Tähän kohtaa ihan pakko todeta se karu fakta, että itsehän ovat hommansa valinneet, ei niitä siihen kukaan ole pakottanut. Itse palveluja tai muita työsuoritteita ostavana työni puolesta tarvii välillä palveluntuottajaa muistuttaa kuka sen laskun maksaa, kun maksajan näkemykset halutaan ohittaa.
Tässä on vähän se että valmentajan ja tuomarin tehtävät on siinä mielessä samanlaisia että aina on joku joka vinkuu ja mielestään kokee vääryyttä jotenkin, tekee itse miten tahansa. Junnujen vanhemmilta usein puuttuu se kysyä olla objektiivinen, katsoa sitä omaa Jukkapekkavelimattia samalla tavalla kun se valmentaja sen näkee. Se voi olla vaan sellainen pelaaja [köhköh Brad Lambert köhköh] että kentällä ei oikein näe muita kun itsensä ja oman etunsa, vaikka olisikin miten supertaitava ja mahtava pelaaja, niin turha siihen on samaan ketjuun pistää samanlaisia pelaajia jotka syövät toisiaan.
Se että itse on hommansa valinnut on ihan totta, mutta heillä tosiaan on se oma hommansa, mikä heidän pitäisi myös antaa toteuttaa parhaan mahdollisen näkemyksensä mukaan. En muista kuka valmentaja joskus sanoi että "mua tullaan neuvomaan kahvilassa miten pitäisi valmentaa ja ketä heittää kentälle, perkele en minäkään mene sille levyseppähitsarille kertomaan miten kannattaa se hitsauslaite säätää että saa parhaan sauman". Olisko ollut Kotkaniemi tms, en ole varma, ei varmaan kyllä ollut.
Itse myös olen kyllä sen huomannut että kun ostan jotain palvelua joltain, ne usein kuuntelee asiakkaan toiveet, mutta silti tekevät oman tahtonsa mukaan kun haluavat näyttää että olen väärässä ja sen voi tehdä heidän mielestään paremmin tai eri tavalla. Ymmärrän sitäkin näkökantaa ja joskus siinä saa uutta näkökantaa, mutta jos tilaan maalarilta valkoisen seinän, haluan että se on valkoinen, eikä kukkakuvioitu tai oranssi. Turkoosi ei harmittaisi..