Ei linkin osoittaminen mihinkään kirjaan ole mikään todiste. Argumenttini oli että tuota väitettä ei ole faktaksi todistttu ja se on edelleenkin paikkansa pitävä. Vaikka joku jota haluat pitää auktoriteettinä olisi samaa mieltäkin jostain osasta, ei sekään ole todiste. En ole Kääriäistä mustamaalannut sanallakaan. Tuo ei toki ollut ainoa väitteeni eikä varsinkaan "alkuperäinen" sellainen (tai olla edes noin viides viestini asiasta), mutta ehkä keskustelun seuraaminen oli liian rankkaa.
Argumenttisi oli kehitysavun tehottomuus on persuretoriikkaa - sitten kun se ei ollutkaan pelkästään persujen retoriikkaa / kritiikkiä, se ei kelvannutkaan. Sinusta ilmeisesti nykymuotoisen kehitysavun "epäonnistumisen" - tai tehottomuuden - "todisteeksi" pitäisi todistaa jokaisen kehitysapuhankkeen olleen täydellinen katastrofi - no näinhän asia ei luonnollisestikaan ole. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että oltaisiin saatu aikaiseksi tuloksia joita voidaan pitää hyvinä kokonaisuutena. Tuloksia on saatu aikaiseksi - sekä hyviä että huonoja - kokonaisuus kuitenkin ratkaisee.
Ajatus on lähinnä se, että
nykymuotoinen kehitysapu on aikansa elänyt - tämäkin olisi sinulle selvinnyt jos olisit vaikka sen yhden linkin lukaissut. Cobol tuossa toikin esille ne vaihtoehdot joita Kääriäinen on esittänyt nykymuotoiselle kehitysavulle.
Kehitysapua on kritisoitu aiemminkin ja monien toimesta - enkä tarkoita pelkästään Suomea tai suomalaisia vaikka persuketjussa ollaankin. Sinun - parahin Dana - tuntuu vaan olevan kestämättömän hankalaa hyväksyä, että jokin tapa auttaa esim. Afrikassa ei ole välttämättä enää järkevää.
Bonuksena sinulta saakin jossain vaiheessa perinteiseen tyylliin kaikenlaista mukavaa vittuilua ja osittain henkilöön menevää nälvimistä - tähän olen myös varmasti osaltani itsekin alentunut.
Minun puolestani sinä saat olla sitä mieltä, että nykymuotoinen kehitysapu on parasta ja kuuminta hottia mitä maa päällään kantaa. Minä olen asiasta eri mieltä - ja itse kannattaisin eri vaihtoehtoja. En ole mielipiteeni kanssa yksin - eikä tämä ole mitään persuretoriikkaa. Vaikka sinusta toki näin onkin.