Kyllä, kirjoittaessa ottaa aina sen riskin, että joutuu vastaamaan väitteistään. Etenkin tässä ja muutamassa muussa ketjussa (feminismi, ilmasto, tasa-arvo) riski on ilmeinen.Olen kontribuoinut keskusteluun toteamalla sen, että et kykene esittämään väittämääsi asiaa faktaksi.
Oliko tämä jotenkin väärin todettu - jos, niin miten?
Itsehän sinä tuon ongelman itsellesi asetit - vai väittikö joku muu tuota asiaa puolestasi?
Kuten elämässä muutoinkin, helpointa on istua katsomossa ja arvostella muita. Oppositiosta käsin on helpompi huudella kuin hallituksesta. Sen takia arvostan henkilökohtaisesti enemmän ihmisiä, jotka ilmaisevat selkeästi oman kantansa ja seisovat sen takana silloinkin, kun rapaa sataa niskaan.
Sinä puolestasi kirjoitit seuraavaa:
En näe tuota kovin rakentavana kommentointina. Et myöskään tuo keskusteluun mitään uutta näkökulmaa, argumenttia tai tilastoa.Kuinka suureksi arvioisit vastauksen saamisen mahdollisuuden esitettyyn väitteeseen vs. savupommeilla maustettuun Charleston-tanssin masterclass kurssiin episodin X esittämiseen?
Vaikkapa astikolla 0-10, jossa 0 on selkeä vastaus kysymykseen ja 10 on upein savupommmein maustettu tanssiesitys ajan historiassa.
Koska olen kohdallasi törmännyt vastaavaan aikaisemminkin, en pitä tätä yksittäistä keissiä sattumana.
Sen voin myöntää, että ilmaisuni oli alun perin monitulkintainen ja avasi portin @Cobol in kritiikille. Näin toimii keskustelupalsta. Olen kuitenkin perustellut kantani nyt varsin kattavasti, enkä usko, että tekstini lukemalla voi kenellekään jäädä epäselväksi, mitä tarkoitan.
Usein kuitenkin näissä aiheissa tulkinta riippuu näkökulmasta ja johtaa ns. arvovaltakiistoihin. Senpä vuoksi epäilen, voimmeko em. nimimerkin kanssa päästä aiheesta konsensukseen. Uskon kuitenkin, että maahanmuuttoon liittyvässä ajattelussa olemme lähempänä kuin pari viimeistä sivua antavat ymmärtää.
Tämä osaltani meta-keskustelusta.