Terhoa ja Niinistöä luulisi harmittavan. Molemmilla olisi todennäköisesti ollut luvassa vielä vuosikymmeniä politiikassa, mutta omien valintojensa takia joutuvat etsimään oikeita töitä.Aika monesta sinisestä (kenen poliittinen ura käytännössä loppui Halla-ahoon) paistaa läpi että katkeruus on käsinkosketeltavaa kun Persut on kaikkien aikojen vedossa.
Terhoa ja Niinistöä luulisi harmittavan. Molemmilla olisi todennäköisesti ollut luvassa vielä vuosikymmeniä politiikassa, mutta omien valintojensa takia joutuvat etsimään oikeita töitä.
Mikä tekee Marko Enqvististä uskottavan tahon arvioimaan tätä?
Täytyypä lukea tuo juttu. Itse en opukseen ole koskenut, mutta lukemani raportit ovat tuominneet kirjan pitkälti Jessika Aron voimafantasiaksi, kuinka Putin nyt jahtaa viatonta ja uupumatonta journalistia.
Kääntäen taitavat kirjaa kehua lähinnä tietyn agendan lukijat. Sinällään nokkelaa luokitella kritisoijat samantien putinisteiksi tai persuiksi niin ei tarvitse sitä oikeaa kritiikkiä kuunnellakaan.
Mikä tekee Marko Enqvististä uskottavan tahon arvioimaan tätä?
Täytyypä lukea tuo juttu. Itse en opukseen ole koskenut, mutta lukemani raportit ovat tuominneet kirjan pitkälti Jessika Aron voimafantasiaksi, kuinka Putin nyt jahtaa viatonta ja uupumatonta journalistia.
Kääntäen taitavat kirjaa kehua lähinnä tietyn agendan lukijat. Sinällään nokkelaa luokitella kritisoijat samantien putinisteiksi tai persuiksi niin ei tarvitse sitä oikeaa kritiikkiä kuunnellakaan.
Melkoisen rankkaa itsekriitiikkiä jos pitää paikkaansa.Muistanko nyt ihan väärin jos väitän, että puolueen puheenjohtajakin on tämänsuuntaisen mielipiteen joskus julkisesti esittänyt? Jotenkin siihen tyyliin, että ihmisarvoa voidaan mitata henkilön tuottaman hyödyn mukaan tms.
Tämä on Soinilta samaan aikaan erittäin täysjärkinen ja aivan päätön heitto.Soini/Vennamo oli kyllä sinänsä täsmällisen oikeassa tässä merkittävimmässä havainnossaan.
Persuthan on Suomen johtava tunnepuolue.
Näetkö tässä ongelmaa? Mikäli kritisoiva taho leimataan heti hörhöksi niin ihan tosissani kysyn: Minkä kritiikin ottaisit vakavasti?
Ironista , että saa putinilaista trollausta vastaukseksi kun kysyy perusteita putinilaisen trollauksen dumamiseen!
Tämä on Soinilta samaan aikaan erittäin täysjärkinen ja aivan päätön heitto.
Jos liberaalit olisivat Soinin mielestä järjellä perusteltuna paras valinta, niin miksi saatanassa se käytti koko poliittisen uransa konservatiivisen tunnepuolueen rakentamiseen? Eihän tuossa ole mitään tolkkua. Ei politiikan kuuluisi olla kilpailu siitä kuka saa kerättyä vapaavalintaiselle aatteelle suurimman kannatuksen, vaan siitä kuka pystyy parhaiten perustelemaan olevansa oikeassa.
Mulle on täysin selvää miksi populismi toimii, mutta mulle ei ole selvää miksi poliitikot siihen lähtevät, mikäli ne aatteet siellä taustalla eivät edusta heidän omaa arvomaailmaansa.He hakivat sen oman vaikuttamisalueensa ja nichensä ja johdonmukaisesti täyttivät puoluekentällä heidän nähdäkseen tyhjänä olleen aukon kohtuullisen hyvällä menestyksellä.
Eli Soini toimii täysin loogisesti, koska ymmärtää, että tunteilla on iso vaikutus ihmisten äänestyskäyttäytymiseen järjen sijaan.
RasisimiJa jos oletetaan ettei Halla-aho ole sen enempää idiootti kuin Soinikaan vaan pohjimmiltaan ymmärtää faktat, niin mikä on hänen aborttinsa, jonka vuoksi tätä sirkusta harrakaisine, turtiaisine ja minkä lie kolmen markan etnonationalisteineen jaksaa katsella?
