Patrik Laine shoots, he scores! – suomalaisen supertähden ura NHL:ssä

  • 4 703 418
  • 17 056

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Tässä tuo Leijonat Inside -dokumentin penkkipätkä nyt on. Latasin sen ATK-laitteistooni diginatiivitason taidoillani, kuten laadusta varmasti näkyy:
MOV_02291_zpsk7k1sats.mp4 Video by kusiviiksi | Photobucket

Ekat sisälle lyödyt painot on 20kg, mutta ihan kuin seuraava olisi 10kg, myös malliltaan erilainen, eli urat painossa. Pieni paino on sitten 2,5kg tai 5kg. Ainakin itse jotenkin näen, että tuo ulommainen iso paino on 10kg? Voin olla väärässä.

Se todellinen tulosparannus on paljon enemmän kuin 15kg. 100kg x 4 sarjassa nostanee 110-120kg max painot. Jos taas nostat 110kg x 10, niin penkki max on 140-150kg ainakin, voi olla jopa enemmänkin jos on hyvä irtiottokyky jne. Pate tosin itse kertoi aikanaan haastattelussa nostaneensa kesällä 2015 115kg ykkösellä penkistä. Mikä antaisi vähän uskoa siihen että parannusta on tullut combinesta melkein 40kg sarjapainoihin. Mutta kovalta tulokselta se kuulostaa silti.

Ei se noin mene. Itse tiedän alasta jotakin. Henkilö joka nostaa painolla esim. 110kg - 10 kertaa voi silti huonoimmillaan maksimi ykkönen olla 110kg-120kg varsinkin kestävyysurheilijoilla tämä on yleistä. Itse tein tuossa juuri (nostan aina jalat penkillä tai ylhäällä, eli en saa niistä mitään apua), 120kg 4x3 ja siihen päätteeksi 130kg ykkönen ja sitten vielä paljon muuta treeniä. Eli oma ykkönen varmaan jos lähtisi kokeilemaan, jalat penkillä 140kg.

Itse otitkin tuon irtiottokyvyn esille, ja loppujen lopuksi hyvin harvalla ihmisellä ykkösmaksimin pystyy päättelemään sarjapainoista. Tuo 140kg kyllä lienee suhteellisen normaali ykkösmaksimi 110kgx10 sarjalle, mutta ei todellakaan mikään kivenhakattu. Voi olla enemmän tai voi olla vähemmän. Mutta vaikka Laineen oletettu 1RM paino olisikin tuo 140kg, niin ei se mitenkään mahdoton tulos olisi. Mainitsitkin tuon minun jo aikaisemmin esille nostamani 115kg tuloksen kesältä 2015, ja tuon ikäiselle kaverille määrätietoisella voimanhankintaan keskittyvällä treenillä tuollainen 25kg tuloskehitys vuoteen on täysin mahdollinen. Tuossa Groundwork -dokkarissa olleesta satasella otetusta sarjastakaan ei voi kovin pitkälle tehtyjä johtopäätöksiä viedä, koska siinä ei tosiaan selvinnyt oliko pätkä kuvattu sarjan alusta vai kesken sarjan.
.

Juurikin tätä samaa tuossa myös kerroin. Ei välttämättä nouse kuin 120kg-130kg ja tätä myös veikkaan. Mutta jokatapauksessa siihen aiheeseen kun joku väitti Patea fyysisesti raakileeksi, niin sitä hän ei ole. Toki varaa on ihan järkyttävästi parantua fyysisesti, niin päin se pitää mielestäni mainita.
 

Snagari

Jäsen
Ei nyt hyvää päivää näiden vänkäysten kanssa. Mitä ihmeen merkitystä koko asialla on?
Moni tulee aina valittamaan näistä "vänkäyksistä", mutta mitä muutakaan sitä tässä ketjussa tekisi? Ennemmin luen keskustelupalstalla vänkäystä, kuin että ei keskusteltaisi lainkaan. Ihan kivaa ajanvietettä, eikä ollut tarkoitettu loukkaukseksi kenellekään. Kuitenkin pelilliset asiat käydään myös täällä läpi, mutta on rajallinen määrä mitä yhdestä pelistä saa keskustelua irti, varsinkin pelkästään yhden pelaajan osalta. Silti sekin tapahtuu täällä erittäin ansiokkaasti.

Tänään on taas mukavaa laittaa kello herättämään viideltä aamulla. Ei ole minun elinaikanani ollut yhtään pelaajaa, jonka takia olisin sunnuntai-aamuna vapaapäivänä hereillä katsomassa peliä. Enkä olisi ajatellut olevani näin kiinnostunut yhdestäkään pelaajasta näin "fanipoikavaiheen" jälkeen. Iso mies ja kaikkea.
 

Snagari

Jäsen
Itse ainakin närkästää, että siellä seassa saattoi olla jotain ihan oikeaa asiaakin. Nyt tuli kelattua useampi sivu nopeaa tahtia läpi.
Totta tuokin, että jos viikon välein selailee ketjun läpi niin haluaisi varmaan vaan ne asiakommentit peleistä ym. tapahtumista. Mutta itse kun lukee ketjua monta kertaa päivässä, niin on mukavaa että keskustellaan.
 

Schadowan

Jäsen
Joo noista narukäsistä ei oikein voi päätellä mitään. Nykyään lätkäpelaajatkin on urheilijoita, hoikkia kavereita, joilla on kovat voimatasot ja rasvat minimissä. Youtubesta voi kaivaa videon, missä Pitkämäen Tero nostelee rautaa - penkistä taisi nousta 170kg, ja ei Tero nyt mikään hirveä kaappi ole, toki jäntevä jne. Thorkildsen nosti 200kg, oma paino varmaan siellä 90kg kieppeillä max. Kovia jannuja.

