Minä voin ihan rehellisesti myöntää, että odotin tällä kaudella Laineelta yli 40 maalin ja McDavidiltä yli 100 pisteen kautta. Vedonlyönnissä over/under-raja Paten maaleille oli ennen kautta 40,5. Jos tuo yli 40 maalin odottaminen oli epärealistista hömppää, voin ainakin lohduttautua sillä, että tähän haihatteluun syyllistyi Jatkoajassa aika moni muukin...
Noh noh arvon
@Kirjoittelija ; eipä pistetä sanoja toisten suuhun. Enhän toki väittänyt, että 40 maalin puhkominen tällä kaudella olisi epärealistista hömppää. Taisin kirjoittaa, että on reality checking paikka, jos tähänasinen pistetahti osoittaa noin 70 pisteen kautta ja silti pitää Laineen pistemäärää täytenä pettymyksenä. Toki itsekin toivoin, että maaleja olisi tässä vaiheessa kautta hiukan enemmän kasassa suhteessa syöttöpisteisiin, mutta hyvä näinkin.
Mutta ennenkaikkea odotin hiukan särmäkkäämpää Lainetta tälle kaudelle. En välttämättä pisteiden valossa, mutta sellainen tietynlainen juonikkuus (eikös tästä käytetty jotain sanaakin, joka viittasi Mario Lemieuxiin..) on aika pitkälti loistanut poissaolollaan ja minun(kin) mielestä tämä johtuu ainakin osin tuosta, ettei pelissä/luistelussa ole ollut vaadittavaa lennokkuutta, jolla tehdä tilaa itselle. Katsotaan nyt ensin kausi loppuun ja tuomitaan sitten.
Minä toki kuuluin siihen musertavaan vähemmistöön, joka löi peräti vetoa sen puolesta, ettei Laine tule ylittämään viime kauden pistesaldoa. Typerä veto, jonka toivoin (ja toivon vieläkin) häviäväni. Tiukkaa tekee ja toivottavasti loukkaantumisilta vältyttäisiin. Itse ajattelin, että pistesarakkeen radikaali parantuminen ei ole itsestäänselvyys mm. siksi, että oletin (ennen kauden alkua) Laineen pelaavan ykköskentässä jolloin joutuu pelaamaan vastustajan parhaita pelaajia vastaan; aika ja tila on vielä enemmän kortilla ja pelin painopisteen pitäminen hyökkäysalueella ei ole mitenkään itsestäänselvyys.