Itse näkisin ennemmin että valta, johon päästäkseen anoturtiaiset yms. väki on hyödyllinen käsikassara, joskin toki melko moraalisesti arveluttava. Jos persuista harjattaisiin kädenoikojat ja muu idioottilauma pihalle, karkottaisi se väistämättä myös niitä kannattavan kansanosan joko takaisin nukkuviin äänestäjiin, tai sitten jonkun SKE:n taakse. Varmaan kaikkineen on parempi että kun tämä kansanosa on nyt poliittisesti herännyt, niin parempi että purkavat tuntojaan äänestyskopissa jonkun vaihtoehtoisen toiminnan sijaan.Rasisimi
Mä en ole pitänyt Jussia vallanhimoisena. Luulen, että Jussille valta on vain väline. Tavoite on ihan aidosti muuttaa yhteiskuntaa Jussin mieleiseksi. Konservatiivinen, nationalistinen, autoritäärinen ja mitä niitä nyt olikaan.Itse näkisin ennemmin että valta,
Minusta vastaus voi hyvin olla sekä-että. Halla-aho on samassa tilanteessa kuin mm. Paavo Arhinmäki ettei hän voi siviilipuolella edes haaveilla sellaisista ansioista kuin mitä politiikassa on tarjolla, joten siitä kannattaa pitää kiinni.Mä en ole pitänyt Jussia vallanhimoisena. Luulen, että Jussille valta on vain väline. Tavoite on ihan aidosti muuttaa yhteiskuntaa Jussin mieleiseksi. Konservatiivinen, nationalistinen, autoritäärinen ja mitä niitä nyt olikaan.
Mä en ole pitänyt Jussia vallanhimoisena. Luulen, että Jussille valta on vain väline. Tavoite on ihan aidosti muuttaa yhteiskuntaa Jussin mieleiseksi. Konservatiivinen, nationalistinen, autoritäärinen ja mitä niitä nyt olikaan.
Mä en ole pitänyt Jussia vallanhimoisena. Luulen, että Jussille valta on vain väline. Tavoite on ihan aidosti muuttaa yhteiskuntaa Jussin mieleiseksi. Konservatiivinen, nationalistinen, autoritäärinen ja mitä niitä nyt olikaan.
Kiintoisaa nähdä, miten Halla-ahon oma ura tästä jatkuu tulevina vuosina.
Luin juuri molemmat arvostelut. Molemmissa teosta pääsääntöisesti pidetään hyvänä. Suomen Kuvalehti: ” Putinia trollit on monilta osin ansiokas teos.”Täytyy sanoa olleeni väärässä: Eihän tuo kirja mitään tietokirjallisuutta olekaan jolloin faktoja voisi edes tarkistaa. Tämä on todettu HS sekä Suomen Kuvalehden arvioissa. SK taisi kirjoittaa että kyseistä teosta ei tulisi kuvata tietokirjallusuudeksi, vaan journalistiseksi teokseksi.
Kun nyt persu-ketjussa muutenkin on sivukaupalla kirjoitettu enimmäkseen ihan muista kuin persuista, niin ihmettelen tähän väliin sitä, miksi ilmiötä putin-trollit ei ymmärretä tai haluta ymmärtää aivan tyypilliseksi venäläiseksi propagandaksi; se on vain digitaaliseen muotoon siirrettyä tuiki perinteistä r***än käyttäytymistä. Ei siellä mitkään hörhöt - yksittäisiä spedejä lukuunottamatta - kirjoittele vaan asialla on valtiollinen toimija.
Varsinaisten trollien eli bottien heitot ja kommentit ovat niin lyhyitä ja mitäänsanomattomia, että jos niitä vielä jakaa eteenpäin niin on kyllä todella umpisokea ja medialukutaidoton. Tosin en ole siinä mielessä asiantuntija, että en itse käytä twitteriä tai facebookia. Jakelen kyllä linkkejä erilaisiin uutisiin, enkä ihan aina ole tulkinnut lähteen luotettavuutta oikein.On tämä väärä ketju näille asioille, mutta lyhyt kommentti. Tuo on liian suppea näkemys. Valtiollinen toimija antaa suuntaviivat, mutta käyttää erilaisia proxyja eri maissa. Siis myös Venäjän ulkopuolella. Mieleen tulee Ukraina, Bulgaria, Viro, Tsekki jne. Näiden tahojen twiittejä (esimerkiksi) jakavat sitten suht samoin jostain asiasta ajattelevat ei-valtiolliset toimijat. Ja ihan tavalliset kansalaisetkin, jos eivät erota faktoja fake newseista.