Nyt jos hiukkasen sitä luetun ymmärtämistä.
1) Paten ilmoittama 115kg maksimi on kesältä 2015 eli puolentoista vuoden takaa, EI puolen vuoden takaa.
2) Kyllä, olen samaa mieltä siitä, että 115 kg maksimi ei tarkoita sitä että 110 kg:lla saisi kymmenen toiston sarjan. Se on itseasiassa aika mahdoton yhtälö. Nyt kun tarkasti mietit kirjoittamaani niin voit kuitenkin huomata että noiden tulosten välillä on puolitoista vuotta aikaa, josta päästäänkin seuraavaan kohtaan
3) Eli sinun jos kenen luulisi tietävän kuinka paljon tulokset voivat kehittyä lahjakkaalla alle parikymppisellä jannulla puolessatoista vuodessa kun harjoitellaan maksimivoimaa. Myös minä olen punttisalilla kulkenut sen verran kauan että osaan tuohon vastata. Paljon.
4) Voimanostajana sinun pitäisi myös tietää, että maksimivoima ei korreloi suoraan lihasten koon kanssa. Lisätietoja voi kysyä vaikkapa Jaakko Pessiseltä
Annetaan nyt sen verran kuitenkin perään, että ihan 100% varma en juuri tuosta 10 toistosta ole, koska kuvakulma vaihtui kesken sarjan. Useampi toisto sillä painolla kuitenkin kuvattiin samana pysyvästä kuvakulmasta. Tämä ei kuitenkaan muuta alkuperäistä pointtiani, että millään perusteella Laineella ei voida sanoa olevan "lapsen fysiikkaa".
Ja en tiedä uskotko vai et, eikä se minua oikeastaan kiinnostakaan siinä vaiheessa kun tiedän itse varmaksi kyseisen videon perusteella että tuolla 110 kg:lla niitä toistoja tuli. Sinänsä harmi että kyseistä videota ei ole enää ilmaiseksi nähtävillä internetissä, kiinnostaisi nimittäin tietää että peittäisitkö silmäsi ja vänkäisit edelleen että ei tuo ole mahdollista. Jos sinulta sattumoisin nuo Viaplay-tunnukset löytyy, niin käy kuitenkin toki katsomassa kyseinen jakso.
En omista tunnuksia Viaplayhin mutta kai se on uskottava kun useampi kirjoittaja näin todistaa. Ihmettelen vain Paten vaisua suorittamista viime kesän draft combinessa, tuolla tuloksella olisi oltu kirkkaasti kärjessä. Toistan itseäni jälleen toteamalla että keskivartalon voima on kiekkoilijalle huomattavasti tärkeämpää kuin kova penkkitulos. Marioesque.