Pekka Rautakallio Ässien päävalmentajaksi, osa 2

  • 116 689
  • 763

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Itse ihmetellyt kanssa aina tätä, että valmentaja on joko hyvä tai huono sen perusteella ottaako se aikalisän ja maalivahdin pois. Kuinka usein aikalisästä on hyötyä muuta kuin lepotaukona?
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse ihmetellyt kanssa aina tätä, että valmentaja on joko hyvä tai huono sen perusteella ottaako se aikalisän ja maalivahdin pois. Kuinka usein aikalisästä on hyötyä muuta kuin lepotaukona?
Oikeastihan nuot melko pieniä asioita. Niihin on vain helppo tarttua, ihan kuin yksittäisten rangaistuksien kommentointiinkin. Siinä varmaan syy, miksi niistä niin paljon palstoilla keskustellaan.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mistä näitä sikiää? Väännän rautalangasta.
Maalin tappioasema:
Vaihtoehto yks: Suurempi mahdollisuus tasoittaa, mutta myös suurempi riski että omissa soi.
Vaihtoehto kaksi: Pienempi mahdollisuus tasoittaa ja pienempi mahdollisuus että omissa kolisee.

Kumman itse valitsisit viimeiselle 2 minuutille? Kyse on reagoimisesta ja sitä kautta pelin voittamisesta.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Mistä näitä sikiää? Väännän rautalangasta.
Maalin tappioasema:
Vaihtoehto yks: Suurempi mahdollisuus tasoittaa, mutta myös suurempi riski että omissa soi.
Vaihtoehto kaksi: Pienempi mahdollisuus tasoittaa ja pienempi mahdollisuus että omissa kolisee.

Kumman itse valitsisit viimeiselle 2 minuutille? Kyse on reagoimisesta ja sitä kautta pelin voittamisesta.
Asia on juurikin näin kuten yllä totesit, ja näillä perustein voi sanoa Rockyn olevan melko surkea pelin sisällä reagoimisessa, ainakin kriittisillä hetkillä.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Mitä väliä sillä on iskeekö vastustaja tyhjiin. Maalin tappiolla lopussa on vain voitettavaa. 6vs5 on napsun parempi kuin 5vs5, JOS se yhden miehen ylivoima osataan paineistuksessa hyödyntää eikä juosta kuin ellun kanat. Ei siinä, itse muistelen Antero Mertarannan äänen ja jääkiekon suurimmat taktiset innovaatiot: "Kohta varmaan täytyy ottaa aikalisä ja maalivahti pois" Ei tuo mitään autuaaksi tekevää ole, mutta nostaa prosentteja ja mahdollisuuksia. Ykköstykit saa pienen hengähdyksen jne.

Trendi maailmalla, tai NHL:ssä, taitaa olla että veska otetaan pois aiempaa aikaisemmin, ei enää vain vikaan alotukseen 30 sekunnin aikana.

NHL Coaches Are Pulling Goalies Earlier Than Ever | FiveThirtyEight
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Mitä väliä sillä on iskeekö vastustaja tyhjiin. Maalin tappiolla lopussa on vain voitettavaa. 6vs5 on napsun parempi kuin 5vs5, JOS se yhden miehen ylivoima osataan paineistuksessa hyödyntää eikä juosta kuin ellun kanat. Ei siinä, itse muistelen Antero Mertarannan äänen ja jääkiekon suurimmat taktiset innovaatiot: "Kohta varmaan täytyy ottaa aikalisä ja maalivahti pois" Ei tuo mitään autuaaksi tekevää ole, mutta nostaa prosentteja ja mahdollisuuksia. Ykköstykit saa pienen hengähdyksen jne.

Trendi maailmalla, tai NHL:ssä, taitaa olla että veska otetaan pois aiempaa aikaisemmin, ei enää vain vikaan alotukseen 30 sekunnin aikana.

NHL Coaches Are Pulling Goalies Earlier Than Ever | FiveThirtyEight
Nämä nyt on näitä makuasioita, ehkä valmentaja uskoi kärsivällisesti ylivoimalla maalin tulevan eikä halunnut pilata peliä riskillä, nyt se ei onnistunut. Itse en peliä nähnyt, kun olen reissussa.
Samoja kliseitä kuin, että maalivahdille pitää vaikka pakin antaa oma maila, jos se omansa kadottaa. Tai 5-4 yv:llä kannattaa heti antaa kiekko pois, jos vastustajalle tulossa toinen jäähy. Toiset joukkueet eivät vain näin tee.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Makuasia? Ei halunnut pelata riskillä? Mitä? Naurettavin väite mitä olen kuullut. Kerro minulle kädestä pitäen mitä väliä on päättyykö peli 3- 2 vai 4-2 tai peräti 5- 2. Minä voin sitten kertoa mikä ero on 3- 2 ja 3- 3.
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Makuasia? Ei halunnut pelata riskillä? Mitä? Naurettavin väite mitä olen kuullut. Kerro minulle kädestä pitäen mitä väliä on päättyykö peli 3- 2 vai 4-2 tai peräti 5- 2. Minä voin sitten kertoa mikä ero on 3- 2 ja 3- 3.
Sanoin jo, että ehkä valmennus luotti liigan parhaan(?) ylivoiman hoitavan tuloksen yhdenkin miehen ylivoimalla ja pelkäsi enemmän riskiä, että bluus lyö tyhjiin.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Nämä nyt on näitä makuasioita, ehkä valmentaja uskoi kärsivällisesti ylivoimalla maalin tulevan eikä halunnut pilata peliä riskillä, nyt se ei onnistunut. Itse en peliä nähnyt, kun olen reissussa.
Samoja kliseitä kuin, että maalivahdille pitää vaikka pakin antaa oma maila, jos se omansa kadottaa. Tai 5-4 yv:llä kannattaa heti antaa kiekko pois, jos vastustajalle tulossa toinen jäähy. Toiset joukkueet eivät vain näin tee.

Ei se kyllä ole makuasia pelaatko 6vs4 vai 5vs4. Ei ehkä tosiaankaan koko vitosta, mutta että sitä herätään yli neljän minuutin hinkkaamisen jälkeen vasta 16 sekuntia ennen loppua, on kerrassaan erikoista. Kyllä sen ois voinu napata 2, viimeistään yks minsaa aiemmin.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sanoin jo, että ehkä valmennus luotti liigan parhaan(?) ylivoiman hoitavan tuloksen yhdenkin miehen ylivoimalla ja pelkäsi enemmän riskiä, että bluus lyö tyhjiin.
Niin ja kahden miehen YV:llä olisi ollut vielä parempi mahdollisuus! Mitä sitten vaikka Blegi olisi lyönyt tyhjiin? Se oli pointti!
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Rocky petaa tuolla kiukuttelullaan eläkepäivät alkamaan tämän kauden päättyessä. Luulisi, että olisi kunnianhimoa ja näyttöhaluja, viedä ässät vaikka kuinka korkealle. Katkeruus on paha tauti ja niin yleinen ilmiö. Muistellaan, missä tilanteessa Kivi oli 2013 keväällä. Moni vaati potkuja, oli itse valmis vetäytymään pois, uusi valmentaja oli tiedossa ja oma ura täysin laskusuunnassa. Homma kääntyikin ihan toiseen suuntaan, nyt samaa ei tule Rockyn uralla tapahtumaan. Rocky on kuitekin tehnyt hyvää työtä ässissä ja laittanut parin kauden aikana asioita taas kuntoon, samoin tapahtui viime kerrallakin ja samoissa kiukutteluissa se silloin päättyi ja taitaa päättyä nytkin. Ei päässyt Utj;n hommiin, eikä hyvin tehdystä työstä huolimatta edes koutsaamaan tätä kautta pidemmälle. Monia asioita (mitä emme tiedä) on vaikuttanut siihen, ettei sopiomusta jatkettu. Ne ovat höpöhöpö juttuja, etteivät pelaajat tiedä, kuka jatkossa valmentaa. Iltasanomissa oli hyvä veikkauksen video työttömiksi jäävistä valmentajista ja siitä, miten heitä on kohdeltu. Nämä kolme SM-liigavalmentajaa jätettiin täysin yksin - Katso videot - ISTV
 

Mr.Bletch

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 2013
Bleg-pelin jälkeen tentattavana istui myrtynyt mies. Myrtynyt mies siksi, että Ässät ei tanssinut miehen pillin mukaan.

Rocky vanhana kettuna suunnitteli vetävänsä kanuunakauden, jonka jälkeen keväällä olisi voinut kirjoittaa mahdolliseen khl-sopimukseen nimet alle.

Tämä on se syy, miksi hän ei ollut valmis tekemään syksyllä jatkoa, vaan halusi katsoa korttinsa loppuun mahdollisen khl-sopparia silmälläpitäen, Ässien ollessa ns. Varmana Kakkosvaihtoehtona. Kysymys kuuluu, kuka on tarinan roisto?
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Rocky vanhana kettuna suunnitteli vetävänsä kanuunakauden, jonka jälkeen keväällä olisi voinut kirjoittaa mahdolliseen khl-sopimukseen nimet alle.
No, eikö tämä voisi edelleenkin toteutua?
 

Puksprööti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Täällä onkin huikea anti-Pekka jengin kokoontumisajot kuin Jämijärvellä perjantai-iltaisin. En ymmärrä alkuunkaan tätä dissausta. Jos on lopussa yv, olisi äärettömän tyhmää ottaa maalivahtia pois koska silloin todella todennäköisesti omissa soi. Jos ässät olisi lähtenyt tänne 2 miehen yv linjalle, olisi peli ollut 2min ennen loppua kahden maalin taka-ajo. Nyt meillä taas oli hyvä mahdollisuus tasoittaa peli pelin loppuun asti. Tilastot tukevat tätä ajattelumallia 100%.

Nyt Ässien johto voisi tehdä yhden oikean asian, mikäli joku esisopimus Ahon kanssa on - irtisanoa sen ja ilmoittaa että Pekka saa työrauhan kauden loppuun +2v jatkon. Tyhmää toimintaa kusta voittavan valmentajan nilkoille.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Täällä onkin huikea anti-Pekka jengin kokoontumisajot kuin Jämijärvellä perjantai-iltaisin. En ymmärrä alkuunkaan tätä dissausta. Jos on lopussa yv, olisi äärettömän tyhmää ottaa maalivahtia pois koska silloin todella todennäköisesti omissa soi. Jos ässät olisi lähtenyt tänne 2 miehen yv linjalle, olisi peli ollut 2min ennen loppua kahden maalin taka-ajo. Nyt meillä taas oli hyvä mahdollisuus tasoittaa peli pelin loppuun asti. Tilastot tukevat tätä ajattelumallia 100%.

Nyt Ässien johto voisi tehdä yhden oikean asian, mikäli joku esisopimus Ahon kanssa on - irtisanoa sen ja ilmoittaa että Pekka saa työrauhan kauden loppuun +2v jatkon. Tyhmää toimintaa kusta voittavan valmentajan nilkoille.

Laitetaas vielä kerran Ässien näkökulmasta:
3- 2 Ässille 0 pistettä Bluesille 3 pisteen voitto
4- 2 Sama homma
5- 2 Sama homma.
3- 3 Molemmille väh. tärkeä piste lisäksi Bluesilta pois 3 pisteen voitto.

Ässien YV 20% ja 2 miehen YV 66,67%. Mitkä tilastot sinun mielestä tukevat 100% tuota vastaan.
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Laitetaas vielä kerran Ässien näkökulmasta:
3- 2 Ässille 0 pistettä Bluesille 3 pisteen voitto
4- 2 Sama homma
5- 2 Sama homma.
3- 3 Molemmille väh. tärkeä piste lisäksi Bluesilta pois 3 pisteen voitto.

Ässien YV 20% ja 2 miehen YV 66,67%. Mitkä tilastot sinun mielestä tukevat 100% tuota vastaan.


Pitää tosin muistaa, että 6-4 yv ei ole yhtä hyvä kuin 5-3.
Toinen on, että Ässät ei kyllä kauheasti ole maaliverkkoja pöllyttänyt ilman maalivahtia pelatessaan.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Se on totta että se on eriasia. No paha pöllyttää kun pelaa sen ~30 sek.... Koittakaas nyt saada ne perustelut tuolle miksi sitä maalivahtia ei kannata pois ottaa.
 

Valmetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, Bruins
Rocky on särmikäs, karismaattinen herrasmies, mutta jumalauta nyt täytyy jostain kaivaa se pelisilmä julkisuudessa avautumiseen.

Yllättävän lapsellista selittelyä kyllä vanhalta likaiselta legendalta. Mees Pekka ajamaan se kulahtanut partasi pois ja katseli siinä välillä itseäsi peilistä, oletko koskaan myöntänyt omia virheitäsi vai onko aina syy jossain muussa.. Häpeä ulinaasi ja koita nyt ukko laittaa joukkue iskuu loppukaudeksi.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Mikä autuaaksi tekevä asia se maalivahdin pois ottaminen on?

Nuo tuo Blues-pelin loppu oli täysin normaalista poikkeava tapaus. Milloin viimeksi vastustajan maalivahti ajetaan ulos tasan viisiminuuttia ennen loppua ja maalille tulee poikanen, joka ei ole ikinä pelannut yhtään Liigapeliä? En varmasti ole ihan metsässä, jos sanon ettei koskaan Ässien peleissä.

