Rocky ei kyllä ollut parhaimmillaan tuossa lehdistötilaisuudessa. Ymmärrän kyllä hänen turhautumisensa valmentajaruletin julkituloon ja huolensa sen vaikutuksista joukkueen keskittymiseen. Olisi silti ollut parempi olla hiljaa siitä ja ladella jotain latteuksia pelistä. Rautakallion puolustukseksi on todettava, että hänellä on mielestäni aina ollut tapana puhua vuolaasti lehdistölle. Itse olen aina pitänyt siitä, että hän kertoo ajatuksiaan ja näkemyksiään eikä latele turhanpäiväisiä kiekkolatteuksia ja anna räikkösmäisen lyhyitä ja tylyjä vastauksia. Se on hieno ominaisuus silloin, kun ajatukset mielyttävät. Nyt ne eivät mielyttäneet ja jotkut vaativat erottamista jo pelkästään sen tähden.
En oikein ymmärrä meteliä maalivahdin peluuttamisesta Blues-ottelun viime minuuteilla. En nähnyt peliä, joten näkemykseni perustuu lukemaani ja kuulemaani. Ilman maalivahtia pelaaminen on aina iso riski. Ehkä Rautakallio piti tasoittamista todennäköisempänä maalivahdin kanssa pelaten kuin ilman maalivahtia. Viiden minuutin ylivoimalla on mielestäni perusteltua uskoa ylivoimamaalin tekoon. Maalivahdin pois ottaminen taas antaisi vastustajalle mahdollisuuden maalin tekoon vaikka omalta alueeltaan heti kun saa kiekon. Jos taas viiden minuutin ylivoimalla saadaan aikaiseksi vain yksi laukaus, on peli niin huonoa, etten ainakaan minä luottaisi siihen, että kiekko saadaan pidettyä omilla eikä vastustaja pääse katkoon ja kasvattamaan johtoaan. Pikemminkin tuntuu, että ilman maalivahtia pelaaminen olisi lisämaalin tarjoamista vastustajalle tarjottimella.
Edelleen on muistettava, että valmentaja ei pelaa vaan pelaajat. Ei valmentaja aitiosta voi niitä maaleja tehdä vaikka kuinka tahtoisi. Siihen tietysti voi vaikuttaa, ketkä kentälle menevät. En tiedä miten peluutus ässissä hoidetaan, mutta aika usein käsittääkseni apuvalmentajat hoitavat peluutuksen tai ainakin joko puolustajien tai hyökkääjien peluutuksen. En siis syyttäisi Rautakalliota, jos kentällä oli väärät miehet pelaamassa lopun ylivoimaa.
Kovasti kiinnostaisi tietää, kuka näitä asioita vuotaa lehdistölle. Muutama vuosi sitten ei vuotoja mielestäni ollut. Kesäaikaan ihmeteltiin, kun ei edes mitään pelaajahuhuja ollut liikkeellä. Seuran etu kuitenkin olisi, että vuodot loppuisivat.
Rautakalliosta vielä sen verran, että hän voisi olla todella hyvä A-juniorien valmentajana, jos siihen löytyisi paloa. Rockyn alaisuudessa nuoret tuntuvat kehittyvän ja minulle on syntynyt mielikuva, että monet ottavat askeleen urheilullisempaan suuntaan Rockyn valmennuksessa. Joka tapauksessa olisi tärkeää, että A:ssa olisi valmentaja, joka olisi hyvä kehittämään yksilöitä edustuksen käyttöön.