mitä olen tarkoittanut ja mitä persut on sanoneet ja missä on lukenut sitä sun tätä ja Venäjä ja ID yms. sontaa. Ei väkisin. Tuntui olevan paljon tärkeämpi asia se sinulle, kuin sen ketjun aiheesseen liityneet asiat. Osaltani tämä ketju jää nyt rauhaan koska minua ei kiinnosta persut pätkän vertaa sen kuvion ulkopuolella kuin, että ovat oppositiossa.

No jätä oppositio pois ja kerro käsityksiäsi miten Suomen tulee menetellä konkreettisesti euron ja euroalueen vakauden suhteen. Aihe on todella mielenkiintoinen.
 

Tuamas

Jäsen
Otetaan aiheeseen liittyen, muut puolueet keskittyvät koronaan ja persut taas tärkeisiin asioihin.

Jännästi se kannatus on laskenut selvästi demarien taakse.
 

Liitteet

  • 8A011E7B-8651-4C57-B2BA-F7869CA283D6.jpeg
    8A011E7B-8651-4C57-B2BA-F7869CA283D6.jpeg
    146,8 KB · kertaa luettu: 387
  • EA76491A-7E25-4AB8-97EB-5DD3B4B7EC2A.jpeg
    EA76491A-7E25-4AB8-97EB-5DD3B4B7EC2A.jpeg
    232,5 KB · kertaa luettu: 435

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä kriisi ja tuleva lama (taloustaantuma koska lama sanaa ei nykyään enää saa käyttää) ...

Taantumastahan on kyse silloin, jos BKT pienenee kahtena vuosineljänneksenä peräkkäin, kun taas lama vaatii pidemmän sakkaamisen. Kai lama-sanaa saa käyttää sitten, kun sellainen on käsillä. Toistaiseksi ei ole, vaan ainoastaan taantuma.
 

teppana

Jäsen
Taantumastahan on kyse silloin, jos BKT pienenee kahtena vuosineljänneksenä peräkkäin, kun taas lama vaatii pidemmän sakkaamisen. Kai lama-sanaa saa käyttää sitten, kun sellainen on käsillä. Toistaiseksi ei ole, vaan ainoastaan taantuma.

Näin mutulla, eli ilman googlea sanoisin että taantuma on kahden neljänneksen ja lama neljän neljänneksen. Aika hassua tosiaan lähteä kritisoimaan sanojen merkitystä. Pidän todennäköisempänä että mustasusi ei (taaskaan) ole aivan kartalla siitä mistä valittaa. Mutta kun tekee mieli valittaa niin minkäs teet?
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eduskunnan entinen puhemies ja entinen perussuomalainen kansanedustaja Maria Lohela kritisoi perussuomalaisten kielenkäyttöä. Hän luonnehtii sitä ilkeäksi ja näsäviisaaksi ja on sitä mieltä, ettei Timo Soini pitänyt tarpeeksi kuria kielenkäytön suhteen puolueen puheenjohtajana toimiessaan.

Perussuomalaisten retoriikan lisäksi Lohela arvioi myös hallituksen onnistumista koronapandemian aikana. Hän antaa hallituksen toiminnalle arvosanaksi seiskan ja on sitä mieltä, että hallitus eteni aluksi turhan hitaasti ja varovaisesti. Toisaalta hän vaikuttaa arvostavan sitä, että Marin on viestinnässään harkitseva eikä sorru möläyttelyihin.

Yläpuolella tulikin haastattelun keskeinen anti tiivistettynä. Haastattelu kokonaisuudessaan Kalevan sivuilla (maksumuurin takana):

 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eihän näille voi kuin nauraa.
Itse olen vähän kahden vaiheilla, että itkeäkö vai nauraako. Huhtasaari on kuitenkin europarlamentaarikko ja sitä myöten näkyvämpi ja vaikutusvaltaisempi henkilö kuin joku mikä tahansa kylähullu ja noista hänen twiittiinsä tulleista vastauksistakin voi päätellä, että moni ostaa nuo Obamagate-fantasiat sellaisenaan.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tää oli vissii Trumpin vastaus Obaman kritiikkiin?
En ole niin tarkkaan seurannut, että osaisin sanoa kumpi tuli ensin, entisen presidentin kirjoittamattomia pelisääntöjä rikkova arvostelu istuvaa presidenttiä kohtaan vai Trumpin yksioikoinen huutelu Obamagatesta?
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Huhtasaari nostaa OBAMAGATEN esiin omassa twitterissään, ja kyselee mitä Suomen valtamedia siitä kirjoittaa. Eihän näille voi kuin nauraa.
Olisipa mielenkiintoinen tietää mitä Laura "vähän lainasin" Huhtasaari osaisi vastata median haastatellessa häntä erikoisasiantuntijana OBAMAGATEn tiimoilta että mikä se suurin skandaali ja rikos Yhdysvaltain poliittisessa historiassa ikinä on. Mielenkiintoista siis siinä mielessä että kun oppi-isältä vastauksen kopioiminen ei ole mikään vastaus (tuskin eurolehdistö tyytyy vastaukseen "No kyllä te tiedätte, kaikki tietää") ja Lauran pitäisi ihan itse osata tuottaa jonkunlainen omaperäinen mietintö aiheesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös