Olen itse liberaali ja ateisti, mutta en kyllä näe, että tämä Päivi Räsäsen twiitti on millään tavalla rikollinen: "
#kirkko on ilmoittanut olevansa
#seta n
#Pride2019 virallinen partneri. Miten kirkon oppiperusta,
#raamattu sopii yhteen sen kanssa, että häpeä ja synti nostetaan ylpeyden aiheeksi?" Twiiitissä oli lisäksi kuvana se Raamatun (Päivi, huom, se kirjoitetaan isolla!) kohta, johon Räsänen viittaa.
Raamattu tuomitsee homoseksuaalisuuden ja siinä mielessä Räsänen on täysin looginen tässä asiassa. Raamattu on kirkon oppiperusta. Se että hän ajattelee tuon kohdan perusteella homoseksuaalisuus on häpeä ja synti on myös loogista, koska hän itse uskoo Raamatun olevan jotain pyhää sanaa tms. Itse ajattelen, että tuon kohdan ja lukemattomien muiden Raamatunkohtien perusteella Raamattu on lähes kelvoton nymymaailmassa moraaliseksi ohjenuoraksi ja heijastelee lähinnä muinaisten paimentolaisheimojen arvomaailmaa ja uskomuksia, mutta se ei ole tässä pääasia. Twiitin ydin on kirkon epäloogisuus: pidetäänkö kiinni muinaisista horinoista vai eikö pidetä kiinni? Mitään rikollista tai ihmisryhmiin kohdistuvaa kiihotusta siinä sinäsä ei ole sen enempää kuin kirjassa, jota paasataan pikkulapsille koulussa.
No tämä tuli nyt hiukan väärälle palstalle, mutta minkäs teet.