Laine tosiaan 2015 kesällä 115kg, joten sellanen 130 varmaan irtoaa nykyään treenikaudella. Ihan riittävä määrä.

Ehdottoman tärkeä aihe tämä, jatkakaa.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Tainnut konsuli tuoda ameriikan tuliaiset Patelle jo ennen harjoituskautta. Kova on kehitystahti fyysisestikin . Nakojaan onnistunut projekti.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Ekat sisälle lyödyt painot on 20kg, mutta ihan kuin seuraava olisi 10kg, myös malliltaan erilainen, eli urat painossa. Pieni paino on sitten 2,5kg tai 5kg. Ainakin itse jotenkin näen, että tuo ulommainen iso paino on 10kg? Voin olla väärässä.
Nyt kun tuota videota pysäyttelee niin näyttäisi tosiaan kyllä olevan 10kg painot nuo toiset.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Uskottava se on kun omin silmin näkee. Kehitys on ollut huimaa niin jäällä kuin jään ulkopuolellakin. Vai onko Turun vetovoima niin heikko että siellä rautakin on kevyempää? :D
Tuossa The Ground work - dokkarissahan maestro Rautala sanoo Laineen olevan vielä aivan raakile vyysisesti mutta. Ottaa kaiken todella hyvin ja nopeasti vastaan ja koska on tosiaan raakile niin kehitystä voi tulla nopeastikkin. Tuosta penkkituloksesta maximista en jaka sen enempää vääntää, mutta jos lähtötaso on melko on potentiaaliin nähden alhainen niin kyllä tuossa kesän (3kk) aikana voipi saada aikaan isojakin kehityksiä oikealla treenillä, levolla ja ravinnolla. Samaisessa dokkarissahan Laine sanoo lopettaneensa valmisruoat jne ja siirtyneen siihen "perus urheilija safkaan" ala riisi, kana, smoothitet jne. Sanoi myöskin annoskokojen tulleen uutena juttuna, eli syöpi varmasti enemmän kuin aikaisemmin. Ainakin näin itse olettaisin, että on ennen syönyt ehkä tarpeeseenkin liian vähän. Joka taas omalta osaltaan boostaisi tuota treenitehojan kasvua.
 
Ekat sisälle lyödyt painot on 20kg, mutta ihan kuin seuraava olisi 10kg, myös malliltaan erilainen, eli urat painossa.

Nyt kun tuota videota pysäyttelee niin näyttäisi tosiaan kyllä olevan 10kg painot nuo toiset.

Ainakin siinä kameraa lähempänä olevassa kyllä lukee 20. Ei varmaan tuosta minun paskalla puhelimella kuvaamasta sutusta näy mutta Viaplayllä sen kyllä erottaa.
 

depre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs, FC Barcelona, Helsingin Joker
Patrik Laineen laukaus auttaa joukkuetta voittamaan pelejä, mutta tekee sen tällä hetkellä aika isosti tilastollisia todennäköisyyksiä vastaan.

Garret Hohlin Twitteristä Laine / Matthews suhteessa oman joukkueen muihin pelaajiin

Kun näitä tilastoja nyt tänne toivottiin, niin tuossa on ihan mielenkiintoinen koonti. Varianssi on vahvasti Laineen puolella tällä hetkellä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei sen kiekon uppoaminen maaliin ole todennäköisyyksistä kiinni. Paska viimeistelijä ampuu maalivahdin rintapanssariin kun parempi viimeistelijä ampuu tyhjään yläkulmaan. Pelaaja A upottaa vedot 20 % todennäköisyydellä ja pelaaja B 10 % todennäköisyydellä eivätkä nämä luvut välttämättä ajan kanssa tasoitu.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Viimeksi muokattu:
Viimeksi muokattu:

Tiedote

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Osoittanut viimeistään nyt osaavansa maalata molempiin päihin kenttää. Kaipa noita sattuu paremmissakin piireissä.

Itselle tuli tuosta Laineen byyristä pitkälti mieleen Japanin puolustajan oma maali 2000-luvun alkupuoliskon arvokisoista.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Laine oli siellä mistä maalit tehdään ja helppo työhän tuosta oli sisään laittaa. Japanilaisklassikko tuosta tuli minullekin mieleen, se tosin taisi olla reaktio (aloitti tuulettamaankin), tuo purkuyritys?

Edit: olisiko käynyt niin, että kun maila oli vain yhdessä kädessä (vähän huono tapa puolustaa sekin) niin tuli vähän kiire kun kiekko tuli kohti.
 
Viimeksi muokattu:

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Osoittanut viimeistään nyt osaavansa maalata molempiin päihin kenttää. Kaipa noita sattuu paremmissakin piireissä.

Itselle tuli tuosta Laineen byyristä pitkälti mieleen Japanin puolustajan oma maali 2000-luvun alkupuoliskon arvokisoista.

Laine ei silti viitsinyt tuulettaa. Katsellut liikaa oppia Janne Ojaselta.
 

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
Olipahan aivopieru Laineelta ja vielä käytännössä tuon takia joukkue hävisi. Voi vain kuvitella miten poika ruoskii nyt itseään. Tosiaan tuuletus enää vain puuttui.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mediassa on puhuttu tuosta Laineen purkuyrityksenä, minusta tuo näytti ihan kohdistetulta laukaukselta. Laineella oli joku sekunnin murto-osa aikaa miettiä ja tälläsi vaistomaisesti kiekon maaliin. Jos oli purkuyritys, niin en oikein ymmärrä mihin Laine yritti purkaa. Plekseistä takaisin maalin eteen? Jännä aivopieru kyllä, mutta sattuuhan noita. Tässä vielä tilanne. Kapteeni Wheeler on kyllä hieno mies.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös