No jos viedään mukahassuttelusta aihe sinne politiikkaan, niin laitan nyt jonkinlaisen äkkiarvioni, että saadaan aihetta mistä keskustella.
Ongelma on edelleen se, että karsinnat pidetään politiikassa puolueiden sisällä. Sen jälkeen alkuerissä on vastassa kukin puolueensa alkuerän voittanut. Ja tämän jälkeen finaalissa on vastakkain kaksi suosituinta ehdokasta. Mun on vaikea uskoa, että Halla-aho yltäisi finaaliin, koska vassarit+sdp-rkp+vihreät+liike nyt+liberaalit yms tai osa näistä voisivat tehdä päätöksen tukea ehdokasta X kuten
@dana77 jo aiemmin toisi esille, Ja se ehdokas ei ole Halla-aho.
Pudotetaan Niinistö pois, koska ei voi enää olla pressaksi ehdolla. Sanoisin, että kahden kärki tulisi nykynimistä olemaan Pekka Haavisto, Jan Vapaavuori tai Antti Rinne, jos Rinne onnistuu pääministerinä. Luulen, että tuossa eivät ole vielä kaikki kärkinimetkään, kun aika koittaa... Halla-ahon kannatus ei pressan tehtäviin korkea olisi. Tuskin edes omat kaikki takana. Tämän takia epäilen, että pressana patsastelu ei Halla-ahoa edes kiinnostaisi. Mutta kyllä hän silti on suosittu, jos mittarina on synttäriä koskeva kiinnostus tms. Eikä ole huono puheenjohtaja, päinvastoin. Vaikka politiikastaan olen eri mieltä.