Tässä tuo Leijonat Inside -dokumentin penkkipätkä nyt on. Latasin sen ATK-laitteistooni diginatiivitason taidoillani, kuten laadusta varmasti näkyy:
MOV_02291_zpsk7k1sats.mp4 Video by kusiviiksi | Photobucket
Ekat sisälle lyödyt painot on 20kg, mutta ihan kuin seuraava olisi 10kg, myös malliltaan erilainen, eli urat painossa. Pieni paino on sitten 2,5kg tai 5kg. Ainakin itse jotenkin näen, että tuo ulommainen iso paino on 10kg? Voin olla väärässä.
Se todellinen tulosparannus on paljon enemmän kuin 15kg. 100kg x 4 sarjassa nostanee 110-120kg max painot. Jos taas nostat 110kg x 10, niin penkki max on 140-150kg ainakin, voi olla jopa enemmänkin jos on hyvä irtiottokyky jne. Pate tosin itse kertoi aikanaan haastattelussa nostaneensa kesällä 2015 115kg ykkösellä penkistä. Mikä antaisi vähän uskoa siihen että parannusta on tullut combinesta melkein 40kg sarjapainoihin. Mutta kovalta tulokselta se kuulostaa silti.
Ei se noin mene. Itse tiedän alasta jotakin. Henkilö joka nostaa painolla esim. 110kg - 10 kertaa voi silti huonoimmillaan maksimi ykkönen olla 110kg-120kg varsinkin kestävyysurheilijoilla tämä on yleistä. Itse tein tuossa juuri (nostan aina jalat penkillä tai ylhäällä, eli en saa niistä mitään apua), 120kg 4x3 ja siihen päätteeksi 130kg ykkönen ja sitten vielä paljon muuta treeniä. Eli oma ykkönen varmaan jos lähtisi kokeilemaan, jalat penkillä 140kg.
Itse otitkin tuon irtiottokyvyn esille, ja loppujen lopuksi hyvin harvalla ihmisellä ykkösmaksimin pystyy päättelemään sarjapainoista. Tuo 140kg kyllä lienee suhteellisen normaali ykkösmaksimi 110kgx10 sarjalle, mutta ei todellakaan mikään kivenhakattu. Voi olla enemmän tai voi olla vähemmän. Mutta vaikka Laineen oletettu 1RM paino olisikin tuo 140kg, niin ei se mitenkään mahdoton tulos olisi. Mainitsitkin tuon minun jo aikaisemmin esille nostamani 115kg tuloksen kesältä 2015, ja tuon ikäiselle kaverille määrätietoisella voimanhankintaan keskittyvällä treenillä tuollainen 25kg tuloskehitys vuoteen on täysin mahdollinen. Tuossa Groundwork -dokkarissa olleesta satasella otetusta sarjastakaan ei voi kovin pitkälle tehtyjä johtopäätöksiä viedä, koska siinä ei tosiaan selvinnyt oliko pätkä kuvattu sarjan alusta vai kesken sarjan.
.
Juurikin tätä samaa tuossa myös kerroin. Ei välttämättä nouse kuin 120kg-130kg ja tätä myös veikkaan. Mutta jokatapauksessa siihen aiheeseen kun joku väitti Patea fyysisesti raakileeksi, niin sitä hän ei ole. Toki varaa on ihan järkyttävästi parantua fyysisesti, niin päin se pitää mielestäni mainita.