Ässien olisi pitänyt pommittaa nuorta vahtia, nyt saatiin 5min ylivoimalla aikaiseksi yksi laukaus kohti maalia. Surkeaakin surkeampi suoritus.
 

luotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Die Mannschaft, Bayern München
Sanoin jo, että ehkä valmennus luotti liigan parhaan(?) ylivoiman hoitavan tuloksen yhdenkin miehen ylivoimalla ja pelkäsi enemmän riskiä, että bluus lyö tyhjiin.
Avainpelaajat olivat väsyneitä, viidellä neljää vastaan ei saatu näin ylivoimakuviota lainkaan kuntoon, joten olisi ehdottomasti tarvittu kahden miehen ylivoima parille viime minuutille. Hommaa vaikeutti vielä se, ettei tullut katkoja eikä mahdollisuutta aikalisään (vai otettiinko se jossain vaiheessa aiemmin). Nyt valmennukselle kävi kuten Karri Kivelle 2013 muutaman kerran ennen voittoputken alkamista, aika kului, iski paniikki ja toimintakyvyttömyys.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Ässien olisi pitänyt pommittaa nuorta vahtia, nyt saatiin 5min ylivoimalla aikaiseksi yksi laukaus kohti maalia. Surkeaakin surkeampi suoritus.

Jos ei nyt takerruta siihen itse toimintatapaan (eli otettiinko maalivahtia pois vai ei sun muuta), niin tästähän oli pohjimmiltaan kysymys! Viimeisen viiden minuutin aikana näki, ettei ole tarkoituskaan voittaa, sitä ei edes yritetty. Siis aivan suosiolla luovutettiin! Tilanne näytti siltä, kuin penkin takaa olisi tullut Rockyn mahtikäsky, että nyt sitten pelaatte mahdollisimman huonosti, jotta minä pääsen sitten lehdistötilaisuudessa sanomaan että "voi voi, tässähän se todistettiin, että nämä valmentajapuheet ovat sekoittaneet joukkueen pelin"

Tästä on kysymys! Ja asioiden näin ollessa tullaan pisteeseen, jossa itsensä kaltoinkohdelluksi tunteva seuralegenda nostaa itsensä logon yläpuolelle, jonka seurauksena ollaan tilanteessa jonka jälkeen potkut voisi antaa jo tällä perusteella..
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Jos ei nyt takerruta siihen itse toimintatapaan (eli otettiinko maalivahtia pois vai ei sun muuta), niin tästähän oli pohjimmiltaan kysymys! Viimeisen viiden minuutin aikana näki, ettei ole tarkoituskaan voittaa, sitä ei edes yritetty. Siis aivan suosiolla luovutettiin! Tilanne näytti siltä, kuin penkin takaa olisi tullut Rockyn mahtikäsky, että nyt sitten pelaatte mahdollisimman huonosti, jotta minä pääsen sitten lehdistötilaisuudessa sanomaan että "voi voi, tässähän se todistettiin, että nämä valmentajapuheet ovat sekoittaneet joukkueen pelin"

Tästä on kysymys! Ja asioiden näin ollessa tullaan pisteeseen, jossa itsensä kaltoinkohdelluksi tunteva seuralegenda nostaa itsensä logon yläpuolelle, jonka seurauksena ollaan tilanteessa jonka jälkeen potkut voisi antaa jo tällä perusteella..
Kyllä kai Suomessa vielä vaaditaan työsuhteen purkamisen perusteiksi jotain muuta todistetta kuin tuollainen fanien epäilys, että valmentaja olisi käskenyt tahallaan hävitä?

Kyllähän siinä saisi joukkueen kapteenitkin potkia, jos tämän toteuttaisivat kiltisti.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Kyllä kai Suomessa vielä vaaditaan työsuhteen purkamisen perusteiksi jotain muuta todistetta kuin tuollainen fanien epäilys, että valmentaja olisi käskenyt tahallaan hävitä?

No eihän tuossa olisi mitään järkeä? Miksi pelaajat haluaisivat tahallaan hävitä? Jos otetaan nuo kuuluisat Blues-pelin viime minuutit niin ainoa mihin valmennus voi konkreettisesti vaikuttaa on ketä siellä kentällä on, otetaanko aikalisää ja otetaanko maalivahtia pois.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
No eihän tuossa olisi mitään järkeä? Miksi pelaajat haluaisivat tahallaan hävitä? Jos otetaan nuo kuuluisat Blues-pelin viime minuutit niin ainoa mihin valmennus voi konkreettisesti vaikuttaa on ketä siellä kentällä on, otetaanko aikalisää ja otetaanko maalivahtia pois.
Niinpä niin. Ja aika selkeää oli tuo perseily. Vainonen ja SBA ylivoimassa, aikalisää ei otettu ja maalivahti heiluttaa ihmeissään että eikö täältä pääsisi jo pois.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös